Itku tuli leipäjonossa tänään :(
1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(
Kommentit (221)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:36"]
"oisit nyt ottanut sen 6pussia leipää, selkeästi ei ollut tarpeeksi nälkä"..
Haastan jokaisen ihmisen nyt kokeilemaan tätä. Haette kaupasta nyt 6pussia vehnäpaahtoleipää ja syötte sitä vaikka viikon. Eikä mitään höysteitä päälle, vaan syötte vain sitä paahtoleipää. Ja muistatte muutaman päivän täyspaaston ennen tätä leipäkokeilua.
Ainakin minulla kolmen täyspaastotun päivän jälkeen ei ole enää ruokahalua. Se ei todellakaan siis ainakaan minun kohdalla pidä paikkaansa, että sitä tarpeeksi nälkäisenä söisi ihan mitä vain. Päinvastoin.
Kun elimistö menee sellaiseen koomatilaan ruuan puuttessa, niin silloin on tarkkaa mitä sinne vatsaan sitten alkaa laittamaan. (verraten esim. rajun vatsataudin jälkitilaan)
Kun elimistö on käynyt tyhjillä, niin vatsa reakoi todella helposti ruoka-aineisiin. Pieni asia "väärää" ruokaa voi saada aikaan vesiripulin, voimakkaat ilmavaivat, ja pahoinvoinnin, jopa oksentelun. Ja tälläinen kehon reaktio ei luonnollisesti nälissään olevaa ihmistä lohduta.
Minä myös olin mieluummin syömättä kokonaan, kun söin enää samaa puuroa, mitä olin viikon syönyt. Jossakin välissä tuli se raja vastaan, ja lusikan suuhun työntäminen toi vain massiiviseen yökkäysrefleksin. No minulla ei varmaan ollut vain tarpeeksi nälkä.
Mutta kyllähän perus av-mamma vetäisi 6 pussia vehnäleipää ja kilon jauhoja päälle vaikka yhdeltä istumalta.
Aivan varmasti.
[/quote]
Kokeiltu on. Siksipä on kanttia sanoakin, ettei todella ole nälkä, eikä hätä jos ei paahtoleipä kelpaa. Ei se niin pahaa ole. Kun on todella köyhä niin varmasti ilmainen syömiskelpoinen ruoka kelpaa. Paahtoleivän voi paistaa ja jos yhtään on vaikka lenkkimakkaraa sen kaveriksi niin kyllä sitä syö nälkäänsä hyvinkin. Ihan sellaisenaankin sitä vetää jos ei muutakaan ole.
Mutta kun nämä nykyajan köyhät on niin laatutietoisia, ettei niille kelpaa enää mikään ..... eikä ne edes oikeasti ole köyhiä, nillittävät vaan kun ei leipäjonosta saakaan kaviaaria ja hanhenmaksaa.
[/quote]
Sinulla on selkeästi vatsa hyvässä kunnossa, onnea siitä.
Kaikilla näin ei ole.
Minä olen maannut 4 päivää sairaalassa tiputuksessa elimistön kuivumisen ja ravinnonpuutteen vuoksi.
Lapseni kuoli, sairastuin itse syöpään ja mieheni lomautettiin.Velkaa oli, Talous meni kuralle.
Aluksi kyllä yritin syödä kaikkea mitä nyt vain käsiini sain, myös vanhentuneita tuotteita.
Meni ruokahalu, lopetin syömisen. (toki olen henkisesti aivan loppu, joka edesauttoi syömisen lopettamista, ei enää kiinnostanut yrittää) Olin useita päiviä täysin ravinnotta, ja söin sitten lautasellisen puuroa.
Siitä seurasi voimakas ripuli. Menin tajuttomaksi ja heräsin sairaalasta sydänseurannassa ja sokeritipassa. Vasta kolmen päivän nesteytyksen ja ruuan jälkeen sydän asettui ja pääsin sydänseurannasta. Neljäntenä päivänä labratulokset olivat normaalin rajoissa ja minut kotiutettiin.
