Olen ulosotossa, itsemurhako ainoa ratkaisu?
Olen pieneläkeläinen ja nyt pitäisi maksaa iso korvausvaatimus, ei ole rahaa ja ulosotolla uhataan. Mitä teen, itsemurhako ainut ratkaisu? En jaksa enää elää, tämä asia on vienyt kaikki voimat ja elämänhalun.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"] Ei se auta velkojia perimään saataviaan, jos tapat itsesi. Kuka velkasi muka sitten maksaisi? Siinähän sinulla on syy elää: hoidat kunniallisesti velkasi tahoille, joilta olet rahaa lainannut. Ne ihan oikeasti ansaitsevat saada lainaamansa takaisin. [/quote] En ole lainannut keltään rahaa ja näin velkaantunut, riita-asia oikeudessa, jonka hävisin, kaikki minun ja vastapuolen oikeuskulut kaatui minulle+korvaussumma. [/quote] Kerro lisää. Heräsi uteliaisuus, myönnän. Mutta kauhistuttaa, miten voi köyhä ihminen ilman omaa syytään joutua maksamaan tuollaisia summia.
[/quote]
Korvaussumma on n. 30000€, mutta nuo oikeudenkäynti kulut tekivät toisen mokoman ja nyt korko laukkaa melkein 500€ kuukausi vahtia eli summa nousee koko ajan. Olen itse ollut eläkkeellä jo 30 vuotiaasta lähtien(psyykkiset syyt), eli ei ole kerääntynyt omaisuutta ja eläke siksi noin pieni.
[/quote]Miten korko voi olla 10% näiden miinuskorkojen aikana. Kuka sen koron tienaa?
Ap, soita oikeusaputoimistoon ja kysy sieltä neuvoa, onko mitään mahdollisuutta vielä saada oikeusteitse muutosta asioihin.
Tämä kuulostaa karulta, mutta sinuna tekisin ensin maksusuunnitelman ja harkitsisin jopa prostituoiduksi ryhtymistä niin pitkäksi aikaa, että summa on maksettu. Huoraamalla saatu tulo on verotonta ja sillä voi tienata jopa tonnin-pari viikossa. Noin vuoden tienesteillä olisit jo velaton. Kaikenlaisille naisille löytyy kyllä "markkinoita". On huoraaminenkin parempi vaihtoehto kuin kuolema. Toki parempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta tässä siis bilpitön (joskin ehkä erikoinen) ratkaisuni.
Jos kyseessä ei ole mikään rikos tai petos, niin mistä voi tulla noin suuret summat maksettavaksi?! Aivan kamalaa... Tsemppiä ap.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:28"]Tämä kuulostaa karulta, mutta sinuna tekisin ensin maksusuunnitelman ja harkitsisin jopa prostituoiduksi ryhtymistä niin pitkäksi aikaa, että summa on maksettu. Huoraamalla saatu tulo on verotonta ja sillä voi tienata jopa tonnin-pari viikossa. Noin vuoden tienesteillä olisit jo velaton. Kaikenlaisille naisille löytyy kyllä "markkinoita". On huoraaminenkin parempi vaihtoehto kuin kuolema. Toki parempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta tässä siis bilpitön (joskin ehkä erikoinen) ratkaisuni.
[/quote]
Jos ap:lla on mielenterveys muutenkin hajalla, niin en todellakaan suosittele huoraamista. Siinä touhussa vaaditaan vahvaa psyykettä, että kestää sen kaiken. Varsinkin jos sitä tekee "vastoin tahtoaan" (=pakosta).
Rukoile Jeesus Kristusta niin saat rauhan. Älä tapa itseäsi rahan takia, älä minkään takia. Luota Jumalaan ja huuda Häntä apuun!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:53"]Hei tsemppiä ap.Pystytkö avaamaan lisää,kuinka suuri summa kyseessä?Yleensä joku järjestely tuohon tarvitaan,velkaneuvontaa jne.Mistä korvausvaatimus tuli,onko edes oikeutettu?Faktahan on Se että taitaa Se mennä niin että jos pieneläkeläiseltä menee ulosottoon niin kyllä sinä pystyt rahaa saamaan elämiseen sossun luukulta yms.Ei peli ole vielä menetetty!Tärkeää olisi että saisit nyt apua ja neuvontaa.Ei tuommoisen takia elämäänsä kannata lopettaa,kyllä asia vielä jotenkin saadaan järjestymään :)
[/quote]
Minusta sossu ei myönnä mitään jos on ulosotossa... En ole satavarma.
[/quote]
Myöntääpäs. Toimeentulotuesta ei voida viedä.
Pyydä henkistä tukea ja rahallista/ruoka-apua seurakunnalta.
Siunausta elämääsi, on varmasti rankkaa!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"] Ei se auta velkojia perimään saataviaan, jos tapat itsesi. Kuka velkasi muka sitten maksaisi? Siinähän sinulla on syy elää: hoidat kunniallisesti velkasi tahoille, joilta olet rahaa lainannut. Ne ihan oikeasti ansaitsevat saada lainaamansa takaisin. [/quote] En ole lainannut keltään rahaa ja näin velkaantunut, riita-asia oikeudessa, jonka hävisin, kaikki minun ja vastapuolen oikeuskulut kaatui minulle+korvaussumma. [/quote] Kannannattiko mennä oikeuteen riitelemään?
[/quote]
En halunnut oikeuteen, vaan minut haastettiin sinne, olisin halunnut sopia asian, enkä oikeudenkäyntiä, mutta se ei vastapuolelle käynyt. Vaatimus oli puolta suurempi, mutta oikeus puolitti summan, mutta nuo oikeudenkäynti kulut kaatui niskaan. Vastapuolelle tein kyllä tiettäväksi että olen pienituloinen ja varaton, mutta ei auttanut ja nyt ollaan tässä tilanteessa.
[/quote]
Oikeastaan voinkin sitten esittää tämän saman kysymyksen riitakumppanillesi, että kannattiko mennä oikeuteen riitelemään.
Todennäköisesti joutuu maksamaan oikeuskulunsa itse, ja voi vain nähdä unta, että sinulta saisi korvauksia koskaan, kannattiko hänen käytännössä hävitä rahaa, vain moraalisen voiton takia. Tuskin ulosotto paljoa pystyy viemään.
Hei Ap olen itse ollut asunnoton kierellyt paikasta toiseen vaatteet muovisäkissä ja velkaa ulosotossa monta tuhatta enemmän kuin sulla ja vielläkin velkaa on vaikka asunto asiat sain kuntoon joten eihän nyt kukaan oikeasti heitä veiviään jonkun typerän ulosoton takia on ihmisiä jotka ovat paljon huonomassa jamassa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:47"]
Olen pieneläkeläinen ja nyt pitäisi maksaa iso korvausvaatimus, ei ole rahaa ja ulosotolla uhataan. Mitä teen, itsemurhako ainut ratkaisu? En jaksa enää elää, tämä asia on vienyt kaikki voimat ja elämänhalun.
[/quote]
Kyllä sinä jaksat. Olet arvokas ihminen. Et kuole nälkään. nyt on kesä ja linnut laulavat. Maksat jos jotain ulosmitataan mutta tuskin tuosta paljon ottavat.
Kannattaa päästää tuo ensimmäinenkin laina ulosottoon, niin tilanne helpottaa. Ottavat sieltä ulosotosta 15 vuoden aikana sen minkä pystyvät ja sinulle jää vähintään se suojaosuus. Sinulle jää enemmän rahaa käyttöön kuin nyt, vaikka velkamäärä on lisääntynyt.
Ja mitä ihmettä olet tehnyt, että tuollainen korvausvaatimus? Oletko sammunut suihkuun?
Me olemme joutuneet oikeuteen kiinteistökaupan vuoksi. Mikäli meidän olisi pitänyt kaikki maksaa, olisi se tullut maksamaan meille n. 100.000 €.. Vastapuoli lähti meitä ja tuomareita huijaamaan oikeuteen. Väittivät, ettei heille kerrottu kauppaan liittyvistä asioista.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:49"]
Sovit maksusuunnitelman?
[/quote]
Ulosottomiehen kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä ja pyytää maksusuunnitelmaa, yleensä suostuvat. Se on etenkin työssäkäyvälle hyvä, koska silloin työnantajalla ei mene tietoa ulosotosta.
Ei ulosotto muutenkaan ole ihan sitä mitä ihmiset kuvittelevat, kukaan ei kanna esim. sohvia tai koti-irtaimistoa pihalle, usein ulosottomies ei edes käy kotona. Tuloistaan saa pitää suojaosan verran kuukausittain, ja ulosottomiehen luottamuksella esim. oman autonsakin saattaa voida pitää käytössään, vaikka se on periaatteessa ulosmitattu. Maksuhäiriömerkintä taitaa olla ikävin seuraus.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:28"]
Tämä kuulostaa karulta, mutta sinuna tekisin ensin maksusuunnitelman ja harkitsisin jopa prostituoiduksi ryhtymistä niin pitkäksi aikaa, että summa on maksettu. Huoraamalla saatu tulo on verotonta ja sillä voi tienata jopa tonnin-pari viikossa. Noin vuoden tienesteillä olisit jo velaton. Kaikenlaisille naisille löytyy kyllä "markkinoita". On huoraaminenkin parempi vaihtoehto kuin kuolema. Toki parempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta tässä siis bilpitön (joskin ehkä erikoinen) ratkaisuni.
[/quote]
Olen kohta 60v, että katutytöksi vai? En lähti vaikka olisin 40vuotta nuorempi. Minulla on skitsofrenia, paniikkihäiriö ja syvä masennus, tällainenko sitten tuollaiseen ammattiin?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:39"]
Rukoile Jeesus Kristusta niin saat rauhan. Älä tapa itseäsi rahan takia, älä minkään takia. Luota Jumalaan ja huuda Häntä apuun!
[/quote]
Olen rukoillut ja huutanut sisälläni lujaa Jumalan puoleen, mutta en ole vielä ainakaan saanut apua, pahemmaksi menee koko ajan.
Jos olet pienituloinen eläkeläinen, niin ulosotto ei vaikuta elämääsi juuta eikä jaata. Ulos oton suoja-osuudet ovat suurempia kuin toimeentulotuen suojaosuudet. Pitää vaan huolehtia että saa pitää käytössään sen osan tuloistaan mitä pykälät edellyttää, eikä vapaaehtoisesti maksa liikaa.
Itse en olisi yhtään huolissaan jos viettäisin eläkeiän ulosotossa. Se on paljon pahempi juttu kun menettää luottotietonsa nuorena, sillä kaikki normaalit asiat menee vaikeaksi.
Masentuneena on tosi vaikea pitää puoliaan. Sinulla on sairaus, ihan oikea sairaus eikä sitä tarvitse hävetä. Meillä mielenterveysihmisillä on jotain vain aivoissa erilailla kuin terveillä, eikä se ole meidän omaa syytä.
Kyllä sinun olisi pitänyt oikeudessa tuoda esille psykiatrin lausunto ihan rohkeasti. Itse jopa sanon kanssaihmisille että sori jos käyttäydyn näin mutta olen mielenterveyspotilas.
Otat nyt soskuun yhteyttä tai onko paikkakunnallasi sosiaalineuvojaa sairaille. Tarvitsisit jonkun joka pitäisi puoliasi tässä asiassa.
Ulosotto ei varmasti ole maailmanloppu.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:52"]Kannattako viedä asia hoviin? Jos siellä ottaisi puolustukseksi sairauteni, sillä minulla on kausia etten pysty toimimaan ollenkaan kuten normaali ihminen ja siksi olen joutunukint vaikeuksiin. Skitsofrenia on siitä vaikea sairaus, joskus pää pelittää, mutta toisinaan olen aivan ulkona koko tästä maailmasta. En kertonut mitään oikeudessa sairaudestani, sillä häpesin sitä, halusin että minua kohdeltaisiin kuin normaalia tervettä ihmistä. [/quote] Mitä juristisi sanoi tästä? Kerro nyt, mistä sinut tuomittiin korvauksiin? Sanoit, ettet tehnyt rikosta. Hajotitko jotain?
[/quote]
Siis en hajoittanut, en ole tehnyt mitään rikosta, vaan yksityinen riita-asia.
[/quote]
Mistä ihmeen riita-asiasta voi syntyä tuollainen korvausvastuu? Et ole tehnyt mitään rikollista, mitään ei ole mennyt rikki... Anteeksi jankutus, mutta hirvittää tämä.