Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies heittää riitaan joka kerta ikivanhat asiat mukaan

Vierailija
20.05.2025 |

Miehellä oli seksisuhde, mitä puitiin käymällä terapiassa ja koitettiin pelastaa suhde. Suurin ongelma on siinä, että mies on oikea salaisuuksien kaivo, jättää asioita kertomatta ja on elänyt parisuhteessa kuitenkin siten, että hänellä on oma erillinen elämä, mistä ei tarvitse muille kertoa. Vilpillisesti siis. Toiminta on lapsuudesta opittu, kotona kylmä ilmapiiri ja vanhemmilla omat elämät. Mies yrittää nyt opetella ns. normaalia parisuhde-elämää, mihin ei kuulu pettäminen.

Ymmärrettävästi tuo sivusuhde nostaa välillä katkeruuden pintaan, mutta olen itse oppinut keskustelemaan siitä rauhallisesti. Miehen verenpaine ja desibelit nousee aika nopeasti kaakkoon ja hän ottaa joka kerta puheeksi, miten minä 10 vuotta sitten sanoin hänelle näin pahasti ja väkisin raahasin hänet johonkin juhliin, mihin hän ei olisi halunnut. Tätä hän ei kuitenkaan silloin aikoinaan sanonut, ettei halua missään nimessä sinne tulla, mutta minun olisi pitänyt se tietää.

Aina kun siis eteen tulee jokin ristiriita, hän ei kestä lainkaan puhua siitä, mieluummin häippäsee paikalta tai sitten vetoaa siihen, että itse kohtelin häntä huonosti ja puhuin rumasti vuonna 2012. Itse en edes muista näitä sanomisiani kuten en myöskään kaikkia tilanteita, mihin hän viittaa.

Hänen mielestään on ilmeisesti ollut oikeutettua touhuta selkäni takana sivusuhdetta, koska itse olen sanonut hänelle pahasti vuosia sitten? Näinkö se menee?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet katsonut tätä menoa 10 vuotta syystä että?

Vierailija
2/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin hyvää tuo suhde tarjoaa sinulle, että jaksat tuota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerys.

Vierailija
4/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit jos kuulisit jonkun itsellesi läheisen ja rakkaan henkilön olevan tuollaisessa suhteessa?

Vierailija
5/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä itsekin sanoit että mies harjoittelee vasta parisuhde taitoja. Lisää terapiaa jotta saadaan niitä keinoja toimia riita tilanteessa rakentavasti.

Vierailija
6/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö. Googletas. 

Vierailija
7/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko läheisriippuvainen, kun haluat hänessä roikkua?

Vierailija
8/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä itsekin sanoit että mies harjoittelee vasta parisuhde taitoja. Lisää terapiaa jotta saadaan niitä keinoja toimia riita tilanteessa rakentavasti.

Jos aikuinen ihminen on harjoitellut parisuhdetaitoja 10 vuotta, eikä vieläkään onnistu, niin ei se niitä tule koskaan oppimaan. Tai oikeammin ei ole edes kyvyttömyydestä oppia, vaan haluttomuudesta.

Luistoon vaan tuollainen ukko. Ei ainutkertaista elämäänsä kannata tuollaiseen tuhlata.

Vierailija
9/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätköhän sä tätä miestä nyt vähän liikaa. 

Ei ne vaan rakastamalla parane.

Vierailija
10/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vttu 😂 Onko puolisosi Vaasasta?

Vierailija
11/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi persoonallisuus on vakavasti häiriintynyt. Lisäksi saanut lapsuudenkodissaan kieroutuneen mallin parisuhteesta ja miten siinä eletään. Ehkä persoonallisuushäiriön syntyminen ei ole miehesi oma vika, mutta avun hakeminen siihen on kyllä hänen vastuullaan. Kantsii tosiaan googlata persoonallisuushäiriö, jos aihe ei ole tuttu. Käytännössä tapaukset ovat jotain noiden arkkityyppien yhdistelmiä.

Miksi sinun kannattaa jatkaa tuollaista elämää? Olisko aika pakata kamat ja häippäistä?

Vierailija
12/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ukko mäkeen. Ota uusi, jolla on terve mieli. Älä haaskaa elämääsi. Tuo on sinun uusiutumattoman luonnonvarasi haaskausta.

M60

Vierailija
13/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen ihminen on harjoitellut parisuhdetaitoja 10 vuotta, eikä vieläkään onnistu, niin ei se niitä tule koskaan oppimaan. Tai oikeammin ei ole edes kyvyttömyydestä oppia, vaan haluttomuudesta.

Luistoon vaan tuollainen ukko. Ei ainutkertaista elämäänsä kannata tuollaiseen tuhlata.

Hänellä ei ole ilmeisesti ollut kykyä harjoitella parisuhdetaitoja olemalla itse sellaisessa, mutta on nyt terapiassa sitä tekemässä. Onko edistystä nähtävissä?

Vierailija
14/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä täytyy olla jotain todella ihanaakin, että viitsit häntä katsoa, vaikka selvästi kaveri ei kuulu parisuhteeseen. Parisuhteessa ei eletä mitään irralista omaa elämää, vaikka omat kaverit ja harrastukset siihen kuuluukin. Eikä varsinkaan mitkään seksisuhteet.

Oliko tuo seksisuhde siis hänen mielestään oikeutettu, koska olet pahoittanut vuosia sitten hänen mielensä?

Vierailija
15/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö. Googletas. 

Googletin eikä oireista oikein mikään osunut. Hän on muuten hyvin rauhallinen ihminen, luotettava ja auttavainen ystävä (parisuhteessa ei vaan osaa toimia), helposti lähestyttävä, miellyttävä. Kotoa saatu parisuhdemalli missä äiti oli henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen sekä tästä syystä fyysisesti ja henkisesti poissaoleva isä on tehnyt tehtävänsä ja aikuisen miehen on opeteltava ottamaan kumppani huomioon muutenkin kuin kauppalistaa suunniteltaessa.

Vierailija
16/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehessä täytyy olla jotain todella ihanaakin, että viitsit häntä katsoa, vaikka selvästi kaveri ei kuulu parisuhteeseen. Parisuhteessa ei eletä mitään irralista omaa elämää, vaikka omat kaverit ja harrastukset siihen kuuluukin. Eikä varsinkaan mitkään seksisuhteet.

Oliko tuo seksisuhde siis hänen mielestään oikeutettu, koska olet pahoittanut vuosia sitten hänen mielensä?

Mies oli itsekin järkyttynyt tuosta suhteesta ja näin hänessä ihan aitoa katumusta ja miten huonosti hän voi kun ymmärsi, mitä oli minulle tehnyt.Tämän jälkeen suostui terapiaan.

Hän ei ollut naiseen kuulemma edes ihastunut, mutta ei tiennyt, miten irrottautua siitä (nainen oli tehnyt suoran aloitteen, mitä ei osannut torjua). On antanut minun nähtäväkseni heidän väliset silloiset viestittelyt kun on halunnut saada luottamustani takaisin ja niistä kyllä paistaa naisen voimakas ihastus ja painostus jopa parisuhteeseen sekä miehen lyhyet vastaukset, missä yrittää saada tapaamisia peruttua tai siirrettyä.

Mutta kun tämä aihe nostaa ahdistusta pintaan ja mainitsen tästä (nainen on siis työkaveri, joten väkisinkin tapaavat viikottain) niin hän vetoaa siihen, miten huonosti kohtelin häntä 10 vuotta sitten ja olen itsekin ollut aika ajoin kylmä.

Vierailija
17/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja Why does he do that.

Vierailija
18/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia vai miten ihmeessä olette vielä yhdessä? 

Vierailija
19/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt ap, sä opetat nyt miehellesi,  että sua voi kohdella huonosti. Ei se tuosta parane. Olet selvästi käyttänyt ihan hirveästi energiaa miehen ymmärtämiseen, mikä vaan osoittaa sille miehelle että olet valmis sietämään mitä tahansa. Jos mies haluaisi kohdella sua hyvin, hän tekisi niin. Hän osaa kyllä. Hän ei vaan näe vaivaa, koska ei arvosta sinua. Ei hän riskeeraisi suhdettanne pettämällä jos olisit hänelle tärkein. Mies petti, koska ei rakasta sinua. Hän käyttää sua hyväksi. Joskus ihmiset voivat pettää ja sen voi korjata, mutta jos hän kääntää puheenaiheen sinuun, hän ei ota vastuuta. Ja haluatko sinä olla se kenen kanssa mies harjoittelee parisuhdetaitoja? Kauanko ajattelit sitä katsoa ja onko mitään edistystä tapahtunut?

Vierailija
20/21 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli itsekin järkyttynyt tuosta suhteesta ja näin hänessä ihan aitoa katumusta ja miten huonosti hän voi kun ymmärsi, mitä oli minulle tehnyt.Tämän jälkeen suostui terapiaan.

Hän ei ollut naiseen kuulemma edes ihastunut, mutta ei tiennyt, miten irrottautua siitä (nainen oli tehnyt suoran aloitteen, mitä ei osannut torjua). On antanut minun nähtäväkseni heidän väliset silloiset viestittelyt kun on halunnut saada luottamustani takaisin ja niistä kyllä paistaa naisen voimakas iha

Joo joo, mies vaan kaatui naisen päälle ja sattumalta kummallakaan ei ollut vaatteita ja vahingossa sitten lipsahti.

Oikeasti, kuuntele nyt itseäsi hyvä nainen. Onnea valitsemallasi tiellä jos tuollainen "aarre" on sinulle tärkeämpi kuin oma hyvinvointi ja itsekunnioitus.