Olen 44-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta
En jaksa koko ajan opetella uutta, uusia nykyajan sanoja ja termejä. En jaksa työelämän vaatimuksia ja tuntuu että aika menee liian kovaa ohi ja mä haluaisin vain olla rauhassa ja hissutella eteenpäin omaan tahtiini.
Miten te muut mun ikäiset, jaksatteko pysyä "aallon harjalla"?
Kommentit (953)
No samanikäisiltä et mitään oikeita neuvoja kyllä saa.
Olin firmassa, jossa työskenteli informaatikko. Kun netti tuli hän sai kenkää. KVG!
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan autot ärsyttää. On kaikenlaista äppiä ja avustinta. Sitten menivät kehittämään itsestään ajavan auton. Eikö ihmiset enää osaa pysäköidä tai peruuttaa? Kaiken tuperyyden huippu on sähköpatteriauto. Voi hx!
Täälläkin näköjään joku tekoäly muokkaa viestejä. Voi h e l v e t t i!
Kaiken somen, palveluiden yms. takana on aina joku, joka käärii taskuunsa sinun rahasi. Muistakaa se. Sitä varten ne ovat olemassa.
Nykyisin näkyy myös jo kauas ulospäin onko ihminen tässä ajassa. Vaatteet, hiukset, kännykkä, auto ym. kertovat onko seurattu trendejä.
Mua itseä pelottaa tää tekoälyn yms teknologian kehitys miksi ei voitaisiin palata vanhoihin aikoihin esim oli vain 2 sukupuolta jne. Haluan elää 80 lukua!:(
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan autot ärsyttää. On kaikenlaista äppiä ja avustinta. Sitten menivät kehittämään itsestään ajavan auton. Eikö ihmiset enää osaa pysäköidä tai peruuttaa? Kaiken tuperyyden huippu on sähköpatteriauto. Voi hx!
Nykyajan autot on monet kamalan näköisiä scifi-autoja. Pahin mielestäni Hyundai Ioniq, se sähköauto. Inhoan scifi-suuntausta, koska se viittaa esim. robottipoliiseihin, jotka tekee päätöksiä alle sekunnissa ja yleensä ampuvat päähän näpistyksestä jne.
Vierailija kirjoitti:
Samat tuntemukset.
Olen myös itse yhä useammin miettinyt itsekseni, että olenko minä tulossa hulluksi, vai onko hulluksi tullut koko muu woke-maailma...
Kosketusvalikot autossa pitäisi kuljettajalta kieltää.
Ootte vain juoneet ja läskistyttäneet aivonne. Sohvasukupolvi dementoituu varhain.
Olen 62v, ja huolestunut siitä, osaako kukaan kaupallisen koulun käynyt enää kirjanpitoa.
Kun huolimattomuusvirheistä huomauttaa, letkauttaa "alan ammattilainen", että eihän näitä kukaan muu lue kuin sinä, kun sulla ei ole muutakaan elämää. Ja hel vet ti soikoon, siinä on sentään kyse ihmisten rahoista, mutta sähköinen kirjanpito häivyttää huolimattoman tunaroinnit hyvin. Kaikki kun pitää avata erikseen ja se on työlästä. Alkaa vain ihmetellä mihin oma ammattitaito on kadonnut, kun ei saa mitään selvää tilinpäätöksistä, ja koppava "ammattilainen" ei välitä huomautuksista. - Oho sori, jäi tilinavaus tekemättä...no en ole täsmäyttänyt saatavia, eikös se ole tilintarkastajan hommia? Pitäkää rahoistanne kiinni, tunarit valtaa alaa, ainakin täällä päin.
Silloin tietää, että on vanha, kun nykyajan kotkotukset alkaa tuntua täysin älyttömiltä. Ja tuntuuhan ne, niin kuin woket, Turrit ja translait ym...
Olen 54-vuotias ja koen vielä olevani aikalailla "kärryillä" - rohkeasti vain lähden töissä kokeilemaan uusia ohjelmia ja toimintatapoja. Yrityksen ja erehdyksen kautta, kokeilemalla huomaa, ettei mikään hajoa eikä mitään peruuttamattomia virheitä tapahdu.
Kysymys teille muille: asutteko kaupungissa vai maaseudulla? Olen huomannut, että maaseudulla asuvat samanikäiset sukulaiseni ovat jo aikaa sitten "ryhtyneet vanhoiksi". 45+-vuotiaat eivät enää suostu istumaan lapsen kanssa lattialla, menevät ilta-yhdeksältä nukkumaan ja hokevat olevansa vanhoja. Kaupunkilaiset 60-vuotiaat tuttavani käyttäytyvät nuorekkaammin kuin sukulaiseni. Vai onko koulutustaso tässä se vaikuttava tekijä? Minulla ja kaupungissa asuvilla tuttavillani on korkeakoulututkinto.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken somen, palveluiden yms. takana on aina joku, joka käärii taskuunsa sinun rahasi. Muistakaa se. Sitä varten ne ovat olemassa.
Ja jos joku näistä edellämainituista on ilmaista, niin silloin sinä olet se tuote.
Mä oon nyt 23-v ja tuntuu samalla et oon jäänyt jälkeen. Varmaan korona-ajan vaikutuksia. Vielä joku 3v sitten tuntui, että oon jotenkin kii täs ajassa.
Itse "tipahdin" jo silloin kun ensimmäiset "somet" tms. vastaavat palvelut ilmaantuivat. Jotenkin tuntui oudolta miksi pitäisi yht'äkkiä luoda tili johonkin palveluun tai useaankin. Mikä takasi, että parin kk päästä se on jo vanhentunut ja pitäisikin olla suositummassa jne...
Lisäksi en ole mielestäni todellisessa elämässä kovin kiinnostava (harvempi meistä on) tai en ole kovin sosiaalinen, niin miksi ihmeessä kukaan olisi kiinnostunut minusta netissä tai siitä mitä teen tai harrastan? Tämä ei ole kai ole sitten este suurimmalle osalle maailmanväestöstä... lol....
Vierailija kirjoitti:
Olen 62v, ja huolestunut siitä, osaako kukaan kaupallisen koulun käynyt enää kirjanpitoa.
Kun huolimattomuusvirheistä huomauttaa, letkauttaa "alan ammattilainen", että eihän näitä kukaan muu lue kuin sinä, kun sulla ei ole muutakaan elämää. Ja hel vet ti soikoon, siinä on sentään kyse ihmisten rahoista, mutta sähköinen kirjanpito häivyttää huolimattoman tunaroinnit hyvin. Kaikki kun pitää avata erikseen ja se on työlästä. Alkaa vain ihmetellä mihin oma ammattitaito on kadonnut, kun ei saa mitään selvää tilinpäätöksistä, ja koppava "ammattilainen" ei välitä huomautuksista. - Oho sori, jäi tilinavaus tekemättä...no en ole täsmäyttänyt saatavia, eikös se ole tilintarkastajan hommia? Pitäkää rahoistanne kiinni, tunarit valtaa alaa, ainakin täällä päin.
Tekisin valituksen tuollaisesta kirjanpitäjästä joko hänen esimiehelleen tai jollekin viranomaiselle. Lisäksi vaihtaisin palveluntarjoajaa, ei tuollaista asiatonta käytöstä pidä sietää.
Olen tyytyväinen omaan elämääni, mutta samalla kauhistelen maailman menoa. Tekisi mieli muuttaa mökkiin keskelle ei-mitään ja haistattaa pitkät kaikille. Tälle palstalle jos kirjoittaa mielipiteitään, niin saa aivan käsittämättömiä vastauksia. Joo, vauvapalstaan ei pidä perustaa mielipiteitään maailmasta, mutta on täällä kyllä todella outoa kansaa. Onneksi en ole tehnyt lapsia tällaiseen maailmaan.