Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37v ja ikuisesti lihava. Ahdistaa, kun en koskaan onnistu laihdutuksessa. Masentaa onnistujat ja olen katkera

Vierailija
15.02.2022 |

Ja kateellinen kaikille muille.
Tuntuu, ettei mitään elämää enää tule olemaan jos aina näytän tältä. Ja mikä tässä olossa lohduttaa? Syöminen.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä kaappisi ja syö nälkääsi vain sellaisia ruokia joita vihaat. Joita et pysty syömään pahan maun takia kuin vähän. Älä osta mitään muuta.

Vierailija
22/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt uudestaan, ihanko oikeasti se syöminen lohduttaa? Mikä olo on syömisen jälkeen?

Autuas. Maailman paras. Levollinen.

Vihaan ruokaa koska se pilaa mun elämän! Pahempaa huumetta kuin hero iini

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan se N36, bmi 36? Osta keittiövaaka ja ala syömään 2000 kaloria päivässä. Koosta se oikeista aineksista. Makaronimössö ei ole kovin täyttävää, mutta uuniseiti tai vaikka mustapavut tomaattikastikkeessa ovat, kun lisukkeena on uunijuureksia ja pieni määrä täysjyväriisiä. Jos tekee mieli herkkuja, niin esimerkiksi veteen tehdyt uuniomenat tai jäädytetyt banaaniviipaleet ovat todella hyviä ja niitä voi syödä paljon verrattuna vaikka suklaakakkuun. Suolaisennälkään maustetut riisikakut tai dipattavat/maustetut kasvikset toimivat hyvin. Mulla on tapana syödä kurkkuviipaleita pizzamausteella, joskus menee koko kurkku, enkä edes laihduta.

Harrastatko liikuntaa? Jos et niin ala kävelemään 30-40 min joka toinen päivä, voi myös tehdä osissa niin että tulee 2 x 15 min 3-4 krt viikossa, tai 15-20 min päivässä. Samalla saa perheenäitinä omaa aikaa. Jos et ihan syrjäseudulla asu niin uinti ja vesijuoksu ovat tosi hyviä harrastuksia, uimahallissa on paljon ylipainoista väkeä joten kehonsa näyttämistä ei tarvitse pelätä.

Jos olet masentunut, niin Voxra on tosi hyvä ruokahimoja hillitsevä masennuslääke. Voit sanoa lääkärissä että haluat lopettaa tupakoinnin (käytetään myös siihen) tai että olet vähän uupunut ja stressaantunut, vaikka lasten asiat hoidatkin hyvin. Tuollaisen perusteella ei joudu lastensuojelun asiakkaaksi tms, ihan huoletta voit kertoa. Myös Ozempic ja Saxenda korvaavat elimistön mikrobistoa ja vähentävät ahmimista monilla, noita saa ihan vaan lihavuuden hoitoon. Tsemppiä! Laihdutus on vain matikkaa ja biologiaa, siinä onnistuakseen ei tarvitse olla ihmeellinen tai reipas vaan erehtyväisenä ja inhimillisenä ihmisenä oleminen riittää.

Täältäkin ääni maustetuille riisikakuille 🥰 Mä laihduin 10 kg vaihtamalla suolaiset herkut (kuten sipsit, uunileivät, piirakat, suolapähkinät yms) noihin :) Saa syödä vaikka koko paketin ja silti jää niin paljon kaloreita et voi muilla aterioilla nautiskella itsensä kylläiseksi. Lisäks käytin just noita banskuja, säilykehedelmiä (ananakset ja persikat ❤️❤️❤️) ja viinirypäleitä makeanhimoon. Kevytjäätelöitä meni tosi paljon myös (lohilo, kevyt valion 1l vaniljajäätelö, jymy vapaus jogurttijädet ja halo top on tosi hyviä) mut niitä en suosittele kaikille.

Vierailija
24/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt uudestaan, ihanko oikeasti se syöminen lohduttaa? Mikä olo on syömisen jälkeen?

Autuas. Maailman paras. Levollinen.

Vihaan ruokaa koska se pilaa mun elämän! Pahempaa huumetta kuin hero iini

Ap

Mutta sen highin voi saavuttaa myös vähemmän lihottavilla versioilla! Täällä on jo lueteltu paaaljon esimerkkei :)

Vierailija
25/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttanut ihan jumalattomasti panojennostelu salilla. Tein ennen aina sen virheen, että tein 1,3h päivässä aerobista liikuntaa joka päivä, olin nälkäinen ja sitten kyllästyin siihen samaan lenkille + tiettyjen ruokien totaalikieltaytymiseen.

