Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuletko muuttamaan ruokavaliotasi kun ruoka kallistuu?

Vierailija
16.02.2022 |

Aiotko jatkaa liharuokia pavuilla tms? Luovutko jostain ruuasta kokonaan?

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duopoli haistakoon pitkän paskan. Viva la revolución!

Vierailija
102/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo jättänyt pois salaatit, ostan salaattitarpeita vain viikonlopuksi, arkena riittää porkkanaraaste. Samoin tuoremehua vain viikonlopuksi, sämpylät ja makeat leivonnaiset teen itse, ostettuna liian kalliita.

Ei kannattaisi salaatista säästää, sillä niistä saat tarvitsemasi vitamiinit ja kivennäisaineet.

Uskokaa jo, että lihassa on moninkertaisesti vitamiineja ja hivenaineita verrattuna salaattiin. Ainoa tarvittava, mitä lihassa ei ole, on C-vitamiini ja sitä saa tarpeeksi vaikka siitä mehusta. Kasvikset ovat hyviä, mutta eivät ravitsemuksellisesti mitenkään tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu77 kirjoitti:

Jätin karkit, jäätelöt, limpparit, keksit, sipsit, popcornit, mehut jne.  puoli vuotta sitten pois. Selvää säästöä ja terveys kohenee. Nykyisin syön pelkkää kanaa ja pastaa. Riisiä ei kannata syödä koska se on myrkkyä keholle. Kasviksia silloin tällöin, banaani tärkein "vihannes". Nostakaa vain ruuan hintaa, tapatte tehokkaasti teollisuuden suomesta. Ihminen pärjää yllättävän niukalla ravinnolla. Varjopuolena tietenkin ihmisten äkäisyys. Ei sekään ole hyvä suunta. Ai niin, kalja + rööki kannattaa myös jättää pois,  niin valtion viimeinen rahahana kuihtuu.

Hyvä kommentti. Mutta miksi riisi on myrkkyä keholle?

En tiedä tarkoittiko tätä, mutta ainakin riisissä on monesti niin korkeat arsenikkipitoisuudet, ettei sitä suositella annettavan ainakaan pikkulapsille. Imee siis maaperästä sen arsenikin kasvuvaiheessa.

Vierailija
104/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo jättänyt pois salaatit, ostan salaattitarpeita vain viikonlopuksi, arkena riittää porkkanaraaste. Samoin tuoremehua vain viikonlopuksi, sämpylät ja makeat leivonnaiset teen itse, ostettuna liian kalliita.

Ei kannattaisi salaatista säästää, sillä niistä saat tarvitsemasi vitamiinit ja kivennäisaineet.

Mitä sitten nämä salaatit pitää sisällään kullekin. Jos vaan niitä vihreitä lehtiä ja kurkkua, niin ravintoarvo lähes nolla.

Porkkanaraaste on monin tavoin fiksumpaa. Aika älytöntä tuon sanoa, että "arkena riittää porkkanaraaste". :D

Itsehän suosin arkena punajuuriraastetta. Sitä välillä maustamaan omenaa ja sipulia. On herkkua ja terveellistä.

ohis

Minä ajattelin, että hän on menossa hurjaa kyytiä hyvään suuntaan, vaikka ei itse ollut hoksannut sitä!

On tosi hyvä, että hän on alkanut syödä 5/7 terveellisesti, säästää samalla rahaa kun höntsäilee ravintoköyhällä ja epäterveellisellä vain viikonloppuisin.

Kotimaisia juureksia kannattaa ehdottomasti suosia salaattien sijaan - ravintorikkaampaa, edullisempaa, terveellisempää ja lähituotettua. 👍

Leipominen on myös hyvä, säästää rahaa eikä syö ilmaa ja jauhonparanteita.

Vielä mehun tilalle kausihedelmiä ja marjoja, sekä joka päivä kaurapuuroa, aletaan olla jo aika terveellisessä rahaa säästäen.

Vierailija
105/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskualennuksella tulee aina saman hintaiseksi.

Vierailija
106/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun niitä juureksia on muutama päivä syöty, niin lehdet ovat pullollaan juttua, kuinka turvotuksesta pääsee eroon. Mahtavatkohan juureksetkaan kovin terveellisiä olla. Meillä kun ei niitä syödä, niin ei turvotakaan yhtään.

Vierailija
107/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sai Citymarketista joulukinkkuja 1,29€ kilo. Ei se kovin kallista ole. Ostin 50 kiloa kinkkua, eli neljä isoa. Toissapäivänä oli loput joululaatikot 10 senttiä rasia, mutta ostin vain 10 maksalaatikkoa, kun se on hyvää voissa paistettuna ilman jouluakin. Paljon muutakin tavaraa on ollut halvalla ja pakkasessa on jo helposti kahden kuukauden ruuat ja rahaa on mennyt 220€.

Onnittelut mahtavalle tarjouskinkkusaaliille!

Vierailija
108/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahemmin ole tarvetta. Liha ja marjat tulee metsästä, juurekset ja perunat omalta maalta, kala järvestä sekä maito ja vilja naapurin pientilalta. Mainittakoon, että naapuri saa maidosta ja rukiista moninkertaisen hinnan tukkuun nähden ja minä maksan pienen osan kaupan hintoihin verrattuna. Jauhot jauhan itse wanhalla osuuskaupan kahvimyllyllä ja hyvä tulee.

Vierailija
109/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn s- ja k-kaupoissa ainoastaan hakemassa parhaat tarjoukset. Muuten niissä asiointi ällöttää, koska on törkeää tienata toisten kärsimyksellä. Ja todellakin olen supistanut kaiken ylimääräisen ostamista. Luultavasti olen opetellut sellaisia säästötapoja että ne kestävät lopun ikääni.

Vierailija
110/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kuha- ja ahvenfile sekä hirvenpaisti maistuu jatkossakin.

Hirvenpaistista jauhenlihaa?

Siinä hirvessä on aika paljon muutakin syömistä kuin fileet ja paistit. Hankalammin leikattavista ja joidenkin luiden ympärillä olevista lihoista saa huolella leikkaamalla paistien verran jauhelihaa. Ja siihe tappaiset kuten sydän ja kieli vielä päälle.

Vierailija
111/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahemmin ole tarvetta. Liha ja marjat tulee metsästä, juurekset ja perunat omalta maalta, kala järvestä sekä maito ja vilja naapurin pientilalta. Mainittakoon, että naapuri saa maidosta ja rukiista moninkertaisen hinnan tukkuun nähden ja minä maksan pienen osan kaupan hintoihin verrattuna. Jauhot jauhan itse wanhalla osuuskaupan kahvimyllyllä ja hyvä tulee.

Nettivinkki tehty veronkierrosta.

Vierailija
112/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se myyjä ne verot maksele?

Vierailija
113/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se myyjä ne verot maksele?

Tuossa tapauksessa ei selvästi kukaan ja moiseen tietoisesti osallistuminen on rikos myös. Jos kuitit kunnolliset kuitit löytyy, niin sitten asia ok.

Vierailija
114/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Suolistoni ei siedä muuta kuin kunnollisia ruoka-aineita. Kalaa, lihaa, kasviksia, hedelmiä, juureksia.

Vierailija
115/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun niitä juureksia on muutama päivä syöty, niin lehdet ovat pullollaan juttua, kuinka turvotuksesta pääsee eroon. Mahtavatkohan juureksetkaan kovin terveellisiä olla. Meillä kun ei niitä syödä, niin ei turvotakaan yhtään.

Joulukalat ovat suolaisia ja turvottavat.

Vierailija
116/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta tomaatteja, jos maksavat 5 euroa/kg tai enemmän. Sama tuorekurkun kohdalla. En osta enää säilykehedelmiä, kun on hinnat nousseet niin paljon.

Vierailija
117/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta, koska en ole köyhä.

Vierailija
118/177 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan leipä pitää leipoa itse. Tai lopettaa koko leivän syönti. Kauraryynit liotettuina kelpaavat leivästä.

Leikkeleet ja juustot on lopetettava. Kesällä on kerättävä voikukan lehtiä ja kuivatettava talveksi.

Kaksi kananmunaa viikossa, on minulle lääkärin suositus. Jos munia ei pysty ostamaan, niin pitää saada kesä kanat lähi puistoon. Ja niille vähän ruokaa..

Kalat voisi onkia, mutta en osaa (lue inhoa) perata kaloja. Kyllä kait se ruoka on ihan ykkös asia, vaatteista voi tinkiä. Koruja en käytä. Silmälasit pitää välillä uusia, mutta ei sankoja. Kanan luita keittämällä saa hyvää kananlientä ja luulientä keittoihin. Pakastus annospusseihin. Hernekeitto tulee uudelleen ruokalistalle. Onhan tässä miettimistä, miten voisi jäädä henkiin.

Vierailija
119/177 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoinkin lisätty kasvisruokaa, helppoa, edullista, terveellistä.  Kurkun jätin pois, ostan halvempia hedelmiä, vähemmän juustoa.

Hyvä keskustelualoitus tämä, kiitos.

Vierailija
120/177 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nirsoilu jatkuu edelleen. Naudan jauhelihalla, sipulilla, tomaatilla, porkkanalla, kahvilla, monivitamiinilla ja kalkilla mennään edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi