Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 44-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta

Vierailija
15.02.2022 |

En jaksa koko ajan opetella uutta, uusia nykyajan sanoja ja termejä. En jaksa työelämän vaatimuksia ja tuntuu että aika menee liian kovaa ohi ja mä haluaisin vain olla rauhassa ja hissutella eteenpäin omaan tahtiini.

Miten te muut mun ikäiset, jaksatteko pysyä "aallon harjalla"?

Kommentit (953)

Vierailija
901/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on parasta, ettei liikaa paneudu kaiken maailman uusiin ja mullistaviin (todellisuudessa eivät edes uusia, mutta vaan eri paketissa, kuin ennen) ideologioihin ja ajatusmalleihin, jotka itsestä tuntuvat luonnottomilta tai jopa vastenmielisiltä.

Antaa ihmisten kohkata milloin mistäkin, itse pysyttelen sellaisesta sivussa.

Vierailija
902/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan ihmeellistä ruikuttamista ja laiskuutta, ootteko kaikki ihan ennenaikaisesti muumioituneita? 44 vuotta on nuori, nykyään viiskymppinenkin vielä!

Oisitte tyytyväisiä että eteen tulee uusia asioita, sehän on vain kiinnostavaa eikä kaikkeen tarvitse lähteä mukaan. Mutta saattais olla että tekstiviestipalstoihinkin kyllästyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan 40 vuotias jo Keski iän ylittänyt

Vierailija
904/953 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan ihmeellistä ruikuttamista ja laiskuutta, ootteko kaikki ihan ennenaikaisesti muumioituneita? 44 vuotta on nuori, nykyään viiskymppinenkin vielä!

Oisitte tyytyväisiä että eteen tulee uusia asioita, sehän on vain kiinnostavaa eikä kaikkeen tarvitse lähteä mukaan. Mutta saattais olla että tekstiviestipalstoihinkin kyllästyy!

Valvoja, paljo viive??!!

905/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työn pystyy ihan just kohta tietokone/keinoäly tekemään yksinään. Mua ei tarvita.

Sama tulee tosin tapahtumaan muillakin aloilla 😠😠😠😠😠😠

tätönen 23

Vierailija
906/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on töissä iäkkäämpiä henkilöitä, etenkin naiset on tosi vaikeita työkavereita, mikä teille tulee kun ikää pärähtää se 40 mittariin

Vierailija
907/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mummi oli 36v kun minä synnyin joten....

Vierailija
908/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 42 ja opetan nuoremmille töissä alan uusimmat jutut, nyt tekoälyä. Mut ehkä mä ajan viiskymppisenä odotella eläkevuosia ja alan sanoa, etten tajua.

Vierailija
909/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41333 kirjoitti:

Mun työn pystyy ihan just kohta tietokone/keinoäly tekemään yksinään. Mua ei tarvita.

Sama tulee tosin tapahtumaan muillakin aloilla 😠😠😠😠😠😠

Kannattaa siis opetella käyttämään sitä niin töitä riittöö. Se kun ei kuitenkaan osaa kaikkea esimerkiksi moraalisia asioita.

Vierailija
910/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on varmaankin siitä että kaikkea "uutta" tulee kiihtyvään tahtiin lähivuosina mm tekoäly räjäyttää viimeistään pankin silloin mennään ja lujaa uusiin asioihin siihen kun vielä lisätään huomattavasti nopeammat  yhteydet nykyiseen 5G verrattuna satelliittien avulla ja miljoonakertaiset kubittien tietojenkäsittelynopeudet niin katsotaan ketkä pysyvät vauhdissa mukana  : D

Vierailija
911/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on varmaankin siitä että kaikkea "uutta" tulee kiihtyvään tahtiin lähivuosina mm tekoäly räjäyttää viimeistään pankin silloin mennään ja lujaa uusiin asioihin siihen kun vielä lisätään huomattavasti nopeammat  yhteydet nykyiseen 5G verrattuna satelliittien avulla ja miljoonakertaiset kubittien tietojenkäsittelynopeudet niin katsotaan ketkä pysyvät vauhdissa mukana  : D

Ja myös hakkerit ja rikolliset ovat apajilla kiihtyvään tahtiin koska kiinnijäämisen riski on pieni.

912/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä olla niin sisällä kaikessa...

Vierailija
913/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 40 ja tietotekniikassa yritän pysyä mukana ja hyvin pysynkin. Tosin tälläkin puolella olen kai jo hieman vanhanaikainen, kun mulla on ihka oikea itse rakennettu pöytäkone. Älyluurikin, mutta sillä en tee muuta kuin soitan, laitan whatsapp-viestiä ja käytän tarvittaessa google mapsia, siinä se. Tablettia en omista, koska en tee sillä yhtään mitään, mitä en voisi tehdä paljon paremmin omalla tietokoneellani.

Somessa puolestaan en pysyttele mukana, ihan tietoisesti jätän sen hömpän muille. Muistakaa ihmiset kun seuraatte toistenne someja; se on muunneltu totuus ja joskus jopa ihan täyttä kakkaa, teidän silmillenne tuotu sellaisena kun julkaisia haluaa teidän sen näkevän ja ajattelevan!!! Oikea totuus on eri asia ja voi olla hyvinkin kaukana somessa esitetystä!

Käyttäytymispuolella lähinnä raivostuttaa nykynuoret (en yleistä, mutta vähän kuitenkin yleistän). Huomenta ei sanota, silmiin ei katsota ja yleiset käytöstavat kadoksissa. Sellainen hirveä itsekkyys kaikessa. Puhelinta räpelletään ruokapöydässäkin. Se puhelin on elämän keskeisin asia. Nuoret varmasti tietyissä asioissa nykyään fiksumpia kuin me heidän ikäisinään, mutta toisissa asioissa puolestaan ihan auttamattoman tyhmiä.

Vierailija
914/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 42 ja opetan nuoremmille töissä alan uusimmat jutut, nyt tekoälyä. Mut ehkä mä ajan viiskymppisenä odotella eläkevuosia ja alan sanoa, etten tajua.

Minä olen viisikymppinen ja töissä tykkään seurata kehitystä ja pysyä siinä mukana. Masentuisin varmaan aika nopeasti jos työssä ei tulisi jatkuvasti jotain uutta eteen. Uudet asiat pitävät mielenkiinnon yllä, kunhan ne ovat hyödyllisiä. Pelkkä muutos, joka tehdään muutoksen tähden, ei jaksa kiinnostaa ellei muutoksesta ole jotain etua.

Muotia tai jotain nuorison juttuja en jaksa enkä viitsi hirveästi seurata. Ne tuntuvat turhilta ja aika hassuiltakin.

Niistä tipahdan ihan mielelläni.

Vierailija
915/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viisikymppinen ja töissä tykkään seurata kehitystä ja pysyä siinä mukana. Masentuisin varmaan aika nopeasti jos työssä ei tulisi jatkuvasti jotain uutta eteen. Uudet asiat pitävät mielenkiinnon yllä, kunhan ne ovat hyödyllisiä. Pelkkä muutos, joka tehdään muutoksen tähden, ei jaksa kiinnostaa ellei muutoksesta ole jotain etua.

Muotia tai jotain nuorison juttuja en jaksa enkä viitsi hirveästi seurata. Ne tuntuvat turhilta ja aika hassuiltakin.

Minullakin tuo toimi aikoinaan kunnes tuli stoppi ja alkoi masentumaan liiasta tietotulvasta.

Vierailija
916/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mummi oli 36v kun minä synnyin joten....

No niinhän sitä sanotaan, että teiniäitiys periytyy. Ylisukupolvisessa ilmiössä ei ole mitään positiivista.

Vierailija
917/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, tosin oon vasta 42. Uuden oppiminen pitää mielen virkeänä. :D

Vierailija
918/953 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat muutokset ovat aina minun kannalta huonompaan suuntaan, joten hirveästi en muutoksista innostu.

Esimerkiksi vielä 80-luvulla tuotteista tuli aina uudistuksissa parempia, tuli uusia ominaisuuksia, käytettävyys helpottui, tms. mutta sen jälkeen tuotteiden muutokset ovat perustuneet vain siihen, miten ne saisi halvemmalla tehtyä että sijoittajat saisivat enemmän voittoja itselleen ja kuluttajan kokemuksesta viis, joten tuotteet ovat entistä huonompia koko ajan.

Esim. ergonomia ja käytön selkeys sekä helppous on heitetty romukoppaan ja vehkeet on jonkun insinöörin halvalla väkertämiä, esim. autojen kosketusnäytöt, jonne valikkojen taakse on piilotettu tärkeitäkin toimintoja, mikä on sulaa hulluutta! Mutta on se varmaan halvempi kuin erillinen nappula miljoonaan autoon :/

Vierailija
919/953 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä M45 taas en yhtään tykkää kehityksestä. Jatkuvasti uusi Windowseja ja Office paketteja. Onneksi niitä ei tarvitse paljon käyttää eikä opetella. Teen kaiken komentoriviltä erittäin tehokkaasti ja nopeasti. Konffaan kytkimiä, reitittimiä ja palomuureja samalla tavalla kuin jo -90 luvulla. Juniorit yrittää konffata graafisesti jollain selaimella ja tulevat sitten kyselemään neuvoja kun ei monen tunnin yrittämisen jälkeen onnistu. Minä sitten parilla loitsulla tekaisen asiat muutamassa sekunnissa.

Vierailija
920/953 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa hirveesti kiinnostua uusista jutuista, sanoista jne. trendeistä.  

Tekniikka puolella olen nähnyt niin monta käyttistä ja päivitystä että ei jaksa kiinnostaa uudet yhtään. Osaan kyllä käyttää, mutta ei vaan kiinnosta, teen pakolliset asiat.

Toisaalta olen 44v ja yksi kouluikäinen lapsi + päiväkoti-ikäinen, niin ei kyllä ole aikaakaan.