Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten ihmeessä voi selvittää oman värianalyysi-vuodenajan? En edes osaa määrittää ihonsävyä

Vierailija
07.05.2023 |

En nyt tajua ollenkaan, vaikka olen lueskellut joitain artikkeleja. Sanotaan, ettei kasvojen ihosta voi selvittää onko kylmä vai lämmin sävy mutta mistä johtuu, että verisuonet käsistä näyttävä vihreiltä mutta kasvot ovat punakat? Tukka on luonnostaan kylmän tumman ruskea, silmät sinertävän vihreät. Enkö siis ole mitään sävytyyppiä? Vaatteissa mulle ei sovi juuri mikään väri, esim. Valkoinen ei sovi ollenkaan, ei luonnonvalkoisena eikä vitivalkoisena, kaikki hailakat sävyt saavat mut näyttämään todella nukkavierulta. Esim. kamelinbeige on ihan hirveä. Sen sijaan musta, tummansininen, -vihreä ja -punainen sopivat tosi hyvin. Mutta enhän mä voi olla talvi, kun iho on ilmeisesti kuitenkin lämpimän sävyinen? Metallisävyistä en osaa sanoa kumpi istuu iholle paremmin.

Onko jotain vinkkejä, miten päästä kiinni tästä? En halua enää koskaan ostaa yhtään sopimattoman väristä vaatetta ja haluan muutenkin käyttää sellaisia, mil korostavat piirteitä kauneuden (heh) maksimoimiseksi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että eniten tietysti tykkäisin noista hailukoista beigen ja valkoisen sävyistä mutta en vaan voi käyttää niitä. Näytän tosi nuhjuiselta ja sairaalta niissä, oli sitten lämmin tai kylmä sävy paidassa. Käytän paljon mustaa tästä johtuen.

Vierailija
2/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse latasin DNA Style -sovelluksen ja sen mukaan olen kylmä kesä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ottaa myös huomioon, että ihmiset näkevät värit hieman eri tavalla. Puolisoni mielestä esim. harmaa on kaunis päälläni, mutta omasta mielestäni näytän ihan hiirimäiseltä niin. Turkoosi mielestäni sopii minulle, mutta puolisoni mielestä ei. Turkoosinhan jotkut muuten mieltävät vihreäksi ja jotkut siniseksi.

Vierailija
4/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan vähän saman sävyinen kuin minä? Ihan perussuomalainen ja ihon tummuuskin tavallista suomalaista, mutta muiden rinnalla näytän usein joko hieman kellertävältä tai harmahtavalta. Verisuonet näkyy vihreinä, hiukset ovat tummanruskeat (hieman punertavat) ja silmät tummanruskeat. En tiedä omaakaan sävyäni, mutta olisi mielenkiintoista tietää. Toisaalta varmasti käyttäisin yhä niitä omia maanläheisiä lemppareitani sekä vaatteissa, että meikeissä.

Vierailija
5/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä niitä mitkä sopii. Mä olen pehmeä kesä mutta lämpimällä hiusvärillä ja omasta mielestä näytän olmilta tai punakalta haaleissa ja murretuissa väreissä, mitä mulle suositellaan.

Vierailija
6/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ihan perinteisessä värianalyysissä, ja mielestäni se oli oikein valaiseva kokemus. Itse on tosi vaikea nähdä oikeita sävyjä varsinkaan kauppojen valaistuksessa. Yhdestä väristä voi olla kymmenen eri sävyä, ja varmasti niistä joku sopii sinulle. Kun se oikein havainnollisesti näytetään, oma silmäkin oppii.

Vierailija
7/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava keskustelu, koska en itsekään päässyt jyvälle siitä, mikä vuodenaika olen. Koitin ladata kuvani pariin sovellukseen, ja ristiriitaista tietoa tuli sieltäkin.

Käytän tietysti niitä värejä ja vaatteita, jotka kulloinkin hyvältä tuntuu, mutta se on johtanut siihen, että vaatekaappi on täynnä vaatteita, joista ei tahdo saada kokonaisuuksia. Haluaisin helpottaa elämääni sillä, että kaikki vaatteet sopisivat värien puolesta keskenään. En vain osaa päättää, mitä värejä valitsisin ja toivoin, että värianalyysi antaisi potkun johonkin suuntaan.

Vierailija
8/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testata joskus niin, että mallaa kaupassa (luonnonvalossa ikkunan lähellä) kasvojen edessä erivärisiä paitoja.

Siis menee vaikka H&M kauppaan ja poimii rekeistä esim. 10 eri sävyistä punaista paitaa/toppia ja sitten vertaa niitä kasvojen edessä.

Tuolla tavalla aika hyvin kongretisoituu se, mikä sopii omiin väreihin. Itse en käytä koskaan punaista, mutta hetken harkitsin kun huomasin että tumma pinkki sopii minulle hyvin. Sitten taas "joulunpunainen" ei sovi yhtään, se jotenkin tekee minusta valjun/sairaan näköisen, kun taa tummapinkki taas toimii pöin vastoin.

Ja sama toki muissakin väreissä: kerää vaikka metsän- ja sammaleenvihreistä limeen ja turkoosinvihreään ja mallailee mikä toimii/mikä ei.

Vierailija
9/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on värianalyysi ja missä sellaisen voi tehdä?

Vierailija
10/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä analyysissä nyt hitto vie mitään verisuonten väriä katsota!

Olet kyllä tosi pihalla koko analyysin suhteen kommentistasi päätellen, joten mene ammattilaisen analysoitavaksi ja lakkaa itse yrittämästä. Se, että osaa itse tehdä jommosenkin analyysin, vaatii sentään jotain tajua värisävyistä, niin vaateväreistä kuin oman ihon ja hiusten värisävyistäkin. Sinulla ei vaikuta olevan mitään tajua mistään.

Värianalyysi ei sulje mitään väriä pois, vaan analyysissä haetaan jokaisesta väristä se sopivin sävy eri vuodenaikatyypeille.

Esim. punaista väriä on olemassa sekä kylmiä että lämpimiä sävyjä. Kylmät punaiset sopivat esim. kesälle ja talvelle, kun taas lämpimät punaiset sopivat keväälle ja syksylle. Noin niin kuin esimerkkinä.

Vierailija
11/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä tosi pihalla koko analyysin suhteen kommentistasi päätellen, joten mene ammattilaisen analysoitavaksi ja lakkaa itse yrittämästä. Se, että osaa itse tehdä jommosenkin analyysin, vaatii sentään jotain tajua värisävyistä, niin vaateväreistä kuin oman ihon ja hiusten värisävyistäkin. Sinulla ei vaikuta olevan mitään tajua mistään.

Värianalyysi ei sulje mitään väriä pois, vaan analyysissä haetaan jokaisesta väristä se sopivin sävy eri vuodenaikatyypeille.

Esim. punaista väriä on olemassa sekä kylmiä että lämpimiä sävyjä. Kylmät punaiset sopivat esim. kesälle ja talvelle, kun taas lämpimät punaiset sopivat keväälle ja syksylle. Noin niin kuin esimerkkinä.

Millä tavoin oikein puhut ihmisille? Huhhuh sentään. Aloittajalla oli aivan aiheellisia pohdintoja ja tämä värianalyysi ei aina ole ihan yksiselitteinen. Värianalyysissa saatetaan hyvinkin katsoa sitä, minkä värisinä verisuonet kuultavat ihosta: se määrittää sen onko iho kelta- vai punapohjainen. Se taas määrittää, sopivatko kylmät vai lämpimät sävyt, kulta vai hopea metalleista. Ihan perusjuttuja, joista sinunkin, tuollaisena asiantuntijana selkeästi, pitäisi olla hyvin perillä.

Vierailija
12/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä analyysihän on lähestulkoon ajanhukkaa, koska kaupoista ei saa mitä tahansa värisävyjä, vaikka tietäisikin vuodenaikatyyppinsä, vaan perusvärit perussävyisinä on useimmiten joka kaupassa tarjolla. Lisäksi kaupan valot vääntävät värejä niin, että ne saattavatkin näyttää aivan toisensävyisiltä muualla.

Vierailija
13/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin oikein puhut ihmisille? Huhhuh sentään. Aloittajalla oli aivan aiheellisia pohdintoja ja tämä värianalyysi ei aina ole ihan yksiselitteinen. Värianalyysissa saatetaan hyvinkin katsoa sitä, minkä värisinä verisuonet kuultavat ihosta: se määrittää sen onko iho kelta- vai punapohjainen. Se taas määrittää, sopivatko kylmät vai lämpimät sävyt, kulta vai hopea metalleista. Ihan perusjuttuja, joista sinunkin, tuollaisena asiantuntijana selkeästi, pitäisi olla hyvin perillä.

Niissä analyyseissä, mihin itse olen perehtynyt, ei ole missään tiirailtu suonia.

Vierailija
14/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä analyysihän on lähestulkoon ajanhukkaa, koska kaupoista ei saa mitä tahansa värisävyjä, vaikka tietäisikin vuodenaikatyyppinsä, vaan perusvärit perussävyisinä on useimmiten joka kaupassa tarjolla. Lisäksi kaupan valot vääntävät värejä niin, että ne saattavatkin näyttää aivan toisensävyisiltä muualla.

