Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulosotossa, itsemurhako ainoa ratkaisu?

Vierailija
28.06.2015 |

Olen pieneläkeläinen ja nyt pitäisi maksaa iso korvausvaatimus, ei ole rahaa ja ulosotolla uhataan. Mitä teen, itsemurhako ainut ratkaisu? En jaksa enää elää, tämä asia on vienyt kaikki voimat ja elämänhalun.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Mä oon sössinyt omat raha-asiani ja silti kaiken ahdistuksen keskellä yritän selviytyä. Mulla on pienemmät tulot kun sulla ja silti jaksan soitella perintäkirjeiden numeroihin ja sopia maksusuunnitelmia. Älä luovuta, mäkään en tehnyt niin vaikka helpommalta tuntuiskin heittää hanskat tiskiin!
Häntä pystyyn! <3

Vierailija
22/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittokin hajosi tähän samaan syssyyn ja sairastuin samalla. Ei ole helppoa. En tule koskaan esim. perimään mitään, eli valoa ei näy tämän mustan tunnelin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos jokainen ennen itsaria rikkoisi jotain? Kivittäisi ikkunoita paskaksi tms?

Vierailija
24/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:59"]

Noilla sun tuloilla ulosotto toteaa sut kyllä varattomaksi eli en usko että alkavat tuosta ulosmittaamaan mitään. Eriasia on jos sulla on jotain arvokkaampaa omaisuutta mitä voivat ulosmitata niin ne varmaan vie.

[/quote]

Ei ole mitään arvokasta, muutakuin tämä minun henki. Mutta kunei enää jaksa, niin ei jaksa.

Vierailija
25/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain rahaa. Ei sun tarvi maksaa niitä ikinä takaisin. 

Voit nauttia elämästäsi mutta joudut huoraamaan.

Vierailija
26/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta velkojia perimään saataviaan, jos tapat itsesi. Kuka velkasi muka sitten maksaisi? Siinähän sinulla on syy elää: hoidat kunniallisesti velkasi tahoille, joilta olet rahaa lainannut. Ne ihan oikeasti ansaitsevat saada lainaamansa takaisin.

Vierailija
27/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää paljonko on suojaosuus sinun tapaukessasi. Ulosotto loppuu 15 vuoden kohdalla

Vierailija
28/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä noin suuri korvaussumma?

Sun ei tarvi maksaa mitään. Lain mukaan jää suojaosuus, jos uo vie väkisin, sossu maksaa loput sulle toimeentulotukena.

Vierailija
29/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:02"]

Mieti jos jokainen ennen itsaria rikkoisi jotain? Kivittäisi ikkunoita paskaksi tms?

[/quote]

En ole rikkonut mitään.En ole rikollinen, rikoksesta minua ei ole syytetty, eikä korvausvaatimusta pyydetty,tämä on yksityisasia.

Vierailija
30/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienistä tuloista pystytä ulosmittaamaan mitään. En tiedä mikä se suojaosuus on, mikä pitää jäädä elämiseen, mutta ei sun tuloillasi varmaan ulosmitata mitään. Itse olen ollut samassa tilanteessa ja kun soitin ulosottovirastoon siellä iloinen ulosottomies vastasi että " juu, poistin kaikki velat, sulla on niin pienet tulot ettei noista voi mitään ulosmitata". Sanoi että velkoja voi hakea ne uudestaan perintään ja sitten taas ulosottoon. Jos sama tilanne ,ei niitä edelleenkään pystytä ulosmittaamaan. Oliko se 15v kun velat vanhenee. Ei nyt tuon takia kannata itseään tappaa.

Vierailija
31/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:02"]

[/quote]

En ole rikkonut mitään.En ole rikollinen, rikoksesta minua ei ole syytetty, eikä korvausvaatimusta pyydetty,tämä on yksityisasia.
[/quote]
Joku yksityinen taho vaatii sinulta tuollaista summaa? Oletko ihan varma, että vaatimukselle on perusteet? Onko oikeus päättänyt asian?

Vierailija
32/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys kunnan talous-ja velkaneuvojaan. Sinun tuloilla velkasi ei tule lyhenemään koskaan, vaan se kasvaa korkoa enemmän mitä pystyt lyhentämään. Velkajärjestely on yksi mahdollisuus, mutta nyt tosiaan yhteys velkaneuvojaan heti, koska pahimmillaan jonot ovat puoli vuotta, tämä kertoo siitä ettet ole ainoa ylivelkaantunut.

Vierailija
33/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2015 alusta suojaosuus on 680,70 € kuukaudessa yksin asuvalta. Jos tulot ovat suojaosuutta pienemmät, niistä ei voida ulosmitata mitään.

Vierailija
34/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"]

Ei se auta velkojia perimään saataviaan, jos tapat itsesi. Kuka velkasi muka sitten maksaisi? Siinähän sinulla on syy elää: hoidat kunniallisesti velkasi tahoille, joilta olet rahaa lainannut. Ne ihan oikeasti ansaitsevat saada lainaamansa takaisin.

[/quote]

En ole lainannut keltään rahaa ja näin velkaantunut, riita-asia oikeudessa, jonka hävisin, kaikki minun ja vastapuolen oikeuskulut kaatui minulle+korvaussumma.

Vierailija
35/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"]

[/quote]

En ole lainannut keltään rahaa ja näin velkaantunut, riita-asia oikeudessa, jonka hävisin, kaikki minun ja vastapuolen oikeuskulut kaatui minulle+korvaussumma.
[/quote]
Kannannattiko mennä oikeuteen riitelemään?

Vierailija
36/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ei ne sulta voi viedä paljon mitään kun on noin pienet tulot. Ja saat loput sossusta takaisin jos jotain otetaan.

Vierailija
37/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"]

[/quote]

[/quote]

Sääliksi käy riidan toista osapuolta, eivät varmaan tule koskaan saamaan rahojaan. 

Vierailija
38/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi, siinä ei näe ratkaisua koska senhän sinä tekisit jos tietäisit. Tuon kokeneena menee jokunen vuosi mutta jossain vaiheessa helpottaa. Ota voimaa lapsista tai toisista ihmisistä,.

Vierailija
39/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"] Ei se auta velkojia perimään saataviaan, jos tapat itsesi. Kuka velkasi muka sitten maksaisi? Siinähän sinulla on syy elää: hoidat kunniallisesti velkasi tahoille, joilta olet rahaa lainannut. Ne ihan oikeasti ansaitsevat saada lainaamansa takaisin. [/quote] En ole lainannut keltään rahaa ja näin velkaantunut, riita-asia oikeudessa, jonka hävisin, kaikki minun ja vastapuolen oikeuskulut kaatui minulle+korvaussumma. [/quote] Kannannattiko mennä oikeuteen riitelemään?

[/quote]

En halunnut oikeuteen, vaan minut haastettiin sinne, olisin halunnut sopia asian, enkä oikeudenkäyntiä, mutta se ei vastapuolelle käynyt. Vaatimus oli puolta suurempi, mutta oikeus puolitti summan, mutta nuo oikeudenkäynti kulut kaatui niskaan. Vastapuolelle tein kyllä tiettäväksi että olen pienituloinen ja varaton, mutta ei auttanut ja nyt ollaan tässä tilanteessa.

Vierailija
40/86 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:04"]

[/quote]

[/quote]
Kerro lisää. Heräsi uteliaisuus, myönnän. Mutta kauhistuttaa, miten voi köyhä ihminen ilman omaa syytään joutua maksamaan tuollaisia summia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi