Miksei naiset käytä hameita?
jos olisin nainen, laittaisin mekon päälle heti.
Miksi nykynaiset haluavat pitää housuja ja näyttää miehiltä?
Kommentit (86)
Vihaan sukkahousuja. Ne kiristää ja puristaa ja kutittaa, tai vähintäänkin menee tosi helposti rikki. Lisäksi ne ei lämmitä juuri ollenkaan, ja ainakin meidän toimistossa niissä tarkenee ehkä noin 10-20 päivää vuodesta (talvella on kylmä, ja kesällä ilmastointi huutaa). Lisäksi kun soppaan lisää sen että liikun yleensä pyörällä ja jalkani ei tykkää koroilla kävelemisestä, niin harmillisen harvoin voi hametta käyttää - lähinnä silloin kun on menossa autolla jonnekin istuskelemaan. Muuten ei tarkene tai kykene, ja housut on huomattavasti helpompi ja mukavampi vaihtoehto. En ala kärsimään palelevista ja särkevistä jaloista ulkonäön takia, sori vaan.
Mä oon useimmiten ulkona vain silloin, kun oon työmatkalla. Ja töihin ei saa laittaa hametta. Pitää olla pitkät housut. Muuten käydessäni ulkona mulla on hame tai sortsit. Mutta anna ap hyvä ihmisten pukeutua, kuten haluavat. Jos minä olisin mies, pukeutuisin joka päivä kuten herrasmies. -N20
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:00"]Mä oon useimmiten ulkona vain silloin, kun oon työmatkalla. Ja töihin ei saa laittaa hametta. Pitää olla pitkät housut. Muuten käydessäni ulkona mulla on hame tai sortsit. Mutta anna ap hyvä ihmisten pukeutua, kuten haluavat. Jos minä olisin mies, pukeutuisin joka päivä kuten herrasmies. -N20
[/quote]
Joo, en anna.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:16"]En osaa liikkua tarpeeksi naisellisesti, että pääsisin mekko tai hame päällä esimerkiksi autosta kapuamaan ulos ilman, että esittelee alushousujani. :D kyykistyessä ja kumartuessa myös pelottaa, että jotain vilkkuu jostain, samoin tuulisella säällä.
Käytän siis mekkoja lähinnä rannalla jos on bikinit alla.
Maksimekossa ei olisi ongelmia, mutta se taas näyttää mielestäni todella rumalta kenen tahansa päällä.
[/quote]
Pitää jalat yhdessä kyykkiessä ja istuessa. Pyllistys paljastaa vain minihameessa. Autosta nousemista ei normaalisti kukaan tiiraa eli ei siinäkään tule paljasteltua jos ei oo ihan lyhyt se hame.
[/quote]
En osaa kyykkiä jalat yhdessä (tasapaino ei riitä), istuessa jalat pysyvät kauniisti yhdessä niin kauan ennenkuin unohdan asian ja ajatuksissani nostan jalat "äijäasentoon" eli nilkan toisen polven päälle.
Pyllistys paljastelee myös jos sattuu olemaan muuhun kroopaan verrattuna lihaisampi kannikka, kuten mulla :D
Autosta nouseminen kyllä vaan paljastelee, koska en vaan osaa :D
Yleensä kun olen ulkona, menen metsään joten ei hameita sinne. Johan siinä kaikki elukat kiipeäisi sääriä pitkin alapäähän saakka ;)
Varmaan siksi että tässä maassa saa pukeutua ihan juuri niinkuin haluaa...
Minulla on melkein aina mekko, joskus kylmällä säällä pillifarkut ja pitkä paita tai tunika. Minusta mekot ovat ihanan mukavia ja samalla klassisia ja tyylikkäitä. Minun on hankala löytää housuja, jotka istuisivat kauniisti lantiolta ja vyötäröltä ja housut tuntuvat yleensä epämukavilta. Mekot istuvat hyvin ja olo on yhtä mukava kuin olisin verkkareissa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:06"]
Mä omistan pari kivaa hametta mutta tuntuu jotenkin että ne on "liian hienoja" käytettäväksi arkisesti, esim jos menee ruokakauppaan.
[/quote]
Tässä se todellinen syy useimman keissin takana.
Suurin osa ihmisistä ajattelee, ettei halua pukeutua liian hyvin. Illalla saattaa ajatella, että huomenna laitan sen ja sen vaatteen, mutta sitten aamulla sujahtaa niihin farkkuihin ja tennareihin.
Tämä on itseään ruokkiva kierre: kun moni ajattelee näin, katukuva on sen näköinen ja ihmisillä on vahva taipumus konformistisuuteen.
[/quote]
Tämä on totta, varsinkin näin Suomessa sitä saattaa turhaan erottua joukosta ja tuntea itsensä ylipukeutuneeksi ja se asenne pitäisi muuttaa. Ei tarvi ihmetellä kiksi ei meillä kovinkaan paljon tyylikkäitä ihmisiä näy, se on just tämänlaisen ajattelutavan kierre! Mutta siitä kyllä voi päästä eroon, kuten minä olen tehnyt ja pukeuden päivittäin hameisiin ja korkoihinkin sekä kauniisiin koruihin :) ennen en uskaltanut koska kukaan muukaan ei niin tee ja näytän massassa turhan "hienolta" mutta päätin lakata ajattelemasta näin ja nauttia juuri omasta tyylistäni. Ei olejaan kuin vasta pari vanhempaa muoria torunut pukeutumistani (juuri tätä tyylitöntä verkkarikansaa itse siis...) :D muuten ollut hyvinkin positiivista.