Tmä on jännä juttu. Samat perusvärit toistuvat kaupasta ja vuodesta toiseen ainakin vähän laadukkaammissa neuleissa (joita itse yleensä ostan) . Aina musta, lämpimät beiget, meleeratut sinertävän harmaat, kirkas vaaleanpunainen ja jäinen vaaleansininen. Ei miten variaatiota. Sitten kun niitä oman värisiä vaatteita ei ole tarjolla on pakotettu käyttämään vain niitä samoja tai sitten pukeutumaan vaihtelu halun vuoksi ei niin pukeviin väreihin. Älytöntä.

Vierailija
15/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmaan alien jos verisuonet ovat vihreätä happoa täynnä, silmätkin varmaan keltaiset ja kieli pitkä kuin liskolla.

Vierailija
16/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysillä selvitetään, mitkä värit pukevat sinua parhaiten eli missä väreissä näytät hyvältä.

Pääjako on kylmät tai lämpimät värit.

Riippuu sitten ihosi pohjaväristä, kumpaanko ryhmään kuulut.

Yleensä puhutaan vuodenajoista eli olet joko talvi tai kesä, jos sinulla on viileäpohjainen iho tai sitten olet kevät tai syksy, jos ihosi on lämpimänsävyinen.

Sitten näistäkin löytyy vielä välimuotoja. Katsotaan esim. myös, millä vaaleus-tummuus-asteikolla sinulle sopivat värit ovat.

Värianalyysejä tekevät siihen koulutetut henkilöt. Googlaamalla löytyy.

Tällaisesta analyysistä katsotaan olevan hyötyä vaatteita ostaessa, hiusväriä ja meikkiä valitessa, tarkoituksena on, että oikeat värit saavat sinut hehkumaan.

Vierailija
17/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näitä itseanalyysin tehneitä vaeltaa selvästi keskuudessamme. He ovat mm. niitä, jotka ovat lakananvalkoisia kasvoiltaan, värjänneet maantienväriset hiuksensa porkkananpunaisiksi ja sitten toteavat, että ovat ilmiselviä syksytyyppejä, mikä näkyy sitten voimakkaan syysvärisissä asuissa, jotka ei tosiasiassa pue heitä alkuunkaan.

Joistakin kampaamoista tai kauneushoitoloista saa ammattilaisen värianalyysin.

Vierailija
18/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on muistaa, että jokaisen värit muodostavat omanlaisen yhdistelmänsä, ja kaikkien ihmisten jakaminen neljään tai kahteentoista vuodenaikaan ei vain onnistu.

Moni suomalainen ei ole väreiltään selkeästi lämmin eikä kylmä, vaan siltä väliltä, esimerkiksi kellahtava iho ja tuhkansävyiset vaaleanruskeat hiukset. Tällaisissa tapauksissa esimerkiksi hiusten värjäys tai meikki voivat kallistaa vaakakupin toisesta vuodenajasta toiseen.

Mutta se, että näitä ylipäätään pohtii, auttaa löytämään itselle pukevimmat värit tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Vierailija
19/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysillä selvitetään, mitkä värit pukevat sinua parhaiten eli missä väreissä näytät hyvältä.

Pääjako on kylmät tai lämpimät värit.

Riippuu sitten ihosi pohjaväristä, kumpaanko ryhmään kuulut.

Yleensä puhutaan vuodenajoista eli olet joko talvi tai kesä, jos sinulla on viileäpohjainen iho tai sitten olet kevät tai syksy, jos ihosi on lämpimänsävyinen.

Sitten näistäkin löytyy vielä välimuotoja. Katsotaan esim. myös, millä vaaleus-tummuus-asteikolla sinulle sopivat värit ovat.

Värianalyysejä tekevät siihen koulutetut henkilöt. Googlaamalla löytyy.

Tällaisesta analyysistä katsotaan olevan hyötyä vaatteita ostaessa, hiusväriä ja meikkiä valitessa, tarkoituksena on, että oikeat värit saavat sinut hehkumaan.

Värianalyysillä selvitetään, mikä sävy eri väreistä sopii itselle. Jokaisessa värissä on monia eri sävyjä ja niitä oikeita sävyjä kustakin väristä haetaan värianalyysissä.

Vierailija
20/34 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on analysoitu väärin. Minustakin tehtiin syksy vaikka olen oikeasti talvi. Talvi voi olla, vaikka ei näytä lumikilta.