Nyt voin vaihdella miten nostan ja mitä teen. Näen ja tunnen tekemäni muutokset nopeammin ja voin syödä vapaammin. Enää en tuijota pelkkää puntaria. Tuijotan enemmän sitä kuinka paljon saan nostettua.

Juu No en kehtaa. Painon pitäisi olla joku alle 50kg että kehtaisin kuntosalille mennä.

Ap

Vierailija
26/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pystyt siihen kyllä, kun vaan päätät sen asian, tosissasi. Älä siis luovuta. Hyväksy se, että helppoa se ei tule olemaan, ainakaan alkuun, mutta kun on ihan oikeasti ja tosissaan päättänyt sen asian, niin kyllä siinä uudessa ruokavaliossa/liikkumistottumuksissa pystyy pitäytymään. Ja se helpottuu, kun alkuun pääsee. Eikä se haittaa, jos välillä repsahtaa niin siihen ei saa luovuttaa, vaan ottaa hyvillä mielin ryhtiliike taas ja unohtaa repsahtaminen kokonaan.

Tsemppiä. 💪❤️ Pystyt kyllä, jos minäkin olen pystynyt!

Vierailija
27/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda nämä syö vähemmän kuin kulutat jorinat. Oletko käynyt lääkärillä joka on perehtynyt lihavuuteen? Joku jo mainitsikin että saatavilla voi olla hyviä apukeinoja jos esimerkiksi metaboliasi on jotenkin häiriintynyt. Asiaan perehtynyt lääkäri osaa myös kartoittaa syitä lihavuuden taustalla ja auttaa niiden ratkaisussa. Mielestäni ihmisen ei kuulu elää laskemalla kaloreita vaan voimalla luottaa kehon omiin signaaleihin nälästä ja kylläisyydestä. Lihavilla nämä ovat monesti häiriintyneet joka vaikeuttaa laihtumista.

Olen pyytänyt apua terveyden huollosta useaan otteeseen. Minut ohjattiin ravintoterapeututille, joka opetti laskemaan kaloreita… siinä on apu, jota julkisesta saa. Varaa ei ole yksityiseen. Ei ap, mutta vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
28/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö?

Vierailija
29/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitä syömisen tilalle joku muu addiktio. Miten olisi lämmin suihku/sauna/kylpy, hieronta muutaman kerran kuussa, seksi, masturbointi? Varmasti tuohon keksii jotain, johon turvautua kun alkaa kaipaamaan ahmimisen aiheuttamaa euforiaa.

Vierailija
30/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaloreita laskemalla laihduttanut aikoinaan 40kg. Ihan toimiva konsti. Mulla oli tosi vääristynyt kuva, että paljonko missäkin on kilokaloreita ja mikä se peruskulutukseni onkaan. Ei kannata heti tuomita, jos ei edes ole kokeillut…

Vierailija
31/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttanut ihan jumalattomasti panojennostelu salilla. Tein ennen aina sen virheen, että tein 1,3h päivässä aerobista liikuntaa joka päivä, olin nälkäinen ja sitten kyllästyin siihen samaan lenkille + tiettyjen ruokien totaalikieltaytymiseen.

Nyt voin vaihdella miten nostan ja mitä teen. Näen ja tunnen tekemäni muutokset nopeammin ja voin syödä vapaammin. Enää en tuijota pelkkää puntaria. Tuijotan enemmän sitä kuinka paljon saan nostettua.

Minulla tulee airobista 1,5h päivässä työmatkoista. Aina on jumalaton nälkä ja ratkean ahmimaan. Energia / aika ei riitä salille, mielelläni kävisin kyllä. Mutta

Vierailija
32/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei onnistu syömään vähemmän kaloreita, niitä pitää kuluttaa enemmän. Minä olen päässyt normaalipainoiseksi käymällä joka päivä uimassa ja kuntosalilla 6 kertaa viikossa.

Vierailija
33/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu No en kehtaa. Painon pitäisi olla joku alle 50kg että kehtaisin kuntosalille mennä.

Ap

Jos et kehtaa käyttää jotain instamallien suosimaan luksusssalia niin mene vaikka uimahallin kuntosalille, siellä on ihan kaiken kokoisia ihmisiä eivätkä hoikat ole enemmistössä.

Vierailija
34/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda nämä syö vähemmän kuin kulutat jorinat. Oletko käynyt lääkärillä joka on perehtynyt lihavuuteen? Joku jo mainitsikin että saatavilla voi olla hyviä apukeinoja jos esimerkiksi metaboliasi on jotenkin häiriintynyt. Asiaan perehtynyt lääkäri osaa myös kartoittaa syitä lihavuuden taustalla ja auttaa niiden ratkaisussa. Mielestäni ihmisen ei kuulu elää laskemalla kaloreita vaan voimalla luottaa kehon omiin signaaleihin nälästä ja kylläisyydestä. Lihavilla nämä ovat monesti häiriintyneet joka vaikeuttaa laihtumista.

Olen pyytänyt apua terveyden huollosta useaan otteeseen. Minut ohjattiin ravintoterapeututille, joka opetti laskemaan kaloreita… siinä on apu, jota julkisesta saa. Varaa ei ole yksityiseen. Ei ap, mutta vastaavassa tilanteessa.

Eiköhän tuo "ettei ole varaa" ole vaan haluttomuutta priorisoida asiaa. Julkisella et tietenkään saa lähetettä lihavuuslääkärille koska ei ole resursseja.

Vierailija
35/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee. Täällä on annettu hyviä ohjeita, noudata niitä, kokeile edes. Ahmimisen loppumisesta johtuva paha olo ei kestä ikuisesti, yritä vaikka 3 kuukauden ajan tuota 2000 kaloria ja roskaruoan korvaamista terveellisemmillä vaihtoehdoilla, niin huomaat että sitten helpottaa. Mulla ainakin helpotti.

Susta on ollut jo moneen, olet äiti, vaimo ja hengissä vaikeuksista huolimatta. Kyllä susta on tähänkin, jos oikeasti haluat kokeilla ja omistautua.

Vierailija
36/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä palstalla ole onnistujia.

Vierailija
37/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä pystyt siihen kyllä, kun vaan päätät sen asian, tosissasi. Älä siis luovuta. Hyväksy se, että helppoa se ei tule olemaan, ainakaan alkuun, mutta kun on ihan oikeasti ja tosissaan päättänyt sen asian, niin kyllä siinä uudessa ruokavaliossa/liikkumistottumuksissa pystyy pitäytymään. Ja se helpottuu, kun alkuun pääsee. Eikä se haittaa, jos välillä repsahtaa niin siihen ei saa luovuttaa, vaan ottaa hyvillä mielin ryhtiliike taas ja unohtaa repsahtaminen kokonaan.

Kiitos

Mutta mitä jos repsahtaminen on päivittäistä? Esim viime viikolla ma ti ke ja to aloitin laihduttaa aamusta. Lopulta kalorit illalla kuitenkin 2800-3500.

No ei muutakum aamulla alusta. Mutta niin se taas kävi, että illalla kalorit vajaa 3000.

Perjantaina jo vi tutti siihen malliin, että kävin Alkossa. No eilen taas ryhtiliike. Ja illalla ahmin

Ap

Vierailija
38/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sä alat olla sen ikäinen, ettei suhun salilla kiinnitetä huomiota olit sitten lihava tai hoikka.

Vierailija
39/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin se menee. Täällä on annettu hyviä ohjeita, noudata niitä, kokeile edes. Ahmimisen loppumisesta johtuva paha olo ei kestä ikuisesti, yritä vaikka 3 kuukauden ajan tuota 2000 kaloria ja roskaruoan korvaamista terveellisemmillä vaihtoehdoilla, niin huomaat että sitten helpottaa. Mulla ainakin helpotti.

Susta on ollut jo moneen, olet äiti, vaimo ja hengissä vaikeuksista huolimatta. Kyllä susta on tähänkin, jos oikeasti haluat kokeilla ja omistautua.

Kun tulin äidiksi niin aloin lihomaan. Illat omaa aikaa syöden. Lapsi kerhoon ja kotia syömään kaikkea hyvää...

Nuorena aikuisena ei ollut edes rahaa ruokaan, kahvilla ja tupakalla meni vaikka viikko.

Ap

Vierailija
40/126 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos

Mutta mitä jos repsahtaminen on päivittäistä? Esim viime viikolla ma ti ke ja to aloitin laihduttaa aamusta. Lopulta kalorit illalla kuitenkin 2800-3500.

No ei muutakum aamulla alusta. Mutta niin se taas kävi, että illalla kalorit vajaa 3000.

Perjantaina jo vi tutti siihen malliin, että kävin Alkossa. No eilen taas ryhtiliike. Ja illalla ahmin

Ap

No, paljonko kilokaloreita tulee silloin kun ET "laihduta"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä