Mikä aiheuttaa sen että ihmisestä tulee suvaitsevainen?
Itse voisin ajatella syyksi ainakin sellaista naiviutta, että kaikkien maailman ihmisten ajatellaan olevan sellaisia kuin sinä ja minä.
Kommentit (176)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 02:08"]Olkoot koulutettu tai ei, mutta sinisilmäinen ei saa olla kansakunta, koska se jos mikä on sitä tyhmyyttä ja sulkee kaiken hyvänkin pois. Valitettavasti meillä on olevinaan täällä suomessa koulutettua väkeä, jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, kun todellisessa tyhmyydessä tulee imeneeksi kuin sieni, kaikki asiat joita tulisi kyseenalaistaa, mutta sellaista se on joillakin ei riitä todellinen äly mihinkään ja siksi meillä on niitä jotka kutsuvat itseänsä suvaitsevaisiksi, jotka eivät kuitenkaan ole suvaitsevia, kun vihaavat niitä, jotka ajattelevat toisin ja usein järkevästi.Suvaitsevaiset tuntuvat olevan niitä, joita on helppo aivopestä, kunhan ovat selvinneet kouluista läpi ja jotkut ovat taas niitä, jotka selviävät aivopesusta ja pystyvät itseänsä ja muita puolustamaan muilta, jotka näkevät asiat eritavalla, kuin meidän länsimaissa.
[/quote]no olipa niin sekavasti kirjoitettu et epäilen kirjoittajan älynlahjoja
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="28.06.2015 klo 01:45"]
Itse voisin ajatella syyksi ainakin sellaista naiviutta, että kaikkien maailman ihmisten ajatellaan olevan sellaisia kuin sinä ja minä.
[/quote]
Mitä enemmän pintakuorta rapsutetaan pois, sitä enemmän siellä ytimessä on asioita, jotka yhdistävät ihmisiä. Ihan yksinkertaisimmillaan jokainen haluaa välttää kärsimystä ja olla onnellinen.
[/quote]AP:na pysymisen helppo resepti: älä kouluttaudu saati sivistä itseäsi.
Ei suvaitsevaisuudessa ole mitään vikaa. Monet vaan näistä nykysuvaitsevaisista suvaitsee kaikkea vääryttä, jos se vääryys vain sattuu olemaan islamin nimeen tehty. Esim. Naisasialiitto unioni ei halunnut kommentoida Tapanilan joukkoraiskauksia, koska "se lisäisi rasismia". Eli käytännössä vaikenivat täysin viimevuosien yhdestä pahimmasta joukkoraiskauksesta.
Minä en suvaitse mitään mikä rikkoo Suomen lakia ja oikeustajuani. Suvaitsen siis esimerkiksi maltilliset muslimit (vrt. tataarit), mutta en voi suvaita mm. sukuelinten silpojia, moniavioitumista, lapsiavioliittoja, raiskaajia, kunniamurhia, rikollisia yms. Jos tänne pieneen maahan tulee pakoon sodan vainoja ja on valmis nöyränä tekemään osuutensa leipänsä eteen ja noudattamaan Suomen lakia, niin tervetuloa. Näillä mielipiteillä minua pidetään yleensä rasistina.
[/quote]
Muita ihmisiä suvaitsevat vanhemmat, jotka eivät opeta lapsiaan vihaamaan erilaisuutta. Sinun vanhempasi opettivat, ja se tulee varjostamaan sinua aina, ellet ymmärrä miten typerää erilaisuuden vihaaminen on.
Ja kyllä, olen ihan supi-Suomalainen (vähän verta Ruotsista ja Saksasta viimeisen 4 sukupolven aikana), minulla on kaverina niin homoja, lesboja, yksi transseksuaali, muutama tataari (muslimeja) kuin egyptiläinenkin muslimi (mies).
28 lisää, että olen naimisissa mamun kanssa, tosin minun mamuni on englantilainen ja anglikaani (ei järin uskonnollinen). Tuli tänne aikoinaan töihin.
Jos joku suvaitsee äärimmäisen pahuuden ideologioita, kuten islam tai kommunismi, kyse on aivopesusta tai pahuudesta. Hieman yksinkertaiset ja naiivit ihmiset on helppo aivopestä toistamalla näitä rauhanuskonto-fraaseja. Suuri osa suvakeista on kuitenkin aidosti pahoja, he rakastavat väkivaltaa ja nautiskelevat katsella kun rahvasta raiskataan, ryöstetään ja pahoinpidellään. Monet jo odottelevat kärsimättömästi, että tännekin saadaan mestaukset, pommiattentaatit ja täysi uskonsota.
Tilanne on tänä vuonna karannut käsistä, vastaanottokeskukset pullistelevat uskonsotureita, joukossa ei ole äitejä lapsineen, ainoastaan 20-40 vuotiaita ukkoja.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 02:06"]Konservatiivien ja liberaalien aivot toimivat eri tavalla
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/10/aivokuva-voi-kertoa-oletko-konservatiivi-vai-liberaali
[/quote]Todella mielenkiintoinen juttu!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:10"]Jos joku suvaitsee äärimmäisen pahuuden ideologioita, kuten islam tai kommunismi, kyse on aivopesusta tai pahuudesta. Hieman yksinkertaiset ja naiivit ihmiset on helppo aivopestä toistamalla näitä rauhanuskonto-fraaseja. Suuri osa suvakeista on kuitenkin aidosti pahoja, he rakastavat väkivaltaa ja nautiskelevat katsella kun rahvasta raiskataan, ryöstetään ja pahoinpidellään. Monet jo odottelevat kärsimättömästi, että tännekin saadaan mestaukset, pommiattentaatit ja täysi uskonsota.
Tilanne on tänä vuonna karannut käsistä, vastaanottokeskukset pullistelevat uskonsotureita, joukossa ei ole äitejä lapsineen, ainoastaan 20-40 vuotiaita ukkoja.
[/quote]Tätä lukiessa tuli jo nauru. :D
Ihmisarvon ymmärtäminen: Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
Se on helppoa olla suvaitsevainen, kun ei itse ole tekemisissä mamujen kanssa. Esimerkiksi ystäväni asuu omakotitalossa, kulkee autolla ja liikkuu muutenkin päiväs aikaan ja minä asun lähiössä, kuljen julkisilla ilta aikaan töissä. Minä näen päivittäin uhkaavia tilanteita näiden yksittäis tapauksien taholta ja ystäväni ei törmää näihin edes joka viikko. Ystäväni on helppo olla suvis, kun ei itse tarvitse pelätä. Sama poliitikoilla, mersulla ajetaan kohteeseen ja mennään rauhalliselle omakoti alueelle kotiin, ei tarvitse kuunnella mölinää, eikä pelätä tyttäriensä puolesta.
34 jatkaa, että ei minullakaan ole mitään muita mamuja vastaan, mutta nämä huonosti käyttäytyvät somali miehet voisi mennä sinne mistä ovat tulleet.
Sana suvaisevaisuus on muuttanut nykyisin täysin merkitystään. Tärkeästä ja ehdottoman positiivisesta asiasta on tehty tämän päivän taistolaisten toimesta itseinhon ja -tuhon synonyymi. Vastaava on käänteisesti tapahtunut sanalle rasismi.
Iso osa "suvaitsevaisista" on tosi huomionhakuisia. Omaa "suvaitsevaisuutta" pitää oikeen korostaa esim. vaihtamalla fb:n profiilikuva sateenkaaren väriseksi, postaamalla kamala kasa kuvia Gay Prideltä, linkittämällä kaikenlaisia homosivustoja, haukkumalla eri mieltä olevia ja käyttämällä suvaitsevaisia hashtageja kuten #gayisok ja #minäolenpakolainen
Suvaitsevaisuus ei ole synonyymi sinisilmäisyydelle tai hyysäykselle.
Perintö. Rikkaat vanhemmat & pumpulissa kasvaminen. Ei tartte itse elättää itseään.
Onni. Ei ole joutunut pahoinpidellyksi/raiskatuksi/ryöstetyksi/liikenneturman uhriksi.
Aate. SDP kommari tai vihreä. Puoluetuki.
Duuni, joka on olemassa mamujen vuoksi. Esim. sossu.
Kupla. Ei lue kuin suvakkilehtiä, jos niitäkään.
Päihteet sumentaa aivot.
Lapsellisuus, ei ole elämänkokemusta.
Onhan näitä syitä.
Mikäli ihminen ei pysty ymmärtämään elämässä vallitsevia realiteetteja ja faktoja, on kysymys mielisairaudesta tai älyllisestä jälkeenjäämisestä.
Täysijärkinen ihminen ei hyppää esim. talon katolta tai kalliojyrkänteeltä varmaan kuolemaan, mielisairas tai jälkeenjäänyt sensijaan kyllä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:22"]Se on helppoa olla suvaitsevainen, kun ei itse ole tekemisissä mamujen kanssa. Esimerkiksi ystäväni asuu omakotitalossa, kulkee autolla ja liikkuu muutenkin päiväs aikaan ja minä asun lähiössä, kuljen julkisilla ilta aikaan töissä. Minä näen päivittäin uhkaavia tilanteita näiden yksittäis tapauksien taholta ja ystäväni ei törmää näihin edes joka viikko. Ystäväni on helppo olla suvis, kun ei itse tarvitse pelätä. Sama poliitikoilla, mersulla ajetaan kohteeseen ja mennään rauhalliselle omakoti alueelle kotiin, ei tarvitse kuunnella mölinää, eikä pelätä tyttäriensä puolesta.
[/quote]
Minä asun mamulähiössä myöskin. Ei minua pelota. Auotko heille päätäsi vai miksi uhkaavat?
Yliopistossa opiskelu. Ei siksi, että se opiskelu tekisi älykkäämmäksi, vaan siksi, että ns.suvaitsevaisuus on ainoa ajattelunormi, jota varsinkin humanistisissa ja valtiotieteellisissä suvaitaan.