Miksi niin moni 45-vuotias vanhenee hetkessä ihan silmissä?
Vaikka he eläisivät erittäin terveellisesti. Eihän sen pitäisi vielä tuossa iässä tapahtua.
Kommentit (257)
En mä tiedä. Omasta mielestä olen ollut ihan rupsahtanut jo 10 vuotta sitten, mut muilta olen saanut kuulla, että näytän ikäistäni paljon nuoremmalta. Nyt olen lihoa turskahtanut, niin ainakin olen rupsahtanut lisää. Iho ei kuitenkaan ole ruttuinen, eikä asenne kovin väsynyt, niin ehkä tämän vielä saa iloksi käännettyä tästä vähäksi aikaa ennen kuin joutuu pussi päässä kulkemaan.
Tekisi mieli ratketa liitoksista. Terveisin vaihdevuosioireiden kanssa kamppaileva nelivitonen
Viimeistään neljänkympin korvilla tulee se ero kuka on panostanut itseensä ja kuka ei . Toki geenit vaikuttaa kans ,mutta elintavat huomattavasti enemmän.
Lähipiirissä pari kuollu jo,ja pari ramppaa lääkärissä jatkuvasti tules-vaivojen takia yms.
olen 46v
Vierailija kirjoitti:
Monilla yläluomet roikkuu jo aika nuorena.
Vähän raskaat silmäluomet ovat eroottisen näköiset, puhutaankin "makuuhuonekatseesta", kannattaa miettiä leikkauttaako sellaiset pyörykäiset silmät itselleen😳, paitsi jos luomet nyt oikeesti roikkuu ja aiheuttaa esimerkiksi päänsärkyä yms. Siinä tapauksessa varmaan järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällinen nainen on elinvoimainen ja kaunis. Nainen alkaa rupsahtaa ja vanheta nopeasti, kun hedelmällisyys laskee eikä voi tulla enää raskaaksi. Vaihdevuodet johtavat naisen kohti ikävää, kurjaa ja raihnaista vanhuutta. Kuukautiset loppuvat ja naishormonien eritys lakkaa. Hedelmätön nainen on biologinen turhake ja hän alkaa rupsahtaa henkisesti ja fyysisesti.
Iho ohenee ja rypistyy. Ikääntyvän naisen kaula on ruma ja kuin vanhalla kalkkunalla. Hiiukset ohenevat ja harmaantuvat. Suurimmalla osalla on ylipainoa ja selluliittia. Ryhti huononee, ketteryys ja tasapaino vähenee ja liikkuminen alkaa näyttää vanhan ihmisen liikkumiselta.
Vaihdevuosissa naisella on huono henkinen ja fyysinen kunto. Liikkumattomuus ja ylipaino aiheuttavat vaivoja ja fyysisiä sairauksia. Henkisellä puolella on jaksamattomuutta, ahdistuneisuutta, vetämättömyyttä, masennusta ja itsetunnon laskua. Osa ikääntyvistä naisista on vihaisia ja ärtyisiä ja purkaa negatiivisuutta lähipiiriinsä. Vaihdevuosihirviö voi olla hankala ihminen kotona ja vaikea työkaveri työpaikalla. Ikääntyvä nainen ei jaksa tehdä mitään kunnolla kotona eikä töissä. Fyysiset ja henkiset ongelmat, väsymys ja uupumus näkyvät myös ulkonäössä. Vaihdevuosissa naisen se##ielämä loppuu.
Jopas on negaa, tunnen itseni onnelliseksi ja kauniiksi naiseksi. Ostin 10x suurentavan peilin niin näkee miltä se naama näyttää ja saa siistin ehostuksen tarvittaessa, heh. Olen onnellinen eletystä elämästä ja siitä terveenä on saanut olla. Sama asenne iäkkäällä äidilläni. N52
Kunnon ulinaketju. Get a grip!! Ulkonäöstä murehtiminen ja neuroottisen terveellinen elämäntyyli vanhentaa ihmistä varmaan yhtä paljon kun biologiset tekijät. Miten teille voi tulla yllätyksenä, että kroppa vanhenee ja kuolee? Siihen saakka kannattaisi aika käyttää johonkin muuhun kuin omaan peilikuvaansa.
Kuinkas ollakaan, juurikin 45 ikävuoden kohdalle sattui parikin eloa ja oloa muuttanutta asiaa. Ekaksi äiti kuoli ja muutamaa kuukautta myöhemmin tuli irtisanomislappu töistä organisaatiomuutoksiin ja muuttohaluttomuuteen toiselle paikkakunnalle liittyen. Asioilla on tapana selvitä ja niin tässäkin tapauksessa. Jatkoin saumattomasti töitä uudessa ja jopa paremmassa tehtävässä kuin aikaisemmin eri firmassa. Myllerrykset, stressit ja muuttuneet työjutut vaan kaikki yhdessä saivat liikuntatottumukset ym. hiljalleen hiipumaan ja keppanan käytön kasvamaan.
- Kyllä, itsellä kulminaatiopiste liikunnassa, fyysisessä kunnossa ja painoindeksissä oli 45 ikävuoden kohdalla joihin en ikinä enää palannut. Liikkeellepanevana voimana oli kuitenkin valtaosin ulkoiset tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla yläluomet roikkuu jo aika nuorena.
Vähän raskaat silmäluomet ovat eroottisen näköiset, puhutaankin "makuuhuonekatseesta", kannattaa miettiä leikkauttaako sellaiset pyörykäiset silmät itselleen😳, paitsi jos luomet nyt oikeesti roikkuu ja aiheuttaa esimerkiksi päänsärkyä yms. Siinä tapauksessa varmaan järkevää.
Jos ryppyinen luomi roikkuu ripsien päällä. Ei niistä mitään pyörylöitä leikata, ihan sellaiset mitä ennekin on ollut, venynyt ruttuinen nahka vaan poistetaan.
Olin ruma lapsi ja teini, sitten 20-30 välillä ihan ok, sitten taas rumenin kun lihoin ja naamani muuttui muodottamaksi, ja laihduttuani huomaan taas että esim miehet antaa peräti huomiota. Olen siis kokenut molemmat olomuodot jossain määrin ja ollessani näkymätön vastakkaiselle sukupuolelle olin hyvin masentunut ja vihainen ja aggressiivinen. Nyt taas tuntuu ihan ihmeelliseltä, että jotkut miehet muuttuu seurassani ns hermostuneeksi ja flirttailevat jne, ja miten paljon se vaikuttaa itsetuntoon..harmillisesti tämän joutuu taas pian menettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Jumppaan joka päivä. Lisäksi ravaan kävely- ja juoksulenkeillä ja katson tarkkaan, mitä pistän suuhuni. Olen miltei absolutisti enkä ole koskaan ollut edes humalassa, vaan eipä auta: naama on rupsahtanut. Tekisi mieli vetää musta jätesäkki pääni päälle. En pysty enää katsomaan ysäriluvun kuvia itsestäni tulematta huonolle tuulelle. Täytän syksyllä 46 vuotta.
Se jatkuva itsensä "rääkkääminen" vanhentaa ja kuluttaa. Ja se ettei osaa nauttia elämän mukavista rennosta jutuista, kuten viini ja raikas olut tai sidukka. Ja hyvä ruoka tietysti, myös laadukasta ruokaa.
Ongelma on vaan siinä, että se kaikki nautiskelu menee samantien vyötärölle. Mulla myös ikää 46 vuotta. Treenaan kestavyyslajeja (käytännössä triathlonia) ja mun ei tarvitse kuin katsoa pullaa ja paino nousee (eikä laske sitten millään). Todella turhauttavaa. Paino on jo hiukan ylipainon puolella, enkä todellakaan halua sitä enää yhtään lisää. Esivaihdevuodet on selvästi päällä, joten epäilen sillä olevan vaikutusta asiaan.
Mitä te oikein rageette? 45-vuotiaan pitääkin näyttää ikäiseltään. Piste. N27
Vierailija kirjoitti:
(Esi)Vaihdevuodet. Tuossa iässä kuuluukin näyttää jo reippaasti tädiltä/sedältä. Ne jotka eivät näytä ovat poikkeusyksilöitä.
Ja yllensä huijausta meikillä ja vaatetuksella ja tyylillä ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 49v ja multa kysyi kaupan myyjä henkkareita kun ostin siideriä tölkin.
Olen samanikäinen ja olisin todella huolissaan jos joku luulisi minua 17 vuotiaaksi.
Ei muuta ilmoitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Jumppaan joka päivä. Lisäksi ravaan kävely- ja juoksulenkeillä ja katson tarkkaan, mitä pistän suuhuni. Olen miltei absolutisti enkä ole koskaan ollut edes humalassa, vaan eipä auta: naama on rupsahtanut. Tekisi mieli vetää musta jätesäkki pääni päälle. En pysty enää katsomaan ysäriluvun kuvia itsestäni tulematta huonolle tuulelle. Täytän syksyllä 46 vuotta.
Se jatkuva itsensä "rääkkääminen" vanhentaa ja kuluttaa. Ja se ettei osaa nauttia elämän mukavista rennosta jutuista, kuten viini ja raikas olut tai sidukka. Ja hyvä ruoka tietysti, myös laadukasta ruokaa.
Kyllä. Ja myös naurua lisää elämään!
Tuota, yleensä se "äkillinen vanheneminen" tapahtuu paljon ennen tuota, etenkin naisilla. Jotkut rupsahtavat jo ennen kuin täyttivät 30, ja useimmille se rupsahdus tulee siinä 30-37 ikävuosien välissä. Ja siitä tietysti alamäkeä.
Johan sitä nelivitosena ollaan elämän ehtoopuolella, sahan se jo näkyä.
Nykyisin kun lapsikin hankitaan vasta kolmekymppisinä, niin keksiän kynnyksellä vietetään ruuhkavuodet ja onhan se paljon raskaampaa kuin mitä olisi ollut 10 vuotta nuorempana, kyllä se näkyy.
Lapsettomat taas viettää keski-ikään asti pidennettyä nuoruuttaan ja valvomiset sekä juhlimiset näkyy naamasta.
Geeneillä on kuitenkin suurin merkitys siihen että missä vaiheessa kenenkin naama alkaa näyttää vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
Just katselin peter forsbergin 48v kuvia, että on mies muuttunut paljon muutamassa vuodessa. Papalle jo näyttää nykyään.
Olen tavannut hänet töissä ja hän oli uskomattoman komea verrattuna kuviin. Ymmärrän että nuori rouva rakastui.
Peter on myös " normaali" , erittäin miellyttävä, jos vertaa moneen muuhun kuuluisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällinen nainen on elinvoimainen ja kaunis. Nainen alkaa rupsahtaa ja vanheta nopeasti, kun hedelmällisyys laskee eikä voi tulla enää raskaaksi. Vaihdevuodet johtavat naisen kohti ikävää, kurjaa ja raihnaista vanhuutta. Kuukautiset loppuvat ja naishormonien eritys lakkaa. Hedelmätön nainen on biologinen turhake ja hän alkaa rupsahtaa henkisesti ja fyysisesti.
Iho ohenee ja rypistyy. Ikääntyvän naisen kaula on ruma ja kuin vanhalla kalkkunalla. Hiiukset ohenevat ja harmaantuvat. Suurimmalla osalla on ylipainoa ja selluliittia. Ryhti huononee, ketteryys ja tasapaino vähenee ja liikkuminen alkaa näyttää vanhan ihmisen liikkumiselta.
Vaihdevuosissa naisella on huono henkinen ja fyysinen kunto. Liikkumattomuus ja ylipaino aiheuttavat vaivoja ja fyysisiä sairauksia. Henkisellä puolella on jaksamattomuutta, ahdistuneisuutta, vetämättömyyttä, masennusta ja itsetunnon laskua. Osa ikääntyvistä naisista on vihaisia ja ärtyisiä ja purkaa negatiivisuutta lähipiiriinsä. Vaihdevuosihirviö voi olla hankala ihminen kotona ja vaikea työkaveri työpaikalla. Ikääntyvä nainen ei jaksa tehdä mitään kunnolla kotona eikä töissä. Fyysiset ja henkiset ongelmat, väsymys ja uupumus näkyvät myös ulkonäössä. Vaihdevuosissa naisen se##ielämä loppuu.
Mä käyn kaupungin järjestämässä jumpassa, jossa suurin osa osallistujista on 50-70-vuotiaita naisia. Ei ne mun mielestä näytä kalkkunoilta. Osa on hyvinkin nättejä, tosin näyttävät ikäisiltään. Iloisuus oikeasti nuorentaa, jos naama on hapan ja kaikki vituttaa, niin näyttääkin vanhalta katkeralta ämmältä. Just äsken oli zoom-palaveri yhen työkaverin kans, jonka tiedän olevan melkein eläkeiässä. Näin pelkän naaman, mutta on niin hyväntuulinen ja herttainen tapaus, että näyttää lähes iättömältä.
Nyt kun itse on viisikymppinen, niin jatkuvasti hämmästyy miten nuorina ihmiset jää eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just katselin peter forsbergin 48v kuvia, että on mies muuttunut paljon muutamassa vuodessa. Papalle jo näyttää nykyään.
Olen tavannut hänet töissä ja hän oli uskomattoman komea verrattuna kuviin. Ymmärrän että nuori rouva rakastui.
Peter on myös " normaali" , erittäin miellyttävä, jos vertaa moneen muuhun kuuluisuuteen.
Kyllä on Selännekkin rupsahtanut ihan viimevuosina.
Hyvä ettet välitä, vaikka kulahtaisit kuivaksi rusinaksi. Vai otatko skumppaa, jos pääset maaliin? Ja näytät hehkeämmältä!😄