Kaikkien keho ei kestä äkillistä huonoa ruokaa. Ruuan ei todellakaan tarvitse olla mitään hanhenmaksaa ja kaviaaripalleroita. Mutta 6 pakettia paahtoleipää, se ei ole kenellekkään hyväksi, jos ei vaarallista, niin siinä rajoilla onko jo terveellisempää olla vesipaastolla ja syödä männynkäpyjä.
Ainakaan paastonneelle, en missään tapauksessa suosittelisi. Parempi on tuo ap:n tapa. Muutama pala, jotta hengissä selviää, muttei liikaa, jottei vatsa reakoi tyhjentymällä jotakin kautta, joka pahentaa tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:14"]
Haastan jokaisen ihmisen nyt kokeilemaan tätä. Haette kaupasta nyt 6pussia vehnäpaahtoleipää ja syötte sitä vaikka viikon. Eikä mitään höysteitä päälle, vaan syötte vain sitä paahtoleipää. Ja muistatte muutaman päivän täyspaaston ennen tätä leipäkokeilua.
Ainakin minulla kolmen täyspaastotun päivän jälkeen ei ole enää ruokahalua. Se ei todellakaan siis ainakaan minun kohdalla pidä paikkaansa, että sitä tarpeeksi nälkäisenä söisi ihan mitä vain. Päinvastoin.
Kun elimistö menee sellaiseen koomatilaan ruuan puuttessa, niin silloin on tarkkaa mitä sinne vatsaan sitten alkaa laittamaan. (verraten esim. rajun vatsataudin jälkitilaan)
Kun elimistö on käynyt tyhjillä, niin vatsa reakoi todella helposti ruoka-aineisiin. Pieni asia "väärää" ruokaa voi saada aikaan vesiripulin, voimakkaat ilmavaivat, ja pahoinvoinnin, jopa oksentelun. Ja tälläinen kehon reaktio ei luonnollisesti nälissään olevaa ihmistä lohduta.
Minä myös olin mieluummin syömättä kokonaan, kun söin enää samaa puuroa, mitä olin viikon syönyt. Jossakin välissä tuli se raja vastaan, ja lusikan suuhun työntäminen toi vain massiiviseen yökkäysrefleksin. No minulla ei varmaan ollut vain tarpeeksi nälkä.
Mutta kyllähän perus av-mamma vetäisi 6 pussia vehnäleipää ja kilon jauhoja päälle vaikka yhdeltä istumalta.
Aivan varmasti.
[/quote]
Kokeiltu on. Siksipä on kanttia sanoakin, ettei todella ole nälkä, eikä hätä jos ei paahtoleipä kelpaa. Ei se niin pahaa ole. Kun on todella köyhä niin varmasti ilmainen syömiskelpoinen ruoka kelpaa. Paahtoleivän voi paistaa ja jos yhtään on vaikka lenkkimakkaraa sen kaveriksi niin kyllä sitä syö nälkäänsä hyvinkin. Ihan sellaisenaankin sitä vetää jos ei muutakaan ole.
Mutta kun nämä nykyajan köyhät on niin laatutietoisia, ettei niille kelpaa enää mikään ..... eikä ne edes oikeasti ole köyhiä, nillittävät vaan kun ei leipäjonosta saakaan kaviaaria ja hanhenmaksaa.
[/quote]
Sinulla on selkeästi vatsa hyvässä kunnossa, onnea siitä.
Kaikilla näin ei ole.
Minä olen maannut 4 päivää sairaalassa tiputuksessa elimistön kuivumisen ja ravinnonpuutteen vuoksi.
Lapseni kuoli, sairastuin itse syöpään ja mieheni lomautettiin.Velkaa oli, Talous meni kuralle.
Aluksi kyllä yritin syödä kaikkea mitä nyt vain käsiini sain, myös vanhentuneita tuotteita.
Meni ruokahalu, lopetin syömisen. (toki olen henkisesti aivan loppu, joka edesauttoi syömisen lopettamista, ei enää kiinnostanut yrittää) Olin useita päiviä täysin ravinnotta, ja söin sitten lautasellisen puuroa.
Siitä seurasi voimakas ripuli. Menin tajuttomaksi ja heräsin sairaalasta sydänseurannassa ja sokeritipassa. Vasta kolmen päivän nesteytyksen ja ruuan jälkeen sydän asettui ja pääsin sydänseurannasta. Neljäntenä päivänä labratulokset olivat normaalin rajoissa ja minut kotiutettiin.
Kaikkien keho ei kestä äkillistä huonoa ruokaa. Ruuan ei todellakaan tarvitse olla mitään hanhenmaksaa ja kaviaaripalleroita. Mutta 6 pakettia paahtoleipää, se ei ole kenellekkään hyväksi, jos ei vaarallista, niin siinä rajoilla onko jo terveellisempää olla vesipaastolla ja syödä männynkäpyjä.
Ainakaan paastonneelle, en missään tapauksessa suosittelisi. Parempi on tuo ap:n tapa. Muutama pala, jotta hengissä selviää, muttei liikaa, jottei vatsa reakoi tyhjentymällä jotakin kautta, joka pahentaa tilannetta.
[/quote]
No voi kyynel. Mä puhun oikeasta hädästä ja köyhyydestä, sä elintasosairauksista. En mä käskenyt vetää 6 pakettia kerralla, se oli sun ideasi. Mutta kun itse olen joutunut niukkuudessa elämään ja ruokakasseja hakemaan, niin mun perspektiivi näihin asioihin on erilainen. Kyllä mä olen syönyt nälkääni huonoakin ruokaa kun ei ole muuta ollut vaikka vatsaa onkin vähän korventanut mutta olenpahan hengissä yhä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"]
Miten voit olla työkyvyttömyys eläkkeellä vaaikka voit polkea 10km. pyörällä?
Eläkekin tulee ylihuomenna.
[/quote]
Ei kaikki sairaudet ole fyysisiä...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
No voi kyynel. Mä puhun oikeasta hädästä ja köyhyydestä, sä elintasosairauksista. En mä käskenyt vetää 6 pakettia kerralla, se oli sun ideasi. Mutta kun itse olen joutunut niukkuudessa elämään ja ruokakasseja hakemaan, niin mun perspektiivi näihin asioihin on erilainen. Kyllä mä olen syönyt nälkääni huonoakin ruokaa kun ei ole muuta ollut vaikka vatsaa onkin vähän korventanut mutta olenpahan hengissä yhä.
[/quote]
Oikea hätä ja köyhyys ja elintasosairaudet eivät tietenkään koskaan, eikä missään tapauksessa kulje käsikädessä?.
Köyhät ovatkin varmaan terveellisen elämäntavan esikuvia?. Köyhyys voi johtua juuri siitä, että elämässä tapahtuu yllättäviä käänteitä, jolloin muutokset tapahtuvat aivan silmänräpäyksessä. Eilen elämä kunnossa, huomenna ei enää mitään.
Onko siinä jonkinnäköinen ero syödä 6 pakettia yhdeltä istumalta, kuin 6 pakettia kolmen päivän aikana?.
Jos ravinto koostuu pelkästä vehnäjauhosta, niin siinä ei juurikaan ole väliä miten sen vehnäjauhon sisuksiinsa vetää.
Sinä pystyt syömään mitä tahansa sairastumatta, mutta et pysty millään näkemään sitä tosiseikkaa, että kaikki eivät siihen pysty, eikä se aina ole siitä nälästä kiinni.
Ennemminkin voisi sanoa, että sinä et ole kokenut todellista köyhyyttä ja ruuanpuutetta. Sinä olet voinut aina syödä niin hyvin, että olet voinut syödä huonomminkin selviten näin hengissä.
Nostan hattua ja kumarran sinulle. Olet sankari. Senhän sinä halusit kuulla?.
oletko vai et
paljanko haluat minun pussita
Aivan varmasti.
[/quote]
[/quote]
Taas näitä, kyllä se paahtoleipä on hyvää kun on kaveriksi laittaa jotain. HALOO!! KUUSI PUSSIA! sille koko määrälle lenkkimakkarat, jauhelihat, skumpat ja tonnikalat.
Ei varmaan tarvitsisi käydä leipäjonossa jos olisi sellaisia ostella.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:37"]
Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla.
