Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Romanttinen illallinen kahdelle. Mitä sinä tarjoaisit ruoaksi?

Vierailija
06.07.2015 |

Alkuruoka:

Pääruoka:

Jälkiruoka:

Itse olen asia hieman hahmotellut ja ajatellut tarjota alkuun avokadomousseen kampasimpukoiden ja rapujen kera. Pääruoka hieman vielä vaiheessa, mutta ajatuksen tarjota 2 kalan rullia, voi-tillikastike ja uusia perunoita. Ja seuraksi vielä  höyrytettyjä porkkanoita tms. Jälkkäriksi tarjoan sifonkikakkua, sitruunamousseen ja  vadelmalmaista jotain.

Juomapuolena läpi aterian on makea kuohuviini. Jälkiruoan seurana kahvia liköörin kera.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edotuksesi vaikuttaa liian monimutkaiselle.

Mousset ym epäilyttäviä ja sotkuisia. Samoin rullista tulee limainen fiilis. Jos vaan paistetut kampasimpukat jonkun yksinkertaisen höystön kanssa. KAuden kalaa paahdetuilla kasviksilla/kesäsalaatilla ja tuoreita mansikoita jonkun RAIKKAAN höystön kanssa. 

Simppujen kanssa esim cavaa, kalan kanssa rieslingiä ja jälkiruoka.. hyvät konjakit? Likööri ällömakeaa.

Vierailija
22/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirson miehen vaimona sanoisin, että:

Alkuun: Toast Skagen

Pääruoka: Laadukas pihvi paahdetulla kasvislisukkeella ja punaviinikastikkeella

Jälkiruoka: Sitruunaposset vadelmamelballa

Tämän jälkeen sulattelua ja loppuillaksi vielä hyvä pieni juustotarjotin ja sopivaa kuoharia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sellaisen järjestäisin, se olisi miehelleni, jolloin tietenkin tarjoaisin hänen suosikkejaan (niin hänkin puolestaan minulle). Alkuruoasta en osaa sanoa, mies ei oikein perusta. Ehkä jotain pientä tapas -tyylistä naposteltavaa. Pääruokana jotain pihviä ja lohkoperunoita sekä hyvää laadukasta olutta, jälkkärinä ehkä taas napostelukaavalla jotain suklaamansikoita tai joku raikas leivos. Romantiikka luodaan sitten tunnelmalla, meillä se syntyy toisen erityisellä huomioimisella helposti, eli juurikin vaikka toisen suosikkiruoilla ja juomilla ja kahdenkeskeisellä ajalla.

Vierailija
24/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, mutta tuota juomapuolta miettisin uudestaan, ellet sitten tiedä, että ruokailijat rakastavat makeaa kuohuviiniä. Minulle se olisi ehdoton nou-nou, enkä välitä kuohuviinistä ruokajuomana. Alkossa on todella asiantunteva henkilökunta, siellä osataan kyllä suositella sopivia viinejä.

Vierailija
25/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi sietää kampasimpukoita, mutta jos osaat oikeasti ne hyvin valmistaa ja toinen niistä pitää, mikä ettei. Kala pääruokana kävisi minulle hyvin, pidän kalasta, mutta se kyllä taas jakaa vahvasti mielipiteitä.

Sen sijaan ei todellakaan makeaa kuohuviiniä ruokajuomana! Yök mitä makusotkua. Max. aperitiivina ja jälkiruoan kanssa! Ruokajuomaksi rieslingiä tai ehkä roseeta.

Vierailija
26/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa EI makeaa kuohuviiniä ruuan kanssa. Jos et ole varma viineistä, niin tarjoa kivennäisvettä.

Vierailija
27/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos seuralaisesi on mies, niin kahvin kanssa laadukas konjakki.

Vierailija
28/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koostanut tuota ateriaa meidän mieltymysten mukaan. Viimeksi oli punaviinikastiketta pihveineen. Leipää meillä ei syödä. Makea kuohari on molempien suosikki. Salaatti taas on niin tavan arkista ja jokapäiväistä meillä, että sille on siltä osin ehdoton ei.

Hyviä juttuja tullut. Laittaa muistiin ja miettii niitä sitten, kun on seuraava vastaava illallinen. Meillä on aika tasaisesti eli vähintään 1x kk näitä hemmotteluja ja illallisia.

