Itku tuli leipäjonossa tänään :(
1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(
Kommentit (221)
Ei helvetti, ei suomella ole todellakaan varaa nostaa sossuetuja. Johonkin turhaan ap:n rahat kuluu, veikkaan että tupakkaan. Ihan oikeasti, ruisleipäpaketti maksaa halvimmillaan 0,35 e prismassa, on se nyt helkkari jos ei muutamaa kymmentä senttiä ole ruokaan. Itse olen köyhä myös ja kyllä ne rahat hitto vie riittää, kun ei osta mitään turhuuksia. Netti ei mielestäni turha ole, mutta kyllä yksikin sätkä tai kalja on, jos niitten takia joutuu oikeesti joku näkee nälkää.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:32"]Ihmisten pihoista voi hakea herneitä, perunaa, porkkanaa ym. kasvista!
[/quote]
Ei ainakaan meidän pihapiiristä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:41"]
Kannattaa sieltä sohvalta nousta ja aloittaa vaikka vapaaehtoistyöllä (mä tein sitä) tahi kuntouttavaa työtä. Siitä se lähtee. Terapialla kuntoon. Työssä tapaa ihmisiä ja koulutuksessa > sosiaaalinen elämä muuttuu.
[/quote]
Joo yritetty on hakea kaikkea mahdollista apua, ei vaan tahdo saada ja terapiatkin on lopetettu eikä sitä ole enää mahdollista saada. Matkoja ei korvata mulle jos johonkin työtoimintaan lähden kun joutuisin bussilla kulkemaan. Sossun hakemukseen oon saanu monta kertaa hylkäykset. Niiden normien mukaan mun pitäs elää tuolla tonnin tuloilla mitä saan. Pari kymppiä oli jäänyt viime laskelmassa muka plussan puolelle. 450e hyväksytään vaan vuokraan ja opintolainan lyhennystä ei huomioida ollenkaan menoina. Vuokran lisäksi on vielä muitakin laskuja, sähkö, puhelin, kotivakuutus, lääkekulut ym. Mihinkään en ole saanut yhtään mitään avustusta. Leipäjonossa kävin ekaa kertaa elämässäni ja täytyy sanoa että oli niin nöyryyttävä kokemus ja se on niin pitkän matkan päässä että en tiedä menenkö enää toista kertaa vai kärsinkö mieluummin vaikka nälässä. En ole kateellinen vai mun mielestä se jakosysteemi ei ole vain ihan oikeudenmukainen kun naaman ja perhekoon perusteella annetaan toisille enemmän ja parempaa ruokaa ja toiset saa vaan pelkkää leipää kuten minä. Monet oli vielä autolla tullut sinne paikan päälle. Mulla ei sitä ole, eikä varaa kulkea edes busseilla. Vaatteita en ole ostanut vuoteen vaikka uusia tarvitsisin kun paino on tippunut 10 kiloa vuodessa ja tippuu varmaan edelleenkin tätä menoa kun ei ole varaa syödä...
Ap
[/quote]
Sen opintolainan saa anteeksi. Jos ei kykene töihin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:48"]Niin soita seurakuntaan diakoniatyöhön.
[/quote]diakonia auttaa myös ateisteja sekä eri uskontokuntia.
[/quote]
Sellainen se ev.lut. kirkko on :) kovasti haukutaan, mutta kuitenkin autetaan. Niin tekisi Jeesuskin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:17"]Kyllä siinä leivässäkin ravintoaineita on. Se että ne on tyhjää höttöä on vain niiden puhetta jolle kaikki suuhunpantava pitää olla superruokaa täynnä hurjia määriä vitamiineja ja kivennäisaineita.
[/quote]
Joo niin niin, samalla ylläpitää / aiheuttaa tulehdusta elimistössä ja huonontaa suoliston tilaa jos on suolisto-ongelmia. Niillä taas on todettu olevan yhteys esimerkiksi masennukseen ja ties mihin muuhun ja ne myöd kuormittavat kehoa ja kuluttavat ravinteita ja edesauttavat sitä ettei ravinteet enää imeydy suolesta. Ei tarvitse olla mikään ruokaguru tietääkseen mitä telkkarissa Ylelläkin on jo kerrottu. Mene sinä siis vaikka mussuttamaan kilo leipää, toista sitä pari vuotta ja tule sitten kertomaan mikä fiilis. Jos kivistää vatsaa tai on jokunen autoimmuunisairaus iskenyt niin käsken syömään lisää leipää.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:38"]Ap, mainitsit saavasi asumistukea? Sen Kela maksaa koko maassa tietääkseni 1.päivä, eli keskiviikkona. [/quote] Niin? Yleensä asumistuki menee suoraan vuokranantajalle. Hyvin harva saa tililleen ja mitäs hyötyä siitä on, että kuluttaa asumistukea ja on taas pulassa, kun eläke tulee. Siitähän se vuokra sit pitäis maksaa. Ei näin.
