Missä voisin kysyä mieltäni askarruttavista asioista kristinuskosta?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:44"]
Mitä haluat kysyä? Ehkä joku uskovainen täällä voi auttaa tai joku joka yleisesti tietää paljon.
[/quote]
Uskonnottomilla on objektiivisempi näkemys ja yleensä myös paremmat tiedot.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:38"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:34"] Et saa vastauksia kristinuskosta.väärä tie. [/quote] Itse olen pohtinut paljon elämäni aikana uskonasioita ja kokemusten, tutkimisen ja pohdintojen perusteella päätynyt juuri kristinuskoon. Enkä ole ainoa, kirstinusko on selvä valtauskonto maailmassa. Aihe on laaja, tässä ihan lyhyesti yksi artikkeli: http://uskonpuolesta.blogspot.fi/2013/06/miksi-juuri-kristinusko-kaikista.html [/quote] Minäkin uskon Kirstiin. Vitsit sikseen, mielestäni ei voida sanoa, että kristinusko on valtauskonto, kun kristinusko on kuitenkin hajonnut tuhansiin eri kirkkoihin, jotka opettavat eri tavalla. Kymmenestä käskystäkään eivät ole päässeet yksimielisyyteen. [/quote] Mutta kaikki ovat kristittyjä ja kirkko on kristillinen paikka, oli se sitten ortodoksinen, protestanttinen tai katolinen
[/quote]
Joidenkin kristittyjen mukaan katoliset eivät ole kristittyjä.
Eikä voida puhua samasta uskonnosta, jos toisessa päässä on Irja Askola ja toisessa Joseph Kony.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:38"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:34"] Et saa vastauksia kristinuskosta.väärä tie. [/quote] Itse olen pohtinut paljon elämäni aikana uskonasioita ja kokemusten, tutkimisen ja pohdintojen perusteella päätynyt juuri kristinuskoon. Enkä ole ainoa, kirstinusko on selvä valtauskonto maailmassa. Aihe on laaja, tässä ihan lyhyesti yksi artikkeli: http://uskonpuolesta.blogspot.fi/2013/06/miksi-juuri-kristinusko-kaikista.html [/quote] Minäkin uskon Kirstiin. Vitsit sikseen, mielestäni ei voida sanoa, että kristinusko on valtauskonto, kun kristinusko on kuitenkin hajonnut tuhansiin eri kirkkoihin, jotka opettavat eri tavalla. Kymmenestä käskystäkään eivät ole päässeet yksimielisyyteen. [/quote] Mutta kaikki ovat kristittyjä ja kirkko on kristillinen paikka, oli se sitten ortodoksinen, protestanttinen tai katolinen
[/quote]
kristinusko kieltää kirkot ja temppelit sekä ammattipapit joten mietihän vastaustasi uusiksi ;)
Tule suviseuroihin Vaasaan. Sieltä saat varmasti keskusteluapua, kun vaan pyydät! Meidän uskomme perusta on raamatussa ja Pyhän hengen ohjauksessa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:43"]
Tule suviseuroihin Vaasaan. Sieltä saat varmasti keskusteluapua, kun vaan pyydät! Meidän uskomme perusta on raamatussa ja Pyhän hengen ohjauksessa.
[/quote]
Sanohan minkä kristillisen kirkon uskon perusta ei ole Raamatussa ja Pyhän Hengen ohjauksessa? Vai oliko niin, että kaikki muut ovat väärässä ja te oikeassa?
Av on taattu paikka. Mitä haluaisit kysyä?
Et saa vastauksia kristinuskosta.väärä tie.
https://www.verkkoauttaminen.fi/palvelevanetti
Netissä nettipapin kanssa. :)
Myös jokainen seurakunta antaa varmasti mielellään keskusteluapua. Itse suosittelisin juttelemaan nimenomaan pastorin/diakonin tms. ammattilaisen kanssa. Voit valita itse suuntauksen: evankelisluterilaista, helluntalaista, vapaakirkkoa, adventistia vai minkä tyylistä keskustelua kaipaat? Kaikki he kuitenkin Jeesukseen uskovat. :)
Löytyy myös nettipalstoja, mm. Netmission ja Usko ja elämä (googlaa noilla niin löydät sivustot), joissa voi keskustella uskosta muiden kiinnostuneiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:34"]
[/quote]
Itse olen pohtinut paljon elämäni aikana uskonasioita ja kokemusten, tutkimisen ja pohdintojen perusteella päätynyt juuri kristinuskoon. Enkä ole ainoa, kirstinusko on selvä valtauskonto maailmassa.
Aihe on laaja, tässä ihan lyhyesti yksi artikkeli:
http://uskonpuolesta.blogspot.fi/2013/06/miksi-juuri-kristinusko-kaikista.html
Mitä haluat kysyä? Ehkä joku uskovainen täällä voi auttaa tai joku joka yleisesti tietää paljon.
En ala edes tänne kirjoittamaan. Todella paha olla ja täällä vaan pahenisi.
Jossain hihhuleiden palstalla,kuten varmaan tiedät itsekin.
Kukaan vastauksia oikeasti kaipaava ei kirjoittaisi moista aloitusta av-palstalle.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:47"]
En ala edes tänne kirjoittamaan. Todella paha olla ja täällä vaan pahenisi.
[/quote]
Kuulostaa viisaalta, kirkon kautta saat luottamuksellista ja koulutettua apua ja kun hoidat Jumala-suhdettasi nyt, siitä on apua sinulle jatkossakin. Kokeile myös googlettaa (yllä mainittujen vinkkien lisäksi) oman paikkakuntasi päivystävä pappi (jos haluat apua ihan livenä "nenätysten").
Tässä vielä evankelisluterilaisen kirkon palveleva puhelin:
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI
Maksaa vain tavallisen puhelun verran.
Siunausta!!! Voit jutella ihan kaikesta mieltäsi vaivaavasta luottamuksella, myös maallisista asioita. Se on ihanaa kun tuntee että joku oikeasti välittää (Jumala ja sitten joku ihminenkin).
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:38"]
[/quote]
Itse olen pohtinut paljon elämäni aikana uskonasioita ja kokemusten, tutkimisen ja pohdintojen perusteella päätynyt juuri kristinuskoon. Enkä ole ainoa, kirstinusko on selvä valtauskonto maailmassa.
[/quote]
Minäkin uskon Kirstiin.
Vitsit sikseen, mielestäni ei voida sanoa, että kristinusko on valtauskonto, kun kristinusko on kuitenkin hajonnut tuhansiin eri kirkkoihin, jotka opettavat eri tavalla. Kymmenestä käskystäkään eivät ole päässeet yksimielisyyteen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:38"]
[/quote]
[/quote]
Minäkin uskon Kirstiin.
Vitsit sikseen, mielestäni ei voida sanoa, että kristinusko on valtauskonto, kun kristinusko on kuitenkin hajonnut tuhansiin eri kirkkoihin, jotka opettavat eri tavalla. Kymmenestä käskystäkään eivät ole päässeet yksimielisyyteen.
[/quote]
Mutta kaikki ovat kristittyjä ja kirkko on kristillinen paikka, oli se sitten ortodoksinen, protestanttinen tai katolinen