Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulosotossa, itsemurhako ainoa ratkaisu?

Vierailija
28.06.2015 |

Olen pieneläkeläinen ja nyt pitäisi maksaa iso korvausvaatimus, ei ole rahaa ja ulosotolla uhataan. Mitä teen, itsemurhako ainut ratkaisu? En jaksa enää elää, tämä asia on vienyt kaikki voimat ja elämänhalun.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:17"]Miten korko voi olla 10% näiden miinuskorkojen aikana. Kuka sen koron tienaa? 

[/quote]

Viivästyskoro taitaa olla 7,5%. 375€ + jotain kuukausikuluja päälle on varmaan melkein 500€... tai ehkä melkein 400€, jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
82/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:39"]

Rukoile Jeesus Kristusta niin saat rauhan. Älä tapa itseäsi rahan takia, älä minkään takia. Luota Jumalaan ja  huuda Häntä apuun!

[/quote]

Olen rukoillut ja huutanut sisälläni lujaa Jumalan puoleen, mutta en ole vielä ainakaan saanut apua, pahemmaksi menee koko ajan.

[/quote]

Aika turhaa kuten olet huomannut. Ehkä jumlaa ei ole? Kannatta hoitaa itse tai pyytää IHMISIÄ auttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:59"]

Noilla sun tuloilla ulosotto toteaa sut kyllä varattomaksi eli en usko että alkavat tuosta ulosmittaamaan mitään. Eriasia on jos sulla on jotain arvokkaampaa omaisuutta mitä voivat ulosmitata niin ne varmaan vie.

[/quote]

Missä hemmetin fantasiamaailmassa nää jotkut kommentoijat elää?

Ensinnäkin ulosotto vie kyllä pienistäkin tuloista, ihan siitä riippumatta miten kivaa ulosoton kohteella on jäljelle jäävällä rahasummalla tai siitä että tuleeko koko summa maksettua lähimmän 100 vuoden sisällä.

Toiseksi ulosotto ei tee maksusuunnitelmia. Velkojan kanssa voi koittaa semmoisen tehdä, mutta perintätoimistot tuppaa laittamaan aikamoiset ylimääräiset kulut noihinkin joten ei välttämättä kannata.

Kolmanneksi ulosotto jatkuu niin kauan kuin velkoja jaksaa sitä velkaa uusia parin vuoden välein, eli käytännössä sen maksimiajan 15-20v tai siihen asti että velka on maksettu.

Hyvää loppuelämää ulosotossa, tai miten vanha ap nyt olikaan. Jotkut on sinnitelleet sinne takarajalle asti ja aloittaneet sitten uudelleen puhtaalta pöydältä.

Vierailija
84/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:47"]Olen pieneläkeläinen ja nyt pitäisi maksaa iso korvausvaatimus, ei ole rahaa ja ulosotolla uhataan. Mitä teen, itsemurhako ainut ratkaisu? En jaksa enää elää, tämä asia on vienyt kaikki voimat ja elämänhalun.
[/quote]

Itsemurha ei ole koskaan ratkaisu.

Vierailija
85/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sää oot? Mä oon kännissä.

Vierailija
86/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:25"]

Jos olet pienituloinen eläkeläinen, niin ulosotto ei vaikuta elämääsi juuta eikä jaata. Ulos oton suoja-osuudet ovat suurempia kuin toimeentulotuen suojaosuudet. Pitää vaan huolehtia että saa pitää käytössään sen osan tuloistaan mitä pykälät edellyttää, eikä vapaaehtoisesti maksa liikaa.

Itse en olisi yhtään huolissaan jos viettäisin eläkeiän ulosotossa. Se on paljon pahempi juttu kun menettää luottotietonsa nuorena, sillä kaikki normaalit asiat menee vaikeaksi.

[/quote]

Taas meni pieleen. Ulosoton suojaosuus on jotain reilu 600 ja siihen saa korotuksia lapsien määrän mukaan. Sossussa taas pitää jäädä käteen reilu 450/kk (+ lapsista lisää) vuokran ja sähkön jälkeen, eli jokseenkin jokainen todella pienituloinen saa sossusta enemmän käteen kuin ulosotosta. Itseasiassa jossain tapauksissa sossu maksaa tavallaan osan tuosta ulosotosta kun sossun lakimääräinen osa on isompi kuin se mitä ulosotto jättää pienituloiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi