Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 44-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta

Vierailija
15.02.2022 |

En jaksa koko ajan opetella uutta, uusia nykyajan sanoja ja termejä. En jaksa työelämän vaatimuksia ja tuntuu että aika menee liian kovaa ohi ja mä haluaisin vain olla rauhassa ja hissutella eteenpäin omaan tahtiini.

Miten te muut mun ikäiset, jaksatteko pysyä "aallon harjalla"?

Kommentit (953)

Vierailija
881/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N43 täällä, oon tipahtanut jo. Ei mun tosin edes tarvitse osata mitään teinikieltä, vaikuttaisi tässä iässä todella typerältä.

Vierailija
882/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin firmassa, jossa työskenteli informaatikko. Kun netti tuli hän sai kenkää. KVG!

Ja sitten työntekijät googlettelivat menemään, eivät osanneet erottaa luotettavaa tietoa kaiken höpönlöpön seasta, virheet kasvoivat paljon, ja lopulta firma meni alta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 37 ja tuntuu samalta. Maailma kehittyy jotenkin tarpeettoman nopeasti nykyään, varsinkin tietotekniikka ja some. Se aiheuttaa sellaista outoa ahdistusta kun ei ole kartalla kaikesta mitä on.

Tekniikassa ei ole mitään vikaa, mutta oli virhe antaa se kaikenlaisten wokehörhöjen ja muiden uustaistolaisten käsiin.

Persu!!!!!!!

Vierailija
884/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että nuoret ja vähän vanhemmatkin ottavat nykyään avosylin vastaan kaikki jättiyritysten ja valtiollisten toimijoiden kehittämät kaupalliset Internet-palvelut ja asettautuvat henkisesti ja sosiaalisesti riippuvaisiksi niistä sen sijaan, että kehittäisivät ja ylläpitäisivät verkossa omaehtoisesti omia ruohonjuuritason ei-kaupallisia viestintäalustojaan ja -nurkkiaan, jotka olisivat vain harrastajayhteisön ylläpitämiä ja riippumattomia kaupallisista tavoitteista ja ohjailusta. Jotenkin surullista velttoutta ja saamattomuutta ja vapaaehtoista ohjausliekaan asettautumista verrattuna siihen, minkälainen Internet alkuaikoina oli.

M45

Vierailija
885/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kyllä kyydissä, mutta en pidä tästä ajasta. Tuntuu että kaikki menee vain huonompaan suuntaan.

Klassinen tätiyden merkki. "Ennen kaikki oli paremmin". "Mihin tämä nykyaika on menossa". "Nioret on kamalia".

Näin on ollut aina, esim Sinuhe egyptiläinen kuvaa tätä hyvin.

Tylsä kirja miehestä, jota nainen vie kuin pässiä narussa. 

Vierailija
886/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnilleen samanikäinen ja mielestäni tässä iässä on parasta juuri se, ettei enää tarvitse pysyä kärryillä kaikista nykyajan hössötyksistä. Kukaan ei odotakaan, että tietäisin mitä tarkoittaa woke tai kuka on Käärijä. Koen sen vapauttavaksi.

Vierailija
887/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee raja tiktokissa, sinne en sisältöä ala luomaan. Toki joskus jotain linkkejä sinne klikkailen. 

Roikun netissä aika paljon niin pakostakin pysyy ajan tasalla nuorison jutuista ainakin vähän. 

Kuuskymppinen, käyttänyt nettiä ihan   alusta saakka ja myös ohjelmointitaustaa pari vuosikymmentä

Vierailija
888/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sun vanhana naisena tarvisi enää pysyä mukana :D

Vierailija
889/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman mummoutumisen lähipiirissäni ja ihmetellyt sitä. Itse koen 45v olevani vielä suht nuori ja ajan tasalla. Seuraan aikaani joka alalla aktiivisesti ja ymmärrän jopa nuorison uusimmat sanonnat, vaikka en niitä toki itse hirveästi käytä, koska se olisi noloa. Vaatteeni ja hius- ja meikkaustyylini ovat samat mitä instagramissa, Eihän se persoonallista ole, mutta tykkään seurata trendejä. Kaupoista haluaisin ostaa vaan trendikkäimpiä vaatteita, jotka tietenkin ikäiselläni ovat joidenkin mielestä blääh.. Minusta on tosi mielenkiintoista tietää miten nuoremmat ihmiset ajattelevat ja olen valmis muuttamaan omaa ajatteluani jos olen joihinkin vanhoihin ajatusmalleihin kangistunut. Elämä on paljon mielenkiintoisempaa kun siihen osallstuu täysillä eikä ole joku sivustaseuraaja. 

Nuorisokulttuurin suosiminen näkyy.  Nuorten maailma on taas niin höttöinen ettei he itsekään tiedä muuta kuin päivän trendit.  Joillakin on sentään työurat ja pallon tulevaisuus mielessä. 

Vierailija
890/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa. senkun päästää irti, ja hyppää. nykyajassa ei ole mitään, mistä pitäisi olla perillä. voi sitä vapauden tunnetta, kun ukon kanssa lopetettiin aikanaan kaikki sometilit, luovuttiin älyluureista, lopetettiin lehtitilaukset, eikä telkkua olla juurikaan katsottu. läppäri jätettiin kun laskut pitää kuulemma maksaa. ja vauvapalstalle pitää kertoa omat mielipiteet. paljon hävisi ystäviä somejen myötä, mutta eivät ne mitään oikeita ystäviä silloin ollutkaan. vain asioiden urkkijoita. kaikki mitä netissä on, on valetta. se ei ole oikea maailma, vaan feikki. ja siellä eläjät on feikkejä. maailma on kova paikka nettieläjille. 

Vierailija
891/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti itse osaan vanhana nauttia siitä elämäntilanteesta ja iästä enkä joudu pohtia tämmöisiä asioita kuten keskustelun aloittanut rouva

Vierailija
892/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä niin monien kanssa. Kaikki on nykyisin liian erilaista. Olisin sopinut hyvin aiemmille vuosikymmenille. N 51

Vierailija
893/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v ja ainut some palvelu on facebook...ja sekin vain koska aika moni seura käyttää sitä ilmoituskanavana. Työpuhelimen jätän työpäivän päätteeksi töihin. Kotona katson televisiosta lähinnä uutiset ja kuuntelen radiota. Nyt on hyvä.

Vierailija
894/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa. senkun päästää irti, ja hyppää. nykyajassa ei ole mitään, mistä pitäisi olla perillä. voi sitä vapauden tunnetta, kun ukon kanssa lopetettiin aikanaan kaikki sometilit, luovuttiin älyluureista, lopetettiin lehtitilaukset, eikä telkkua olla juurikaan katsottu. läppäri jätettiin kun laskut pitää kuulemma maksaa. ja vauvapalstalle pitää kertoa omat mielipiteet. paljon hävisi ystäviä somejen myötä, mutta eivät ne mitään oikeita ystäviä silloin ollutkaan. vain asioiden urkkijoita. kaikki mitä netissä on, on valetta. se ei ole oikea maailma, vaan feikki. ja siellä eläjät on feikkejä. maailma on kova paikka nettieläjille. 

Miten maksatte pysäköinnin? Miten maksatte vieraassa kaupungissa paikallisliikenteessä? Miten kirjaudutte sisään majapaikkoihin, joihin on älylukko?

Vierailija
895/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 vuotias ja hädin tuskin jaksan sinnitellä töissä. Nuoria tulee onneksi tiimeihin,mutta he ovat nuorempia kuin omat lapseni, joten huomaa että ikää on. Fyysisesti olen kunnossa,se on psyyke joka ei ihan jaksa uusia juttuja koko ajan.

Vierailija
896/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64 enkä pudonnut kelkasta. Ei kaikkeen tarvitse heti hypätä mukaan, vaan rauhassa opetella asioita. Kiire ei minnekkään. Mikään ei karkaa, ottakaa iisisti. Alkakaa kutosen oppilaaksi

sillä pärjää loppuun eikä stressaa. Elämässä saa luntata.

Vierailija
897/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ulkomaanmatkan, sellaisen perinteisen pakettimatkan. Nyt luinkin, ettei matkaopas tulekaan lentokenttäbussiin opastamaan meitä ja kertomaan kohteesta samalla kun ajamme hotellia kohti. Opas opastaa meidät vaan oikeaan bussiin lentokentällä.

Olen järkyttynyt. Missä on vanhat hyvät ajat. Olisin halunnut sellaisen tervetulotilaisuudenkin, jossa opas jakaa jokaiselle tietopaketin kohteesta ja hotellista, sekä tarjoaa juotavaa.

Vierailija
898/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikkihan on kiinni motivaatiosta. Opin edelleen vaikka mitä ja pysyn kärryillä, jos haluan. Mutta kun ikää tulee, huomaa miten turhia asioita monet nuorempien hössöttämistä mukatärkeistä jutuista on. Myös moni sellainen, jota itsekin piti ennen tärkeänä. Kun se moti sitten puuttuu, niin ei tietenkään opi.

Vähemmän tärkeissä, tekniikkaan liittyvissä jutuissa (some ei ole teknologiaa) toimin paljon tehokkaammin kuin ennen. Opiskelin aikanaan tekniikan alaa ja töissäkin jonkun verran pitää pysyä mukana kehityksessä. Poimin rusinat pullasta. Teknologian kehitys on kuin pyörremyrsky, joka etenee hitaasti aina kohti parempaa. Itse liikun siellä myrskyn silmässä, nuoremmat hosuu laidoilla hirveä sähläys päällä ja lopputulos molemmilla sama. Jos et ymmärtänyt, ei haittaa, olet vielä nuori.

Muutenkin elämässä keskityn enemmän itselle tärkeisiin asioihin, eikä kiinnosta pätkääkään, mitä joku muu siitä ajattelee. Nykyään sen osaa (vaihtelevalla menestyksellä) ja on taloudellisesti mahdollista. Elämän ehkä parasta aikaa.

M47

Vierailija
899/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tää jonkinlainen keski-iän kriisi? 

20-30 vuosien välillä tuli lapset ja 30-40-vuosien välillä ero,  lasten aikuistuminen ja poismuutto. Uusi parisuhde on muutaman vuoden ikäinen ja nyt tasaannutaan tähän keski-ikäistymään. Yhteisen asunnon hankinnan suhteen mietitään loppuelämän kotia yms. Loppuelämän! Sehän tarkoittaa kuolemaa. Ahdistavaa!

-ap

Nauttisit tilanteestasi. Liian monilla ei tuollaista mahdollisuutta todellakaan ole ja sinä olet oikeasti etuoikeutettu. Vai olisiko mieluisampaa kuolla yksin jossain kolhoosiyksiössä ilman mitään omaisuutta? Älä tee ongelmaa sinne, missä sitä ei ole.

Vierailija
900/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias ja koko ikäni olen harrastanut kaikenlaisia tätimäisiä juttuja. Töissä pysyn kyllä hyvin mukana, mutta en ole siis ikinä ollut mitenkään erityisen nuorekas, trendikäs tai muutakaan.

Kuitenkin tuntuu siltä, että nykynuoret ovat paljon konservatiivisempia kuin minun nuoruudessani. Heiltä puuttuu myös sellaisia työelämässäkin tarvittavia it-alkutaitoja, joita jotkut somesovellukset eivät kehitä.