ajaako mies teillä aina autoa, vaikka sinäkin voisit ajaa
Meillä ajaa. Olen niin totunut siihen, että en viitsi edes yritttää. Kyydissä on kivempaa:)
Kommentit (96)
Nainen on riski liikenteessä, joten minä ajan.
Kymmenen vuotta sitten mies ajoi. Tilanne muuttui niin että nykyään mä ajan aina. Myös reissut vieraisiin kaupunkeihin. Ei siinä, tykkään ajaa. Mut vituttaa kun vänkäri on joko aina krapulassa tai kännissä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:21"]
Meillä mies ajaa aina, kun ollaan yhdessä liikenteessä. Miehen auto on iso ja mielestäni hankala pysäköidä. Lisäksi istun mielelläni kyydissä ja surffaan puhelimella ;) Omat työmatkani (150 km päivässä) ajan toki itse omalla, pienellä ja näppärällä autollani.
[/quote]
Sorry vaan, mutta minä en naisena suostuisi ikinä ajamaan 150 km työmatkoja jollain näppärällä pikkuautolla. Matka-ajoa on parasta ajaa kunnon isolla autolla. On paljon turvallisempaakin. Eikä se parkkeeraaminenkaan ole kuin opettelukysymys. Ihan hyvin minä saan pienenä naisena ison farmarin peruutettua ruutuun ja kadun viereen taskuun. Samalla tavalla rattia kääntämällä se iso autokin kääntyy :)
Tarvii katsoa vain ympärille, niin jokainen voi todeta että lähes poikkeuksetta mies on kuskin paikalla jos sekä pariskunta on yhdessä liikkeellä. Harvoin näkee autoilijoita joissa nainen on kuskin paikalla ja mies istuu vieressä. Yksinäisiä naisautoilijoita kyllä näkyy paljonkin. Av-mammat ei tätä tietenkään voi myöntää. Poikkeuksen tästä tekee romanit, joilla kuski on yleensä nainen vaikka mies olisikin mukana.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:32"]
Kymmenen vuotta sitten mies ajoi. Tilanne muuttui niin että nykyään mä ajan aina. Myös reissut vieraisiin kaupunkeihin. Ei siinä, tykkään ajaa. Mut vituttaa kun vänkäri on joko aina krapulassa tai kännissä.
[/quote]
Itse olen kohtalaisen usein humalassa vaimoni kyydissä, mutta minä olen hänen mielestään hauskaa seuraa tuolloin. Kerron vitsejä ja heittelen satunnaista tavaraa ikkunasta yms.
Ei. Riippuu kenen autolla mennään. Yleensä mennään mun autolla, eli minä ajan. Mies ajelkoon omallaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:30"]
[/quote] Varmaan tiedät, että asia on päinvastoin. Mies on riski liikenteessä, nainen parkkihallissa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:21"]
Meillä mies ajaa aina, kun ollaan yhdessä liikenteessä. Miehen auto on iso ja mielestäni hankala pysäköidä. Lisäksi istun mielelläni kyydissä ja surffaan puhelimella ;) Omat työmatkani (150 km päivässä) ajan toki itse omalla, pienellä ja näppärällä autollani.
[/quote]
Sorry vaan, mutta minä en naisena suostuisi ikinä ajamaan 150 km työmatkoja jollain näppärällä pikkuautolla. Matka-ajoa on parasta ajaa kunnon isolla autolla. On paljon turvallisempaakin. Eikä se parkkeeraaminenkaan ole kuin opettelukysymys. Ihan hyvin minä saan pienenä naisena ison farmarin peruutettua ruutuun ja kadun viereen taskuun. Samalla tavalla rattia kääntämällä se iso autokin kääntyy :)
[/quote]
Riippuu varmaan mihin on tottunut ja mistä tykkää. Ajan tuon 150 km itse valitsemallani autolla (Volvo C30) ja tykkään auton ajo-ominaisuuksista. En keksi yhtään syytä miksi mieluummin lähtisin tuolle matkalle mieheni autolla (Volvo S80), joka ei mielestäni ole ajettavuudeltaan parempi ja jonka pyörittely työpaikan pienessä parkkihallissa on hankalaa ja vaatii venkslaamista (kyllä, olen kokeillut).
-52
Itseasiassa mä ajelen enemmän kuin mies. Pitkillä matkoilla fifty-fifty. Ei siihen mitään kummosta syystä ole, näin vaan on tapahtunut.
Meillä ajaa akka ainoastaan, mikäli olen jurrissa tai sietämättömässä krapulassa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:40"]
[/quote] Varmaan tiedät, että asia on päinvastoin. Mies on riski liikenteessä, nainen parkkihallissa.
[/quote]
Naisen paikka on keittiössä.
Yleensä joo ja se sopii mainiosti, sillä joudun työkseni ajamaan autolla niin paljon. Pidempiä reissuja ajetaan puoliksi :)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:47"]
[/quote]
[/quote] Kyllä se on nimenomaan miehen paikka.
Joo. Jutellaan aina autossa, enkä pysty keskittymään molempiin asioihin. Enkä muutenkaan tykkää ajaa maasturilla.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:49"]
[/quote]
[/quote]
Ammattikeittiössä ehkä. Mutta kotona on eri lait.
joo koska auto on ihan vitun perseestä käsitellä enkä tykkää ajaa. ja se on sen auto.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:59"]Yleensä minä ajan, koska mies väsyy helposti aivovammansa takia ja silloin on epilepsiakohtauksen vaara olemassa, vaikka estolääkitys onkin. Lisäksi hän ajaa aika huolettomasti nykyään, joten on parempi, että minä ajan, varsinkin, jos lapset ovat kyydissä.
[/quote]
Jaa eikös epileptikolla olekaan ajokieltoa?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:49"]
[/quote]
[/quote]
Ammattikeittiössä ehkä. Mutta kotona on eri lait.
[/quote] Jos teillä sitten, meillä keittiössä on muksut.
[/quote]
Juuri näin. Setäni kuoli hiljattain. Nyt hänen leskensä on jumissa maalla olevassa talossa, kun ei osaa ajaa. Kortti kyllä on. Setä oli niin tarkka mies autostaan eikä tullut kuuloonkaan, että täti menisi rattiin. Sääli, täti on ihan hyväkuntoinen nainen ja voisi sen puolesta ajaa mihin huvittaa.
[/quote]
Meillä mies ajoi lähes aina. Minä istuin vieressä (siis nukuin) tai olin kartanlukijana. Nyt 21 vuoden jälkeen 43 vuotiaana leskenä on pakko tutustua itse auton saloihin. Kortti ollut itsellä jo yli 25 vuotta. Ei siihen aikaan ollut liukkaankelin tai pimeän ajoa autokoulussa. Elämä on!