Voiko hammasimplantti olla muka näin kallis: saamani hinta-arvio yhteensä 3200 euroa?!!
Onko muille tullut näin kalliiksi? Vaikuttaakohan kalliiseen hintaan se, että operoija on hammaskirurgi eikä hammaslääkäri? Tai kyseisen hampaan iso koko? Kannattaisiko mun mennä pyytämään hinta-arviota myös jostain muusta paikasta? Tuntuu aika suolaiselta tuo hinta. Kun poistokin oli jo yli 700 euroa, sisältäen luunsiirteen...
Kommentit (88)
Kyllä se suunnilleen tuon maksaa.
Mulle laitettiin vuosia sitten ja jo silloin kolmisen tonnia maksoi.
Toista alaposkihammasta en katsonut tarpeelliseksi laitattaa, tuun toimeen ilmankin.
Espanjassa saat kaikki tuohon hintaan.
No minä taisin saada ennätyksen nimiini hinta suolaiset 5000€/hammas joka sisältää poistot, luusiirteet, kaksi erikoislääkäriä vuoroin työstämässä hampaistoa,väliaikainen proteesi, erikoishammasteknikon "veistämät" kruunut. Lopputulos kyllä loistava ja samalla purenta saatu kuntoon ja virheelliseen purentaan liittyvä oireilu jäänyt historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkuthan laitattaa implantit vain (hymyillessä) näkyvien hampaiden tilalle ja säästää vähän kun antaa katseilta piiloon jäävien takahampaiden olla omat.
Sekoitatkohan nyt kaksi eri hammasoperaatiota, keinojuuren eli implantin laittamisen ja hammaslaminaattien eli kuorien laittamisen
Vierailija kirjoitti:
Mun implantti maksoi 2950, etuhammas. Tällaisessä asiassa en ehkä alkaisi säästämään, kun on tarkoitus saada laadukas korvike oikealla hampaalle loppuiäksi.
Implantti ei ole ikuinen.
Omalla äidillä hinta oli muistaakseni noin 5000 euroa. En kyllä tiedä mitä kaikkea hinta sisälsi, mutta tuon hän kiltisti maksoi. Kallista lystiä.
Sain kaksi implanttia noin 3500€. Suomessa teetin 5v sitten.
Minulla on monta hammasta lähtenyt, osa etuhampaita. Ei ole mitenkään varaa korjata. Ei löydy tuollaisia rahoja työttömällä mistään. Kela ja sossu eivät auttaneet kun kysyin. Joten olen ilman hampaita ja vältän ihmisten näkemistä.
Ei ole. Huijasivat sinnuu. Minä tein itse, ja säästin. Maksoi n. 30 euroa. Melkein toimii, eli ihan riittävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sossu antoi maksusitoumuksen hoitoon.
Eivät varmasti anna.
Olkaa mielummin ilman. Ei ole mitään järkeä yhteen kahteen hampaaseen laittaa jotain 5000 euroa xD
Kallista on. Ja muutenkin hampaiden hoito on. Kelakorvaukset aivan mitättömät. Samaan aikaan ihminen saa juoda maksansa tai tupakoida keuhkonsa pilalle ja silti yhteiskunta hoitaa ja maksaa elinsiirrot yms.
Minkä ikäisiä te olette kun kaikki tarvii implantteja? Jotain 80v mummoja?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta hammasta lähtenyt, osa etuhampaita. Ei ole mitenkään varaa korjata. Ei löydy tuollaisia rahoja työttömällä mistään. Kela ja sossu eivät auttaneet kun kysyin. Joten olen ilman hampaita ja vältän ihmisten näkemistä.
irtoproteesi sitten?
Implantit pitäs kestää ihan ns.loppuun saakka, mutta moni juttu voi mennä pieleen , omahoito yms.
Oliko että 95% implanteista vielä suussa useemman vuoden jälkeen + siitä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi olla. Kysy huokeampaa. Tuo hinta on täysin järjetön.
No kyllä se vaan voi olla ja onkin. 2500 oli hinta 5 vuotta sitten yhdellä kulmahampaalla. Ei mitään erikoisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
irtoproteesi sitten?
Implantit pitäs kestää ihan ns.loppuun saakka, mutta moni juttu voi mennä pieleen , omahoito yms.
Oliko että 95% implanteista vielä suussa useemman vuoden jälkeen + siitä eteenpäin.
Onhan ne nykyisin parantuneet, muistan parikymmentä vuotta sitten yhden tositeevee tähden valituksen, kun oli maksanut 30 000 dollaria hampaista ja niillä ei pysty syömään.
Kannattaisiko laittaa ihan silta? Tulisi halvemmaksi ja saisit kolme kaunista kruunattua hammasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on varaa laittaa useita tonneja hampaisiin? Käyn töissä ja tienaan hyvin, mutta ei silti ole varaa laittaa jopa kymppitonnia hampaisiin!
Prioriteettiasiahan tuo on. Rahoitusjärjestelyitä tarjoaa lähes jokainen yksityinen klinikka nykyään, kyllä 3 tonnin laskun vaikka vuodessa maksaa jokainen työssäkäyvä. Monillahan on tuota enemmän jo turhaa luottokorttivelkaakin tehtynä. Tai tehdään monen tonnin remppoja lainalla, käydään etelässä, jne. Hampaat on kuitenkin aika iso satsaus omaan fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on varaa laittaa useita tonneja hampaisiin? Käyn töissä ja tienaan hyvin, mutta ei silti ole varaa laittaa jopa kymppitonnia hampaisiin!
Sitten olet vanhana hampaaton.
Tänä vuonna hampaisiin on mennyt 6100€ ja olen 53v
Minulta meni etuhammas poikki ja korjaus 3.600€
Tuota luokkaa se hinta nyt vaan on asiallisessa paikassa.
Itsellä oma hammaslääkärini otti valokset, teetti jigin yms. ja ruuvasi keraamihampaan kiinni lopuksi mutta spesialisti kävi poraamassa jigin kanssa ja ruuvasi sen titaaniosan leukaluuhun (vaikka hammaslääkärini on muita hammaskirurgisia operaatioita minulle tehnyt, hän piti tärkeänä, ettei tuon tekee just tohon erikoistunut spesialisti). Ilmeisesti se poraus leukaluuhun on se tärkeä juttu tuossa ja siihen on ihan omat henkilöt, jotka tekevät vain sitä.
Maksoi yhteensä noin 2500e.
Jos meinaa säästää, niin on hyvä tajuta, että tuo voi mennä pieleenkin lukuisilla tavoilla. Itse maksoin mielelläni, että luottamani hammaslääkäri ja tuo hänen vakio-spesialistinsa (luottamus by-proxy) tekivät tuon. Netistä löytyy tarinoita noista pieleen menneistä tapauksista - se titaaniosa irtoaa, tulehtuu yms..