Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuletko muuttamaan ruokavaliotasi kun ruoka kallistuu?

Vierailija
16.02.2022 |

Aiotko jatkaa liharuokia pavuilla tms? Luovutko jostain ruuasta kokonaan?

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen muutenkin enempi juomanaisia. 

Vierailija
2/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne pavut ja muut kalliit jatkeet jäävät pois ja liha pitää ostaa punalapulla ja tarjouksesta. Tuoreita kasviksia vähemmän, pastaa enemmän. Arkiruokaa tehdään arkena ja juhlaruokaa harvemmin. Kokolihaa korvataan makkaralla yms. viilausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä ahkerampi kesällä /syksyllä satokauden aikaan.

Kahvin juontia olen vähentänyt jo muutenkin ja liharuoka olen syönyt lähinnä viikonloppuisin.

Vierailija
4/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuttaa mitään kun olen aina syönyt tavallista kotiruokaa jonka valmistan itse. Kesällä vasta edullista on, kun kaikki salaatit, vihannekset ja hedelmät tulevat omasta puutarhasta ja naapurit tuovat vielä lisää. Säilön ja pakastan. Helppoa ja mukavaa tekemistä. 

Vierailija
5/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari puuropäivää viikossa

Vierailija
6/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jättänyt pois salaatit, ostan salaattitarpeita vain viikonlopuksi, arkena riittää porkkanaraaste. Samoin tuoremehua vain viikonlopuksi, sämpylät ja makeat leivonnaiset teen itse, ostettuna liian kalliita.

Vierailija
7/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan pätkäpaastoilemaan, OMAD, kohenee samalla terveyskin.

Vierailija
8/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varmaan syödään entistä enemmän lihaa, koska sen tuottajahinta ei nouse, vaikka hinta kaupassa nousee.

Vierailija
9/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta. Olen Helsingin kaupungilla töissä ja liksat on niin huonot että syön jo nyt sitä halvinta lutaa mitä saa.

Vierailija
10/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ostoslistalle tulee lidlin halvimmat jutut. Saa mutti-tomaattimurska jäädä

Vierailija
11/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kuha- ja ahvenfile sekä hirvenpaisti maistuu jatkossakin.

Vierailija
12/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta mitään. Palkannousut kompensoi mukavasti.

Vierailija
13/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmilla mennään, kalorit on kaloreita. Enää ei ole varaa ideologiaa miettiä

Vierailija
14/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvetta. Ruoka kallistunut samaa tahtia tes-korotusten kanssa.

Vierailija
15/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muuttanut. Vielä vähän aikaa sitten söin joka päivä puolikkaan kurkun, mutta nyt en enää osta kallista kurkkua.

Vierailija
16/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jouduin jo tänään kaupassa pohtimaan, onko lämpimän ruoan lisukkeena salaattia vai ei, niin kalliita nuo kasvikset. Siis kurkut, tomaatit yms perusjutut, mitkä maistuu lapsillekin. Otin nyt kuitenkin, koska on hyväksi ja kaikki tykkää. Mutta hieman mietin, että nyt varmaan itseäni köyhemmät joutuu valitsemaan toisin. Huomattavasti halvemmalla olisi päässyt ilman salaatti-aineksia. Ja lapset sen ois varmasti kotiruokailuksi hyväksyneet ilmankin. Mutta entistä useammalla ei varmaan säily enää terveydelliset suositukset.

Vierailija
17/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä jo 25 vuotta, joten lihan hinnankorotukset ei kosketa, kasviksia pidän edelleen kohtuuhintaisina kunhan ostaa sesongin mukaan. Toki tietyistä "ylellisyystuotteista" kuten kahvista ja tuoreista hedelmistä ympäri vuoden en tingi, niitä tulee ostettua vaikka hinnat ovatkin nousseet.

Keräilen syksyisin paljon sieniä ja luonnonmarjoja pakastimeen, lisäksi pihassa on pieni kasvimaa omenapuineen ja marjapensaineen, niistä saa kotivaraa syksylle.

Vierailija
18/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen miettinyt, että taidan ottaa käyttöön sen, ostan vain max 2e/kg maksavaa heviä. Tähän asti on tullut ostettua aina just sitä, mitä tarttee, mutta kun polttoainekin on niin helkkarin kallista, niin pakko kai se on ruveta vähän katsomaan, mitä ne hedelmät ja vihannekset maksaa.

Lihansyönnin määrään ei hinta vaikuta, meillä syödään pääasiassa itse ammuttua riistaa. Jos broilerin hinta kovin paljon nousee, niin syödään sitä vähemmän ja riistaa vastaava määrä enemmän.

Palveluista ja ns. hupiostelusta karsin ihan ensimmäisenä. En osta mitään, mitä en ihan tosissani tarvitse, enkä myöskään osta enää palveluita. Kampaajakäynnit, hieronnat, kotisiivooja, autopesut on jääneet jo. Sad but true.

Vierailija
19/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään lähimarketissa tomaatit yli 7€/kg ja kurkku yli 6€/kg. Sinne jäivät 😒

Vierailija
20/177 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jätin kurkun ostamatta tänään kun oli kilohinta jo yli 6e!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi