Itku tuli leipäjonossa tänään :(
1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:32"]
Ketjussa on useampi kirjoittaja itseni mukaan lukien tarjoutunut heittämään ap:lle vähän rahaa tilille tai ostamaan ruokaa jos vaikka gmailin s-postiosoitteen kautta saisi häneen yhteyden. Ap ei ole näitä tarjouksia ottanut vastaan, vaikka aloitusviestissä valitteli ettei hänelle ole ketään joka voisi auttaa.
[/quote]
Ap ei ole täällä kerjäämässä kuten jo itsekin sanoi. Ap:n ongelma ei poistu sillä että joku heittää parikymppisen. Ongelma on jatkuva, se toistuu joka kuukausi vuodesta toiseen, eikä se koske pelkästään ap:ta, vaan monia muita köyhyysrajalla olevia. Ongelma on iso ja se pitäisi ratkaista isolla mittakaavalla.
Euroopan neuvosto on vaatinut Suomelta toimenpiteitä liian alhaisen minimisosiaaliturvan nostamiseksi. Nyt odotetaan mitä Suomi vastaa. Minimiturvan normit on n. 25 vuoden takaa, joten ne eivät ole olleet missään tekemisissä todellisuuden kanssa vuosikausiin.