Miksei naiset käytä hameita?
jos olisin nainen, laittaisin mekon päälle heti.
Miksi nykynaiset haluavat pitää housuja ja näyttää miehiltä?
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:20"]
Minulla on melkein aina mekko, joskus kylmällä säällä pillifarkut ja pitkä paita tai tunika. Minusta mekot ovat ihanan mukavia ja samalla klassisia ja tyylikkäitä. Minun on hankala löytää housuja, jotka istuisivat kauniisti lantiolta ja vyötäröltä ja housut tuntuvat yleensä epämukavilta. Mekot istuvat hyvin ja olo on yhtä mukava kuin olisin verkkareissa.
[/quote]
Miten sinä suojaat jalat, ts. kuinka tarkenet olla pelkässä mekossa esim. keväällä ja syksyllä.. tai yleensäkin silloin kun lämpötila on alle +20? Liikutko ympäri vuoden ulkona vain autolla vai kuinka tuo oikein suomen oloissa onnistuu? Kysyn, koska itsellä tosiaan pitää olla vähintään se 20+ lämpöä ulkona että voisin edes kuvitella hameessa tarkenemista, ja usein sisälläkin on sen verran vetoisaa että sukkahousuista tuulee kyllä läpi.
[/quote]
Hmmm, taidan olla kuumaverisempi kuin olen ajatellutkaan. +10 asti pärjään ohuilla ihonvärisillä/mustilla/kuvioiduilla. N. -5 - +10 semmoisilla 40-60 den ja jos on enemmän pakkasta, merinovillaiset on lämpimämmät kuin mitkään housut.
Käytän kesällä melkein aina lyhyttä hametta omalla pihallani. ( vakosam. pit.38cm , vetoketju edessä+taskut on) Paras kesävaate! Olen ottanut tämän oikeuden itselleni,vaikka olenkin mies ,26 v. Jos niinkin monet naiset eivät pidä, niin sehän merkitsee silloin sitä,että valtavasti käyttökiintiötä on vapautunut. Pitäkööt siis he vain minun puolestani housuja, minä viihdyn tänä kesänä hameessani (...ja voihan olla etten luovu siitä kesän jälkeenkään ) Olen siisaivan hävytön naisten garderoobin "hakkeri". Murtautunut hameenkäyttötiedostoon! Sukkikset ja pikkarit tuli otettua hallintaan jo edellisessä "nurkan valtauksessa", mutta kyllä nämä vatekappaleet minulle taitavat jo ´valloitukseksi´ riittää. Pituutta on kuitenkin 173 ,joten korkkareita en tarvitse,enkä haluakaan eivätkä rintsikatkaan tunnu kovin tarpeellisilta. Otan vain sen mitä katson tarpeelliseksi. Tavoitteena ei varsinaisesti ole naisellisuus,vaan pukeutumismukavuus joka jostain syystä on ´miehiltä kielletty´-ei minulta.
Moni taitaa mieltää hameen ja mekon juhlavaatteiksi eikä osaa käyttää niitä arkivaatteena tuntematta oloaan oudoksi.
Minusta taas hame tai mekko on rutkasti mukavampi ja rennompi yllä kuin housut ja sukkahousut tekevät olon kivan sutjakkaaksi. Mun on lisäksi paljon helpompi löytää sopivia hameita kuin istuvia housuja ja paksuhkot yläreidetkin peittyvät kätevästi helman alle. Pukeudunkin lähestulkoon aina helmoihin, ympäri vuoden. Jos ylläni on välillä housut tai farkut tai leggingsit, kuulen kommentteja siitä että mitäs nyt ja muuten moni noteeraa sen että mulla on "aina hame". Kyllä sillä vähän erottuu massasta.
