Järkyttävä viikko appivanhemmilla tiedossa (IBS-asiaa)
Olen menossa (joutumassa) koko ensi viikoksi miehen vanhempien luokse kylään. Asuvat niin kaukana, että on kai kohtuullista, että edes joskus olemme siellä pidempään. Olen tavannutkin nämä appivanhemmat vain muutaman kerran nopeasti, suhteemme on melko tuore.
Ei tuossa muuta ongelmaa ole kuin se, että kärsin ärtyvästä suolesta, ja juuri nyt on huonompi jakso meneillään. Kyläilyjännitys tulee pahentamaan asiaa, niin on aina ollut. Tällä hetkellä pahimpiin oireisiin kuuluvat ripuli ja ilmavaivat, jotka ovat pahimmillaan aamuisin ja jokaisen aterian jälkeen. Käytännössä vessaan on päästävä heti, muuta vaihtoehtoa ei ole. Kivutkin ovat kovat.
Appivanhemmilla on kaksi vessaa, joista toinen on remontissa. Ainoana vaihtoehtona on siis pikkuinen vessakoppi keittiön yhteydessä. Käytännössä keittiössä on koko ajan joku, ellei jopa koko porukka. Ei ole mahdollista, että käyttäisin tuota vessaa. Ja vessaan olisi päästävä usein, jopa 5-6 kertaa päivässä. Jos pystyn jättämään tarpeesta huolimatta vessakäynnin väliin, alkaa vastassani sellainen mölykonsertti että mieluummin kuolen kuin olen kenenkään seurassa silloin. Ja nämä ovat tietenkin sellaista perhettä, että aikaa pitäisi viettää istuen sohvalla hiljaa keskustellen.
Ahdistaa todella kovasti lähteä tuonne. Mitään vinkkejä, miten tästä selviäisi?
Kommentit (143)
Ymmärrän tuskasi. Ja itselläni on vain herkkä vatsa ja jännäkakka/ujorakko. Minun on monesti aivan mahdoton käydä vessassa jos vessasta on suora yhteys huoneeseen missä muut oleskelevat. Vuoraan pönttöä paperilla, laitan hanan päälle jne konstit on yleensä käytössä, silti vatsa ei halua toimia tai toimii liiankin rivakasti kun olen kylässä.
En jaksanut lukea kaikkia mutta mistä joku apina muka päätteli että ap on naimisissa? tahallaan ymmärretään asioita väärin. Olen käynyt monessakin talossa jossa vessa keittiön vieres
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:59"]
Jankkaajalle, mun appivanhemmilla on tosi vanha maalaistalo, jossa pieni wc on avokeittiön yhteydessä. (Ja yläkerrassa heillä on sitten toinen wc). Myös minun vanhempieni 2000-luvulla rakennetussa talossa pikkuwc on keittiön vieressä. (Sekä yläkerrassa että kylpyhuoneen yhteydessä)
[/quote]
Edelleen odottelen niitä linkkejä pohjapiirroksiin, joissa noin on. Luulisi lötyvän, kun niin kovin moni kertoo, että heillä on keittiössä wc.
[/quote]
Onkohan tää jankkaaja sama tyyppi, joka toisessa ketjussa käytti tolkuttomasti aikaa kieltääkseen ihmisiä sanomasta setä, kun puhuvat tädin miehestä? Setäjankkaaja?
Aloittaja ei kyllä mielestäni sanonut, että kyläpaikassa on wc keittiössä, vaan keittiön yhteydessä. Mun mielestä niin voi sanoa, jos vaikka se vessa on esim. seinän takana.