Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko lasten vai aikuisten makaronilaatikon? Mielestäni vissi ero. Kirjoita reseptisi!

Vierailija
17.02.2022 |

Minä luulen laittavani aikuisten makaronilaatikon ja lasten laatikosta en juuri välitä. Jotkut taitaa laittaa siihen jopa sokeria.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero niillä on?

Vierailija
2/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole erikseen aikuisten ja lasten ruokia, koti ei ole mikään ravintola.

Vierailija
4/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero niillä on?

Lasten makaroonilaatikko on makea ja kaikki ainekset käyvät tehosekoittimessa ennen uuniin laittamista.

Vierailija
5/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaan tomaattista makaronilaatikkoa härkiksestä. Ei tule maitoa eikä munaa.

Sekä lapset että aikuiset tykkää.

Vierailija
6/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero niillä on?

Lasten makaroonilaatikko on makea ja kaikki ainekset käyvät tehosekoittimessa ennen uuniin laittamista.

Kukaan ei tee tällaista. Sen sijaan lihattomassa makaronilaatikossa, joka on pitopöytäruoka, voi olla sokeria.

Vierailija
7/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero niillä on?

Herranjestas!? Kaikkea sitä kuuleekin.

Vierailija
8/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty tätä viime vuosina. Itse tykkään enemmän perinteisestä, tosin en kovin paljon siitäkään

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/makaronilaatikko-koskenlaskijalla

Vierailija
9/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero niillä on?

YYYYÄÄÄÄKKK!

Miksi lapselle moista sotkua,ällöttävvää! Päiväkodissakin on oikeaa makaronilaatikkoa,lihan kanssa vieläpä!

https://www.myllynparas.fi/reseptit/liha-makaronilaatikko

https://www.martat.fi/reseptit/vanhan-ajan-makaronilaatikko/

Vierailija
10/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytetään ihan sikanautaa makaronilaatikossa. Pidän tuota härästä jauhettua jauhelihaan turhan kalliina.  Tosin siasta tulee hieman sivumakua laatikkoon, mutta kun siihen olen tottunut, niin se oikeastaan sopii siihen ihan hyvin.

Vierailija
11/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole erikseen aikuisten ja lasten ruokia, koti ei ole mikään ravintola.

Eikä meillä. Kaikki syövät samaa ruokaa, erikseen ei tehdä kenellekkään. Jos lapsille ei sillä kertaa ruoka maistu, niin ihan varmasti maistuu seuraavalla kerralla. Meillä helpottaa se, ettei ole kenelläkään allergioita.

Vierailija
12/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero niillä on?

No enpä ole tämmöistä ennen kuullut 🤮 ja toivottavasti kukaan ei oikeesti tee tämmöstä koiran oksennusta itselleen tai lapsilleen.

Vierailija
13/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tehty tätä viime vuosina. Itse tykkään enemmän perinteisestä, tosin en kovin paljon siitäkään

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/makaronilaatikko-koskenlaskijalla

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.

Vierailija
14/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetan jauhelihaa  jonka maustan suolalla, valkosipulin kynnellä,  jauhetulla sipulilla,  ja  mustapippurilla. Joskus ripaus tinjamia.  Tuoretta sipulia en laita koska saan siitä allergisia oireita, muutoin paistaisin sitä jauhelihan kanssa. 

Pastan keitän melkein kypsäksi suolalla maustetulla vedessä.  Sekoitan nämä keskenään ja paistan uunissa.  En laita kananmunaa tai maitoa. Joskus ripottelen juustoraastetta päälle. 

Vierailija
15/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä meillä. Kaikki syövät samaa ruokaa, erikseen ei tehdä kenellekkään. Jos lapsille ei sillä kertaa ruoka maistu, niin ihan varmasti maistuu seuraavalla kerralla. Meillä helpottaa se, ettei ole kenelläkään allergioita.

Jos joku lapsi inhoaa vaikkapa jotain ruoka-ainetta, etkö huomioi tätä? Mun molemmilla lapsilla on omat inhokkinsa. En velvoita heitä syömään ruokia, jotka sisältävät näitä ainesosia. En itsekään syö väkisin ruokaa, jota inhoan, enkä velvoita muitakaan aikuisia näin tekemään.

Vierailija
16/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤢🤮

Onko tässä ketjussa joku 12-vuotias spämmäämässä noita oksennushymiöitä? Sen ikäiselle sopivaa käytöstä, sitä vanhemmalle oikein ei.

Vierailija
17/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytetään ihan sikanautaa makaronilaatikossa. Pidän tuota härästä jauhettua jauhelihaan turhan kalliina.  Tosin siasta tulee hieman sivumakua laatikkoon, mutta kun siihen olen tottunut, niin se oikeastaan sopii siihen ihan hyvin.

Leikitkö tahallasi typerää?

https://www.beanit.fi/fi/tuotteet/harkis-original/

Vierailija
18/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Härkis ei ole jauhettu härästä, vaan härkäpavuista.

Vierailija
19/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku lapsi inhoaa vaikkapa jotain ruoka-ainetta, etkö huomioi tätä? Mun molemmilla lapsilla on omat inhokkinsa. En velvoita heitä syömään ruokia, jotka sisältävät näitä ainesosia. En itsekään syö väkisin ruokaa, jota inhoan, enkä velvoita muitakaan aikuisia näin tekemään.

Meillä tehdään ruoka niin, että inhokin voi jättää pois mutta itse ruoka ei siitä kärsi. Ei tarvitse kokata useampaa eri ruokaa. Ei meillä onneksi hirveästi inhokkeja ole.

T. 3

Vierailija
20/80 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään ruoka niin, että inhokin voi jättää pois mutta itse ruoka ei siitä kärsi. Ei tarvitse kokata useampaa eri ruokaa. Ei meillä onneksi hirveästi inhokkeja ole.

T. 3

Niin, eli valitset kokkaustavan, joka mahdollistaa tuon, et tee ruokalajeja, josta ei voi jättää jotain pois. Esim. meillä mielipiteitä jakava ruoka on sienet: toinen lapsi rakastaa, toinen inhoaa. Sienipastaa ei voi oikein tehdä niin, että jättää sienet pois. Siispä teen kaksi eri ruokaa. Mieheni on kasvissyöjä, joten jos muu perhe syö liharuokaa, toki teen hänelle erikseen kasvisruuan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä