Olisiko mielestäsi ok puolisosi tällainen suhde terapeuttiinsa?
Terapeutti kuulemma osaa kohdata puolisoni taitavammin kuin kukaan lähipiirissä. Puolisoni kehuu terapeuttia ja terapeutti kehuu puolisoani. Ei kuitenkaan mitään fyysistä. Puolisoni kehuu terapeutin ammattitaitoa ja miten mahtava tyyppi tämä on. Terapeutti kehuu puolisoni ajatuksia ja luonteenpiirteitä yms. Henkistä lämpöä riittää.
Puolisoni on silmin nähden iloinen ja onnellinen terapiakäyntien jälkeen. Ei salaile asioita multa vaan hehkuttaa ihanaa terapeuttiaan ihan estoitta.
Lisäksi saa tarvittaessa olla terapeuttiin yhteydessä watsapp-viestein terapiakäyntien välillä ja niissä viesteissä sydänhymiöt lentelee.
On kertonut terapeutille ihan kaiken kaikesta ja terapeutti suhtautuu empaattisella lämmöllä.
Mitään fyysistä heidän välillään ei ole, mutta henkinen lämpö on valtavaa.
Puolisoni vaikuttaa usein rakastuneelta terapiasta tullessaan.
Voiko terapiasuhde olla henkistä pettämistä?
Kommentit (125)
Kyllä minäkin saan lähettää viestejä terapeutilleni jos tulee vaikka joku hankala tilanne. Mitään jatkuvaa chattailya tää ei tietenkään tarkoita.
Itsellä herää kysymys että miksi hemmetissä ap edes tietää mitä hymiöitä se terapeutti lähettelee? Kuulostaa sairaalloiselta mustasukkaisuudelta jos on pitänyt puolison viestejä urkkia.
Tee Valviraan ilmoitus terapiatarjoajan epäasiallisesta käyttäytymisestä. EI sydämien lähettämienen kuulu terapeutille, se suhde rikkoo ammattimaisuuden rajoja nyt jo. TIes mitä muuta on mitä et tiedä tai tulossa. TOimi HETI.
EI varmaan ole edes Valviran lupia toimia tuolla? Jos ei ole niin sitten tee kantelu aluehallintovirastoon. He kai on se taho joka myöntää luvat näille epäpäteville palveluntuottajille. Jos on asiakkaan parisuhdetta tai elämää tuhoavaa toimintaa niin kyllä luulis että nekin estää.
Millä perusteella kuvittelet että sulla on valtaa estää puolisoasi käymästä terapiassa? Miten tollainen määräily ja vallanhalu vaikuttaa suhteeseenne? En itse ainakaan jaksaisi kauaa rakastaa tuollaista sairaan mustasukkaista puolisoa.
Missä merkityksessä viestit ja kuvat? Niin, ei aina avaudu ulkopuoliselle, mutta sanoisin sos. puolen ihmisenä, vaikken terapeutti olekaan, niin sydänhymiöt ei kuulu asiakassuhteeseen missään! merkityksessä.
Tästä tapauksesta en tiedä, onko tapahtunut paha moka ja sydämet esim yhdessä viestissä vai kuuluuko kuvioon.
Puolustelkaa toki ne, jotka niin haluavat, mutta tämä ei kuulu ammattietiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella kuvittelet että sulla on valtaa estää puolisoasi käymästä terapiassa? Miten tollainen määräily ja vallanhalu vaikuttaa suhteeseenne? En itse ainakaan jaksaisi kauaa rakastaa tuollaista sairaan mustasukkaista puolisoa.
Niin. Minusta tuo ei ole edes mustasukkaisuutta, vaan mustasukkaisuuteen peiteltyä sadismia. Jos kumppani tietää että toinen tarvitsee apua, ja kehtaa täysin absurdeilla aivoituksilla sotkea avunsaantia, ollaan jo todella pimeällä puolella ihmisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Missä merkityksessä viestit ja kuvat? Niin, ei aina avaudu ulkopuoliselle, mutta sanoisin sos. puolen ihmisenä, vaikken terapeutti olekaan, niin sydänhymiöt ei kuulu asiakassuhteeseen missään! merkityksessä.
