Mikä elämänohje teille on jäänyt erityisesti mieleen?
Mikä toisen henkilön antama elämänohje teille on jäänyt mieleen pitkänkin ajan takaa?
Itselläni on pyörinyt jo jonkun aikaa muorini sanoma "ystävistä kannattaa sitten pitää kiinni". Silloin ajattelin että tuohan on ihan itsestäänselvyys, mutta nyt olen huomannut ettei se olekaan niin itsestäänselvää vaan sen eteen täytyy myös tehdä töitä jotta ne ystävyyssuhteet pysyvät elämäntilanteiden muuttuessa.
Kommentit (117)
Ihminen katuu niitä asioita joita ei tehnyt, eikä niitä joita teki.
Älä koskaan mene nukkumaan vihaisena. Leikkimielisyyttä ei saa koskaan kadottaa. (äiti)
Tee toiselle niin kuin haluaisit itselle tehtävän.
Mummi sanoi aina että älä luota ryssään.
Älä ole laumasielu. Ne hyppää vaikka kalliolta alas kuin sopulit jos joku tarpeeksi sulava suustaan saa ne tykkäämään itsestään. Äitini neuvo. Joo omantienkulkijaksi tultu on. Hyvine ja huonoine puolineen.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:00"]
Asioilla on tapana järjestyä.
[/quote]
Tämä on yksi huonoimmista neuvoista/viisauksista. Usein ne asiat ei järjesty ainakaan hyvällä tavalla jos niiden vain antaa olla.
Olen ollut lapsesta asti herkkä ja itkin herkästi, tätä olen vieläkin. Paljon hyvää äidistä en muista mutta sen muistan kun sanoi "herkkyys on vahvuus, ei heikkous, muista se" Ja minä olen muistanut :') (hupsis ku tuli kyyneleet silmiin:D)
Tää nyt tuli ekana mieleen,
Älä tuhlaa aikaasi ihmiseen, joka ei tuhlaa aikaansa sinuun. Älä tuhlaa rakkauttasi ihmiseen, joka ei tuhlaa rakkauttaan sinuun. Älä tuhlaa kyyneleitäsi ihmiseen, joka saa sinut itkemään yhä uudelleen ja uudelleen, valuttamatta itse yhtäkään sinun vuoksesi. Hymyile ihmisille jotka saavat sinut hymyilemään, luota heihin jotka ovat sen arvoisia, tuhlaa aikaasi heille jotka sitä arvostavat, ja muista, että jokainen ihminen tekee oman onnensa valitsemalla lähelleen ne ihmiset, jotka saavat hänet hehkumaan!
Ja varmaan ainoa elämänohje mun äidiltä oli että älä hanki lapsia alle 25vnä
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:26"]
Meidän opinnonohjaaja sanoi yläasteella että vaikka mokaisi jonkun asian ihan täydellisesti ja sillä hetkellä se tuntuisi ihan maailmanlopulta, niin pitää miettiä että onko sillä asialla oikeasti enää mitään väliä 10 vuoden päästä? 10 vuotta menee niin äkkiä elämässä. Tuosta on nyt aikaa jo 15 vuotta mutta se on jäänyt hyvin mieleen.
[/quote]
Minulle opettaja sanoi yläasteella, kun stressasin miltä mahdan näyttää valokuvissa, että jokainen katsoo aina kriittisimmin juuri omaa kuvaansa. Jotenkin se oikeesti helpotti, tajusin ettei kaikki kyylää kuvassa juuri minua ja arvostele. Ja vaikka kyyläisivätkin, niin silti eri tavalla kuin omaa kuvaansa. Eikä sillä oikeasti ole edes väliä.
Ole oma itsesi. Kukaan ei tee sitä sinua paremmin.
Osui silmiin kaupan korttihyllystä tuollainen teksti ja jäi takaraivoon kummittelemaan.
Kun olin pieni tyttö, ukkini sanoi: "Älä sitten lähde joka pojan kelkkaan." Silloin en ymmärtänyt neuvoa ja mietin, miksei poikien potkukelkkojen kyytiin saa mennä.
Äitini taas sanoo joka kerta kun johonkin lähden: "Muista, maltti on valttia." Se on kyllä hyvä neuvo, toimii niin autolla ajaessa, baari-illoissa kuin oikeastaan kaikissa uusissa, jännissä tilanteissa.
Itselleenkin pitää osata antaa anteeksi.
Elä ikinä kieltäydy tarjotusta kurkkupastillista.
Elä huoli, jokkainen ettii sitä ommoo hommoo.
Jos mieheltä haluaa jotain, kannattaa asia esittää hänelle niin että mies itse luulee keksineensä koko ajatuksen :D Suomitytöt New Yorkissa Annabella sanoi noin yhdessä jaksossa, mutta myös äitini on aina toitottanut tätä ja osaa tuon homman todella hyvin isäni suhteen :D
Isä kertoi oman isänsä sanoneen, että "oikeus voittaa" ja "paha saa palkkansa". Isä täydensi näitä toteamalla, että niin ei todellakaan käy aina tässä maailmassa.