Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet todella älykkäät vaikuttaa päällepäin tyhmiltä?

Vierailija
17.02.2022 |

Esimerkiksi professorit on hajamielisiä ja vähän pihalla, matemaattisesti lahjakkaimmat on arkielämässä ihan kädettömiä jne.

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että mua pidetään jotenkin tyhmänä. En tiedä, omasta mielestäni ajattelen vaan jotenkin erilailla.

Vierailija
22/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että mua pidetään jotenkin tyhmänä. En tiedä, omasta mielestäni ajattelen vaan jotenkin erilailla.

Tällaisesta hyvä esimerkki viimeajoilta omasta elämästäni.

Minun piti tehdä eräs testi joka suoritettiin valvojan läsnäollessa. 

Sain "haukut" siitä etten ollut ymmärtänyt miten niin yksinkertainen testi tehdään, vaikka ohjeet olivat niin yksinkertaiset etteivät voi yksinkertaisemmat olla. Totta oli että ohje oli x, mutta missään ei sanottu että sitä ei saa tehdä tavalla y.

Kun tulokset tulivat, ne olivat korkeimmat mahdolliset. Tätä sitten ihmeteltiin. Minä valitsin tehtävänannon kuultuani tavan jolla suoriutuisin testistä parhaiten. Tottakai luulin että testistä pitää pyrkiä saamaan paras mahdollinen lopputulos miksi muuten testattaisiin. 

Olin siis samaan aikaan samassa testissä sekä äärimmäisen tyhmä että nero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuppista

Vierailija
24/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ovat usein introverttejä, joten ekstrovertit eivät ymmärrä heitä, kun haluavat itse aina olla esillä ja äänessä. Hajamielisyys ei ole sitä paitsi mikään osoitus tyhmyydestä.

Vierailija
25/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kansa eri tavalla ajatteleva, ja orientoituva. En välttämättä muista millään opettelulla jotain yksinkertaista asiaa, mutta kykenen tekemään todella monimutkaiset ajatuskulut, sekä ongelmanratkaisut tavalla jota moni ei osaa.

Vierailija
26/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo huumori. Ei koskaan tiedä, ovatko tosissaan vai ei. Eivät myöskään välitä leikkiä sosiaalista 'sulla on kaunis pusero' -leikkiä.

Niinpä. Tuollaisten pakollisten heittojen arvo on mitätön. Fiksut tajuaa, ettei toisen ulkonäköä arvioida ääneen. Ei toiselle suoraan, eikä muillekaan. Poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
27/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys eristää muista ihmisistä. Se mikä sinun mielestä on tyhmän näköistä on sitä ettei seuraa laumaa niin tarkasti.

Vierailija
28/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys harvoin on monimuotoista. Monella superälykkäällä ihmisellä sosiaalinen vuorovaikutus ei ole vahvin laji. Ei ole ketään, eikä mitään, mikä on ihan joka alalla mestari.

Tutkimusten mukaan älykkyys on usein monialaista. Mitä älykkäämpi, sen todennäköisemmin on lahjakas monella eri osa-alueella. Mutuile toki jos se lohduttaa.

Vierailija
29/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superälykkäät ihmiset ovat rinnastettavissa avaruusolioihin: Niiden jutut ovat korkealentoisuudessa UFO-tason juttuja tavalliselle ihmiselle.

Vierailija
30/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti: ei kannata ruokkia typerää "agendaa" joka paistaa läpi ja "tuoksuu" ikävästi!

Eli vähän tai paljon pöllömpi status framille! HUOM!( ei vaadi ponnistelua)

Vierailija
31/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla hiljaa ja antaa muiden luulla tyhmäksi, kuin avata suunsa ja todistaa se.

Vierailija
32/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset ihmiset eivät ymmärrä älykkäitä tai edes asioita seuraavaa ihmistä. Suomessa on todella paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät edes tiedä, kuka on pääministeri tällä hetkellä. Kiinnostuksen kohteet älykkäillä ja tyhmemmillä eroavat melkoisen paljon. Älykäs saattaa perjantai-iltaisin laskea mekaniikan harjoitustehtäviä harrastuksena, kun se tyhmempi ravaa baareissa. 

Vierailija
33/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ovat usein introverttejä, joten ekstrovertit eivät ymmärrä heitä, kun haluavat itse aina olla esillä ja äänessä. Hajamielisyys ei ole sitä paitsi mikään osoitus tyhmyydestä.

Ja sinä et ole ymmärtänyt mitä ekstroverttiys ja introverttiys tarkoittaa. Se ettei rasitu muiden seurasta ei tarkoita, että itse on kokoajaan äänessä tai esillä. Päinvastoin ekstrovertti jaksaa kuunnella muita pitkäänkin väsymättä, toisin kuin introvertti, joka ei jaksaisi jutella ja kuunnella muita yhtään, vaan haluaisi aina olla yksin siellä omassa päässään.

Introverttiys ei ole mikään älykkyyden indikaattori. Introvertti voi vallan mainiosti olla tyhmä kuin saapas, mutta muut eivät sitä vain ehkä kuule koskaan, koska tämä on aina hiljaa ja yksin.

Vierailija
34/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset ihmiset eivät ymmärrä älykkäitä tai edes asioita seuraavaa ihmistä. Suomessa on todella paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät edes tiedä, kuka on pääministeri tällä hetkellä. Kiinnostuksen kohteet älykkäillä ja tyhmemmillä eroavat melkoisen paljon. Älykäs saattaa perjantai-iltaisin laskea mekaniikan harjoitustehtäviä harrastuksena, kun se tyhmempi ravaa baareissa. 

Tai sitten se älykäs ymmärtää, että opiskeluaikana kannataa joskus ravata baarissa, jos meinaa löytää parisuhteen, hankkia kontakteja ja elää nuoruutta täysillä ennen työelämään siirtymistä. Nuoruus on vain kerran ja jos meinaa hauskoja kokemuksia samanikäisten kanssa hankkia ne on hankittava nuorena. Mekaniikan harjoitustehtäviä voi tehdä perjantai-iltaisin vanhana.

Käytännössä kaikki, jotka tiedän väitelleen tai vähintään valmistuneet yliopistosta, ovat kyllä nuorena käyneet baareissa ja festareilla. Eikä yksikään heistä ole edes erityisen introvertti. Päinvastoin. Olivat vaihtareina, bilettivät, kavereita löytyi. Hyvät välit siskoksiin ja harrastivat joko kontaktilajeja tai joukkueurheilua. Monet jopa korkealla tasolla.

Vierailija
35/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tuttua. Tulee miettineeksi, että onkohan sitä oikeasti kuitenkin jotain muuta. Niin monta noloa tilannetta kun on avannut suunsa ja paljastanut hölmöytensä.

Vierailija
36/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on mysteeri itsellenikin, sillä olen ammatissa jossa on pakko olla aika älykäs ja olen väitellyt tohtoriksi yleisesti ottaen vaikeasta aiheesta. Koulussa ja opinnoissa menestyin erittäin hyvin, samoin työssäni.

Mutta sitten yllättäen olen monissa asioissa ja tilanteissa aivan idiootti, ja sitten aina mietin että olenko todellisuudessa keskivertoa huomattavasti tyhmempi.

Tämä on niin tuttua. Tulee miettineeksi, että onkohan sitä oikeasti kuitenkin jotain muuta. Niin monta noloa tilannetta kun on avannut suunsa ja paljastanut hölmöytensä.

(niin ja tämänkin vastauksen sössin kun en tajunnut painaa tuota lainaa nappulaa vaan vastasin) :D

Vierailija
37/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että monet älykkäät on vähän sosiaalisesti kömpelöitä. Lisäksi monella älykkäällä on taipumusta hajamielisyyteen. Kun ajatukset laukkaavat omilla kierroksillaan, sitä saattaa rutiininomaiset asiat tehdä ilman että keskittyy siihen mitä on tekemässä. Helsingistä Turkuun saattaa päästä ilman että on edes tajunnut käynnistäneensä moottorin. Kotona avaimet ja kännykkä jää ensimmäiselle tasolle joka vastaan tulee. 

Vierailija
38/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisesta hyvä esimerkki viimeajoilta omasta elämästäni.

Minun piti tehdä eräs testi joka suoritettiin valvojan läsnäollessa. 

Sain "haukut" siitä etten ollut ymmärtänyt miten niin yksinkertainen testi tehdään, vaikka ohjeet olivat niin yksinkertaiset etteivät voi yksinkertaisemmat olla. Totta oli että ohje oli x, mutta missään ei sanottu että sitä ei saa tehdä tavalla y.

Kun tulokset tulivat, ne olivat korkeimmat mahdolliset. Tätä sitten ihmeteltiin. Minä valitsin tehtävänannon kuultuani tavan jolla suoriutuisin testistä parhaiten. Tottakai luulin että testistä pitää pyrkiä saamaan paras mahdollinen lopputulos miksi muuten testattaisiin. 

Olin siis samaan aikaan samassa testissä sekä äärimmäisen tyhmä että nero.

Äykkään erottaa nerosta kyky soveltaa ja nähdä asiat aivan uudella tavalla sekä tuottaa uusia toimintatapoja joita ei älykkäät edes ymmärrä ajatella.

Vierailija
39/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et ole ymmärtänyt mitä ekstroverttiys ja introverttiys tarkoittaa. Se ettei rasitu muiden seurasta ei tarkoita, että itse on kokoajaan äänessä tai esillä. Päinvastoin ekstrovertti jaksaa kuunnella muita pitkäänkin väsymättä, toisin kuin introvertti, joka ei jaksaisi jutella ja kuunnella muita yhtään, vaan haluaisi aina olla yksin siellä omassa päässään.

Introverttiys ei ole mikään älykkyyden indikaattori. Introvertti voi vallan mainiosti olla tyhmä kuin saapas, mutta muut eivät sitä vain ehkä kuule koskaan, koska tämä on aina hiljaa ja yksin.

Superälykkäille tavallisten ihmisten kuunteliminen voi olla aika haastava prosessi, kun yksinkertaisemman ihmisen suusta tulee aikamoista soopaa. Superälykkäät ihmiset tuppaavat olemaan asiakeskeisiä introverttejä ja viihtyvät enimmäkseen yksin. Introverteissä toki on myös hyvin yksinkertaista porukkaa. 

Vierailija
40/172 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se älykäs ymmärtää, että opiskeluaikana kannataa joskus ravata baarissa, jos meinaa löytää parisuhteen, hankkia kontakteja ja elää nuoruutta täysillä ennen työelämään siirtymistä. Nuoruus on vain kerran ja jos meinaa hauskoja kokemuksia samanikäisten kanssa hankkia ne on hankittava nuorena. Mekaniikan harjoitustehtäviä voi tehdä perjantai-iltaisin vanhana.

Käytännössä kaikki, jotka tiedän väitelleen tai vähintään valmistuneet yliopistosta, ovat kyllä nuorena käyneet baareissa ja festareilla. Eikä yksikään heistä ole edes erityisen introvertti. Päinvastoin. Olivat vaihtareina, bilettivät, kavereita löytyi. Hyvät välit siskoksiin ja harrastivat joko kontaktilajeja tai joukkueurheilua. Monet jopa korkealla tasolla.

Eikös nämä kaikki nyt ole hieman sellaista väkisin yrittämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi