Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä 47-vuotiaana haaveilla vauvasta?

Vierailija
20.02.2022 |

Ei ole siis vielä lapsia. Eikä kyllä miestäkään. Mutta jos nyt etsin ja parin vuoden seurustelun jälkeen hankitaan lapsi, ehtiikö?

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että nykypäivänä on vielä noin pihalla olevia ihmisiä kuin ap, ei mitään käsitystä naisen biologiasta ja lisääntymisestä.

Eiköhän ne mahdollisuuden omasta munasolusta syntyvään vauvaa ole pyöreä nolla.

Todellakin jotkut ovat pihalla. Tiedän lukuisia äitejä, jotka tulivat luomusti raskaaksi iässä 40- 50v.

T. Kätilö/ terv.hoitaja.

Sillä ap:lla "on" ensin tavoitteena löytää se mieskin ja seurustella muutama vuosi. Epärealistista, niin epärealistista, että mitään haaveita ei kannata rakennella, vaikka toki ei täysin mahdotonta. Tosin ap on provo.

Vierailija
62/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saihan Krista Kiurukin vauvan, 47 vuotiaana.

Saa. Mutta tällä ap:lla ei ole sitä miestä, Kiurulla on. Ap,haluaa ensin titustua mieheen muutaman vuoden, joten…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit saada. Etsit vaan jonkun nuoren miehen tekemään ja hoitamaan sen👍

Vierailija
64/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhässä olet

Miten niin? Moni on saanut lapsen vielä tuon ikäisenä, osa vielä ilman hedelmöityshoitoakin. Esim Janet Jackson ja Naomi Cambell saivat molemmat esikoisensa viisikymppisinä. Jos siltä tuntuu, että sinä ja kumppanit olette valmiita lapseen niin antaa mennä vaan ja vähät välittäkää muiden mielipiteistä.

Ainut vaan, että kumpikaan noista mainitsemistasi eivät kantaneet, eivätkä näin ollen synnyttäneet lasta itse, vaan sijaisynnyttäjien tai adoption avulla lapsensa saivat. Käyttivät joko aiemmin pakastettuja omia munasoluja tai jonkun muun munasoluja, jos sijaissynnyttäjä synnytti.

Moni julkkis käyttää tekoraskausvatsaa, jos eivät halua myöntää, että joku muu kantaa heidän lastaan, tai eivät ole niin paljon julkisuudessa joten täyttä varmuutta ei ole siitä kuka oli raskaana.

Naomi oli juuri ennen lapsensa syntymää (jota siis ei itse synnyttänyt) muotinäytöksessä esiintymässä ja hänen kroppa oli ihan timmi, eikä tietoakaan raskausvatsasta.

Vaikka nyt kuinka täällä yritetään mustasta saada valkoista, niin tosi asia on se, ettei 5- kympin tienoilla todellakaan kovin moni raskaudu ainakaan luomusti ja se on fakta.

Turha vetää tähän mukaan julkkiksia, koska heillä on ihan eri resurssit hoitaa hedelmöityksensä labrassa kuin tavan kansalaisten. Ja Hollywood julkkikset, kuten totesin, eivät välttämättä synnytä lapsiaan itse iäkkäämpinä tai nuorempanakaan. Monista eri syistä.

Justiinhan Priyanka Chopra ja Nick Jonas saivat lapsen sijaissynnyttäjän avulla, vaikka Priyanka on vasta 39 v. ja Nick 29 v. Jossain oli lööppi, että Priyankan töiden (näyttelijätär) takia ei ehdi olla raskaana ja siksi tuo vaihtoehto, kun taas toiset spekuloi raskautumisvaikeuksilla, vaikka parin omien sanojen mukaan tästä ei ole kyse.

Esimerkkejä olis vaikka kuinka paljon muita, mutta ei jaksa näpytellä tähän.

Vierailija
65/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi on tärkeämpää, se mies vai se oma lapsi?

voit hankkia lapsen yksinkin.

sulla on vielä nty mahiksia saada lapsi, mutta jos odotat että olet yli 50, niin mahikset on huonot.

Vierailija
66/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa provolta, mutta vastaan silti...

Viisikymppisellä voi olla vielä melko säännölliset menkat, mutta ne eivät ole enää mikään varma merkki hedelmällisyydestä. Olen 53-vuotias eikä minulla ole vielä mitään vaihdevuosioireita, mutta kierto on kuitenkin hyvin erilainen kuin vielä 45-vuotiaana, jolloin oikeasti oli säännöllinen ovulaatio. Teoriassa voisin kai aivan hillittömän hyvällä  tuurilla (tai huonolla, miten sen nyt ottaa) tulla raskaaksi, mutta oma hormonitoimintani ei pystyisi enää viemään raskautta sen pitemmälle. 

Vastauksena ap:lle on, että haaveile vaan, sillä haaveeksi se todennäköisesti jää. 

Vierailija
67/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Malmivaara 48

Krista Kiuru 47 odottavat vauvojaan…

Vierailija
68/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Malmivaara 48

mutta ap on hankkimasta lasta vasta muutaman vuoden päästä

Vierailija
69/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Malmivaara 48

se ei takaa sitä, että kaikki muutkin voi saada!

Vierailija
70/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen nyt 42-vuotiaana alkanut ajattelemaan, että haluaisin sittenkin lapsen. Miestä ei ole. Onko niin, että Suomessa ei näin vanhoja enää hoideta lapsettomuusklinikolla? Mikä on 42-vuotiaan mahdollisuudet raskautua ylipäänsään?

Vierailija
71/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jossain ruotsalaisessa kätilöt tms. ohjelmassa oli pariskunta, joka oli ollut nuoresta asti yhdessä ja yrittäneet lasta melkein koko ajan siinä onnistumatta edes hoitojen kanssa. Sitten yks kaks nainen tuli luomusti raskaaksi ja saivat terveen tyttövauvan naisen ollessa 49v.

Vierailija
72/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat vaan haaveilla, niin mikäs siinä

jos haluat oikeasti vauvan, käy gynegologilla testaamassa sun tilanne.

Vierailija
73/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laura Malmivaara 48

se ei takaa sitä, että kaikki muutkin voi saada!

Laura Malmivaaralla on lapsia entuudestaan. Silloin (käsittääkseni) on paremmat mahdollisuudet saada lapsi, kun kroppa tavallaan "tietää" mitä pitää tehdä. Noin epätieteellisesti muotoiltuna. Guinnessin ennätysten kirjassa oli aikanaan 59-vuotias synnyttäjä takavuosilta, mutta lapsi oli perheen iltatähti. Siis oli niin vanha juttu että varmuudella ei ollut hoitoja siihen aikaan olemassa kun lapsen sai.

Mutta ei ole mitenkään sama juttu ruveta 47-vuotiaana tekaisemaan lasta tuosta noin vain (Kiurun tilanteeseen en ota kantaa).

Vierailija
74/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen nyt 42-vuotiaana alkanut ajattelemaan, että haluaisin sittenkin lapsen. Miestä ei ole. Onko niin, että Suomessa ei näin vanhoja enää hoideta lapsettomuusklinikolla? Mikä on 42-vuotiaan mahdollisuudet raskautua ylipäänsään?

Se on ihmiskohtaista. Jotkut voi saada, jotkut ei.

Mun äiti sai mut 80-luvulla 43-vuotiaana ihan luomusti ja pikkuveljen  vielä perään.

Vierailija
75/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä ettei. Itse olen 48v ja iltatähti 4v. Ihan luomusti raskauduin. Raskaus meni hyvin mutta synnytys ei.

Vierailija
76/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni yksityisellä puolella hoidetaan Suomessakin ja Virossa nyt ainakin. Jos ei ole niin miestä, niin se olisi sitten lahjasperma + lahjamunasolu. Ei siis biologista sukulaissuhdetta lapseen. Helpompi varmaan kuitenkin noin saada lapsi kuin koittaa itsellisenä adoptoida....

Vierailija
77/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat vauvan 5-kymppisenä, olet jo eläkkeellä kun se täysikäistyy

mieti jaksatko

Vierailija
78/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä ettei. Itse olen 48v ja iltatähti 4v. Ihan luomusti raskauduin. Raskaus meni hyvin mutta synnytys ei.

Ja sulla ei ollut miestä kun tulit raskaaksi? Tossa 47-vuotiaana.

Vierailija
79/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden 46-vuotiaana lapsen ihan luonnollisesti saaneen. Hyvin harvinaista, mutta voi onnistua jopa hyvin harvoin ilman hoitoja. Luovutetulla munasolulla tietenkin onnistuu tuossakin iässä.

Vierailija
80/187 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä silloin olla jo vähän 'siinä ja siinä'.