Tästä tapauksesta en tiedä, onko tapahtunut paha moka ja sydämet esim yhdessä viestissä vai kuuluuko kuvioon.
Puolustelkaa toki ne, jotka niin haluavat, mutta tämä ei kuulu ammattietiikkaan.
Sossut eivät tajua psykoterapiasta mitään - lähinnä ihmisten kiusaamisesta. Pysy lestissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli traumaterapeutti johon sai olla 24/7 yhteyksissä. Takaumia kun voi iskeä milloin vain. Traumaterapiaprosessista sen verran, että se on hyvin intensiivistä ja siinä saatetaan taantua lapsenkaltaiseen tilaan ja terapeutti voi mallintaa aikuista turvaa ja lopulta terapoitava itse on se aikuinen turva itselleen tilanteessa kuin tilanteessa. Miehesi ei välttämättä ole mitenkään ihastunut terapeuttiin vaan on kiintynyt häneen kuin pikkulapsi. Menee ohi kyllä.
Tämä. Minulla oli myös tämä mahdollisuus (vuosia sitten). Taannuin totaalisen lapseksi ja itsetuhoiseksi kun asioita avattiin. Ulkopuolisesta tämä olisi varmasti näyttänyt ”rakkaudelta”, ja ”flirtiltä”, mutta itse terapiaprosessi oli täysi helvetti, juoksin sieltä vessassa oksentelemassa ja makasin lattialla sikiöasennossa kramppaamassa tuskaani. Ap näkee nyt jotakin tällaisin ulkopuolisin silmin, ja itse prosessihan ei hänelle millään tapaa kuulu - ei edes kuulu kuulua. Antaisin olla, kumppani tarvitsee ulkopuolista apua ja tukea - ja onnekkaana sitä saa. Ammattilaisia on kyllä rajat.
Yleensä toki ammatilaisilla on rajat, mutta virheitä ja väärinkäytöksiäkin sattuu ja tullut julkisuuteen. Itse pidän tätä viestittelyä sydämineen jonkinlaisena rajojen rikkomisena. Ei sydämet kuulu hoito-asiakassuhteeseen.
Voi jumalauta, oikeasti. Ne ovat hymiöitä - ei mitään muuta. Vaikeassa kohdassa ilmentävät välittämistä, sitä, että hädässä tietää jonkun välittävän. Ei mitään, rakkautta, seksuaalisuudesta puhumattakaan. Silloin kun ihminen on todella kovilla ja kestämisensä rajamailla, tuollaiset libidovetoiset liskoaivojutut ja kuvien symbolinen sopivuus eivät ole ihan sitä prioriteettiä - tai lähimainkaan. Se on lähinnä ojennettu käsi, merkki että ”mä tiedän, sä et huku”.
Sivusta, mutta eikö sydän ole eri asia kuin hymiö tai yläpeukku? Miten nuo merkit tulkitaan oikein? Itse olen saanut kuulla kritiikkiä yläpeukuistakin, etteivät nekään ole sopivia aina.
Lisään, että jos terapeutti lähettäisi minulle sydämen, niin kokisin sen hyvin hämmentävänä. En itse lähettäisi lääkärillenikään sydäntä.
Se on sinun tapasi. Muilla on muut.
Mutta juuri se aiheuttaa ongelmia, kun ihmiset eivät voi tietää, missä merkityksessä muut lähettävät eri symboleja.
Mitä se sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Tee Valviraan ilmoitus terapiatarjoajan epäasiallisesta käyttäytymisestä. EI sydämien lähettämienen kuulu terapeutille, se suhde rikkoo ammattimaisuuden rajoja nyt jo. TIes mitä muuta on mitä et tiedä tai tulossa. TOimi HETI.
EI varmaan ole edes Valviran lupia toimia tuolla? Jos ei ole niin sitten tee kantelu aluehallintovirastoon. He kai on se taho joka myöntää luvat näille epäpäteville palveluntuottajille. Jos on asiakkaan parisuhdetta tai elämää tuhoavaa toimintaa niin kyllä luulis että nekin estää.
Eihän ap ole edes asianomainen, ja viestit on puolison puhelimessa :-D
Minä kävin Kelan korvaaman tavis psykoterapian, kolme vuotta. Käsittääkseni prosessini oli klassinen ja toimiva: kiinnyin ja ihastuinkin terapeuttiini, joka vastasi ammattimaisesti välittämisellä. Kun vahvistuin, pystyin arvostamaan itseäni ja antamaan sitä kiintymystä itse itselleni. En tarvinnut siihen enää terapeuttia. Terapian aikana, erittäin ahdistavina hetkinä soitin pari kertaa terapeutille. Muutaman kerran kirjoitin myös meiliä. Terapian jälkeen otin yhteyttä kerran, kun tunsin että omat keinot eivät riitä. Siinä se. Terapeutin ja asiakkaan suhteesta on varmasti tehty tutkimuksia. Ap kannattaa googlata. Käsittääkseni terapia (joissain tapauksissa ainakin?) perustuu nimenomaan siihen, että asiakas oppii terapeutilta armahtavaa ja välittävää suhtautumista itseensä. Riippuu varmaan vaivasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli traumaterapeutti johon sai olla 24/7 yhteyksissä. Takaumia kun voi iskeä milloin vain. Traumaterapiaprosessista sen verran, että se on hyvin intensiivistä ja siinä saatetaan taantua lapsenkaltaiseen tilaan ja terapeutti voi mallintaa aikuista turvaa ja lopulta terapoitava itse on se aikuinen turva itselleen tilanteessa kuin tilanteessa. Miehesi ei välttämättä ole mitenkään ihastunut terapeuttiin vaan on kiintynyt häneen kuin pikkulapsi. Menee ohi kyllä.
Tämä. Minulla oli myös tämä mahdollisuus (vuosia sitten). Taannuin totaalisen lapseksi ja itsetuhoiseksi kun asioita avattiin. Ulkopuolisesta tämä olisi varmasti näyttänyt ”rakkaudelta”, ja ”flirtiltä”, mutta itse terapiaprosessi oli täysi helvetti, juoksin sieltä vessassa oksentelemassa ja makasin lattialla sikiöasennossa kramppaamassa tuskaani. Ap näkee nyt jotakin tällaisin ulkopuolisin silmin, ja itse prosessihan ei hänelle millään tapaa kuulu - ei edes kuulu kuulua. Antaisin olla, kumppani tarvitsee ulkopuolista apua ja tukea - ja onnekkaana sitä saa. Ammattilaisia on kyllä rajat.
Yleensä toki ammatilaisilla on rajat, mutta virheitä ja väärinkäytöksiäkin sattuu ja tullut julkisuuteen. Itse pidän tätä viestittelyä sydämineen jonkinlaisena rajojen rikkomisena. Ei sydämet kuulu hoito-asiakassuhteeseen.
Voi jumalauta, oikeasti. Ne ovat hymiöitä - ei mitään muuta. Vaikeassa kohdassa ilmentävät välittämistä, sitä, että hädässä tietää jonkun välittävän. Ei mitään, rakkautta, seksuaalisuudesta puhumattakaan. Silloin kun ihminen on todella kovilla ja kestämisensä rajamailla, tuollaiset libidovetoiset liskoaivojutut ja kuvien symbolinen sopivuus eivät ole ihan sitä prioriteettiä - tai lähimainkaan. Se on lähinnä ojennettu käsi, merkki että ”mä tiedän, sä et huku”.
Sivusta, mutta eikö sydän ole eri asia kuin hymiö tai yläpeukku? Miten nuo merkit tulkitaan oikein? Itse olen saanut kuulla kritiikkiä yläpeukuistakin, etteivät nekään ole sopivia aina.
Freudilainen seisokki?
👍 kyllä, stondis 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muna niillä terapiakäynneillä uppoaa pimperoon.
Ei uppoa, mutta haluan kuulla mielipiteitä tosta henkisestä puolesta.
Niin kuulemma heillä on ihan harvinaislaatuinen sielujen yhteys.
Puolisoni on koulutettu fiksu tyyppi, käy terapiassa erään trauman vuoksi. Muilta osin pärjää elämässään hyvin.
Ap
No eipä taida olla kummoinen trauma. Terapeutti taitaa olla maksullinen nainen, sellainen "halauspalvelupaikka", maksullinen tietenkin. Näitähän löytyy, joskus oli iso juttu Esooon Kauklahdessa toimivasta paikasta, jossa rouva auttoi asiakkaita erilaisissa ongelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on koulutettu fiksu tyyppi, käy terapiassa erään trauman vuoksi. Muilta osin pärjää elämässään hyvin.
ApNo eipä taida olla kummoinen trauma. Terapeutti taitaa olla maksullinen nainen, sellainen "halauspalvelupaikka", maksullinen tietenkin. Näitähän löytyy, joskus oli iso juttu Esooon Kauklahdessa toimivasta paikasta, jossa rouva auttoi asiakkaita erilaisissa ongelmissa.
Onko thaikkupaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossut eivät tajua psykoterapiasta mitään - lähinnä ihmisten kiusaamisesta. Pysy lestissäsi.
Noh, mikä iski, kun pitää olla noin äkäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minusta tuo ei ole edes mustasukkaisuutta, vaan mustasukkaisuuteen peiteltyä sadismia. Jos kumppani tietää että toinen tarvitsee apua, ja kehtaa täysin absurdeilla aivoituksilla sotkea avunsaantia, ollaan jo todella pimeällä puolella ihmisyyttä.
Tämä. Niin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo eipä taida olla kummoinen trauma. Terapeutti taitaa olla maksullinen nainen, sellainen "halauspalvelupaikka", maksullinen tietenkin. Näitähän löytyy, joskus oli iso juttu Esooon Kauklahdessa toimivasta paikasta, jossa rouva auttoi asiakkaita erilaisissa ongelmissa.
Onko thaikkupaikka?
En löytänyt enää nopealla googlaamisella paikkaa, mutta siitä oli täälläkin juttua, että joku täti-ihminen tarjosi lämmintä syliä kotonaan ja ymmärsi asiakkaita kovasti. Ihan kotimainen oli, siinä Lumenen lähellä. Thaipaikkoja löytyy myös joka kylästä ja kyllä niissäkin voi varmasti mukavia jutustella, ainakin vakiasiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa kiltit asiallisesti! Tämä ei voi olla tyhmä kysymys, asiasta on tulossa kriisi!
Ap
Täällä aina kaikkea luullaan orovoiksi. Eikö vaan muiden elämässä tapahdu mitään vai miten mun ja monen muun jutut aina provoja muka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa kiltit asiallisesti! Tämä ei voi olla tyhmä kysymys, asiasta on tulossa kriisi!
ApTäällä aina kaikkea luullaan orovoiksi. Eikö vaan muiden elämässä tapahdu mitään vai miten mun ja monen muun jutut aina provoja muka
En epäile sinua orvoksi, vaan häiriintyneeksi 🤷🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTäällä aina kaikkea luullaan orovoiksi. Eikö vaan muiden elämässä tapahdu mitään vai miten mun ja monen muun jutut aina provoja muka
Orpo olo.
Palstahullu vauhdissa.