Voiko hammasimplantti olla muka näin kallis: saamani hinta-arvio yhteensä 3200 euroa?!!
Onko muille tullut näin kalliiksi? Vaikuttaakohan kalliiseen hintaan se, että operoija on hammaskirurgi eikä hammaslääkäri? Tai kyseisen hampaan iso koko? Kannattaisiko mun mennä pyytämään hinta-arviota myös jostain muusta paikasta? Tuntuu aika suolaiselta tuo hinta. Kun poistokin oli jo yli 700 euroa, sisältäen luunsiirteen...
Kommentit (88)
Minulla maksoi tuon verran jo 7 vuotta sitten. Olen kuitenkin ollut tyytyväinen. Motivoi kummasti hampaiden hoitoon ja oikeanlaiseen syömiseen
Noin 10 vuotta sitten maksoin hiukan yli 5000 euroa kahdesta poskihammasimplantista. Hommassa oli mukana protetiikan erikoishammaslääkäri ja leukakirurgi, jolla oli mukana pari hoitaajaakin. Lisäksi oma hammaslääkärinikin oli mukana hommassa. Kelalta sai korvauksia kirurgin hommasta. Tuossa 5000 eurossa oli ne jo vähennettynä.
Suomessa yhden implantin hinta lähtee jostain 2000e ylöspäin
Odotan täällä Ruotsin puolella etuhammas implantaattia.
Proteeseineen töineen päivineen se tulee maksamaan noin 20 000 kr
Tulihan hiihtoreissu hintoihinsa; Olen sen telonut jäisellä tiellä 😳
Kyllä on varaa, ruokana vain juurekset ja pottua sekä soijaa esimerkiksi sunnuntaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni sossu onneksi maksoi laskun. Lähes koko hammasrivistöni uusittiin nuoruuden hörhöilyjen takia(huumeet). Nyt on hymy kuin filmitähdellä. Kiitos Suomen toimivan sosiaaliturvajärjestelmän. Luottotiedottomana/varattomana olisin nyt lähes hampaaton ilman sossua.
Tämä on kyllä ehdottoman hyvä juttu. Se kuitenkin ihmetyttää että miksi tällaisia operaatioita ei voi periä takaisin myöhemmin vaikka osissa? Siis että maksaisit sossulle vaikka satasen kuussa joskus kun pääset töihin.
Valitettavasti töihin meneminen ei omalla kohdalla kannata taloudellisesti ulosoton takia.
Eipä tietenkään. Ei se kannata muillakaan joilla on ulosottoa mutta niin vain kantavat vastuunsa ja käyvät töissä.
Mutta ylipäätään, miksei noita rahoja peritä takaisin kuten esim. opintotuet jos on tienannut muutaman lantin liian vähän, tai jäänyt pari tenttiä väliin? Joskus ihmettelen tätä systeemiä. Mutta hampaat kyllä täytyy laittaa kuntoon, siitä ei oikein voi tinkiä.
En tiedä ketään joka on ulosotossa ja kävisi töissä. Ehkä Porvoossa tällaista tapahtuu.
Täh?? Ymmärsinköhän oikein mitä tarkoitit. Meillä on työntekijöitä n. 200 ja ainakin kymmenellä heistä ulosotto palkasta. Ja laidasta laitaan, keittiöhenkilökunnasta koulun rehtoriin. Ihan jokapäiväistä hommaa meille ja tavallista. T. Palkanlaskija kunnalta
Suomenhan piti olla 'maailman onnellisin maa' ? Hymyile siinä sitten vaikka hampaatonta hymyä ...
Nimenomaan sitä omituisinta "kokoomuslaisuutta" edustavaa tyyppiä, joka ei edes halua tajuta, että tärkeintä on se, että raha kiertää yhteiskunnassa; sillä ei ole väliä, kenen "kautta" se kiertää. Suomalainen kateus tuhoaa markkinataloudenkin. 🥱