Miksei naiset käytä hameita?
jos olisin nainen, laittaisin mekon päälle heti.
Miksi nykynaiset haluavat pitää housuja ja näyttää miehiltä?
Kommentit (86)
Ap.ei erota sukupuolia muusta kuin vaatetuksesta? Minä näen muitakin.eroja yleensä.
Minusta hame on vaan todella epäkäytännöllinen.Tämä on mun kokemus, muut pitkäkööt hameita jos haluaa. Sen kanssa on hankala pyöräillä, se on hankala tuulella ja tosiaan mullakin hinkkaa reiden vastakkain (kuten suurella osalla naisista). Minä en myöskään rusketu, minkä vuoksi sääret pitäisi käsitellä jollain rusketusaineella että niitä viitsit esitellä. Mikä idea on pitää vaatetta, jonka kokee hankalaksi? Pidän hametta talvisin ja sykyisin, kun alla on lämpimät paksut sukkahousut ja ollaan sisätiloissa, mut kesällä hame on hankala. Silloin kuitenkin tullaan ja mennään ja juostaan lasten perässä leikkipuistossa ja kyykitään puutarhassa ja pyöräillään ja näin päin pois.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:06"]
Mä omistan pari kivaa hametta mutta tuntuu jotenkin että ne on "liian hienoja" käytettäväksi arkisesti, esim jos menee ruokakauppaan.
[/quote]
Tässä se todellinen syy useimman keissin takana.
Suurin osa ihmisistä ajattelee, ettei halua pukeutua liian hyvin. Illalla saattaa ajatella, että huomenna laitan sen ja sen vaatteen, mutta sitten aamulla sujahtaa niihin farkkuihin ja tennareihin.
Tämä on itseään ruokkiva kierre: kun moni ajattelee näin, katukuva on sen näköinen ja ihmisillä on vahva taipumus konformistisuuteen.
Tykkään käyttää kesällä hameita ja mekkoja, mutta ne ovat esim. pyöräillessä ja tuulisella säällä epäkäytännöllisiä, joten en käytä mitenkään jatkuvasti. Hameen nouseminen tuntuu jotenkin nololta, vaikka olisikin ihan asialliset shortsit. Kylmemmillä säillä housut ovat lämpimämmät, joten käytän mieluummin niitä.
Minä käytän, minulla on myös kauniin punaiset pitsiset tissiliivit ja sukkanauhavyö stay-upeilla. Alushousut ovat satiinia ja tuntuvat ihanalta kiveksiäni ja siitintäni vasten. Päällä nätti minihame ja aina meikkiä. Haluaisitko tavata minut.
Kesäterkuin Reino 67v Keski-Suomi
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:24"]
Ap.ei erota sukupuolia muusta kuin vaatetuksesta? Minä näen muitakin.eroja yleensä.
[/quote]Kohta ei näe jos feministien unelmat toteutuvat.
Ei sovi mun vartalolle eikä ole kenkiä mitkä sopivat hameen kanssa. Muutenkin on vaikea löytää sopivia kenkiä. Enkä pahemmin pidä hameista.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:29"]Tykkään käyttää kesällä hameita ja mekkoja, mutta ne ovat esim. pyöräillessä ja tuulisella säällä epäkäytännöllisiä, joten en käytä mitenkään jatkuvasti. Hameen nouseminen tuntuu jotenkin nololta, vaikka olisikin ihan asialliset shortsit. Kylmemmillä säillä housut ovat lämpimämmät, joten käytän mieluummin niitä.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, hame on lämpimämpi.
Koska en löydä mitään kivoja hameita tai mekkoja. Muutama juhlamekko on, mutta arkikäyttöön ei löydy sopivia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:16"]En osaa liikkua tarpeeksi naisellisesti, että pääsisin mekko tai hame päällä esimerkiksi autosta kapuamaan ulos ilman, että esittelee alushousujani. :D kyykistyessä ja kumartuessa myös pelottaa, että jotain vilkkuu jostain, samoin tuulisella säällä.
