Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku tuli leipäjonossa tänään :(

Vierailija
29.06.2015 |

1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on tosi ilkeitä ihmisiä liikkeellä. Itku tuli ap:n puolesta :(. Koita jaksaa, äläkä välitä ilkimyksistä. Minusta on tosi väärin, että tuollaisen pyörämatkan jälkeen ei saa kuin pussin paahtoleipää. Olet oikeassa siinä, että niitä mamuja ei tarvitsisi ruokkia niin estottomasti. Todella pulassa oleva on se, joka on ihan yksin, kuten sinä.

Muistan parin vuoden päästä sen uutisen, jossa lappeenrannassa venäläiset kävivät leipäjonossa. Hienolla citymaasturilla tultiin paikalle ja muut jonottaja katsoivat huuli pyöreänä kun sieltä tulee kuski viemään kassikaupalla leipää ja kaasuttaa paikalta pois. Röyhkeydellä näköjään pärjää.

halaus sinulle! ET ole ansainnut sitä ilkeyttä, jota täällä sataa niskaan. TOivottavasti asiat vielä korjaantuvat kohdallasi.

Vierailija
102/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä köyhät töihin ja lopettakaa loisiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:37"] Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla. [/quote] Idiootit toistavat tuota hölynpölyä ja oikeasti vielä uskovat sen. Eikö oikeasta yhtään herätä epäilyksiä tuollainen väite? Mitä jos selvittäisittte ne maat, joissa on se peräänkuuluttamanne anteliaampi sosiaaliturva, kun kokonaiskuvaa katsotaan. Voisi tulla teille urpoille aikamoinen yllätys.   [/quote] Suomessa esim. 500€ vuokraa maksava saa eri tukia yhteensä tonnin, vähintään. Jos on totta tuo, että minimipalkka Romaniassa on 200€, niin siitä voi päätellä, miten oikeassa nämä huutelijat ovat. Tervemenoa Romaniaan!

[/quote]

Eiköhän ne ole suhteutettu ja laskettu sen jälkeen paljonko jää elämiseen prosentteina, ei tietenkään voi verrata suoraan niitä summia. 

Vierailija
104/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"]

Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä...

[/quote]Jos saat minimieläkettä, niin asumistukea varmaan saat, jos haet. Usein masentuntut ei pysty etuja hakemaan.

Vierailija
105/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:37"]

Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla.

[/quote]

Idiootit toistavat tuota hölynpölyä ja oikeasti vielä uskovat sen. Eikö oikeasta yhtään herätä epäilyksiä tuollainen väite? Mitä jos selvittäisittte ne maat, joissa on se peräänkuuluttamanne anteliaampi sosiaaliturva, kun kokonaiskuvaa katsotaan. Voisi tulla teille urpoille aikamoinen yllätys.

[/quote]

Minä tuon kirjoitin ja itseasiassa tuo juttu oli totta jo 90-luvulla, jolloin oli yhdessä Euroopan hyvinvointia koskevassa seminaarissa. Monissa Euroopan maissa on ollut jo pitkään Suomea paljon parempi sosiaaliturva, mm. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Belgiassa, Luxenburgissa, Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Ranskassa.

Suomalaisen sosiaaliturvan taso on vuodelta 1991, jonka jälkeen turvaan ei ole tehty korotuksia, vain pienet indeksitarkastukset. Joten on aivan totta ettei sossun normien mukaisia vuokra-asuntoja ole enää olemassakaan. 25 vuodessa palkat ovat kaksinkertaistuneet, tuet junnaavat samalla tasolla...

[/quote]

Kyllä mä sen tiedän, että Suomen sosiaaliturva kalpenee monien Pohjois- ja Länsi-Euroopan maiden rinnalla, eikä ole reaalisesti noussut vuosikausiin. Haluisin kuitenkin nähdä oikeasti tilastovertailua nimenomaan Suomen ja Romanian sosiaaliturvan tasoista. Eikö susta ole vähän outoa, että Romaniasta lähtee ihmisiä kerjäämään ympäri Eurooppaa, mutta Suomesta ei, vaikka sosiaaliturvan tasojen pitäisi olla samat?

