Onko 85C kuppikoko jo isorintaisen Naisen koko?!
Avopuolisolla on rintaliivienkoko 85C ja mielestäni hänellä on aika isot rinnat. Pituus 170cm ja paino n.62-65kg. AV naisten kommetteja, kiitos :)
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:10"]vartalonympärys ainakin on todella iso muuten normaalikokoiselle naiselle. Noilla mitoilla kuvittelisi rintaliivikoon olevan 70 - 75 jotain. [/quote] On sullakin kuvitelmat. Luuletko, että luusto kutistuu laihtumalla ja kasvaa lihomalla? Rinnan alla harvoin on kasoittain laardia, jos ei sitten nainen ole todella iso. Minulla ollut ympärysmitta 80 cm niin nyt kuin 20 kg sitten ja ihan oikeaa kokoa käytän.
[/quote]
Joo näin on, paino ei vaimuta tohon mittaan. Eikä koon 85 rintakehän tarvi myöskään näyttää mitenkään erityisen isolta.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:25"]Minä käytin 85C kokoa, kun olin mitoiltani n. 179/105kg.. äkkiseltään kuulostaa, että naisellasi on väärän kokoiset liivit/on katsonut niiden koon väärin (jonkun muun maan kokotaulukko), tai liivit ovat jotenkin hassun pientä mallia.
Tai sitten naisesi on reippaasti roteva ylävartalosta.
[/quote]
Mitä ihmettä. Minä olen 164 cm pitkä, painan 66 kg (pullukkaa joo, tiedän) ja kuppikokoni on 85c????
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:15"]
Hauska aina kun ihmiset luulee että mitä suurempi numero, sen suuremmat rinnat. Oikeasti sen rinnan koon tekee se kirjain joka määräytyy rinnan ympäryksen rinnan alta ja rintojen kohdalta erotuksella. Numero kuvastaa sitä rinnanympärystä rintojen alapuolelta.
[/quote]
Näin olen itsekin olettanut, mutta miten hemmetissä tämä sitten toimii: "Onhan tuossa saman kokoinen kuppi kuin vaikka 80D:ssä tai 75E:ssä"
Ei voi olla samankokoinen kuppi c, d ja e!?
Numero=ympärysmitta
Kirjain=kupin koko
Määrittelyt ovat ristiriitaisia.
Kun täällä aika moni on aloittajan kanssa samoilla linjoilla, niin ihmettelen. Itsekin olisin ehkä monien mielestä ja numeroiden perusteella aika epäsuhtainen, mitä en kuitenkaan ole (vai enkö ole vain tietoinen). Olen 162 cm, paino vaihtelee 60-62 kg, ja rintsikoiden koko on 85C, siis aivan älyttömän suuri koko? Kaikkien kokolaskureiden mukaan kokoni pitäisi olla ympärysmittani mukaan 80, korkeintaan, mutta ei onnistu. Olen sitä monta kertaa yrittänyt, ja ostanut senkoiset liivit, mutta aina on ollut yhtä mahdotonta käyttää niitä. Ne kuristavat ja ahdistavat rintakehää. Niinhän täällä joku toinenkin on (onneksi) todennut, joten en aivan ainut ole.
Eikä minua ole koskaan ainakaan rotevana pidetty, päinvastoin, nuorempana olin hoikka tai jopa laihakin, mutta selkäni on ehkä leveänpuoleinen, siitä sitä mittaa kai tulee. Puseroni koko on joko 40 tai 42.
En ole koskaan tehnyt rintsikkaostoksia liiviasiantuntijan avustuksella.
Minulla on yleensä ongelma olkaimien kanssa, ne eivät pysy paikoillaan. Ostankin aina jos mahdollista sporttimallia tai leveäolkaimisia ja edestä kiinnitettäviä liivejä, niiden kanssa pärjää paremmin. Voi myös olla, että koska olkaimet ovat liian leveällä ja putoavat koko ajan, niin se käyttämäni koko on kuitenkin liian suuri. Mutta minkäs teet, en voi pitää pienempiä.
Olen aika samankokoinen kuin vaimosi ja mun liivit on kokoa 75C. C-kuppi on ehkä "keskikokoa", en sanoisi että on isorintainen... Kuten joku sanoi, liivit saattavat olla hieman vääränkokoiset tai sitten on tosiaan rotevahko yläkroppa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:10"]vartalonympärys ainakin on todella iso muuten normaalikokoiselle naiselle. Noilla mitoilla kuvittelisi rintaliivikoon olevan 70 - 75 jotain. [/quote] On sullakin kuvitelmat. Luuletko, että luusto kutistuu laihtumalla ja kasvaa lihomalla? Rinnan alla harvoin on kasoittain laardia, jos ei sitten nainen ole todella iso. Minulla ollut ympärysmitta 80 cm niin nyt kuin 20 kg sitten ja ihan oikeaa kokoa käytän.
[/quote]
Täsmälleen noin. Minun ympärysmittani on ollut parikymmentä vuotta 87 cm (liiveissä siis 85) siitä huolimatta, että olen ollut sekä hyvin hoikka että reilusti pulska. Laardi kertyy ihan muualle kuin ylempien kylkiluiden kohdalle. Olen 178 cm pitkä eikä rintakehäni ole ollenkaan suhteettoman näköinen, vaikka keuhkoni vetävätkin yli kuusi litraa ilmaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:52"]
Avopuolisolla on rintaliivienkoko 85C ja mielestäni hänellä on aika isot rinnat. Pituus 170cm ja paino n.62-65kg. AV naisten kommetteja, kiitos :)
[/quote]Häh, miten voi olla tuollainen ympärysmitta tuolla painolla ja pituudella? On kyllä todella leveä rintakehä. Olen nimittäin samankokoinen, pituus 170 cm ja paino 63 kg, liivikoko 70F. (mitta rintojen alta 72 cm, paljonko vaimollasi?)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:55"]
Läski on, mutta ei isorintainen Jos olisi esim. 65C niin olisi jo aika isorintainen.
[/quote]
Ei avopuoliso ole läski :( Ei ole mitään "jenkkakahvoja", suhteellisen sopusuhtainen peppu, reidet eivät mitkään paksut....Silti koko 85C??!! ap
[/quote]
Eihän siihen kokoon (85) juurikaan mikään paino vaikuta, vaan rintakehän laajuus, luusto siis. Hyvin hoikalla voi olla koko 85, minusta ainakin tuntuu kuin henkeä ahdistaa, jos otan pienemmän koon, ja siltä on tuntunut jo yläasteikäisenä, jolloin painoin noin 50 kg.
[/quote]
Ja en ole ulkoisesti mitenkään rotevan näköinen rintakehän kohdalta, ei rintakehän laajuus välttämättä näy ulospäin.
[/quote]
Jos urheilee tai ulkoilee keuhkot kasvaa > rintakehä laajenee.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:55"]
Läski on, mutta ei isorintainen Jos olisi esim. 65C niin olisi jo aika isorintainen.
[/quote]
Ei avopuoliso ole läski :( Ei ole mitään "jenkkakahvoja", suhteellisen sopusuhtainen peppu, reidet eivät mitkään paksut....Silti koko 85C??!! ap
[/quote]
Eihän siihen kokoon (85) juurikaan mikään paino vaikuta, vaan rintakehän laajuus, luusto siis. Hyvin hoikalla voi olla koko 85, minusta ainakin tuntuu kuin henkeä ahdistaa, jos otan pienemmän koon, ja siltä on tuntunut jo yläasteikäisenä, jolloin painoin noin 50 kg.
[/quote]
Ja en ole ulkoisesti mitenkään rotevan näköinen rintakehän kohdalta, ei rintakehän laajuus välttämättä näy ulospäin.
[/quote]
Jos urheilee tai ulkoilee keuhkot kasvaa > rintakehä laajenee.
[/quote]Oikeestiko? Mä ulkoilen ja harrastan liikuntaa päivittäin, hölkkään, pyöräilen, hiihdän, lumikenkäilen, patikoin, jumppaan, tanssin, joogaan, uin, käyn salilla...ja silti mun ympärys on tuon 72 cm. Sanoisin, että olen kyllä hyväkuntoinen, kuinkahan pienet mun keuhkot olis ilman liikuntaa..;D
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:35"]
Kun täällä aika moni on aloittajan kanssa samoilla linjoilla, niin ihmettelen. Itsekin olisin ehkä monien mielestä ja numeroiden perusteella aika epäsuhtainen, mitä en kuitenkaan ole (vai enkö ole vain tietoinen). Olen 162 cm, paino vaihtelee 60-62 kg, ja rintsikoiden koko on 85C, siis aivan älyttömän suuri koko? Kaikkien kokolaskureiden mukaan kokoni pitäisi olla ympärysmittani mukaan 80, korkeintaan, mutta ei onnistu. Olen sitä monta kertaa yrittänyt, ja ostanut senkoiset liivit, mutta aina on ollut yhtä mahdotonta käyttää niitä. Ne kuristavat ja ahdistavat rintakehää. Niinhän täällä joku toinenkin on (onneksi) todennut, joten en aivan ainut ole.
Eikä minua ole koskaan ainakaan rotevana pidetty, päinvastoin, nuorempana olin hoikka tai jopa laihakin, mutta selkäni on ehkä leveänpuoleinen, siitä sitä mittaa kai tulee. Puseroni koko on joko 40 tai 42.
En ole koskaan tehnyt rintsikkaostoksia liiviasiantuntijan avustuksella.
Minulla on yleensä ongelma olkaimien kanssa, ne eivät pysy paikoillaan. Ostankin aina jos mahdollista sporttimallia tai leveäolkaimisia ja edestä kiinnitettäviä liivejä, niiden kanssa pärjää paremmin. Voi myös olla, että koska olkaimet ovat liian leveällä ja putoavat koko ajan, niin se käyttämäni koko on kuitenkin liian suuri. Mutta minkäs teet, en voi pitää pienempiä.
[/quote]
Kannattaa mitata oikeasti huolella rintojen alta ja päältä ja laskea sopiva kupin koko, mielellään käydä ihan alan liikkeessä tekemässä tuo.
Olin pitkään ostanut 75C-kokoa ja aina kotiin tullessa teki mieli riisua samantien rintaliivit, kun tuntuivat lähinnä ahdistavalta. 25v täytettyäni päätin, että nyt on aika panostaa kunnollisiin ja hyvin istuviin rintaliiveihin, mittasin itse itseni huolella ja sain yllätyksekseni tulokseksi 70E! Rintani eivät ole mitkään jättipallot, joten olin pitänyt tuota C-kuppiakin jo "isona kokona" ja en olisi osannut ajatellakaan, että olisin kokoa E. Kävin kuitenkin sovittelemassa oikean kokoisia liivejä ja oli uskomatonta, miten hyvin ne oikeasti istuivat.
Aloin tuolloin käyttää myös Changen rintaliivejä ja myyjä jo ihan katseella arvioi kookseni 70E-F ja varmisti vielä mittaamalla. Changella koot ovat hieman pienempiä, mutta tuo vaihtelee paljon merkeittäin, minulla on muutaltakin ostettua F-kuppia, mikä istuu täydellisesti.
Nykyään nukunkin rintaliiveissä, kun on miellyttävämpi olla ne päällä kuin ilman. Suosittelen lämpimästi kaikille sopivan koon etsimistä.
Tyhmä, kun tulit tänne kyselemään. Jos olet yhtään lukenut palstaa aikaisemmin, niin tiedät varsin hyvin, että av-mammojen mittataulukot ja painoindeksit ovat ihan jotain muuta kuin normaalia. Tällä palstalle naisen pitää muistuttaa lähinnä anorektikkoa tai keskitysleirivankia, jotta hän olisi "normaali". Sinulla on terve, sopivissa mitoissa oleva nainen, tyydy siihen äläkä tule täältä neuvoa kyselemään. Vai oletko sinä ajatusmaailmaltasi yhtä kieroutunut kuin av-mammat? Toivottavasti et.
Jos verrataan kupin kokoja eli itse rintojen kokoa, niitä, joita voit mitata omilla kourillasi, niin 85C on isorintainen. Kuppi on samankokoinen rintaliiveissä, jotka ovat kooltaan 85C, 80D ja 75DD tai 75E. DD ja E eroavat siten, että eri valmistajat käyttävät eri luokituksia.
Eli 75C-kokoisen naisen rinnat ovat kaksi kokoa pienemmät kuin 85C-kokoisen.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:15"]Hauska aina kun ihmiset luulee että mitä suurempi numero, sen suuremmat rinnat. Oikeasti sen rinnan koon tekee se kirjain joka määräytyy rinnan ympäryksen rinnan alta ja rintojen kohdalta erotuksella. Numero kuvastaa sitä rinnanympärystä rintojen alapuolelta.
[/quote]
Onko minulla sitten isot rinnat, kun kokoni on 65E? Ei kyllä erityisen isoilta näytä...esim. siskollani 75E ja hänellä on isot rinnat.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:58"]
Oudon iso ympärysmitta noin hoikalla naisella. Oma veikkaus on, että naisella on isot rinnat, mutta ihan väärän kokoiset rintsikat. Vie hänet oikeaan liiviliikkeeseen, jotta hänelle etsitään oikea koko.
[/quote]
Muija ostaa liivinsä Change:stä ja kuulemma hyvät ja asiantuntevat myyjät :) ap
[/quote]
Eli hänen rinnanympäryksensä ja rinnanalusmittansa erotus on jotain 7-8 cm. Todellisuudessa kaikista pienin, eli AA kuppikin olisi liian iso.
Ympärysmitta kuulostaa tosiaan oudon isolta. Minäkin käytän 80C:tä, mutta olen ylipainoinen (165 cm, 72 kg), joten epäilen myös, että ap:n tyttöystävällä on väärän kokoiset rintsikat.
Kuppikoko ei ole iso. Mutta hittojakos sillä on ap väliä? Jos rinnat ovat sinusta nätit ja kiihottavat.
Hassua, miten tähän heti osuikin joukko naisia, joIta ei alusvaateliikkeiden mukaan ole juuri olemassakaan.
Viisitoistavuotiaallani nimittäin on rintaliivit kokoa 70C/D, ja ko. kokoa on todella vaikea löytää liikkeistä, koska niitä ei osteta juurikaan. Ja nyt täällä muka kirjoittlee paljonkin naisia kokoa 65K jne.
In your dreams... I would say...
Minustakin outoa. Minulla on n. 10kg ylipainoa ja kuppikoko 80F. Minäkin veikkaan että avopuolisollasi on väärän kokoiset liivit. Otapa mittanauha ja mitatkaa yhdessä. :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:14"]Hassua, miten tähän heti osuikin joukko naisia, joIta ei alusvaateliikkeiden mukaan ole juuri olemassakaan.
Viisitoistavuotiaallani nimittäin on rintaliivit kokoa 70C/D, ja ko. kokoa on todella vaikea löytää liikkeistä, koska niitä ei osteta juurikaan. Ja nyt täällä muka kirjoittlee paljonkin naisia kokoa 65K jne.
In your dreams... I would say...
[/quote]
Ketkä täällä muka ovat väittäneet, että heillä on tuollaisia kokoja?
Kyllä C-kuppi hoikalla naisella voi näyttää isolta.