Elämäsi kamalin kusihätä
Noniin kerätäänpäs tänne sitten näitä hullutuksia :D
Kommentit (202)
Tänään kotimatkalla teki tiukkaa kun join puolen litran limsan matkalla niin kotona meinas housut jo kastua ihan nipinnapin ehdin pöntölle
Pelasin kaverin kanssa juomapeliä vedellä, joten tuli juotua vähän reippaammin. Kotimatka oli puolen tunnin lähijunamatka. Harvemmin tarvitsee käydä junassa vessassa, mutta nyt oli niin hirveän kamala hätä, että pakko mennä. Pönttö tuli melkein täyteen siitä.
Kylläpä helpotti ja onneksi en pidätellyt pidempään, olisi voinut oikeasti olla jo vaaraksi rakolle.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvateatterissa on tullut kahdesti laskettua alle.
Täytyy myöntää että molemmilla vahinko-kerroilla se penkki jäi leffan loputtua aivan läpimäräksi.
Olin teininä matkalla baarista kotiin bussilla. Hirvittävä kusihätä iski, bussipysäkiltä matkaa kotiin n. kilometri ja ulkona oli -30 astetta pakkasta. Ei huvittanut jäädä ulos pissalle vaan mietin että selviän kotiin... No kusin sitten housuun hississä matkalla kotiin (8. kerros) :D
Olin juuri alkanut tapailemaan tulevaa miestäni ja olimme katsomassa Vesa-Matti Loirin joululaulukonserttia, kirkossa. Istuimme vielä suhteellisen keskellä, joten en viitsinyt lähteä haahuilemaan ja häiritsemään ketään etsimälöä kesken kaiken vessaa. Jo konsertin alussa oli jo siis alkanut pissattamaan, ja hätä vaan kasvoi ja kasvoi. Olisi ollut ihan sama mitä Loiri lauloi, keskityin vain pidättelemään. Sitten pari laulua ennen loppua, oli valehdeltava että tuli tosi huono olo ja pyörryttää. Mies herramiehenä huolestui ja lähdettiin pois. Ei muuta kun kotiin ja vessaan. Kyllä helpotti 😁
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteikäisenä oltiin kaverin ja sen äidin kanssa Tuurissa kattomassa Nightwishiä ja koko automatka kitattiin jotain mehua ja limpparia.
Päästiin eturiviin kun mentiin sinne niin perkeleen aikasin jonottamaan, ja siellä eturivissä se hätä sit iski. Eikä ollukkaan kun 7h siihen että se hemmetin Nightwish alkaa soittaa. Voin kertoa, että oli muuten pienen tytön rakko koetuksella kun jos mä nyt oisin sieltä vessaan lähtenyt, niin enhän mä hemmetti takas ois päässyt enää niiden tuhansien aikuisten ohi. Muistan edelleen sen tuskan ja kivun :DD ja sen kun se PISSI EI TULE kunnolla pidättämisen jälkeen. Oikeesti mä en muista ees enää mut saatoin kusta housuunkin vähän keikan loputtua. Oli tosi mukavaa.
Mielenkiintoinen tilaisuus kyllä, jos lämppäri alkaa soittaa SEITSEMÄÄ TUNTIA ennen varsinaista bändiä ja kaikille muille on täysin ok pidätellä sen ajan...
Vierailija kirjoitti:
Olin leirikoulussa ja koulukiusaajat parioi vessan edessä etten pääse vessaan. Leirikoulun toisena päivänä kipu oli jo ihan sietämätöntä kun rakko oli ylitäynnä. Yhdessä vaiheessa tajusin että kiusaajat olivat ratsastamassa, eikä kukaan ollut vessan lähellä partioimassa ja juoksin lähimpään vessaan niin nopeasti kuin kusihädältä ja kivulta pystyin. Melkeen itkin onnesta kun sain vihdoin rakon tyhjennettyä vaikka se myös sattui. Koskaan ei ole niin suurta arvostusta vessaa kohtaan ollut kun silloin kun leirikoulu oli ohi ja pääsi kotiin ja sai käydä vessassa just sillon kun itse halusi.
Leirikoulussa kun ei tosiaan tehdä muuta kuin seistä vessan edessä eikä siellä ole aikuisiakaan, jotka puuttuisivat asiaan.
Sairaalassa kovassa lääkityksessä ja tiputuksessa herään yhtäkkiä tunteeseen, että rakko meinaa räjähtää. Raahauduin vielä ison tippatelineen kanssa (useita tiputuksia yhtä aikaa menossa) vessaan enkä edes käyttänyt mitään muoviastiaa. En kyllä tiedä miksi.
Olin varmaan niin pöllyssä niistä kipulääkkeistä, että en herännyt aikasemmin. Toisaalta enpä kastellut vuodettakaan. Vaippoja mulla ei ollut. Miuten aika heikossa kunnossa silloin ja vessaan kävely oli ponnistus.
Matkailuautossa keskellä alasaksan motaria, kaveri ajoi, vessaa ei voinut käyttää. Seuraavalle pysähdyspaikalle 15 km. Kusin tyhjään litran mehupurkkiin, joka tuli melkein täyteen. Heitin sivuikkunasta ulos. Ehkä paras helpotus koskaan. Asiaan saattoi vaikuttaa n. 4 juotua kaljalitraa. Lämpötila oli n. 35 astetta, joten ehkä osa haihtui?
Juuri tällä hetkellä niin karmea hätä autossa et en tiiä miten päin pitäs olla rakkoon sattuu kädet puristaa alapäätä niin kovaa ku jaksaa ja tärisytän jalkoja ja yritän nostella farkkuja ylöspäin että saumakin painaisi jalkoväliä mutta tuntuu että kohta tulee väkisin...
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kesäterassilla ja tuli otettua muutamat kaljat, kotiinlähdön aikana tuntui valtava paine rakossa. Lyhyt kotimatka joten ajattelin että kotona vasta veskiin.
Nousin pyörälle ja ajoin kotiinpäin ja hämärässä en huomannut kuoppaa ja kun pyörä tärähti ikävästi alkoi kusi valua väkisin ja sille ei tullut loppua, ajoin vain eteen päin ja toivon ettei kukaan tule vastaan.
Ajoinkin sitten toista reittiä kotiin ja oleilin hieman puistossa että suurin osa vesistä valui pois vaatteista. Kotiin tultua suoraan suihkuun, vaattet ja kengät märkinä.
Paskiainen, harmi että rekka ei osunut.
Vierailija kirjoitti:
Ma olin matkalla eraasta Keski-Euroopan kaupungista Koopenhaminaan. Autossa oli mun lisaks kaks miesta, joita en tuntenut aikasemmin. Oltiin jollain Saksan autobahnilla ja huoltsikan ohi ajettaessa kuski kysy, jos jollain oli tarvetta pissatauolle. Kellaan ei ollu, joten jatkettiin matkaa ja mulle iski suurin piirtein samantein hirvee pissahata. Ajettiin hyvan aikaa ja lopulta keskusteluun osallistuminen oli mahotonta, koska kaikki keskittymiskyky piti kayttaa siihen pidattelyyn. En kehannu sanoa, etta pitais paasta vessaan, mut loppujen lopuks oli pakko. Siina vaiheessa kuskikin totes, etta bensa alkaa olla loppumaisillaan, mutta huoltsikoita ei vaan nakyny. Ajetiin, ajetiin ja loppujen lopuks meian oli pakko ajaa randomilla autobahnilta pois. Mitaan kaupppaa/ravintolaa tms. ei tietenkaan nakyny, mut loydettiin joku kiska, jonne vaan ryntasin sisaan ja kysyin vessaa, joka onneks loyty! Pissasin ikuisuuden ja kylla tuntukin hyvalta! :D On kyl jaany niin elavasti mielen...
Ihan vinkkinä muillekin pidättelijöille että se virtsarakko voi myös räjähtää kun tarpeeksi pidättelee ja siihen kyllä kuolee....
Mä kyllä menen kuselle vaikka keskellä katua jos ei vessaa ole lähimailla.
En riskeeraa terveyttä pidättelyllä. Vaikka ei rakko hajoa, se voi venyä jolloin seurauksena on ns. laiska rakko loppuelämäksi.
Olimme risteilyllä ja mulla iski pissatulehdus, onneksi laiva oli jo saapumassa satamaan mutta herramunjee mikä pissahädäntunne siinä poistumiskaaoksessa! Ja oli tosiaan vain tunne, kun lopulta pääsin vessaan niin ei sieltä tullut kuin pari tippaa vaikka tuntui että rakko halkeaa just.
Junamatka Joensuu - Helsinki, niin 40 vuotta sitten, olin yläaste ikäinen ja ensi kertaa yksin junassa. Jotenkin en uskaltanut mennä vessaan, pieni hätä oli jo lähtiessä, kun aseman vessaan en kerennyt. Äiti sanoi, käyt sitten junassa. Kävin sitten Helsingin aseman vessassa. Oli kivulias matka.
Joskus ala-asteikäisenä vanhempien mukana kiertelin erilaisia kauppoja tuntikausia ja olin varmaankin niin ujo lapsi etten kehdannut kysyä missä pääsee vessaan. Alkoi jo jomottaa munuaisissa, eli ei ollut enää ihan tervettä. Lopulta sitten pääsin vessaan, en enää muista missä ja helpotus oli melkoinen. Munuaisten jomotuskin sitten meni pikkuhiljaa ohi.
Olin 7-vuotias, kun menimme kaverin kanssa pikkuiseen lähikauppaan karkkiostoksille. Minulla oli jo valmiiksi kova pissahätä, kun kaupassa aloimme kaverin kanssa aivan hulluna hihittää jollekin typerälle asialle. Lopputuloksena pissasin kaupan lattialle, en yksinkertaisesti pystynyt pidättelemään enää. Lirit päästettyäni juoksin kaupasta ulos ja suoraan kotiin, joka oli vastapäätä kauppaa ja jossa se vessakin olisi ollut...
Tänään juuri kävi vahinko kun helle ja tullut kitattua vettä ihan huolella. Lähin käymään kaupassa ja lähtiessä tunsin vähän pissahädäm mutta ajattelin et käyn kaupassa ja sitten tullessa menen pissalle oon siis yleensäkin laiska käymään pissalla meen vasta kun ihan pakko. Sit kaupassa hätä yltyi ihan sietämättömäksi välillä piti kyykistellä olevinaan katsoin alahyllyjä että sain painettua kantapäällä alapäätäni että hätä helpottais... Jotenkin selvisin kaupasta ja kotimatkasta mutta kotipihassa hätä oli niin kamala vaikka kuinka pidätin ja painoin käsillä jalkoväliä en vain enää pystynyt pidättämään.
Aikoinaan tottakai pääsykokeessa. Bussin piti aikataulun mukaan olla reilusti ajoissa yliopistokaupungissa, mutta se oli lopulta tunnin myöhässä ja jouduin juoksemaan yliopistolle, että ehdin sisälle pääsykokeeseen sen vartin sisällä, minkä aikana sinne sai mennä vielä myöhässä. Hätä oli jo kokeeseen mennessä, ja piti sinnitellä monta tuntia ja samalla kirjoittaa pääsykoevastauksia. Sain silti opiskelupaikan mutta en ottanut sitä edes vastaan, koska halusin kuitenkin aloittaa opiskelut toisessa kaupungissa. Myöhemmin vaihdoin opiskelemaan siihen samaan kaupunkiin, mutta se oli virhe.
Muistan vielä kuinka pääsykoevalvoja naama rutussa kyseli minulta, miksi tulin paikalle myöhässä, vaikka sinne siis sai vielä mennä. Sainpahan tilaisuuden kertoa bussin olleen aikataulusta lopulta tunnin myöhässä.