Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ajaako mies teillä aina autoa, vaikka sinäkin voisit ajaa

Vierailija
01.07.2015 |

Meillä ajaa. Olen niin totunut siihen, että en viitsi edes yritttää. Kyydissä on kivempaa:)

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan silloin, kun mies ei ole mukana tai ei ole ajokunnossa, myös pitkillä automatkoilla ajan matkasta puolet. Mies ajaa työkseen ja silloin, kun käydään kaupassa. Omaa käyttöautoa minulla ei varsinaisesti juuri nyt ole.

Vierailija
42/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:36"]

Mies yleensä ajaa. Minullakin on kortti, mutta pelkään ajamista.

[/quote]

Asutko isossa kaupungissa vai pikkupaikkakunnalla? Annan semmoisen neuvon, että kannattaa vain ajaa, muuten et pääse pelosta ikinä. Ei ole kivaa, jos sulle käy niin kuin mun äidille, joka ei ajanut nuorempana korttia ja nyt katuu, kun ei pääse mihinkään.

Jos asut isommassa paikassa, suunnittele reitti aina huolellisesti etukäteen ennen matkaan lähtemistä. Pienemmällä paikkakunnalla on vähemmän väkeä ja ajaminen lungimpaa, varsinkin jos menee oikein hiljaisena aikana.

Ymmärrän ajopelon hyvin, mutta sen valtaan ei kannata jäädä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:36"]

Mies yleensä ajaa. Minullakin on kortti, mutta pelkään ajamista.

[/quote]

Asutko isossa kaupungissa vai pikkupaikkakunnalla? Annan semmoisen neuvon, että kannattaa vain ajaa, muuten et pääse pelosta ikinä. Ei ole kivaa, jos sulle käy niin kuin mun äidille, joka ei ajanut nuorempana korttia ja nyt katuu, kun ei pääse mihinkään 

Jos asut isommassa paikassa, suunnittele reitti aina huolellisesti etukäteen ennen matkaan lähtemistä. Pienemmällä paikkakunnalla on vähemmän väkeä ja ajaminen lungimpaa, varsinkin jos menee oikein hiljaisena aikana.

Ymmärrän ajopelon hyvin, mutta sen valtaan ei kannata jäädä!

[/quote]

Juuri näin. Setäni kuoli hiljattain. Nyt hänen leskensä on jumissa maalla olevassa talossa, kun ei osaa ajaa. Kortti kyllä on. Setä oli niin tarkka mies autostaan eikä tullut kuuloonkaan, että täti menisi rattiin. Sääli, täti on ihan hyväkuntoinen nainen ja voisi sen puolesta ajaa mihin huvittaa.

Vierailija
44/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa AINA.

Auto on minun, mutta mies ajaa sitä. Itse ajan autoa ehkä kerran kuussa ja silloin olen yksin liikkeellä.

Mies ei suostu tulemaan kyytiini ellei hänellä ole promilleja (pikkujouluista tulossa tms).

Vierailija
45/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ajaa, koska se tykkää ajamisesta ja minä en. Teen kyllä itsekseni myös pitkiä automatkoja, että omaakin ajoa tulee ihan tarpeeksi.

Vierailija
46/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamme pitkillä matkoilla vuorotellen, arkena kumpikin omalla autollaan. Jos joskus menemme yhdessä kauppaan tai ajamme lyhyempiä matkoja, kuski on se, kumman autolla mennään.

Tosin jos pitää navigoida täysin tuntemattomassa ympäristössä, minä olen aina tabletin ääressä antamassa ohjeita ja mies ajaa. Ei toimi meillä toisin päin, koska hermostun epäselkeistä ohjeista ja mies on surkea kartanlukija :D

Vierailija
47/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan enemmän koska mulla on meistä hienompi auto. Kuljetaan sillä mieluummin. N

Vierailija
48/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle valta autosta sopii, ei se ole pahe.

Vierailija
49/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ajaa se kumpaa kiinnostaa tai kumpi jaksaa. Kummallakin on oma auto mutta kun olemme yhdessä liikkeellä ei ole mitään sääntöä kumpi ajaa. Kumpikin on laiska ajaja. Saadaan ajaa tarpeeksi jo työmatkoilla.

Vierailija
50/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä enimmäkseen, koska autokin on minun ja olen varmempi kuski. Pitkillä matkoilla vuorottelemme.

Minulla on ollut kortti 18-vuotiaasta saakka ja olen ajanut töihin, kouluun yms. päivittäin jo 15 vuoden ajan. Mies hankki ajokortin 5v sitten, kun odotin esikoista. Ei tarvinut mennä taksilla synnyttämään sentään :D Mieheni on siis asunut täällä Helsingissä ikänsä, eikä ole oikeastaan tarvinut ajokorttia. Pyörällä kulkee työmatkat ja minä hoidan kauppareissut oman työmatkani yhteydessä.

Vierailija
51/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:45"]

Meillä minä yleensä ajan niin kauan kuin jaksan. Mies lukee vieressä lehtiä ja kirjoja, tai nukkuu. Minulle taas lukemisesta ja käsitöistä tulee autossa huono olo ja nukkua en autossa osaa. Pitkillä matkoilla aika kuluu paremmin kun olen ratissa. Hyvä järjestely meille.

Ystävieni miehet eivät anna heidän ajaa kuin korkeintaa sillon kun eivät itse voi humalan tai krapulan vuoksi ajaa.

Töissä tulee usein eteen vanhuspariskuntia, joissa miehen ajokunnon mentyä vaimo ei uskalla ajaa, vaikka kortti onkin, kun mies ei ole antanut ajaa. Ovat sitten vaikeuksissa kauppa-asioiden ja muiden matkojen vuoksi. Täytyy aina rohkaista naista ottamaan ajotunteja. Säilyttäkää ajotaito vaikka väkisin, ettette joudu samaan tilanteeseen.

[/quote]

Minulla on tällainen tuttavapariskunta, jossa nainen ei ole ajanut autoa ainakaan 15 vuoteen, vaikka kortti on. Mies kyllä antaisi ajaa, mutta vaimo ei halua. Ollaan yritetty saada naista ajamaan, kun alkaa kummallakin eläkeikä lähestyä ja kyllä olisi ihan hyvä pitää ajotaitoa yllä. Muutenkin ihmetyttää pariskunnat, joista nainen ei aja. Entäs jos reissussa vaikka sattuu jotain ja pitäisi vaihtaa kuskia? Esim. työkaveri kertoi, että oli sairastunut vatsatautiin ajomatkalla ja matkaa jäljellä kotiin vielä pari sataa kilometriä. Kuume nousi niin nopeasti, ettei pystynyt olemaan ratissa, puhumttakaan oksentamisesta ja ajamisesta. Onpa tosi kiva tuossa tilanteessa pistää ajotaidoton vaimo rattiin :) Vai jäädäönkö tien päälle odottamasn miehen toipumista?

Vierailija
52/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa, tykkään itse olla kyydissä.

Vierailija
53/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ajaa mies, paitsi jos on ottanut känät, sitten minä ajan.

Vierailija
54/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (olen mies) ajan, sillä pelkään istua vaimoni kyydissä.

Vierailija
55/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ajaa useammin, koska tykkää siitä. Itse tykkään myös kaupunkiajosta, mutta pitkillä matkoilla on hauska tehdä jotain muuta. Miksi tähänkin pitäisi sotkea sukupuoliasiat?

Vierailija
56/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan yleensä, koska mulla on parempi auto ja sillä ollaan yleensä liikenteessä.

Vierailija
57/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menemme yhdessä jonnekkin mies ajaa koska haluaa aina ajaa omaa autoaan ja minä en tosiaankaan sitä aio ajaa.

Vierailija
58/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ajaa aina, kun ollaan yhdessä liikenteessä. Miehen auto on iso ja mielestäni hankala pysäköidä. Lisäksi istun mielelläni kyydissä ja surffaan puhelimella ;)

Omat työmatkani (150 km päivässä) ajan toki itse omalla, pienellä ja näppärällä autollani.

Vierailija
59/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:04"]

Yleensä ajaa, koska se tykkää ajamisesta ja minä en. Teen kyllä itsekseni myös pitkiä automatkoja, että omaakin ajoa tulee ihan tarpeeksi.

[/quote]meillä sama, mies ajaa koska se tykkää siitä ja minä en. Ajan kuitenkin joka (arki)päivä vähintään 70km työmatkoja.

Vierailija
60/96 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ajaa, jos ovat mukana. Kaikki jo täysi-ikäisiä, ja siksi heille on ajokortit maksettu, että meidän ei tarvitse ajaa. Muuten riippuu vähän tilanteesta, autosta ja milloin mistäkin, kumpi ajaa kun ei meistä kumpikaan ilokseen enää ajele.