Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vitamiineja syödä helposti liikaa?

Vierailija
02.07.2023 |

Jos ei nyt siis vedä purkillista vaan esim ottaa monivitamiinitabletin ja silti esim D ja C vitamiinia lisäksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esim A:ta ja rautaa.

Vierailija
2/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinit ruuasta, eikä mistään pillereistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiliukoiset (C) tulee kusen mukana ulos, rasvaliukoiset (A) jäävät kehoon.

Vierailija
4/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Jos ei nyt kaksinkäsin vedä. Mutta jos otat monivitamiinin niin eihän sen D vitamiinipitoisuus itsessään edes riitä, jotenpakko ottaa se D kuitenkin lisäksi.

Vierailija
5/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit ruuasta, eikä mistään pillereistä.

Ei riitä. Monella on esim D vitamiinitasot niin alhaiset että pakko syödä pillerinä ellei halua sairastua.

Vierailija
6/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kovin helposti. Yleensähän monivitamiinissa on vain vähän kaikkea. Jos siinä olisi D vitamiinia esim 20ug ja lisäksi ottaisit 20-50ug D tabletin, niin ei se ole liikaa. Syön aina sata itse, joka on yläraja, mutta joillekin se voi olla vähän turhan paljon. C vitamiini on vesiliukoinen, sehän poistuu virtsan mukana, joten ei voi. Saantisuositukset ovat terveelle ihmiselle ylläpitoon mitä paketissa lukee, eivät ole sama asia kuin yläraja tai yksilöllinen tarve.

Vierailija
7/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee ensin kysyä itseltään: mihin mitattuun vajaukseen näitä pillereitä syön ja mikä on tavoitetasoni?

Varmuuden vuoksi summamutikassa syöminen on aivan hölmöläisten hommaa.

Vierailija
8/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinien syömisestä on hyötyä vain jos kyseisestä vitamiinista on puutosta. Et sinä tervemmäksi yliannostuksella muutu.

Vierailija
9/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kovin helposti. Yleensähän monivitamiinissa on vain vähän kaikkea. Jos siinä olisi D vitamiinia esim 20ug ja lisäksi ottaisit 20-50ug D tabletin, niin ei se ole liikaa. Syön aina sata itse, joka on yläraja, mutta joillekin se voi olla vähän turhan paljon. C vitamiini on vesiliukoinen, sehän poistuu virtsan mukana, joten ei voi. Saantisuositukset ovat terveelle ihmiselle ylläpitoon mitä paketissa lukee, eivät ole sama asia kuin yläraja tai yksilöllinen tarve.

Minä syön 200 ug päivässä, lääkärin ohjeen mukaan. D vitamiinitaso nousi 37 arvosta 42 een kun söin kolme kuukautta päivittäin satasta. Eli oli minulle liian vähän.

Vierailija
10/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattanee ensin kysyä itseltään: mihin mitattuun vajaukseen näitä pillereitä syön ja mikä on tavoitetasoni?

Minulla on huono ruokahalu ja aina tulee sanomista huonosta verestä. Syön kalaöljyä ja monivitamiinia sekä d vitamiinia ja rautaa. Silti saan aina lääkäriltä kuulla että hivenainetaso on paska ja veri liian laimeeta.

Vierailija
11/11 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huono ruokahalu ja aina tulee sanomista huonosta verestä. Syön kalaöljyä ja monivitamiinia sekä d vitamiinia ja rautaa. Silti saan aina lääkäriltä kuulla että hivenainetaso on paska ja veri liian laimeeta.

Voihan olla että tuotteiden imeytyvyys ja laatu ei ole kovin hyvä? Kokeile suusuihkeena D vitamiinia, todennäköisesti se imeytyy kaikista parhaiten suun limakalvoilla. Paremmin mitä öljykapselit vatsasta. Huonoimpia on purutabletit. Oletko kokeillut painon mukaan annosteltavaa Balanstri kalaöljyä? Mulla ainakin tavallisten halpojen kapselien vaikutus jää huonoksi. Nestemäinen mivitotal on laadukas monivitamiini, parempi kuin halvat pillerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä