Olen ulosotossa, itsemurhako ainoa ratkaisu?
Olen pieneläkeläinen ja nyt pitäisi maksaa iso korvausvaatimus, ei ole rahaa ja ulosotolla uhataan. Mitä teen, itsemurhako ainut ratkaisu? En jaksa enää elää, tämä asia on vienyt kaikki voimat ja elämänhalun.
Kommentit (86)
Miten sä oot onnistunut tunaroimaan, että toinen osapuoli vaatii tollasia summia
Tosiaan kun sun tulot on noin pienet, niin aika vähän taidat joutua maksamaan. Kun ihmisen tosiaan pitäisi elääkin, vaikka ulosotossa olisikin. Ja jos olet tosiaan eläkkeellä, niin eihän sun tulot tule tuosta nousemaan koskaan. Älä nyt tuollaisen asian takia ala mitään itsemurhaa miettimään! Ei sun elämä ulosoton vuoksi tule mihinkään muuttumaan!
Säästä henki. Katuisit varmasti kun tulet huomaamaan ettei uo ole maailman loppu.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:33"]
Miten sä oot onnistunut tunaroimaan, että toinen osapuoli vaatii tollasia summia
[/quote]
Vastapuolella hyvät asianajajat, minulle sattui huono, ja itse en psyykkisen sairauteni(skitsofrenia) takia pysty puolustautumaan, ja en koskaan ole ollut aikaisemmin oikeudessa, en ymmärtänyt mitään koko oikeudenkäynnistä, olin siellä täysin ulkona kuin lumiukko.
Vaikutat selvästi masentuneelta. Elämänhalun menettäminen ja itsemurhan pohtiminen ovat selkeitä oireita siitä. Nyt suosittelen, että otat reippaasti psykiatriin yhteyttä. Ulosoton takia ei itsemurhaa kannata tehdä, ei sinulta voida viedä kattoa pään päältä, koska olet pieneläkeläinen. Kyllä sosiaaliturva turvaa sinulle minimielintason, vaikka velat olisivat kuinka suuret. Eli nyt siis psykiatrille ja pyydät esimerkiksi neuroleptilääkitystä olosi helpottamiseksi. Lääkkeitä ei kannata pelätä, neuroleptit ovat ns. uuden sukupolven täsmälääkkeitä, joiden sivuvaikutukset ovat vähäisiä, mutta jotka voivat auttaa sinua saamaan elämänhalusi takaisin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:33"]
[/quote]
Vastapuolella hyvät asianajajat, minulle sattui huono, ja itse en psyykkisen sairauteni(skitsofrenia) takia pysty puolustautumaan, ja en koskaan ole ollut aikaisemmin oikeudessa, en ymmärtänyt mitään koko oikeudenkäynnistä, olin siellä täysin ulkona kuin lumiukko.
[/quote]
Petoksesta jouduit oikeuteen?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:33"] Miten sä oot onnistunut tunaroimaan, että toinen osapuoli vaatii tollasia summia [/quote] Vastapuolella hyvät asianajajat, minulle sattui huono, ja itse en psyykkisen sairauteni(skitsofrenia) takia pysty puolustautumaan, ja en koskaan ole ollut aikaisemmin oikeudessa, en ymmärtänyt mitään koko oikeudenkäynnistä, olin siellä täysin ulkona kuin lumiukko. [/quote] Petoksesta jouduit oikeuteen?
[/quote]
Ei mikään petosasia. En ole koskaan varastanut tai tehnyt petosta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:46"]Haisee hennalta
[/quote]
Jep. Henna on solvannut niin paljon ihmisiä netissä, että tämä oli vasta alkusoittoa
Itsellänikin on paljon velkaa, kaikki ulosotossa. Välillä tipahtaa syytteitä "petoksista", kun en kykene velkojani maksamaan. Olin nuori ja typerä, kun otin lainaa, jota en pystynyt maksamaan takaisin.
Elän tällä hetkellä toimeentulotuella ja siitä ei kyllä velkojen maksuun vielä riitä. Kunhan saan terveyteni kuntoon, alan maksaa velkoja pois noista tuista ja kunhan pääsen takaisin työelämään, niin sitten palkasta. Eikä ulosotto tai kukaan muukaan vaadi minua maksamaan mitään. Tuo 60 000e ja 200e/kk tuntuu vähän kummallisen suurilta summilta... Tunnen ihmisiä, jotka elävät myös tuilla ja he maksavat velkojaan takaisin n. 20-50e kuukaudessa, vaikka puhutaan kymppitonnien veloista.
