Onko hölmöä 47-vuotiaana haaveilla vauvasta?
Ei ole siis vielä lapsia. Eikä kyllä miestäkään. Mutta jos nyt etsin ja parin vuoden seurustelun jälkeen hankitaan lapsi, ehtiikö?
Kommentit (187)
Onneksi et. Lapsi tarvitsee tervepäisen ja jaksavan vanhemman, joka elää kunnes lapsi pärjää omillaan. Olet liian vanha huolehtimaan lapsesta. Munasolusi ovat jo vanhoja ja kehityshäiriöriski valtava. Ja luonteenpiiirteenä hidastempoisuus ei sovi pienen lapsen huoltajalle.Unohda.
Huh, olen 35-vuotias ja omat lapset jo teinejä. Minua pelottaa ajatus, että vielä raskautuisin ja siksi olen ajatellutkin mennä solmimaan omat piuhat. Olen nähnyt elämää, kohdannut menetyksiä, eronnut, isänikin on jo kuollut ja äitini on meinannut kuolla 2 kertaa. Jos tuon ikäisenä tekee lapsia ei ole tukiverkostoa varmaan helposti enää saatavilla ja valvominen, kehon väsyminen raskaudesta.. huh. Jokainen tyylillään, mutta nyt kun käyn itse läpi jotain kolmenkympin kriisiä enkä meinaa päästä aamulla ylös sängystä.. huhhhuhh.
En rupeaisi moiseen enää tuon ikäisenä. Jos ihme tapahtuisikin ja saisit lapsen, haluatko todella melkein 70-vuotiaana olla teinin äiti? Sitäpaitsi pikkulapsiarki on fyysisestikin raskasta, vaikka oli kolmekymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Huh, olen 35-vuotias ja omat lapset jo teinejä. Minua pelottaa ajatus, että vielä raskautuisin ja siksi olen ajatellutkin mennä solmimaan omat piuhat. Olen nähnyt elämää, kohdannut menetyksiä, eronnut, isänikin on jo kuollut ja äitini on meinannut kuolla 2 kertaa. Jos tuon ikäisenä tekee lapsia ei ole tukiverkostoa varmaan helposti enää saatavilla ja valvominen, kehon väsyminen raskaudesta.. huh. Jokainen tyylillään, mutta nyt kun käyn itse läpi jotain kolmenkympin kriisiä enkä meinaa päästä aamulla ylös sängystä.. huhhhuhh.
Omassa lahipiirissa lahinna vanhempia vanhempia. Tulleet aidiksi 40 vuoden jalkeen. Ovat hyvia vanhempia, jaksavat menna ja tehda. Mika tarkeinta ovat kypsia ja kasvattavat lapsiaan.
Itse tiedän nelikymppisen naisen, joka tuli mummoksi ja sai nuorimman lapsensa samaan aikaan samana vuonna.
Ihmiset ovat erilaisia ja haaveita saa olla. Eräs ystäväni on iltatähti, täytti 18v samaan aikaan kuin veljänsä täytti 41v.
Luin Lääkärilehdestä. Ihan siitä virallisesta, että jossain maailmalla oli kokeiltu hedelmöittää lahjamunasoluilla 50-63-vuotiaita terveitä naisia. Raskaus ja synnytys sujui kuten nuoremmilla. Eli ei iästä tullut ongelmia.
Tää oli Lääkärilehdessä 2000-luvun alkupuolella.