Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te "vain yhden punaviinilasillisen juojat"?

Vierailija
17.02.2022 |

Nyt on pakko avautua. Palstalla ja tosielämässä toistuu jatkuvasti hokema jossa joku hienosti ja kohtuullusesti ottaa vain yhden punaviinilasin ja senkin vain harvoin. Miksi se on muuten juuri punkku, miksei valkkari, olut, viski tai muu? Ok, siideri voi olla myös, tyyliin "otan vappuna yhden siiderin".

Todellisuudessa määrä voi olla aivan muuta. Kuka ostaa punaviinipullon ja ottaa 12 cl ja seuraavan kerran ottaa vasta puolen vuoden päästä?

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ekan sivun. Paljon tuntuu olevan yksinään juovia sinkkuja sen hitaasti tyhjenevän pullonsa kanssa. Mä juon valkkaria ja olutta. Todellakin vain sen yhden lasin harvakseltaan. Mies juo loput. Jos ei samana päivänä niin sitten huomenna. Joskus me kutsutaan ystäviä syömään ja ystävät kutsuvat meidät. Silloin on monta ihmistä jakamassa pöydän juomia. Ei mene välttämättä mitään hukkaan. Se joka haluaa voi viedä puolikkaan pullon mukanaan illan päätteeksi jos sellainen jää.

Vierailija
202/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hauskaa lukea näitä siveyden sipuli-selityksiä. Itse voin juoda viinipullollisen kerralla, hyvin menee. Eikä siinä tarvitse lihapatoja tai suurta juhlaa tueksi.

Ja vielä pahempi, mieluiten juon giniä ja rommia, eikä yksi annos riitä niissäkään. Pidän molempien mausta, rentouttaa mukavasti milloin vain.

Olen varmaan poikkeus tässä Suomen maassa.

Mä en ole mikään siveyden sipuli vaikka vain lasillisen silloin tällöin juonkin kuten edellä kirjoitinkin. Mulla vaan on niin huono viinapää että se yksi lasillinen riittää. Jos juon enemmän niin saan heti päänsäryn. Siis heti. Ei ole kyse krapulasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkkaria minä ainakin juon ja yleensä se viinipullo menee pahaksi. Siitä voi kahtena päivänä juoda sen lasillisen ruuan kanssa, mutta sitten ei maistu.

Opettele käyttämään loput ruuanlaitossa. Vaikkapa risottoon tai alppien juustopastaan.

Kaikki ei syö riisiruokia ja pastaruokia = höttöhiilaria

No voi sen valkkarinlopun käyttää myös kalaruuan valmistukseen.

Vierailija
204/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juon vain yhden lasillisen. Suomessa kukaan ei ole siitä koskaan minulle motkottanut.

Mutta Saksassa sain kuulla siitä paljon. Olin siellä vaihto-oppilaana joskus vuosituhannen vaihteessa. Käytiin paljon viihteellä opiskeluporukan kanssa ja todella moni kysyi, että miksi otat vain yhden lasin ja juot sitä niin kauan, miksi et juo enempää. "En halua enempää" ei kelvannut selitykseksi.

Vierailija
205/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö, sitä yhtä punaviinilasillista juoda pullosta kotona yksin vaan hyvässä seurassa.

Vierailija
206/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän ranskalaiset mammapalstallaan tällaista turhanaikaista keskustelua?

Vierailija
207/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Höpsö, sitä yhtä punaviinilasillista juoda pullosta kotona yksin vaan hyvässä seurassa.

Nimenomaan hyvässä seurassa. Huonossa seurassa menee enemmän, koska seura pitää juoda hyväksi.

Vierailija
208/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa sellainen ilmauslaite ja -korkkeja. Tosi näppäriä. Viini säilyy näin hyvänä monta päivää, ei tosiaan tarvitse kerralla juoda kaikkea. En nyt itse ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on, jos vaikka jouluna tai vappuna juo lasillisen; yleensähän noita juhlia vietetään isommassa ryhmässä. Pullon voi jakaa monen ihmisen kesken. 

Vierailija
209/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kannattaa ostaa sellainen ilmauslaite ja -korkkeja. Tosi näppäriä. Viini säilyy näin hyvänä monta päivää, ei tosiaan tarvitse kerralla juoda kaikkea. En nyt itse ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on, jos vaikka jouluna tai vappuna juo lasillisen; yleensähän noita juhlia vietetään isommassa ryhmässä. Pullon voi jakaa monen ihmisen kesken. 

Miksi ei voi ostaa niitä näppäriä pieniä pulloja? 

Vierailija
210/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä juon sen pullon viikon aikana pikkuhiljaa. Hirveetä tuhlausta antaa sen jäädä happanemaan. Ei ole enää juomakelpoista puolen vuoden jälkeen. 

Vierailija
211/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinejä myydään myös pienissä noin 187 ml pulloissa. Ei ole pakko avata isoa pulloa.

Vierailija
212/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkkaria minä ainakin juon ja yleensä se viinipullo menee pahaksi. Siitä voi kahtena päivänä juoda sen lasillisen ruuan kanssa, mutta sitten ei maistu.

Opettele käyttämään loput ruuanlaitossa. Vaikkapa risottoon tai alppien juustopastaan.

Kaikki ei syö riisiruokia ja pastaruokia = höttöhiilaria

No voi sen valkkarinlopun käyttää myös kalaruuan valmistukseen.

Itse juon enimmäkseen punaviiniä ja käytän välillä pullonloput lihapataan, pasta bologneseen tms. Tuo mukavaa syvyyttä ruuan makuun. 

Vierailija
213/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Totta kai voi, mikä ettei. Valikoima taitaa vaan olla paljon suurempi tavallisen kokoisissa pulloissa.

Vierailija
214/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Viinejä myydään myös pienissä noin 187 ml pulloissa. Ei ole pakko avata isoa pulloa.

ja 375 ja 500 ml pulloissa.

Vierailija
215/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koska laatuviiniä ei saa pikkupulloissa. Pikkupullojen valikoima on hyvin rajallinen.

Vierailija
216/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso juo loput. Ei välttämättä samana iltana, mutta ennen pitkää. Hänellä ei ole sairautta, joka aiheuttaa rytmihäiriöitä jos juo vähänkin enemmän kuin sen yhden lasillisen. Mulla on.

Vierailija
217/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Puoliso juo loput. Ei välttämättä samana iltana, mutta ennen pitkää. Hänellä ei ole sairautta, joka aiheuttaa rytmihäiriöitä jos juo vähänkin enemmän kuin sen yhden lasillisen. Mulla on.

Älä hyvä ihminen juo yhtään, jos se vaikuttaa tolla tavalla sydämesi toimintaan. 

Vierailija
218/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä hyvä ihminen juo yhtään, jos se vaikuttaa tolla tavalla sydämesi toimintaan. 

Yksi lasillinen ei vaikuta.

Vierailija
219/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te hyvät ihmiset osaatte etikkaa käyttää?

Vierailija
220/232 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kerran kuussa tai parin kuukauden välein pullon lempparipunkkuani. Siitä otan lasillisen päivässä, mutta en joka päivä. Pullo kestää mulla 1-2 viikkoa. Syksyllä ja talvella jostain syystä punkku maistuu paremmin, niin saattaa mennä jo viikossa toi pullo. Muuten kestää pari viikkoa.

Sitten oon taas kuukauden kaksi juomatta, kunnes alkaa maun vuoksi tehdä mieli viiniä. Mitä ihmeellistä tässä on?