Liikun pyörällä melkein kaikki matkat ja hame on epäkäytännöllinen. Jos löytäisin käytännöllisen niin pitäisin, mutta nyt en.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:49"][b]Millaisia hameita te oikein pidätte, jos ne nousevat tuulella korviin? [/b]Käytän töissä pelkästään hameita, eikä minulla ole kuin yksi, jonka kanssa tämä olisi mahdollista, ja se on vyötäröltä voimakkaasti rypytetty viskoosihuitula.
Kynä-, tulppaani-, vekki- ja ihan tavalliset A-linjaiset hameet eivät kyllä nouse yhtään mihinkään. Pituus 5-10 senttiä polven yläpuolelle, eikä vilku kumartuessakaan (sitä paitsi ei kai kukaan niitä kyniä pylly pystyssä lattialta nouki, edes housut jalassa??).
[/quote]
Rantamekkoja, rannalla. Se ei tosin siellä haittaa, kun aina on bikinit tai uimapuku siinä alla. Muualla en pidä hameita/mekkoja.
Shortsit korostaa paremmin mun treenattua peppua.
Epäilen, että tämä avaus koskee viehättäviä naisia. Oikeasti en usko kenenkään haluavan nähdä minun suonikohjuista pohjetta. Hameet on kivoja, mutta minulla ei ole kivat sääret valitettavasti. Eikä siihen auta edes laihduttaminen kun ihan normaalipainoinen olen. Niin ja sukkahousut on saatanasta, että mielummin näytän sitten vaikka siltä mieheltä.
Kyllä minä joskus kesähelteillä pidän kuitenkin pitkiä hameita ja polven mittaisiakin vaikka onkin rumat jalat, mutta aina ei itsetunto riitä siihen. On kuitenkin kova pala kun sääret näyttää miltä näyttää. En edes tiennyt ennen, että nuoret voi saada sellaisia. Luulin sen olevan vain mummojen ja läskien juttu.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:20"]
Minulla on melkein aina mekko, joskus kylmällä säällä pillifarkut ja pitkä paita tai tunika. Minusta mekot ovat ihanan mukavia ja samalla klassisia ja tyylikkäitä. Minun on hankala löytää housuja, jotka istuisivat kauniisti lantiolta ja vyötäröltä ja housut tuntuvat yleensä epämukavilta. Mekot istuvat hyvin ja olo on yhtä mukava kuin olisin verkkareissa.
[/quote]
Miten sinä suojaat jalat, ts. kuinka tarkenet olla pelkässä mekossa esim. keväällä ja syksyllä.. tai yleensäkin silloin kun lämpötila on alle +20? Liikutko ympäri vuoden ulkona vain autolla vai kuinka tuo oikein suomen oloissa onnistuu? Kysyn, koska itsellä tosiaan pitää olla vähintään se 20+ lämpöä ulkona että voisin edes kuvitella hameessa tarkenemista, ja usein sisälläkin on sen verran vetoisaa että sukkahousuista tuulee kyllä läpi.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:05"]
Mekot/hameet ovat epämiellyttäviä monesta syystä.
[/quote]
minusta taas housut ovat epämiellyttävät päällä toisin kuin hameet ja mekot
- n37
Hame ei suojaa alakertaa niin kuin housut.
Siksi, että en pidä pitkistä hameista.
Siksi, että lyhyitä hameita varten pitäisi sheivata sääret tai käyttää sukkahousuja.
Siksi, että en halua aina sheivata.
Siks, että inhoan sukkahousuja.
Siksi, että minua ei pätkääkään kiinnota palsta-penan mieltymykset.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:20"]
[/quote]
Miten sinä suojaat jalat, ts. kuinka tarkenet olla pelkässä mekossa esim. keväällä ja syksyllä.. tai yleensäkin silloin kun lämpötila on alle +20? Liikutko ympäri vuoden ulkona vain autolla vai kuinka tuo oikein suomen oloissa onnistuu? Kysyn, koska itsellä tosiaan pitää olla vähintään se 20+ lämpöä ulkona että voisin edes kuvitella hameessa tarkenemista, ja usein sisälläkin on sen verran vetoisaa että sukkahousuista tuulee kyllä läpi.
[/quote]
Paksut neulossukkahousut ja reisisukat on keksitty.
Mekko vai hame? Niissä on passeli ero.
Koska suomalainen nainen on maailman miesmäisin nainen. Itse asiassa jo niin miesmäinen, että voisi sanoa että munia vaille mies.
Minä pidän housuista. Hame on jollain tavalla epämukava ja epäkäytännöllinen, oli se sitten pitkä, lyhyt, kapea tai leveä. Ei kai sitä sen enempää tarvitse perustella.
Ai niin, en näyttäisi mieheltä edes palomiehen haalareissa, joten minun ei tarvitse pukeutua hameeseen erehdysten pelossa.