Onko totta että koira voi syödä ulostetta?!
Tämmösen kuulin ohimennen. Itselläni ei ole ollut koskaan koiraa, tietämys vähäistä. Olen kyllä nähnyt että nuuhkivat jätöksiä mutta että suuhunkin menisi? Okä tulee kurkkuun. Ja sitten jotkut antaa koirien nuolla naamaansa?
Kommentit (56)
Koirani söi kakkaa aina kun silmä vältti n 8 kk ikään asti. Niitä kakkaoksennuksia oli inhottava siivoilla kotona. Onneksi on lopettanut sittemmin.
Miksi tekevät niin? Mikä siinä on syynä?
ON!
Ja osa tykkää erityisesti kun niiden naaman päälle oma emäntä paskantaa.
Eikö koirat sairastu näistä sonnista?
Minun koira tykkää tuoreesta hevosen ulosteesta. Saa tarkkaan katsoa lenkillä kun iskee heti kiinni jos näkee höyryävän kasan. On husky
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Jäniksen papanat näyttää olevan edelleen herkkua 4v koiralla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö koirat sairastu näistä sonnista?
Voi tarttua suolistoloisia, siksi ei pitäisi syödä kakkaa ja koirankakat pitäisi kerätä ulkona pois. Minä kerään aina, en tajua, kuka ei kerää, kun joitain kasoja tulee vastaan ulkona.
Koirat on hemmetin tyhmiä, meidänkin rakki popsii monen eri elukan paskaa tuosta vain, niin kuin leipää söisi. Kissanpaskaa, lintujen, jne...
Kyllä syövät. Eikä koirat mitään lupia pyytele, kun jo hyökkivät omistajaansa pussailemaan.
Ylipäätään koira tai kissa kuljeskelemassa "ilman housuja" kakkaisine persereikineen - ja myös kakkaisine suineen! - ympäri ämpäri kämppää (sängyillä, sohvilla jne.) on ajatuksenakin oksettava. 🤮
Kissathan madotetaan kun syövät esim. hiiriä. Mutta onko koirille madotuskuurit?
Jotkut koirat syö toistensa kakkaa kyllä. Meidän koira ei ole syönyt toisten koirien kakkaa mutta ihmiskakka on suurta herkkua. Niitä on yllättävän paljon lenkkipolkujen äärellä. Olisikin hyvä jos ihmiset siivoaisivat omat kakkansa. Kaverin koira myös pyörii ihmisen ulosteissa, onneksi ei oma koira. Voitte uskoa, että haju on melkoinen.
Niin, ja annan kyllä nuolla naamaa mutta en p askan syönnin jälkeen hetkeen.
Ihan kuule silmät kiiluen vetää kitusiin, jos antaisin :D Sit sen jälkeen oksentaa ne mun valkoiselle matolle tai sohvalle.
Syytä tähän ei tiedetä, asiaa on kyl tutkittu ja paljon on teorioita, mutta ei mitään kunnollista tutkimustietoa oo.
Ja kyllä, ne voi sairastua kakan syömisestä. Loiset esimerkiksi tarttuu oivasti ulosteen välityksellä koirasta toiseen.
Juu ei, mun koira ei nuole mua naamasta eikä nuku sängyssä…
Vierailija kirjoitti:
Kissathan madotetaan kun syövät esim. hiiriä. Mutta onko koirille madotuskuurit?
On tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jäniksen papanat näyttää olevan edelleen herkkua 4v koiralla.
Sama täällä. Suurta herkkua olleet aivan pennusta lähtien ja edelleen syö jos eteen tulee ja ikää 13 vuotta.
Näin vanhaksi elänyt enkä tämmöistäkään tiennyt. No, kaikkea sitä oppiikin, heh.
Ei koira lähtökohtaisesti syö ulostetta, mutta joskus saattavat sitä tehdä. Saavat siitä hyvää bakteerikantaa, ja mahdollisesti jotain ruoansulatusongelmaa on sekä heiniä että ulosteita syövillä koirilla.
Kissat ja koirat syövät myös oksennuksiaan ja kuten melkein kaikilla nisäkkäillä, kissa- ja koiraemot syövät synnytyksen jälkeen istukan ja sikiökalvot. Siinäpä lisää kauhisteltavaa, kamala luonto. 🤣
Mun moira söi lähinnä ihan pienenä kun ei ollut vielä sisäsiisti. Välillä näki että lattialla oli ollut kasa, joka oli jonnekin mystisesti kadonnut. 💩
En voi käsittää, kuinka useimmille ihmisille hygieenisyydellä ei tunnu olevan mitään väliä.
Eräs Suomen ajokoira eli jänikoira eläessään söi kakkaa ja sillä oli vielä tapana kirjaimellisesti pussata ihmisiä suulle.
On.