Mikä elämänohje teille on jäänyt erityisesti mieleen?
Mikä toisen henkilön antama elämänohje teille on jäänyt mieleen pitkänkin ajan takaa?
Itselläni on pyörinyt jo jonkun aikaa muorini sanoma "ystävistä kannattaa sitten pitää kiinni". Silloin ajattelin että tuohan on ihan itsestäänselvyys, mutta nyt olen huomannut ettei se olekaan niin itsestäänselvää vaan sen eteen täytyy myös tehdä töitä jotta ne ystävyyssuhteet pysyvät elämäntilanteiden muuttuessa.
Kommentit (117)
"Katso aina ylöspäin ihmistä joka tekee työn mitä itse et haluaisi tehdä"
"Nousee se aurinko huomennakin"
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:54"]"Hullu ei huomaa ja viisas ei virka mittään" Äitini hokee edelleen.
[/quote]
Tarkoitat varmaan: hölmö ei huomaa ja viisas ...
'Peilin edestä löydät syyllisen'
Tuota kuulin lapsena/nuorena ja tämä fraasi yökötti pitkän aikaa kunnes nyt on alkanut tuntua Totuudelta™®
"Parasta tulevaisuudessa on se, että se tulee päivä kerrallaan"
Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
Kaikkea ilmaista viinaa ei tartte juoda.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:45"]Kadu mitä muuta tahansa, mutta älä elämättä jäänyttä elämää.
[/quote]
Meillä siis "kadu mitä muuta tahansa, mutta älä elettyä elämää"
People always told me, be careful of what you do, and don't go around breaking young girls' hearts. And mother always told me, be careful of who you love, and be careful of what you do, 'cause the lie becomes the truth.
Eipä ole elämänohjeita annettu. "Oletteko vieneet baarikaapista viskiä?" -kysyivät meiltä alle 10 -vuotiailta, muistan että oli hetki, kun ottivat "välittäen" kontaktia meihin (ei oltu viety, seurattu vain kännisten aikuisten toulailuja koko lapsuutemme ajan).
"Kiltti poika ei pillua saa" kunpa olisin vain tiennyt aiemmin
"Vessasta näkee kuinka siisti talon emäntä on".
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 01:53"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:45"]
Kadu mitä muuta tahansa, mutta älä elämättä jäänyttä elämää.
[/quote]
En tätä tajua?
[/quote]
Tarkoittaa sitä, että ei kannata jättää elämää elämättä siinä pelossa, että tekee vääriä valintoja/saattaisi joskus katua jotakin.
[/quote]
Minä taas ymmärsin niin, että vaikka olisikin jäänyt tekemättä jotain, niin turha sitä on katua/murehtia, kun menneisyyteen ei kuitenkaan voi enää vaikuttaa.
"Jonakin aamuna heräät ja huomaat, että voit tehdä mitä tahansa."
Jos haluaa jotain, pitää ajatella niin että on sen jo saanut. Äitini energiahoitaja sanoo aina näin. Toimii. Esimerkiksi autoa ajaessa ja miettiessä että löytääköhän parkkipaikkaa, kun ajattelen että siellä on jo minulle parkkipaikka taloni edessä (asun hki:n keskustassa), niin ainahan sielä silloin onkin. Jos ajattelen että varmasti on taas katu täynnä ja kuinkahan kauas sitä joutuu parkkeeraamaan, niin varmasti silloin on katu täynnä :D