Milloin lapsia (miehen näkökulma)
Naisten hedelmällisyyden väheneminen ei ole kaikille nuorille aikuisille tuttu asia, mutta vielä vähemmän tuttu on miesten hedelmällisyyden lasku. Naisille on tarjolla lukuisia artikkeleita ja tutkimuksia, joiden perusteella kahta lasta haluavan naisen tulisi aloittaa lasten yrittäminen 27 vuotiaana ja yhtä lasta haluavan pitäisi yritys aloittaa muistaakseni 30 vuotiaana viimeistään. Miten on miesten laita? Jos mies tajuaa yli 30 vuotiaana haluavansa (ainakin yhden) lapsen, onko jo liian myöhäistä? Minkä koette realistiseksi ikärajaksi lapsille, jos ottaa huomioon, että jonkinlainen vakavahko ihmissuhde pitää hedelmällisen naisen kanssa olla, jotta lapsi todella jää myös isälle. Mies kun ei välttämättä yhdenillan suhteen jälkeen todella jää isäksi, vaikka nainen raskautuisikin.
Kommentit (17)
Jatka vaan niiden kirjojen tutkimista.
Me tavattiin kun oli 36 ja mies 38. Lapsi syntyi kun olin 41 ja mies 43.
Miettiikö miehet edes sitä, että lapset saattaa jäädä saamatta, jos odottelee liian pitkään asian kanssa? Onko kenenkään mies ikinä ehdottanut, että hankitaanko lapsia vai odottaako miehet aina vaimon aloitetta asiassa?
Riippuu paljon naisen iästä. Itse sain lapset 23v, 25v, 26v ja 30v. Naiseni on vuoden vanhempi.
Jos taas yli 30 vuotiaana alkaa lapsia tekemään, olisi naisen hyvä olla hiukan nuorempi, jos useamman haluaa. Me ei enää saatu enempää, kun vaimon täytettyä 32v hänellä alkoi ennenaikaiset vaihdevuodet.
Ei miehet halua lapsia, ne on naisten juttu koska haluavat sen vauvan asusteeksi toisille mammoille esiteltäväksi.
Itse en halunnu lapsia mutta ex-vaimo vinku ja vonku. Arvatkaas kahesti kuka oli se vastuullinen vanhempi joka hoiti lapset isoiksi? Vinkki, se ei ollut nainen.
En kyl tönis lapsia. Joku 18 pitää olla vähintää.
Suosittelen yhdessä asumista vähintään kolme vuotta, jotta tuntee toisen sen verran hyvin, että tietää haluaako elää yhdessä perhe-elämää. Siinä vaiheessa tietää jo miten kotityöt jakautuu ja mitkä on toisen luonneviat. Mieti myös itse millaista lasten hoito oikeasti on ja ole etukäteen rehellinen sen suhteen kuinka paljon aiot osallistua.
Parempi elämä kun ei hommaa lapsia ollenkaan.
Luuletko että syliin hyppäävät sulle siitostammaksi kun sormet napsahtaa? Et ole enää nuori ja kaunis mies, ja mikä tärkeintä: naiset tulevat varovaisemmiksi iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet halua lapsia, ne on naisten juttu koska haluavat sen vauvan asusteeksi toisille mammoille esiteltäväksi.
Itse en halunnu lapsia mutta ex-vaimo vinku ja vonku. Arvatkaas kahesti kuka oli se vastuullinen vanhempi joka hoiti lapset isoiksi? Vinkki, se ei ollut nainen.
Miksi suostuit? Aika iso asia missä annoit periksi. Katkeraksihan se tekee.
Ootko mm. Tinderistä(kin) tuttu kaikille lähiseutusi naisille? Sun kannattaa harkita jotain älyllisesti todella vajaata, jotta kestää "vakavahkon ihmissuhteen" kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Ootko mm. Tinderistä(kin) tuttu kaikille lähiseutusi naisille? Sun kannattaa harkita jotain älyllisesti todella vajaata, jotta kestää "vakavahkon ihmissuhteen" kanssasi.
Tämä. Kaikkia yrittänyt ja kaikilta vonkaava treffailija ei ole uskottava isäehdokas.
Olikohan se suunnilleen yli 40-vuotiaana, kun mihen siittiöiden määrä ja taso laskee radikaalisti. Raskaus menee helpommin kesken, jos isä on vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olis loppunu pillun saanti. Loppu se muutenki mutta parilla vuodella veny saanti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olis loppunu pillun saanti. Loppu se muutenki mutta parilla vuodella veny saanti
Noin minäki olisin tehnyt jos olisi ollut valinnan mahollisuus. Exä päätti hankkia lapset jonku random ukon kanssa pettämällä mua.
Jaa a.
Siinäpä puntaroit.
Se voi olla, että saa lapsia tai ei saa lapsia.
Aina on ihan yhtä hyvä tai huono aika.
Ei kaikki edes ansaitse saada lapsia. Silti lapsia syntyy vaikka mihin oloihin. Lapset eivät ole joku hyllytuote tiettyyn elämänvaiheeseen.
Kovasti vastuuta ja kovasti iloa ja paljon tunteita.