Työtön työnhakija kieltäytyi työstä: Käräytys te-toimistoon?
Yrityksemme tarjosi työtä työttömälle työnhakijalle, joka on ollut hakijana maaliskuusta asti jolloin pääsi armeijasta. Työssä tarvitaan hänen puualan koulutustaan, maalauskeleillä teemme ulkomaalauksia ja muuten aika pitkälti verstaalla. Noudatamme tessiä ja työajoista/matkakorvauksista voi keskustella. Työntekijää tarvitsemme näillä näkymin vuoden loppuun asti (tiedossa varmasti töitä sinne asti)
Hän harkitsi tarjousta ja kieltäytyi työstä koska "Haen itse tällä hetkellä eniten vakaata työpaikkaa, jossa toimitaan pääosin sisätiloissa säännöllisinä työaikoina. ".
Onko moraalisesti oikein ilmoittaa te-toimistolle että sopivaa työtä tarjottiin ja siitä kieltäydyttiin. Josta saattaa seurata karenssi hänelle.
Itse en jaksa alkaa kertomaan hänelle omasta maailmankuvastani, jonka mukaan on lähes lottovoitto että tarjotaan asiallista työtä oman alan läheltä läheiseltä paikkakunnalta yrityksestä jossa voi valita työnkuvaansa sen mukaan mitä osaa ja missä haluaa kehittyä. Vaikka palkka varsinkin alussa on pieni, on se pienikin palkka enemmän kuin esim. itse yrittäjänä ole tänä vuonna ansainnut..
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Yrityksemme tarjosi työtä työttömälle työnhakijalle, joka on ollut hakijana maaliskuusta asti jolloin pääsi armeijasta. Työssä tarvitaan hänen puualan koulutustaan, maalauskeleillä teemme ulkomaalauksia ja muuten aika pitkälti verstaalla. Noudatamme tessiä ja työajoista/matkakorvauksista voi keskustella. Työntekijää tarvitsemme näillä näkymin vuoden loppuun asti (tiedossa varmasti töitä sinne asti)
Hän harkitsi tarjousta ja kieltäytyi työstä koska "Haen itse tällä hetkellä eniten vakaata työpaikkaa, jossa toimitaan pääosin sisätiloissa säännöllisinä työaikoina. ".
Onko moraalisesti oikein ilmoittaa te-toimistolle että sopivaa työtä tarjottiin ja siitä kieltäydyttiin. Josta saattaa seurata karenssi hänelle.
Itse en jaksa alkaa kertomaan hänelle omasta maailmankuvastani, jonka mukaan on lähes lottovoitto että tarjotaan asiallista työtä oman alan läheltä läheiseltä paikkakunnalta yrityksestä jossa voi valita työnkuvaansa sen mukaan mitä osaa ja missä haluaa kehittyä. Vaikka palkka varsinkin alussa on pieni, on se pienikin palkka enemmän kuin esim. itse yrittäjänä ole tänä vuonna ansainnut..
Päätit sitten kääntyä ongelmasi kanssa av-palstan asiantuntijoiden puoleen? :D :D
Miksi ihmeessä pitäisi ottaa työtä jota ei halua vastaan?Varmaan aika rupinen palkka ja paikka kun ei tulijoita ole.Yksi ainoa ainutlaatuinen elämä elkää tuhlatko sitä.,
Valehtelija. Sisäisesti ristiriitaista väittää samanaikaisesti, että maksetaan pientä, joskin tesin mukaista palkkaa, mutta samalla palkattu henkilö saisi enemmän kuin yrittäjä itse. Höpöti höpöti höö..
..
Kaikinpuolin surrealistinen fantasia.
kapitalistit ovat sairaita kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi ottaa työtä jota ei halua vastaan?Varmaan aika rupinen palkka ja paikka kun ei tulijoita ole.Yksi ainoa ainutlaatuinen elämä elkää tuhlatko sitä.,
Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi toisten verorahoilla elättää niitä, joita ei työnteko kiinnosta?
Olen sitä mieltä, että jos ei työnteko kiinnosta, niin voi olla ihan vapaasti sitten työtön. Mutta olen myös sitä mieltä, että vapaaehtoisesti työttömille ei tulisi maksaa mitään valtion varoista. Vaan elämänsä rahoittaminen 100% omilla rahoilla, jos ei työnteko kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Pätkätyöt vei mun mielenterveyden. Kokeile itse olla valmiudessa koko ajan. Kaikkiin vuorokauden aikoihin soitellaan, aina pitää olla valmis töihin, puunattuna, kammattuna, into piukalla positiivisena. Ja joka ikisestä pikku pätkätyöstä rangaistaan, koska se tulo vähennetään työttömyyskorvauksesta.
Ei ole omaa elämää, ei varmuutta mistään, ja kohdellaan kuin halpaa makkaraa.
Anna ap olla. Älä ole kusipää.
Mitä tekemistä sinun nollasopimuksellasi on tämän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Valehtelija. Sisäisesti ristiriitaista väittää samanaikaisesti, että maksetaan pientä, joskin tesin mukaista palkkaa, mutta samalla palkattu henkilö saisi enemmän kuin yrittäjä itse. Höpöti höpöti höö..
..
Kaikinpuolin surrealistinen fantasia.
Aika vähän tiedät yrittäjän elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos käräyttäisit sen sijaan perskarvasi? Jos joku ei halua sinun yritykseesi töihin, niin varmasti joku toinen haluaa. Viisas työnantaja ymmärtää että rekrytointi on menestyksen kulmakivi. Kannattaa palkata vain motivoituneita juuri siihen tajola olevaan työtehtävään sillä se näkyy asenteessa ja suorituksessa.
Sen sijaan että keskityt käräyttelemään loukkaantuneena ihmisiä jotka eivät halua sinulle työskennellä (aivan turhaa toimintaenergian tuhlausta) niin keskity rekryämään helmiä. Okei?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako se käräytys jotenkin sinua saamaan sen paikan täytetyksi?
Samaa mieltä, en suosittele, sillä kyseinen työtön varmasti kertoo asiasta eteenpäin, ehkä jopa netissä ja yrityksen maine saa kolauksen joka ei ihan hevillä parane. Kannattaa niellä harmitus ja ajatella että onneksi et palkannut noin vastentahtoista tekijää. Olisi ehkä sitten enimmäkseen saikutellut eikä innolla lähtenyt töihin. Ota työhön sellainen joka sen oikeasti haluaa ja tarvitsee, saat motivoituneen tekijän. Kyllä sellainen jostain ilmaantuu.
Jos palkka on kohdillaan ja työnantaja asiallinen, työntekijöistä ei ole pulaa, tässä työllisyystilanteessa. Jos työnantaja hakee 9/€ päivä orjia, niin on turha itkeä työntekijöiden passiivisuutta. Katso peiliin, jos ahneudeltasi ehdit.
Te, jotka olette alapeukuttaneet viestejä, joissa kannatetaan työnhakijan käräyttämistä TE-toimistolle, niin teidänkö mielestänne on ok, että toiset varastavat meidän kaikkien yhteisiä verorahoja? Kyllä, työttömyysetuutta saadakseen on aktiivisesti etsittävä töitä ja tehtävä kaikkensa työllistymisen eteen ja jos ei tee, on kyseessä silloin työttömyysetuuden väärinkäyttö. Eli ihan hyvin voidaan silloin puhua yhteisten verovarojen varastamisesta. Todellakin itse käräyttäisin TE-toimistolle tuollaisen aloittajan viestissä kuvaillun lusmun, jos sellaisen tietäisin.
Täällä pyörii joku hullu, työttömiä vihaava kokoomuksen trolli. Eilisestä saakka tehtaillut työttömiä halveksuvia aloituksia. Nyt nostelee jo ikivanhoja ketjuja. Ilmoittakaa kaikki asiattomiksi.