Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni 45-vuotias vanhenee hetkessä ihan silmissä?

Vierailija
18.02.2022 |

Vaikka he eläisivät erittäin terveellisesti. Eihän sen pitäisi vielä tuossa iässä tapahtua.

Kommentit (257)

Vierailija
21/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pääsee niin paljon helpommalla näissä jutuissa. Heistä tulee usein hopeakettuja.

Höpöä, ihan yhtä irvokkaalle näyttävät, kun osaa vaan katsoa.

Miesvihalasit silmille niin kaikenikäiset miehet on oksettavia!

Vierailija
22/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä mä vihaan tässä naaman kulahtamisessa eniten? Kaksoisleuan ilmestymistä vaikka olen normaalipainoinen. Siitä ei tunnu pääsevän eroon millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pääsee niin paljon helpommalla näissä jutuissa. Heistä tulee usein hopeakettuja.

Höpöä, ihan yhtä irvokkaalle näyttävät, kun osaa vaan katsoa.

Ottaako roikkuva naama noin koville?

Ei roiku, kohtalaisen hyvässä kuosissa vielä.

Vierailija
24/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan hammas on armoton ja julma.

Vierailija
25/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mitä mä vihaan tässä naaman kulahtamisessa eniten? Kaksoisleuan ilmestymistä vaikka olen normaalipainoinen. Siitä ei tunnu pääsevän eroon millään.

Eli ei sivuprofiilikuvia, kiitos?

Vierailija
26/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get it while you're young.'

Vierailija
27/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Jumppaan joka päivä. Lisäksi ravaan kävely- ja juoksulenkeillä ja katson tarkkaan, mitä pistän suuhuni. Olen miltei absolutisti enkä ole koskaan ollut edes humalassa, vaan eipä auta: naama on rupsahtanut. Tekisi mieli vetää musta jätesäkki pääni päälle. En pysty enää katsomaan ysäriluvun kuvia itsestäni tulematta huonolle tuulelle. Täytän syksyllä 46 vuotta.

Se jatkuva itsensä "rääkkääminen" vanhentaa ja kuluttaa. Ja se ettei osaa nauttia elämän mukavista rennosta jutuista, kuten viini ja raikas olut tai sidukka. Ja hyvä ruoka tietysti, myös laadukasta ruokaa.

Vierailija
28/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla yläluomet roikkuu jo aika nuorena.

Vierailija
29/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen on kamalaa. Pelkään juuri tuota naaman totaalirupsahdusta lähivuosina.

Vierailija
30/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin värin, ja se saa minut aika ajoin hyvin itkuiseksi, mitä puolisoni ei tunnu millään ymmärtävän.

Vierailija
31/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kohta tulee voimaantunut 45 kertomaan kuinka häntä luullaan 20 vuotiaaksi jatkuvasti. Voin sanoa että teille pudotus tulee olemaan korkea.

Vierailija
32/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Jumppaan joka päivä. Lisäksi ravaan kävely- ja juoksulenkeillä ja katson tarkkaan, mitä pistän suuhuni. Olen miltei absolutisti enkä ole koskaan ollut edes humalassa, vaan eipä auta: naama on rupsahtanut. Tekisi mieli vetää musta jätesäkki pääni päälle. En pysty enää katsomaan ysäriluvun kuvia itsestäni tulematta huonolle tuulelle. Täytän syksyllä 46 vuotta.

Se jatkuva itsensä "rääkkääminen" vanhentaa ja kuluttaa. Ja se ettei osaa nauttia elämän mukavista rennosta jutuista, kuten viini ja raikas olut tai sidukka. Ja hyvä ruoka tietysti, myös laadukasta ruokaa.

Täysmaratoni kutsuu!

Vierailija
33/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun kohta tulee voimaantunut 45 kertomaan kuinka häntä luullaan 20 vuotiaaksi jatkuvasti. Voin sanoa että teille pudotus tulee olemaan korkea.

Mutta ei kai se täysin mahdotonta olisi?

Vierailija
34/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna kamalaa on muuttua näkymättömäksi: huomaan näin kolmikymppisenä että herätän vielä jotain kiinnostusta toisissa ihmisissä mutta nelikymppisenä vaihtoehdot tuntuu olevan räväkkyys tai näkymättömyys..

Vierailija
35/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutetaan itseämme sillä, että hyvin harva näkee meitä hirmu läheltä. Noin 5-10 metrin päästä katsottuna me ollaan ihan kivan näkösiä tätejä. Tai siis hyvin harva on susiruma. Puoliso ja lapset näkee joka päivä ja heillä silmä tottuu. 

Mä en sure vanhenemista. Toinen vaihtoehto olis kuolla pois jo nyt. 

Vierailija
36/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kai se täysin mahdotonta olisi?

Kyllä se on kaikilla edessä, se ei tietenkään tarkoita etteikö voisi olla kaunis, mutta muutos on huomattava.

Vierailija
37/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutetaan itseämme sillä, että hyvin harva näkee meitä hirmu läheltä. Noin 5-10 metrin päästä katsottuna me ollaan ihan kivan näkösiä tätejä. Tai siis hyvin harva on susiruma. Puoliso ja lapset näkee joka päivä ja heillä silmä tottuu. 

Mä en sure vanhenemista. Toinen vaihtoehto olis kuolla pois jo nyt. 

Ei mulla ole puolisoa tai lapsia. Enkä muutenkaan halua roikkua vain parissa lähimmässä ihmisessä.

Vierailija
38/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumattomuus,lihan syönti-suositus on kerran kuussa, kasvisten syönnin vähyys-tulisi olla puoli kiloa per pv, alkoholi, tupakointi, stressi, ylensyönti-sokerin syönti, huono perimä, korona rokote. Siinä syyt.

Vierailija
39/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin kertonut täällä, mitä 80 v äitini sanoo: ihminen vanhenee kymmenen vuoden sykleissä. Romahduksen jälkeen mennään kymmenen vuotta samalla naamalla.

Vierailija
40/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmällinen nainen on elinvoimainen ja kaunis. Nainen alkaa rupsahtaa ja vanheta nopeasti, kun hedelmällisyys laskee eikä voi tulla enää raskaaksi. Vaihdevuodet johtavat naisen kohti ikävää, kurjaa ja raihnaista  vanhuutta. Kuukautiset loppuvat ja naishormonien eritys lakkaa. Hedelmätön nainen on biologinen turhake ja hän alkaa rupsahtaa henkisesti ja fyysisesti.

Iho ohenee ja rypistyy. Ikääntyvän naisen kaula on ruma ja kuin vanhalla kalkkunalla. Hiiukset ohenevat ja harmaantuvat. Suurimmalla osalla on ylipainoa ja selluliittia. Ryhti huononee, ketteryys ja tasapaino vähenee ja liikkuminen alkaa näyttää vanhan ihmisen liikkumiselta.

Vaihdevuosissa naisella on huono henkinen ja fyysinen kunto. Liikkumattomuus ja ylipaino aiheuttavat vaivoja ja fyysisiä sairauksia. Henkisellä puolella on jaksamattomuutta, ahdistuneisuutta, vetämättömyyttä, masennusta ja itsetunnon laskua. Osa ikääntyvistä naisista on vihaisia ja ärtyisiä ja purkaa negatiivisuutta lähipiiriinsä. Vaihdevuosihirviö voi olla hankala ihminen kotona ja vaikea työkaveri työpaikalla. Ikääntyvä nainen ei jaksa tehdä mitään kunnolla kotona eikä töissä. Fyysiset ja henkiset ongelmat, väsymys ja uupumus näkyvät myös ulkonäössä. Vaihdevuosissa naisen se##ielämä loppuu.

Mä käyn kaupungin järjestämässä jumpassa, jossa suurin osa osallistujista on 50-70-vuotiaita naisia. Ei ne mun mielestä näytä kalkkunoilta. Osa on hyvinkin nättejä, tosin näyttävät ikäisiltään. Iloisuus oikeasti nuorentaa, jos naama on hapan ja kaikki vituttaa, niin näyttääkin vanhalta katkeralta ämmältä. Just äsken oli zoom-palaveri yhen työkaverin kans, jonka tiedän olevan melkein eläkeiässä. Näin pelkän naaman, mutta on niin hyväntuulinen ja herttainen tapaus, että näyttää lähes iättömältä.