Käytän siis mekkoja lähinnä rannalla jos on bikinit alla.
Maksimekossa ei olisi ongelmia, mutta se taas näyttää mielestäni todella rumalta kenen tahansa päällä.
[/quote]
Pitää jalat yhdessä kyykkiessä ja istuessa. Pyllistys paljastaa vain minihameessa. Autosta nousemista ei normaalisti kukaan tiiraa eli ei siinäkään tule paljasteltua jos ei oo ihan lyhyt se hame.
Mekot ja hameet on ihania, ihan samoihin juttuihin kykenen hameen kanssa kuin housuissa, jos nyt ei ihan maksimittainen ole päällä. Etenkin helteillä shortsit hiertää ja hikoaa, hameen kanssa on ihanan ilmava olo.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:37"] Ei pidä paikkaansa, hame on lämpimämpi.
[/quote]Materiaali ja malli ratkaisevat lämpimyyden, hameissa ja housuissa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 13:37"] Ei pidä paikkaansa, hame on lämpimämpi.
[/quote]Materiaali ja malli ratkaisevat lämpimyyden, hameissa ja housuissa.
[/quote]
Sinne villahameen alle puetaan tiivistäviä kerroksia talvella.
Kun lähtee vaikka kaupaan tai muille asioille,nii koko ajan pitää murehtiä että kiskonko helmat korviin asti samalla,kun nostan 15 kg:n koiranruokasäkkiä ostoskärryihin tai puhaltaako tuuli ulkona ja pikkuhousut vilkkuu.Myös portaita on inhottava kulkia jos käsissä on tavaraa,ja astut helmojen päälle.Lyhyessä hameessa taas inhottava pyllistellä.Eri asia on lähteä terassille siiderille hameessa.
Housuthan ne naisesta miehen tekeekin...
Millaisia hameita te oikein pidätte, jos ne nousevat tuulella korviin? Käytän töissä pelkästään hameita, eikä minulla ole kuin yksi, jonka kanssa tämä olisi mahdollista, ja se on vyötäröltä voimakkaasti rypytetty viskoosihuitula.
Kynä-, tulppaani-, vekki- ja ihan tavalliset A-linjaiset hameet eivät kyllä nouse yhtään mihinkään. Pituus 5-10 senttiä polven yläpuolelle, eikä vilku kumartuessakaan (sitä paitsi ei kai kukaan niitä kyniä pylly pystyssä lattialta nouki, edes housut jalassa??).
Minulla on pitkä hame aina. Ei ole ollut ongelma autot, ei raput, ei tuuli ei juokseminen.
Asennekysymys.
En vaan tykkää, en ole oikein koskaan tykännyt. Jo pienenä inhosin mekkoja, olin enemmän poikatyttö.
Nyt olen läski, joten olisin vielä tankimpi minkä tahansa mallisessa hameessa tai mekossa. Lisäksi on suonikohju toisessa jalassa, joten joutuisin käyttämään sukkiksia ja ne prkleet vasta kamalia onkin. Naama hiessä väännät itteäs sukkiksiin ja lopputulos on se, että haara jää puoleen reiteen, silmäpakoja vähintään kolme ja meikki on tehtävä hikoilun takia uusiks. Reidet hankaa yhteen. Hame kuroutuu peräpäästä ylös (ison hanurin takia) tai jää kiusallisesti pakaroiden väliin (samasta syystä) ja on noloa kun ei sitä huomaa. Lisäksi helma jää autonoven väliin, ei voi kumarrella, kaikki järkevät kengät näyttää typeriltä hameen kanssa minun jaloissani. Ja laihdutan kyllä koko ajan, että siitä on turha sanoa.
Ihan omien tuntemusteni sekä muiden viihtyvyyden vuoksi EN KÄYTÄ hameita, mutta mieheni käyttää ja on muuten hitsin hyvännäköistä etenkin hoikalla miehellä! :) Joten siitä vaan hame päälle, jos siitä tykkää. Vaatteilla ei ole sukupuolta, joten minäkin käytän housuja.