Vierailija
106/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Kaupungissasi saattaa olla muitakin apua tarjoavia tahoja kun leipäjono.

Vierailija
107/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni juuri tänään oli täällä meidän pikkukaupungissa leipäjonossa ja oli saanut vaikka mitä, ruokaa oli jäänyt ylikin koska ottajia niin vähän. Ei mee tasan ei..

Vierailija
108/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:50"]

Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla.

[/quote]

Idiootit toistavat tuota hölynpölyä ja oikeasti vielä uskovat sen. Eikö oikeasta yhtään herätä epäilyksiä tuollainen väite? Mitä jos selvittäisittte ne maat, joissa on se peräänkuuluttamanne anteliaampi sosiaaliturva, kun kokonaiskuvaa katsotaan. Voisi tulla teille urpoille aikamoinen yllätys.

[/quote]

Minä tuon kirjoitin ja itseasiassa tuo juttu oli totta jo 90-luvulla, jolloin oli yhdessä Euroopan hyvinvointia koskevassa seminaarissa. Monissa Euroopan maissa on ollut jo pitkään Suomea paljon parempi sosiaaliturva, mm. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Belgiassa, Luxenburgissa, Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Ranskassa.

Suomalaisen sosiaaliturvan taso on vuodelta 1991, jonka jälkeen turvaan ei ole tehty korotuksia, vain pienet indeksitarkastukset. Joten on aivan totta ettei sossun normien mukaisia vuokra-asuntoja ole enää olemassakaan. 25 vuodessa palkat ovat kaksinkertaistuneet, tuet junnaavat samalla tasolla...

[/quote]

Kyllä mä sen tiedän, että Suomen sosiaaliturva kalpenee monien Pohjois- ja Länsi-Euroopan maiden rinnalla, eikä ole reaalisesti noussut vuosikausiin. Haluisin kuitenkin nähdä oikeasti tilastovertailua nimenomaan Suomen ja Romanian sosiaaliturvan tasoista. Eikö susta ole vähän outoa, että Romaniasta lähtee ihmisiä kerjäämään ympäri Eurooppaa, mutta Suomesta ei, vaikka sosiaaliturvan tasojen pitäisi olla samat?

[/quote]

Tähän liittyen ylellä tuli joskus dokumentti kuinka jotkut hyväuskoiset uskovaiset auttoivat romanialaista nuorta äitiä ja auttoivat koulupaikan järjestämisessä naiselle, jonka maksoivat ja auttoivat sosiaalituen hakemisessa niin arvaa kävikö tämä siellä koulussa tai hakiko tukea. Jos joku muistaa dokumentin nimen niin kertokaa. Toki se kertoi vaan muutamasta yksilöstä. 

Vierailija
109/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pitänyt niitä leipiä ja ostanut niiden kaveriksi jotakin halpaa. Tonnikalaa, sipulia, munia tms. Ap vaikuttaa kyllä provolle, sori nyt vaan.

Vierailija
110/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkällä paahtiksella pärjää. Se on varma.

Vierailija
111/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:36"]

Mikset pitänyt niitä leipiä ja ostanut niiden kaveriksi jotakin halpaa. Tonnikalaa, sipulia, munia tms. Ap vaikuttaa kyllä provolle, sori nyt vaan.

[/quote]

En ole ap. Kuka tahtoo monta pussia homeista leipää kun ei ehdi syödä eikä voi pakastaa. Ja ne on nyt jäänyt ottamatta ettei se korppujen tekokaan enää onnistu. Ehkä ensi kerralla?

Vierailija
112/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sieltä sohvalta nousta ja aloittaa vaikka vapaaehtoistyöllä (mä tein sitä) tahi kuntouttavaa työtä.
Siitä se lähtee.
Terapialla kuntoon.
Työssä tapaa ihmisiä ja koulutuksessa > sosiaaalinen elämä muuttuu.

Vierailija
113/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:39"]

[/quote]

En ole ap. Kuka tahtoo monta pussia homeista leipää kun ei ehdi syödä eikä voi pakastaa. Ja ne on nyt jäänyt ottamatta ettei se korppujen tekokaan enää onnistu. Ehkä ensi kerralla?

[/quote]

Olin lukevinani, että niissä oli päivämäärää vielä pariksi päiväksi. Kyllä mä olisin ottanut ja syönyt pari päivää köyhiä ritareita tms. Sitten mennyt ruokajonoon uudelleen ja ajoissa.

Vierailija
114/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisinko mäkin eläkettä?

Vierailija
115/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

http://ec.europa.eu/employment_social/empl_portal/SSRinEU/Your%20social%20security%20rights%20in%20Romania_fi.pdf

Tässä ole hyvä. Lapsikin osaa googlettaa, mikset sinä?

Vituttaa kaikki nuo anna linkki anna linkki anna lähde anna lähde vänisijät.

Vierailija
117/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

vaikuttaa provolLTA, ei provolle!!!!!!!!!!!!

Millä sinä ostat leivälle kaveria jos sinulla ei ole rahaa?

Ei kai siellä leipäjonossa käytäisi jos olisi vara ostaa tonnikalaa kaupasta.

Tonnikala on vitun kallista. Huomaa ettet tiedä tosielämästä vittuakaan.

Vierailija
118/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:32"]Tämä masennus ja mun tilanne ei ole minun omavalinta... Toisille annetaan ja toisilta otetaan ja minulta on otettu jo ihan liikaa tässä mun elämässä. Joo ja saan minä asumistukea. Julmia ihmisiä on paljon tässä maailmassa näköjään ja siksikään en enää jaksa... koulu- ja työelämässässä oon joutunut kiusatuksi ja siitä tämä mun masennus, uupumus ja unihäiriöt osaltaan johtuukin. Turha enää edes yrittää mitään. Kiitos ja anteeksi avautuminen ja en ole Helsingin tai Tampereen alueelta. Ap [/quote] Hei, sano jos haluat tilille rahaa, niin voin parikymppiä laittaa. Ilmoita jos kiinnostaa niin annan s-postiosotteeni. T. Se tamperelainen

[/quote]

Tässäkin taas todistetusti yksi idiootti joka tarjoaa "nettitutulle" rahaa, mistä tietää vaikka toi ap olisi joku huijari ja keräis täällä säälipisteitä saadakseen porukkaa laittaa tilille rahaa?

Ja jengi viel peukuttaa tätä ideaa?

Kohta taas otsikoissa kun "nettituttu" huijas perheen-äitejä vauva-lehden sivustoilla :D

Vierailija
119/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:49"]

[/quote]

vaikuttaa provolLTA, ei provolle!!!!!!!!!!!!

Millä sinä ostat leivälle kaveria jos sinulla ei ole rahaa?

Ei kai siellä leipäjonossa käytäisi jos olisi vara ostaa tonnikalaa kaupasta.

Tonnikala on vitun kallista. Huomaa ettet tiedä tosielämästä vittuakaan.

[/quote]

No sitten syö sitä paahtoleipää kunnes saa rahaa tai ymmärtää mennä sinne jonoon ajoissa. Elämä on. Nythän ap sitten ei syönyt edes paahtoleipää vai kuinka? Huomaa, ettei teillä mikään nälkä ole ollut kun on varaa nyrpistellä paahtoleivän päälle.

Vierailija
120/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin voisin pistää makaronilaatikkorahat nälkäisen tilille =/ Jos joku multa huijaa kolme euroa niin ei se minua juuri ketuta, vaikka itsekin olen toimeentulotuen varassa.