Koska en pidä hameista/mekoista. Käytän pillifarkkuja tai sortseja.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:20"] Minulla on melkein aina mekko, joskus kylmällä säällä pillifarkut ja pitkä paita tai tunika. Minusta mekot ovat ihanan mukavia ja samalla klassisia ja tyylikkäitä. Minun on hankala löytää housuja, jotka istuisivat kauniisti lantiolta ja vyötäröltä ja housut tuntuvat yleensä epämukavilta. Mekot istuvat hyvin ja olo on yhtä mukava kuin olisin verkkareissa. [/quote] Miten sinä suojaat jalat, ts. kuinka tarkenet olla pelkässä mekossa esim. keväällä ja syksyllä.. tai yleensäkin silloin kun lämpötila on alle +20? Liikutko ympäri vuoden ulkona vain autolla vai kuinka tuo oikein suomen oloissa onnistuu? Kysyn, koska itsellä tosiaan pitää olla vähintään se 20+ lämpöä ulkona että voisin edes kuvitella hameessa tarkenemista, ja usein sisälläkin on sen verran vetoisaa että sukkahousuista tuulee kyllä läpi. [/quote] Paksut neulossukkahousut ja reisisukat on keksitty.
[/quote]
Sukkahousut, reisisukista puhumattakaan, ei kyllä paljoa lämmitä esim 10:ssä asteessa ja tuulessa. Lisäksi paksut neulossukkikset on aika.. epäsopiva valinta esim. siistien "toimistohameiden" kanssa, minusta ne sopii vain boheemiin tyyliin. Ilmeisesti siis tosiaan et paljoa joudu ulkona liikkumaan, tai sitten sun kylmänsietokyky on todella hyvä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:05"]
Mekot/hameet ovat epämiellyttäviä monesta syystä.
[/quote]
minusta taas housut ovat epämiellyttävät päällä toisin kuin hameet ja mekot
- n37
[/quote]
Ei kai ne hameet ja mekot sinänsä ole epämiellyttäviä päällä, vaan niiden kanssa pakolliset sukkahousut. Ainakin minun mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:20"]
Minulla on melkein aina mekko, joskus kylmällä säällä pillifarkut ja pitkä paita tai tunika. Minusta mekot ovat ihanan mukavia ja samalla klassisia ja tyylikkäitä. Minun on hankala löytää housuja, jotka istuisivat kauniisti lantiolta ja vyötäröltä ja housut tuntuvat yleensä epämukavilta. Mekot istuvat hyvin ja olo on yhtä mukava kuin olisin verkkareissa.
[/quote]
Miten sinä suojaat jalat, ts. kuinka tarkenet olla pelkässä mekossa esim. keväällä ja syksyllä.. tai yleensäkin silloin kun lämpötila on alle +20? Liikutko ympäri vuoden ulkona vain autolla vai kuinka tuo oikein suomen oloissa onnistuu? Kysyn, koska itsellä tosiaan pitää olla vähintään se 20+ lämpöä ulkona että voisin edes kuvitella hameessa tarkenemista, ja usein sisälläkin on sen verran vetoisaa että sukkahousuista tuulee kyllä läpi.
[/quote]
Hmmm, taidan olla kuumaverisempi kuin olen ajatellutkaan. +10 asti pärjään ohuilla ihonvärisillä/mustilla/kuvioiduilla. N. -5 - +10 semmoisilla 40-60 den ja jos on enemmän pakkasta, merinovillaiset on lämpimämmät kuin mitkään housut.
[/quote]
No mulla onkin pakkasella päällä villapitkikset, housut ja ulkona vielä toppikset :D. En siis todellakaan pelkästään niillä villa(sukka)housuilla tarkenisi jos lämpöä on alle 15 astetta. Lisäksi täällä rannikolla tuulee lähes aina, ja se tuuli tulee kyllä kaikista sukkiksista läpi.
Pitäisin, mutta jalkani on niin paksut, että en kehtaa. Mekkoja ostelenkin kaappiin, mutta ei tule käytettyä ;-(
Liian huonolaatuisia ja lyhyitä. Kankaista näkyy läpi ja mekkojen/hameiden pituus on sellainen, että puolet perseestä näkyy kun hieman kumartuu. En jaksa alkaa metsästämään kaupoista laadukkaita, koska niitä tulee vain harvoin vastaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:16"]En osaa liikkua tarpeeksi naisellisesti, että pääsisin mekko tai hame päällä esimerkiksi autosta kapuamaan ulos ilman, että esittelee alushousujani. :D kyykistyessä ja kumartuessa myös pelottaa, että jotain vilkkuu jostain, samoin tuulisella säällä.
Käytän siis mekkoja lähinnä rannalla jos on bikinit alla.
Maksimekossa ei olisi ongelmia, mutta se taas näyttää mielestäni todella rumalta kenen tahansa päällä.
[/quote]
Sanoo hyvin tyylitajuton ihminen
Ensinnäkin, en pukeudu miehiä,vaan itseni varten. Sorry.
Toiseksikin minun on vaikea löytää kivoja hameita. Ne ovat lyhyitä ja/tai kapealinjaisia, ja minulla on aika rumat ja paksut sääret. Pitäisi olla yli polven ja leveähelmainen.
t. Täti-ihminen 50 vee
Miksi Suomessa miehet eivät osaa pukeutua? m25
En tykkää hameista, siksi. Enkä kyllä näytä mieheltä, ehkä sinun ap kannattaa käydä optikolla jos et erota miehiä ja naisia toisistaan.
Olisi kiva jos miehet käyttäisivät kilttejä, mutta kaikkea ei voi saada :( Minusta esim. farkut ovat epämukavia ja pidän usein hametta ja leggingsejä.
En ole koskaan viihtynyt hameissa ja en pidä niistä. Minuakaan ei kyllä kertaakaan ole luultu mieheksi, vaikka kuljen aina housut jalassa.
Miksi pitäisi pitää sellaisia vaatteita päällä, jotka kokee epämiellyttäviksi. Kyllä kiskaisen mieluummin kalsarit ja toppahousut jalkaan, kun kävelen töihin talviaamuina, kuin paksut sukkahousut ja hameen. Kesällä taas mieluummin keveät housut, kuin hameen, kun kävelen töihin. Koen hameen epäkäytännöllisenä liikkuvaan elämäntyyliini.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:28"]Käytän kesällä melkein aina lyhyttä hametta omalla pihallani. ( vakosam. pit.38cm , vetoketju edessä+taskut on) Paras kesävaate! Olen ottanut tämän oikeuden itselleni,vaikka olenkin mies ,26 v. Jos niinkin monet naiset eivät pidä, niin sehän merkitsee silloin sitä,että valtavasti käyttökiintiötä on vapautunut. Pitäkööt siis he vain minun puolestani housuja, minä viihdyn tänä kesänä hameessani (...ja voihan olla etten luovu siitä kesän jälkeenkään ) Olen siisaivan hävytön naisten garderoobin "hakkeri". Murtautunut hameenkäyttötiedostoon! Sukkikset ja pikkarit tuli otettua hallintaan jo edellisessä "nurkan valtauksessa", mutta kyllä nämä vatekappaleet minulle taitavat jo ´valloitukseksi´ riittää. Pituutta on kuitenkin 173 ,joten korkkareita en tarvitse,enkä haluakaan eivätkä rintsikatkaan tunnu kovin tarpeellisilta. Otan vain sen mitä katson tarpeelliseksi. Tavoitteena ei varsinaisesti ole naisellisuus,vaan pukeutumismukavuus joka jostain syystä on ´miehiltä kielletty´-ei minulta.
[/quote]
Olen myös 173 cm -nainen tosin- ja korkkarit on kyllä must hameen kanssa, jotta mun paksuihin sääriin tulee edes vähän muotoa. Miehillä on kyllä usein paremmat sääret kuin naisilla, joten ehkä korot ei ole hameen kanssa välttämättömät.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:55"]
Liian huonolaatuisia ja lyhyitä. Kankaista näkyy läpi ja mekkojen/hameiden pituus on sellainen, että puolet perseestä näkyy kun hieman kumartuu. En jaksa alkaa metsästämään kaupoista laadukkaita, koska niitä tulee vain harvoin vastaan.
[/quote]
Missä sä oikein shoppailet?
Mä käytän maksihameita päivittäin, tykkään :) nykyään kun halutaan esitellä persettä.. :(
Mä käytän hameita, koska olen lihonut viimeisistäkin farkuistani ulos :/
Minäkin käytän useimmiten hametta tai mekkoa. Ihmetyttää kyllä miksi ap:n pitäisi olla nainen voidakseen käyttää mekkoa, tai ehkä miehillä istuvia mekkoja on vaikeampi löytää, mutta hametta nyt ainakin voi käyttää. Miehellänikin oli viimeksi eilen hame päällään kaupungilla, eikä ollut edes ainoa.