Ei rahan takia kannata itseltään henkeä riistää. Minäkin elän ihan hyvää elämää (jos terveysongelmia ei lasketa).
Kannattako viedä asia hoviin? Jos siellä ottaisi puolustukseksi sairauteni, sillä minulla on kausia etten pysty toimimaan ollenkaan kuten normaali ihminen ja siksi olen joutunukint vaikeuksiin. Skitsofrenia on siitä vaikea sairaus, joskus pää pelittää, mutta toisinaan olen aivan ulkona koko tästä maailmasta. En kertonut mitään oikeudessa sairaudestani, sillä häpesin sitä, halusin että minua kohdeltaisiin kuin normaalia tervettä ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:52"]Kannattako viedä asia hoviin? Jos siellä ottaisi puolustukseksi sairauteni, sillä minulla on kausia etten pysty toimimaan ollenkaan kuten normaali ihminen ja siksi olen joutunukint vaikeuksiin. Skitsofrenia on siitä vaikea sairaus, joskus pää pelittää, mutta toisinaan olen aivan ulkona koko tästä maailmasta. En kertonut mitään oikeudessa sairaudestani, sillä häpesin sitä, halusin että minua kohdeltaisiin kuin normaalia tervettä ihmistä.
[/quote]
Henna, kannattaa viedä hoviin. Saat lisää matskua blogiin ja Jaana voi tulla puolustamaan
Ap, sossun minimin saat joka tapauksessa. Et taida nytkään saada juuri enempää.
Kannattaa huomioida tämä: Jos ulosotto menee pakolla, sossu huomioi sen menoja toimeentulotuen tarvetta arvioitaessa.
Mutta jos teet ulosoton kanssa vapaaehtoisen maksusuunnitelman, sossu ei huomioi lyhennystä menona.
Helsingissä näin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:52"]Kannattako viedä asia hoviin? Jos siellä ottaisi puolustukseksi sairauteni, sillä minulla on kausia etten pysty toimimaan ollenkaan kuten normaali ihminen ja siksi olen joutunukint vaikeuksiin. Skitsofrenia on siitä vaikea sairaus, joskus pää pelittää, mutta toisinaan olen aivan ulkona koko tästä maailmasta. En kertonut mitään oikeudessa sairaudestani, sillä häpesin sitä, halusin että minua kohdeltaisiin kuin normaalia tervettä ihmistä.
[/quote]
Mitä juristisi sanoi tästä? Kerro nyt, mistä sinut tuomittiin korvauksiin? Sanoit, ettet tehnyt rikosta. Hajotitko jotain?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:50"]
Itsellänikin on paljon velkaa, kaikki ulosotossa. Välillä tipahtaa syytteitä "petoksista", kun en kykene velkojani maksamaan. Olin nuori ja typerä, kun otin lainaa, jota en pystynyt maksamaan takaisin. Elän tällä hetkellä toimeentulotuella ja siitä ei kyllä velkojen maksuun vielä riitä. Kunhan saan terveyteni kuntoon, alan maksaa velkoja pois noista tuista ja kunhan pääsen takaisin työelämään, niin sitten palkasta. Eikä ulosotto tai kukaan muukaan vaadi minua maksamaan mitään. Tuo 60 000e ja 200e/kk tuntuu vähän kummallisen suurilta summilta... Tunnen ihmisiä, jotka elävät myös tuilla ja he maksavat velkojaan takaisin n. 20-50e kuukaudessa, vaikka puhutaan kymppitonnien veloista. Ei rahan takia kannata itseltään henkeä riistää. Minäkin elän ihan hyvää elämää (jos terveysongelmia ei lasketa).
[/quote]
Siis minulla on ennestään velkaa, jota lyhennän n. 200€/kk, tämä oikeudenkäynti tuli täysin puskista ja sititä n. 60000€ lasku, näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään. Siis tulot 900€, asumismenot 300€, lainanlyhennysn. 200€. Siis käteen jää n. 400€ josta täytyy maksaa kaikki muut menot,koko loppuelämän ajan ja nyt niskassa vielä 60000€, avioliitto säpäleinä, psyyke jo pettänyt, ja nyt pettämässä myös fysiikka.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:53"]Hei tsemppiä ap.Pystytkö avaamaan lisää,kuinka suuri summa kyseessä?Yleensä joku järjestely tuohon tarvitaan,velkaneuvontaa jne.Mistä korvausvaatimus tuli,onko edes oikeutettu?Faktahan on Se että taitaa Se mennä niin että jos pieneläkeläiseltä menee ulosottoon niin kyllä sinä pystyt rahaa saamaan elämiseen sossun luukulta yms.Ei peli ole vielä menetetty!Tärkeää olisi että saisit nyt apua ja neuvontaa.Ei tuommoisen takia elämäänsä kannata lopettaa,kyllä asia vielä jotenkin saadaan järjestymään :)
[/quote]
Minusta sossu ei myönnä mitään jos on ulosotossa... En ole satavarma.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:52"]Kannattako viedä asia hoviin? Jos siellä ottaisi puolustukseksi sairauteni, sillä minulla on kausia etten pysty toimimaan ollenkaan kuten normaali ihminen ja siksi olen joutunukint vaikeuksiin. Skitsofrenia on siitä vaikea sairaus, joskus pää pelittää, mutta toisinaan olen aivan ulkona koko tästä maailmasta. En kertonut mitään oikeudessa sairaudestani, sillä häpesin sitä, halusin että minua kohdeltaisiin kuin normaalia tervettä ihmistä. [/quote] Mitä juristisi sanoi tästä? Kerro nyt, mistä sinut tuomittiin korvauksiin? Sanoit, ettet tehnyt rikosta. Hajotitko jotain?
[/quote]
Siis en hajoittanut, en ole tehnyt mitään rikosta, vaan yksityinen riita-asia.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:52"]Kannattako viedä asia hoviin? Jos siellä ottaisi puolustukseksi sairauteni, sillä minulla on kausia etten pysty toimimaan ollenkaan kuten normaali ihminen ja siksi olen joutunukint vaikeuksiin. Skitsofrenia on siitä vaikea sairaus, joskus pää pelittää, mutta toisinaan olen aivan ulkona koko tästä maailmasta. En kertonut mitään oikeudessa sairaudestani, sillä häpesin sitä, halusin että minua kohdeltaisiin kuin normaalia tervettä ihmistä. [/quote] Mitä juristisi sanoi tästä? Kerro nyt, mistä sinut tuomittiin korvauksiin? Sanoit, ettet tehnyt rikosta. Hajotitko jotain?
[/quote]
Siis en hajoittanut, en ole tehnyt mitään rikosta, vaan yksityinen riita-asia.
[/quote]
En kertonut asianajajalle sairaudestani vasta kun oikeudenkäynnin jälkeen, sillä häpesin sairauttani. Olisi ehkä pitänyt avautua rohkeasti oikeudessa, mutta kuten sanoin olin huonossa hapessa silloin. Tiedän että pitäisi mennä psykiatrille, mutta en vain ole jaksanut ajatella mitään taikka toimia, sillä jo ruokakaupassa käyntikin ottaa sellaisen 3-4 päivän keskittymisen että jaksaa sinne lähteä, joskus olen syömättäkin päivän tai kaksi, kun en jaksa hakea ruokaa. Siis olen todella loppu, nukun vahvoilla unilääkkeillä 4-5 tuntia ja houkutus napata 20 tablettia kerralla on suuri, rohkeus on vain puuttunut.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"] Ei se auta velkojia perimään saataviaan, jos tapat itsesi. Kuka velkasi muka sitten maksaisi? Siinähän sinulla on syy elää: hoidat kunniallisesti velkasi tahoille, joilta olet rahaa lainannut. Ne ihan oikeasti ansaitsevat saada lainaamansa takaisin. [/quote] En ole lainannut keltään rahaa ja näin velkaantunut, riita-asia oikeudessa, jonka hävisin, kaikki minun ja vastapuolen oikeuskulut kaatui minulle+korvaussumma. [/quote] Kerro lisää. Heräsi uteliaisuus, myönnän. Mutta kauhistuttaa, miten voi köyhä ihminen ilman omaa syytään joutua maksamaan tuollaisia summia.
[/quote]
Korvaussumma on n. 30000€, mutta nuo oikeudenkäynti kulut tekivät toisen mokoman ja nyt korko laukkaa melkein 500€ kuukausi vahtia eli summa nousee koko ajan. Olen itse ollut eläkkeellä jo 30 vuotiaasta lähtien(psyykkiset syyt), eli ei ole kerääntynyt omaisuutta ja eläke siksi noin pieni.