[/quote]
Idiootit toistavat tuota hölynpölyä ja oikeasti vielä uskovat sen. Eikö oikeasta yhtään herätä epäilyksiä tuollainen väite? Mitä jos selvittäisittte ne maat, joissa on se peräänkuuluttamanne anteliaampi sosiaaliturva, kun kokonaiskuvaa katsotaan. Voisi tulla teille urpoille aikamoinen yllätys.
[/quote]
Minä tuon kirjoitin ja itseasiassa tuo juttu oli totta jo 90-luvulla, jolloin oli yhdessä Euroopan hyvinvointia koskevassa seminaarissa. Monissa Euroopan maissa on ollut jo pitkään Suomea paljon parempi sosiaaliturva, mm. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Belgiassa, Luxenburgissa, Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Ranskassa.
Suomalaisen sosiaaliturvan taso on vuodelta 1991, jonka jälkeen turvaan ei ole tehty korotuksia, vain pienet indeksitarkastukset. Joten on aivan totta ettei sossun normien mukaisia vuokra-asuntoja ole enää olemassakaan. 25 vuodessa palkat ovat kaksinkertaistuneet, tuet junnaavat samalla tasolla...
[/quote]
Kyllä mä sen tiedän, että Suomen sosiaaliturva kalpenee monien Pohjois- ja Länsi-Euroopan maiden rinnalla, eikä ole reaalisesti noussut vuosikausiin. Haluisin kuitenkin nähdä oikeasti tilastovertailua nimenomaan Suomen ja Romanian sosiaaliturvan tasoista. Eikö susta ole vähän outoa, että Romaniasta lähtee ihmisiä kerjäämään ympäri Eurooppaa, mutta Suomesta ei, vaikka sosiaaliturvan tasojen pitäisi olla samat?
[/quote]
Tässä ole hyvä. Lapsikin osaa googlettaa, mikset sinä?
Vituttaa kaikki nuo anna linkki anna linkki anna lähde anna lähde vänisijät.
[/quote]
Niin, kyseinen dokumentti ei sisällä mitään vertailua Suomeen. Siinä käydään yleisesti läpi erilaisten romanialaisten sosiaaliturvien saamisen ehtoja yms. Pitäisi olla kunnon suomalaisen ja romanialaisen sosiaaliturvan vertailu, jossa on huomioitu mm. erilaisten tukien määrä, kesto, päälekkäisyydet, ostovoimakorjaus jne. Vituttaa tuollaiset, joille todistustaakka on ihan tuntematon asia. Lisäksi vielä, kun heitetään täysin diipadaapa linkkiä "todistukseksi".
[/quote]
En ole tuo joka asian otti esille, joten minulla ei ole mitään todistus taakkaa.
Se vertailu sinun täytyy tehdä itse, noiden tilastojen pohjalta.
VArmaan persekin tulisi sinun puolestasi jonkun muun pyyhkiä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oikea hätä ja köyhyys ja elintasosairaudet eivät tietenkään koskaan, eikä missään tapauksessa kulje käsikädessä?.
Köyhät ovatkin varmaan terveellisen elämäntavan esikuvia?. Köyhyys voi johtua juuri siitä, että elämässä tapahtuu yllättäviä käänteitä, jolloin muutokset tapahtuvat aivan silmänräpäyksessä. Eilen elämä kunnossa, huomenna ei enää mitään.
Onko siinä jonkinnäköinen ero syödä 6 pakettia yhdeltä istumalta, kuin 6 pakettia kolmen päivän aikana?.
Jos ravinto koostuu pelkästä vehnäjauhosta, niin siinä ei juurikaan ole väliä miten sen vehnäjauhon sisuksiinsa vetää.
Sinä pystyt syömään mitä tahansa sairastumatta, mutta et pysty millään näkemään sitä tosiseikkaa, että kaikki eivät siihen pysty, eikä se aina ole siitä nälästä kiinni.
Ennemminkin voisi sanoa, että sinä et ole kokenut todellista köyhyyttä ja ruuanpuutetta. Sinä olet voinut aina syödä niin hyvin, että olet voinut syödä huonomminkin selviten näin hengissä.
Nostan hattua ja kumarran sinulle. Olet sankari. Senhän sinä halusit kuulla?.
[/quote]
Sä et tajunnut. Että jos on oikeasti nälkä niin silloin sitä syö vaikka mitä. Ei kukaan ole käskenyt kenenkään köyhän syödä vain ja ainoastaan paahtoleipää vaan oletan, että kyse oli hetkellisestä tilanteesta, joten en käsitä miksei paahtista voi nälkäänsä satunnaisesti syödä. Mutta ihan miten vaan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:25"]
Tässä keskustelussa käy hyvin ilmi se, että keski/hyvätuloinen kansa on ns. vieraantunut köyhyydestä niin paljon, että ei enää tiedetä mitä se on, ja uskota sitä, että kyllä täällä meidän hyvinvointivaltiossakin jotkut elävät epäinhimillisissä olosuhteissa. On totta, että köyhilläkin _kuuluu_ olla esim. netti.
Ja se siksi ,että meidän maassamme ilman sitä on hyvin vaikeaa hoitaa asioita. Tiesittehän, että nykyään pankissa laskujen maksaminen automaatilla maksaa?. Netissä lisäksi pääsääntöisesti hoidetaan työnhaku, kelan-etuudet jne. Nettiä voimme pitää nykyään aivan yleisoikeitena, kuten ruokaa ja asuntoa. Ilman sitä on hyvin vaikea ja _kallista_ tulla toimeen. Eikä se mitenkään poista sitä tosiseikkaa, että meillä asuu myös ihmisiä, joilla ei ole varaa ihan perusedellytyksiin elämässä.
Toinen asia on se, että vaikka ne elintapaköyhät on, ehkä näkyvin ja kuuluvin "köyhyydenilmentymä", se ei missään tapauksessa poista sitä tosiseikkaa, että suurin osa on köyhä huonon onnen, sairastumisen, äkillisen elämänkriisin, lomautusten, pitkän työttömyyden tai muun _itsestä riippumattoman_ syyn takia.
Moni tekee kaikkensa saadakseen sitä rahaa, mutta aina se kaikkikaan ei riitä.
Ja onko kukaan oikeasti yrittänyt tehdä kaikkensa, kun on ensin nääntynyt esim. vuoden vesimakaroni linjalla ja vailla minkäänlaista kosketusta ns. normaaliyhteiskuntaan. Se tosiaan vaikuttaa ihmisen kykyyn toimia, huono ruokavalio, vähäinen liikunta jaksamisen puutteessa ja mielihyvän puute. Se ei tee kenestäkään supertoimijaa. Se on helppo sanoa, että ryhdistäydy, jos vatsa on pullollaan ruokaa, voi tehdä itseään virkistäviä ja miellyttäviä asioita jne. Jokainen jaksaa kitkuttaa aikansa, mutta jokaisen voimat ja usko myös loppuu aikanaan, vaikka olisi kuinka kova sissi.
Sitten se "mene töihin". "tekevälle aina töitä löytyy". Mutta kun ei löydy.
Eikö nämä ihmiset oikeasti viitsi katsoa vähän ympärilleen. Meillä on parhaassa työiässä olevia koulututtettuja työttömiä pilvin pimein, _koska, ei ole töitä_. Uudelleen koulutus maksaa meillä suomessakin maltaita, eikä köyhällä ole varaa lähteä koulunpenkille istumaan, koska mahdollinen velkataakka käy opintotuilla mahdottomaksi. Vaikka meillä onkin ilmainen koulutus, niin se ei tarkoita, että se olisi kaikille mahdollinen. Opiskelijoiden tuet ovat niin pienet, ja jos ei saa töitä/pysty tekemään töitä, niin kyseessä on melkoinen pattitilanne.
Nykyään myös esim. siihen aina mainittuun siivoustyöhön tarvitaan koulutus. Myöskin siivojia on työttöminä. Samoin, kuin kaupan kassa, mainostenjakaja jne.
Eikä todella oteta sitä seikkaa huomioon, että esim. mainostenjakaminen voi tehdä monta asiaa. Jaat mainoksia pyöräillen/jalkaisin, energiankulutus kasvaa, tarvitset lisää ruokaa jaksaaksesi, palkka on huono, mutta ylittää sallitun saantimäärän, jolloin tiput tuilta, mutta tulet työtätekevänä entistä köyhemmäksi ja tilanne kurjenee.
Ruuan hinta, asumiskulut, sähkö, vesi.. kaikki kustannukset on nousseet viime vuosina paljon. Tuet kuitenkin on mitotettu pitkälti johonkin 10-20 vuoden takaiseen hintatasoon. Asumistuki hyvin harvoin nykyään kattaa vuokraa, niin, että sitä ei jäisi vielä useita satoja euroja maksettavaksi. Ja tosiaan ne sadat eurot on sitä "näkymätöntä rahaa", kela/sosiaalihuolto laskee periaatteella "tällä hinnalla on löydyttävä asunto", vaikka todellisuus on se, että sen hintaisia asuntoja ei ole enää olemassakaan. Muut tuet eivät ota siis huomioon, että ihmisellä voi olla esim. niitä asumiskuluja sen 500e sen jälkeen, kun asuminen on tuettu. Nämä eurot laksetaan rahaksi, jolla pitäisi pärjätä, vaikka ne menevät siihen asumiseen.
Jos joskus viitsisitte siis katsoa niiden "en halua tehdä töitä, kun on mukava loisia kotona" ihmisten ohi ja nähdä sen oikean kurjuuden. Sitä on olemassa. Ja se jatkuva mollaaminen, haukkuminen, alas polkeminen, ei auta ketään. Ne jotka haluaa loisia, tekevät sitä moitteista huolimatta. Ne jotka tekee kaikkensa pärjätäkseen, lannistuvat nopeammin, kun jokapuolella on vastassa vain paskamyrsky ja "ryhdistäydy".
AP:lle tsemppiä. Muuten en osaa auttaa. Tiedän mitä tuollainen elämä on.
Täälläpäin meillä ei ole ruokajonoja. Olen ollut kaksi päivää syömättä nyt. Onneksi olen lapsesta asti ollut vähäruokainen. Tilanteeni on onneksi väliaikainen, mutta köyhyydessä lusimistä on vielä rutkasti edessä, ennenkuin tilanne paranee niin, että syömättä ei tarvitse olla.
[/quote]
Olen samaa mieltä siitä, että internet ja tietokone ovat jokaisen perusoikeus, mutta minusta Suomen kalleimmilla seuduilla asuminen ei ole jokaisen perusoikeus. Pohjois- ja Itä-Suomesta löytää helposti asuntoja, joissa pärjää kevyesti Kelan/sossun myöntämällä vuokratuella, joten mielestäni sellaiset henkilöt, jotka haluavat ehdoin tahdoin asua Suomen kalleimmilla alueilla, vaikkei mitään mahdollisuuksia itsensä elättämiseen ole, saavatkin kärsiä siitä. Mitä taas tulee muuttokuluihin, niin niitä tuetaan Kelan/sossun toimesta mm. harkinnanvaraisena toimeentulotukena.
Koska tietokone ja netti on kaikille mahdollista, antaa tämä myös äärettömästi erilaisia mahdollisuuksia hankkia tuloja. Voit vastailla gallupeihin, joista saa rahaa, voit opetella ohjelmoimaan ja tehdä ohjelmointitöitä, hakea tutkimus/kirjailija-apurahoja ja tehdä tutkimusta tai kirjoittaa kirjoja ja niin edelleen, mahdollisuuksia on äärettömästi. Myös noiden asioiden opiskelu ilmaiseksi on mahdollista, sillä kirjastosta löytyy materiaalia ja internetkin on sitä pullollaan.
Ohiksena sanon, että leipäjonoon pitää mennä vähintään kaksi, mieluiten neljä tuntia etuajassa, jos sieltä jotain meinaa saada.
Laita varuiksi sossuun laput vetämään, voi olla että saat edes lääkkeet soskun kautta, se säästää varmasti kymmeniä euroja sulta kuussa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:37"]
Ap, jos sulla olisi oikeasti tosi kova nälkä, niin olisit ottanut kaiken. Helposti vetää yhden leivän saman tien, jos on monta päivää ollut nälkä. Kannattaa jatkossa mennä heti aamulla jonottamaan, parhaat eväät menee ekoille.
[/quote]
Jos ensin paastoa ja sitten vetää kokonaisen leivän, voi seurauksena olla suolitukos ja kuolema. Älkää antako typeriä neuvoja vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"] Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä... [/quote] No, ensi kerralla olet siten puolitoista tuntia etuajassa. Tämä masennuksen takia eläkkeelle pääsy on kyllä ihan uskomatonta soopaa. Sillä tavoin saadaan ihminen passivoitua yksin kotiin märehtimään ja murehtimaan, vaikka oikeasti kykenisi kyllä oman leipänsä eteen tekemään töitäkin. Kykenithän nytkin. Miksei masentuneena voi vaikka jakaa postia, siivota puistoja tms. missä et ole välittömässä vastuussa toisista ihmisistä jos kerran jaksat kuitenkin tuollaisenkin matkan polkea? Vaikka osa-aikatöitä tekisit? Anteeksi, mutta et saa nyt täältä sympatiaa. Toisten armoille jättäytyminen vain pahentaa monen masentuneen alemmuuden tunnetta ja surkeaa oloa. Masentuneen pitäisi saada tuntea olevansa jollekin tai jossakin edes hyödyksi ja ei tuo eläkkeelle päästämisen toimintamalli ainakaan auta sitä. [/quote] Tää on niin totta. Omasta kokemuksesta voin todistaa tämän. Minäkin voisin käydä valittamassa oloa ja eiköhän se eläke sieltä napsahtaisi. Kyllä, olen ollut kiusattu. Ja ahdistunut ja uupunut. Mutta se kotona olo nimenomaan pitää tätä oloa yllä ja jopa pahentaa tilaa. Sitten taas voi sanoa kuinka masentaa ja kierre on valmis.
[/quote]
Kuule, ei sitä eläkettä todellakaan saa noin helposti. Mulla meni seitsemän vuotta sairaslomalla ja työttömänä ennenkuin myönnettiin eläke mt-ongelmien takia, ja sekin vain vuodeksi. Älkää viitsikö olla kateellisia sairaille, köyhille, toivottomille ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:37"]
Ap, jos sulla olisi oikeasti tosi kova nälkä, niin olisit ottanut kaiken. Helposti vetää yhden leivän saman tien, jos on monta päivää ollut nälkä. Kannattaa jatkossa mennä heti aamulla jonottamaan, parhaat eväät menee ekoille.
[/quote]
Jos ensin paastoa ja sitten vetää kokonaisen leivän, voi seurauksena olla suolitukos ja kuolema. Älkää antako typeriä neuvoja vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle!
[/quote]
Puhuin omasta kokemuksesta, en kehottanut tekemään perässä. Edelleen olen sitä mieltä, että oikeasti nälkäisellä ei ole varaa valita.
Ap ei kerro kaikkia diagnoosejaan, ei masennuksen takia pääse eläkkeelle. Olen ollut masentunut ja olen testannut, en meinannut edes sairauspäivärahaa saada.
Ap, ilmoita yhteystietosi jos voit, autan mielelläni!
Moikka ap, jos oot vielä linjoilla niin luo joku gmail-osoite ja laita se tänne niin laitan sulle viestiä. Voisin laittaa sun tilille vähän rahaa niin pääset kaupasta ostaan ruokaa. <3
Kyllä siinä leivässäkin ravintoaineita on. Se että ne on tyhjää höttöä on vain niiden puhetta jolle kaikki suuhunpantava pitää olla superruokaa täynnä hurjia määriä vitamiineja ja kivennäisaineita.
Ap, mainitsit saavasi asumistukea? Sen Kela maksaa koko maassa tietääkseni 1.päivä, eli keskiviikkona.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:56"]Ota tosiaan seuraavalla kerralla ne kaikki leipäpaketit. Jos sinulla on uuni, niin laita leivät heti tuoreena uuniin miedolle lämmölle, kunnes ovat kovia korppuja. Näin säilyvät kauan hyvinä.
[/quote] Hyvä vinkki, mutta kuka pelkkää korppua syö... niin, Suomessahan ei nälkää nähdä. Jos nähtäisii, kelpaisi kaikki. Toivottavasti tilanteesi paranee ap ja saat iloakin elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:28"]1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(
[/quote]
Tyhjinkäsin ei ole vittu yhdyssana. Ei ihme, että olet leipäjonossa.