Ei kai naisen kiinnostus voi mennä ohi kämpän takia?
Eli nainen kävi ensimmäistä kertaa luonani mutta sen vierailun jälkeen hän jotenkin muuttui. Ei vastaa enää viesteihin kuin parilla sanalla ja on muutenkin nihkeä. Myönnän että kämppäni ei ollut ihan tip top mutta ei kai juttu voi tuohon kaatua?
Kommentit (83)
Minulle siisteys, järjestys ja hygienia ovat hyvin tärkeitä, olipa kyseessä mies itse tai tämän asunto. Olivat ollessani sinkku ja ovat edelleenkin, vaikka mies ja lapsiakin on. Ja jos tässä jossain vaiheessa mies jäisi pois kuvioista ja uutta pitäisi alkaa bongailemaan olisi sekainen/likainen koti todellakin totaalinen turn off. En voi sietää roinanpaljoutta, pölyä, likaa (etenkin likainen vessa ja keittiö ällöttää). Itselläni on päivittäiset, tehokkaat ja nopeat siivousrutiinit, kaikille tavaroille omat paikat jne.
Olen sen sortin siisteysfriikki, että ei minua ihan joka jamppa alkaisi varmasti edes pitemmän päälle katsomaan etenkään siksi, kun vaadin järjestystä myös muilta saman katon alla asuvilta. Lapset osaavat siivota jälkensä ja mies myös. Homma toimii meille kaikille.
Enkä suoraan sanottuna ymmärrä miten yksin asuva henkilö - olipa sitten mies tai nainen - ei saa asuntoaan pidettynä hyvinkin siistinä. Ja tosiaan jos tapaaminen oli jopa sovittu, niin siinäkin mielessä se, ettet siistetyteen edes naisen mieliksi skarpannut kertoo jo paljon. Et olisi mies minulle.
Sitten on näitä naisia (kavereissanikin) joille ei ole siisteydellä niin suurta merkitystä ja mainitsemasi "ei ollut paikat tiptop" ei haittaisi heitä ollenkaan.
Aika hyvä! Kun huolettomasti heittää, että ei ollut ihan tip top, niin kyllähän sitä alkaa tulla mielikuvia, että ap asuu kaatopaikalla! Well played, provopisteet 4/5! Pisteen vähennys siitä, ettei tätä oikein voi pitkään jatkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:05"]
Mulla on just tällänen tapaus menossa. Olen siis nainen, kävin perjantaina kiinnostavan miehen luona, ja voi luoja että oli paskasta! Yök yök yök. Nyt hän on laitellut mulle viestejä ja mä vaa muutamalla sanalla vastannut takasin.
[/quote]
Katohan. Se aloittajan tapaama nainen täällä jo vastasi. Kyllä liian siivoton ja sotkuinen koti häiritsee, tai paha mauttomuus tai jos se kämppä on liian ahtaasti sisustettu tai hyllyt on täynnä jotain hiton pelejä.
Ainakin mitä paremmassa kunnossa miehen asunto on, sitä parempi. Sama kuin henkilökohtaisessa hygieniassa. (Unohdetaan ne ylilyönnit kuitenkin.)
Varmasti moni nainen kääntyisi täällä kannoillaan, jos miehen kaapista löytyisi kannabisviljelmä. Itse en välttämättä, mutta kyllä sillä on väliä, millainen koti on. Se kuitenkin kertoo ihmisestä.
Mitä itsellesi kertoisi käynti naisen asunnolla, jossa ei kissanhiekkoja olisi siivottu moneen kuukauteen ja kissa olisi alkanut kuseskelemaan vaatekasoihin?
Lattialle kaatuneet alkoholijuomat, jotka on siivouksen sijaan peitetty ilmaisjakelulehdillä? Kertakäyttöastiat, koska ei jaksa tiskata likaisia?
Stögis olisi niin täynnä, että karistetaan ihan surutta siihen sohvapöydälle?
Vessaa ei olisi pesty välttämättä koskaan ja julisteita liimailtu tapettiin ilmastointiteipillä?
Jäisitkö vielä katselemaan, tulisiko naisesta vielä joku päivä omasta kodistaan huolehtivaa ihmistä?
Mulla meni naku muuten trendikkääseen ja hottiin mieheen mutta kun kävin seksin jälkeen pissalla niin yöörgh.. Pönttöä ei oltu pesty varmaan muutamaan kk, ihan ruskea se pohja :x huomasin että mieskin oli vähän kiusaantunut..
Tuu nyt ap kertomaan että mitä se sun "ei ihan tip top" tarkottaa!
Voi tietysti. Jos kämppäsi oli siivoton, tai peräti saastainen, niin se kertoo sinusta ja elintavoistasi. Nainen saattoi kauhistua ajatusta siitä että joutuisi elämään samassa taloudessa kaltaisesi porsaan kanssa.
Mua ei niinkään nappaa kämpän siisteys.
Silloin kun menin ekaa kertaa mieheni tykö käymään, niin siellä oli kaljatölkkejö ympäri kämppää. Tyhjiä kaljalaatikoita, tiskit lähes kaikki tiskaamatta, pölyä ja kissan karvoja joka nurkassa. Sotkuists muutenkin.
Ei se mua hätistäny pois, vaan halusin silti tutustua mieheen paremmin.
Nyt on yhteistä taivalta menty useampi vuosi ja mikä parasta, mies ei vedä hernepeltoa persvakoonsa jos kämppä ei ole tip top.
Kiinnostus loppuu kyllä, jos seinillä on tyttökalenteri, julisteita vähäpukeisista naisista tai joistain autoista. Antaa vaikutelman, että mies ei ole tarpeeksi kypsä, vaan elää edelleen kuin teini-ikäinen. Ja jos kämpässä on kaatuneita tuhkakuppeja, tahmaisia länttejä lattialla, tiskivuori ja muutenkin likaista, niin kiinnostus kyllä lopahtaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:04"]
Kyllä voi.
Itselläni kämpässä kirjoja hyllyt täynnä, viherkasveja, pöytäliinat ja harkittu värimaailma.
Ei ole naista enää näkynyt.
Luuli varmasti homoksi.
Käyn ostamassa pari autojulistetta ja tyttökalenterin seuraavaa kertaa varten.
[/quote]
Tiskipöytä kannattaa hommata täyteen tyhjiä kalja ja viinapulloja.
Samoin jääkaappi pitää täyttää oluella. Rucolat ja juustot voi piilottaa tölkkien taakse, niin että ei näy jos avaa jääkaapin oven.
Joku nainen haluaa heti ottaa tuollaisesta hiomattomasta timantista itselleen projektin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:15"]
Mulla meni naku muuten trendikkääseen ja hottiin mieheen mutta kun kävin seksin jälkeen pissalla niin yöörgh.. Pönttöä ei oltu pesty varmaan muutamaan kk, ihan ruskea se pohja :x huomasin että mieskin oli vähän kiusaantunut..
[/quote]Puhutko samallain kuin kirjoitat?
Kämppä on yksi osa miehen elämää ja kuvastaa sitä, millainen hän on.
Mua ei haittaa jos päiväpeitto (jos sellaista edes on) tai jotain vaatteita lojuu lattialla, tai lehtiä tai vastaavaa. Paitsi tietenkin jos on kutsumalla kutsuttu kylään, niin on outoa ettei ole niitä järkätty pois. Mutta jos poiketaan ex tempore miehen luo, pieni epäsiisteys ei haittaa.
Mutta epäsiisteys on eri asia kuin likaisuus. Monet siistitkin kodit on likaisia, toisaalta epäsiistit kodit voi olla peruspuhtaita. Eli kyse on siitä, onko pinnat putsattu. Lattiat pitää myös pestä, ei vain imuroida - edes silloin tällöin. Puhtauteen liittyy sekin, ettei sukkia ja kalsareita ole pöydällä, tai hiusharjaa/kampaa keittiössä, eli pidetään tietyt asiat erillään.
Jos esim. lavuaari on "pesty" niin, että on pyyhkäisty jollain vanhalla haisevalla rätillä niin että kaikki haisee ulolta mutta viemäriaukko on täynnä vanhaa töhkää, niin se on epäpuhdasta. Miehelle joka tapauksessa sallitaan enemmän epäsiisteyttä kuin naiselle, mutta likaisuus tuskin houkuttelee ketään.
Yksi tärkeä juttu on petivaatteet. Jos niissä on persekarvoja toissakesältä ja kaikenlaista tahraa, ei seksiä ole luvassa, ainakaan mun kanssa.
No joo. Tapailin kerran miestä jonka kämppä oli periaatteessa ihan siisti, siis tavarat paikoillaan eikä tiskivuortakaan ollut. Mutta verhot repsotti enää muutaman nipsun varassa. Sohvan kankaassa oli tosi iso reikä ja seinän vierustat oli kauttaaltaan pölyn ja hiekan peitossa. Kävin miehen luona muutaman kerran eikä kertaakaan ollut siivonnut. Lopetin tapailun kämpän takia.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:09"] Mielummin mauton kun sotkuinen.
[/quote]
Siisteys on varmasti iso plussa ja sotkuisuus todella pitkä miinus.
Mutta tuo sisustusmaku ja into sisustaa on sitten vähän kaksipiippuinen juttu. Naiset tykkää tehdä kodistaan näköisensä ja naisesta ei välttämättä ole hyvä että miehellä on halua osallistua sistamiseen muuten kuin lompakkona.
Jos koti on likainen, siis likaisia tiskejä pitkin tiskipöytää, ei ole imuroitu eikä pesty lattioita, roskia siellä sun täällä, vessat paskaisia ja kusisia, niin se on minulle signaali häipyä suhteesta. Yleensä tällaiset hygieniaongelmat kielivät pahoista mielenterveyden ongelmista.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:15"]
[/quote]Puhutko samallain kuin kirjoitat?
[/quote]
Puhun joo:D mitä tossa nyt oli niin erikoista? Ei tää oo mikään äidinkielen koe urpo :D
Terve ihminen haluaa elää suht siististi. Likaisuus kertoo mahdollisista mielenterveysongelmissa.
Töissä aina korkokengät, kiilakorot selvittelyissä ja tarkastuksissa. Ja kotona kenkiä en käytä vaikka aika tavallista se täällä on. Lenkille mulla on adidaksen lenkkarit.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:04"]
Kyllä voi.
Itselläni kämpässä kirjoja hyllyt täynnä, viherkasveja, pöytäliinat ja harkittu värimaailma.
Ei ole naista enää näkynyt.
Luuli varmasti homoksi.
Käyn ostamassa pari autojulistetta ja tyttökalenterin seuraavaa kertaa varten.
[/quote]
Tiskipöytä kannattaa hommata täyteen tyhjiä kalja ja viinapulloja.
Samoin jääkaappi pitää täyttää oluella. Rucolat ja juustot voi piilottaa tölkkien taakse, niin että ei näy jos avaa jääkaapin oven.
Joku nainen haluaa heti ottaa tuollaisesta hiomattomasta timantista itselleen projektin.
[/quote]
Kiitos hienoista vinkeistä. Muutan elämäni suunnan, sillä eihän nykytyylillä voi mitenkään jatkaa. Aloitin heittämällä parvekkeella kasvavat yrtit ja muut viherkasvit suoraan pihakiveykseen. Tilalle otin avatun oluttölkin johon tumppasin paketin punaista Marlboroa. Olohuoneen latttialampun tilalle toin kasan likaisia kalsareita.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:06"]
Entäs josnkämppä on vaan mauton? Star wars lakanat lapsuudesta, isoäidin vanha kukkasohva, isosisän kirjoituspöytä, kaverilta saatu "vähän istuttu" tietokonetuoli, astiasto kokoelma sieltä täältä jne...? Sinällään kämppä siis muuten ihan siisti.
[/quote]
Jos mies selvin sanoin kertoisi asuntoa katsastaessa että koska ei itse välitä sisustamisesta (ts. antaisi naiselle vapaat kädet siihen *winkwink*) on halunnut olla ekologinen ja ottaa käyttöönsä kierrätyskamaa, tuo voisi ehkä mennäkin läpi? Mutta sitten pitää todellakin olla valmis luopumaan niistä mauttomuuksista naisen maun mukaan.