Ja toki pitää unohtaa kaikki ne allergiat + mikä ei vaan uppoa muista syistä.

Kiitos

t. Ap

Vierailija
29/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua

Vierailija
30/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:39"]

Ja jos seuralaisesi on mies, niin kahvin kanssa laadukas konjakki.

[/quote]Luin, että pihvin kanssa laadukas konjakki ja aattelin, että nyt on tosi uros kyseessä :D

Vierailija
31/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mousse, ei moussee.

genetiivi on  moussen, ei *mousseen, joka on illatiivi

Vierailija
32/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:40"]

Makea kuohari on molempien suosikki. 

Kiitos

t. Ap

[/quote]

Makunsa toki kullakin, eikä siinä mitään, mutta tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että ensin väkertää hirveästi ruoan eteen, ja peittää sen maun sitten jollain sokeriliemellä. Yhtä hyvin voisitte nappailla sidukkaa tai vaikka kokista.

Vierailija
33/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku tarjoaa romanttisena illallisena ruuan kanssa jotain viskiä ruokajuomana.

Vierailija
34/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei osaa arvostaa hienoja ruokia.

Itse lähtisin siitä, että romantiikka saavutetaan kun tehdään jotain yhdessä. Ei ole pakko olla Michelin-tason ruokaa - tärkeämpää on ajatus ruuan takana. Tietenkin yksinkertainenkin voi olla maittavaa. Eli raaka-aineet kuntoon ja liika ajattelu sivuun.

Vierailija
35/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:40"]Olen koostanut tuota ateriaa meidän mieltymysten mukaan. Viimeksi oli punaviinikastiketta pihveineen. Leipää meillä ei syödä. Makea kuohari on molempien suosikki. Salaatti taas on niin tavan arkista ja jokapäiväistä meillä, että sille on siltä osin ehdoton ei.

Hyviä juttuja tullut. Laittaa muistiin ja miettii niitä sitten, kun on seuraava vastaava illallinen. Meillä on aika tasaisesti eli vähintään 1x kk näitä hemmotteluja ja illallisia.

Ja toki pitää unohtaa kaikki ne allergiat + mikä ei vaan uppoa muista syistä.

Kiitos

t. Ap
[/quote]

Mua ärsyttää muutamat sanavalinnat. Aloituksessa kera... Tässä pihveineen, tavan ja toki

Vierailija
36/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pe romanttinen illallinen, ja meillä on:

Alkupalana etanoita aurajuustolla ja itsetehdyllä patongilla.

Pääruokana uusia perunoita tillillä sekä kuhaa.

Alkupalan kanssa mies ei yleensä halua viinaksia, vain kolaa. Pääruoan kanssa joku hyvä IPA. Jälkiruokia mies ei syö koskaan, joten itselleni varmaan ostan jotain tummaa laadukasta suklaata. Minä mielelläni kokeilen ravintoloissa kaikkea jännää, mutta mies tykkää yksinkertaisista mauista eikä ole kokeilunhaluinen, joten hänelle kokatessa pysyn perusasioissa.

Vierailija
37/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makeaa kuohuviiniä shampanjaa/ kuoharia ruoan kanssa! Tappaa maut. Eikä mitään viiniä sitruunaisen jälkiruuan kanssa, ellei sitten Sauternesiä tai vast., kysy Alkosta neuvoa. 

En osaa nyt ehdottaa mitään, mutta kaksi moussea samalla aterialla vähän epäilyttää. Saatko rakenneltua joko alku- tai jälkiruuan aineksista annoksen, jossa vähemmän moussemainen rakenne ja suutuntuma? 

Pääruoka vaikuttaa herkulliselta ja kesäiseltä (oli sää ulkona mikä tahansa). Hauskaa iltaa!

Vierailija
38/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei illallisella tarjota enää kahvia. Tuo on päivällinen, josta puhut. Erittäin herkulliselta menulta kuitenkin kuulostaa.

Vierailija
39/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihalörttönen
Nakkikastike ja muussi
Munkkirinkilä

Vierailija
40/71 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään , vaan raakaa panemista