[/quote]
Oletin että koska vuokra on 500 euroa, vuokra maksetaan kokonaisuudessaan vasta ensi viikolla. Oletin myös että asumituensaajatkin osaavat huolehtia vuokranmaksusta, vaikka sen saisikin omalle tililleen ennen varsinaista eräpäivää.
Kyllähän se on niin että tässä paskastaniassa ei kannatta olla rehellinen. Täytyy alkaa keikkaan teidän varakkaiden audit ja bemarit ja myydä viroon tai venäjälle. Paljon parempi vaihtoehto kuin jonottaa leipäjonossa pari paahtoleivän takia.
Vaikutat kuitenkin suht. reippaalta, kun jaksat polkea pyörällä 20 kilsaa. Mitäpä jos pyrkisit töihin mansikkatilalle? Siitä maksetaan aika hyvin ja saat syödä niitä ihania marjoja mielin määrin. Ja on nimittäin ravintoaineita runsaasti! Kunhan mustikat kypsyvät, voit kerätä niitä myyntiin, sitten puolukoita. Ovat verotonta tuloa nämä kaikki metsämarjat, kuten sienetkin. Moni iäkkäämpi kerrostaloasukas ostaa mielellään marjasi. Jos tulee hyvin kanttarelleja ja tatteja, voit kerätä ja myydä vaikka ravintolaan Tee (miel. ulko)työtä voimiesi mukaan ja huomaat myös mielialasi kohentuneen!
P.S. Minua itkettää sotien jaloissa asuvat ihmiset ja nälänhätä. En väheksy suomalaistenkaan ahdinkoa, mutta kannattaa ajatella...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:32"]
Tämä masennus ja mun tilanne ei ole minun omavalinta... Toisille annetaan ja toisilta otetaan ja minulta on otettu jo ihan liikaa tässä mun elämässä. Joo ja saan minä asumistukea. Julmia ihmisiä on paljon tässä maailmassa näköjään ja siksikään en enää jaksa... koulu- ja työelämässässä oon joutunut kiusatuksi ja siitä tämä mun masennus, uupumus ja unihäiriöt osaltaan johtuukin. Turha enää edes yrittää mitään. Kiitos ja anteeksi avautuminen ja en ole Helsingin tai Tampereen alueelta.
Ap
[/quote] Mistäpäin olet? En kysy uteliaisuuttani, vaan tarjoaisin mielelläni apua.
Alkoi tehdä mieli paahtoleipää.
pahinta on köyhät ja auttamishaluiset ihmiset mä saan niistä inhon väreitä mun tasaisesti monacossa ruskettuneeseen ihoon mä oon kokoomuslainen neuleet löytyy autot ja matkapuhelimet mä oon meikäläinen
Täällä on ihania ihmisiä tarjoamassa apua ! :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:09"]
Vitsi tämäkin palsta on kyllä juntteja pullollaan. Ap kertoo ettei pysty käymään töissä kun kiusattu ilmeisesti koko koulu ja työhistoria ja itkee leipäjonossa, idiootit täällä käskee vähän skarppaamaan. No huh huh. Tietäisitpä vaan mitä helvettiä on käydä päivästä toiseen esimerkiksi stressaavassa työssä jos on ennestään jo voimat vähissä ja pääsee vielä vaikka esimiehen johdolla kiusatuksi. Itseä potkii päähän yksityiselämä huolella, ei juuri mitään tukiverkkoa, ne vähätkin vain lopulta nujertaa. Toivoisin perhettä ja parisuhdetta, miehet tuottaa pettymyksen toinen toisensa jälkeen, töissä on todella stressaavaa, kaikki pitää huolen vain omasta asioistaan ja jättää kuran valumaan toisten niskoille, itse en osaa. Sitten menen vain kotiin itkemään päivän päätteeksi ja tiedän että kohta olen ap:n kanssa tuolla jonossa koska en vain jaksa sinnitellä. Viime työpaikassa pidin ihmisistä ja tuntui että olin löytänyt viimein työkavereita, sieltä minut kiusattiin pois esimiesten toimesta ja hyväksynnällä. Pitäkää leipäpakettinne.
[/quote]
Olisi hyvä lukea ketjun viestit, eikä keksiä omia päästään. Täällä tarjouduttiin antamaan ruokaa ja pitkän välimatkan puutteessa rahaa. Rahaa tarjoutuivat antamaan henkilöt, joilla sitä ei välttämättä itsellään ole mitenkään likaa. Mutta kun paatos! Ja tuohtuminen! No eläkää vittu nälässä mun puolestani. Näihin AV:n avunpyytäjiin, joille ei kilttien, ystävällisten apu kelpaa, alkaa jo todella pinna loppua. En ole kirjoittanut mitään kommenttia ketjuun, mutta nämä sinunkaltaisten inisijöiden paskapuheet vievät viimeisenkin lähimmäisenrakkauden. Haista paska.
Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla.
Sossu maksaa vain sen mikä lain mukaan on pakollista. Sossulla on omat normit joita he tuijottavat; paljonko yhden henkilön vuokra saa maksimissaan olla ja siitä korvataan tietty prosenttiosuus. Ylimenevää ei huomioida, se on heille ilmaa. Joidenkin kaupunkien sossu maksaa tämän ylimenevän osan harkinnanvaraisena tukena, mutta moni kaupunki ei maksa, joten tuo 480 e minimi ei toteudu läheskään kaikilla köyhillä.
Lisäksi sossu huomioi sähköstä ja vedestä vaan normien mukaisen summan, joka voi oikeassa elämässä ylittyä paljonkin.
Olen itsekin pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä (n. tonni kuussa brutto) ja saan asumistukea, ja todellinen vuokra ylittää normit. Kun jouduin sairaalaan pariksi viikoksi ja sain n. 500 e sairaalalaskun, sossu ei maksanut mitään. Laskivat vain normiensa mukaan että minulla on jäänyt säästöön niin ja niin paljon. Oikeasti se heidän mukainen "säästönsä" meni siihen todelliseen vuokraan, ei heidän huomioimaansa normien mukaiseen vuokraan.
Joskus tekisi mieli mennä räjäyttämään koko laitos. Aiheuttaa vaan vihaa ja katkeruutta. Kaikkein köyhimmät lapsiperheetkään eivät saa edes lapsilisiä, koska lapsilisät lasketaan tuloksi joka vähentää toimeentulotukea!
Tällainen on romanialainen Suomi... Ja porvareiden oikeistopropaganda jauhaa jo viidettä vuotta ja syyllistää köyhiä ja työttömiä, ja kansa uskoo ja äänestää porvareita ja kivittää köyhiä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:26"]
Minä rukoilen ja toivon sydämeni pohjasta että teille kopsahtaa omaan nilkkaan kaikki tuo vittuilu.
Mitään muuta en halveksi niin paljon kuin ihmistä joka vittuilee henkisesti uupuneelle ja melkein kuoliaaksi kiusatulle ihmiselle.
Olette todella todella todella alhaista porukkaa. Tämän maan todellinen syöpäpesäke.
Te pidätte asenteellanne yllä pahoinvointia ja kaikkea pahaa. HÄVETKÄÄ PERKELEEN KÄÄRMEEN SIKIÖT!
Vihaan teitä vihaan, vihaan vihaan.
[/quote]
Oletko ajatellut hakea apua tuohon henkiseen epävakauteesi? Sulla ei taida olla ihan kaikki kotona. Mitä kaikkea muuten pidät vittuiluna? Ruokajakelun linkitystä? Ruokaohjeita? Vinkkejä, mistä voisi vielä kysyä apua? Kysymystä, onhan kaikki varmasti saatu tuki haettu? Elämä on hirvittävän hankalaa, jos kuvittelet kaiken puhutun olevan vittuilua.
Masennuspotilaat eivät jaksa ajella kymmeniä kilometrejä fillarilla ja itkeä palstoilla. He eivät jaksa MITÄÄN, sillä he ovat sairaita. Jos jaksaa noin hyvin pyöräillä, niin jaksaa aika paljon muutakin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:02"]
Kyllähän se on niin että tässä paskastaniassa ei kannatta olla rehellinen. Täytyy alkaa keikkaan teidän varakkaiden audit ja bemarit ja myydä viroon tai venäjälle. Paljon parempi vaihtoehto kuin jonottaa leipäjonossa pari paahtoleivän takia.
[/quote]
Sitten kun eriarvoisuus kasvaa riittävästi, niin ainakin todella varakkaiden ihmisten sieppaukset lisääntyvät. Samalla tavalla, kuin Ruotsissakin on jo käynyt.
Ihmisten pihoista voi hakea herneitä, perunaa, porkkanaa ym. kasvista!