Mirtazapin unilääkkeenä. Onko kokemuksia? Olen nyt yli kuukauden katsonut mitä syön
Tavoitteena tiputtaa painoa. Kaiken roskaruoan ja karkit olen jättänyt pois. Käytän mirtazapinia nukkumiseen pienellä annoksella. Onko mahdollista että jumittaa aineenvaihduntaa. Tiedän että saattaa lisätä makeanhimoa mutta minulle ei ole tätä tehnyt. Onko Kokemusta lääkkeestä?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta heti. Kokemusta on, omalääkäri keksii aina jotain uutta ja kerran johonkin vaivaani sain tätä lääkettä. Parin pillerin jälkeen oli valmis tekemään itsemurhan. Vajosin sellaiseen synkkyyteen, etten koskaan ollut kokenut sellaista.
Tuli mieleen, että lääkkeellä on jotain tekemistä asian kanssa ja lopetin. Tilanne parani heti ja muutanan viikon jälkeen otin kokeeksi pillerin ja sama tulos. Kerroin lääkärille asiasta, mutta hän ei uskonut.
Jos lääkkeellä tuollaisia vaikutuksia, niin montako itsemurhaa menee sen tiliin.
Samanlainen kokemus masennuslääkkeistä. En ole koskaan ollut niin hirveissä tiloissa. Olin aivan sekaisin ja oli pienestä kiinni, etten olisi tappanut itseäni. Minulle vain eräskin psyk.sairaanhoitaja vain tokaisi että sait sitten niistä ne paskimmat olot. Olin tietoinen, ettö olo voi pahentua aluksi, mutta en olisi uskonut, että lääkkeet muuttavat minun niin itsetuhoiseksi ja levottomaksi ja sekavaksi. Ei kiitos enää minulle noita myrkkyjä.
Moikka,
Jokaisella lääkkeet toimii yksilöllisesti, joten kokeile ensin itse ja vasta sen jälkeen kannattaa lukea, löytyykö vastaavanlaisia sivuoireita/kokemuksia muilta kuin itseltäsi. Lääkäsiltä kannattaa kysyä, kauanko mahdollisten sivuoireiden kanssa kannattaa kokeilla, kunnes lopettaa/vaihtaa lääke.
Tässä kuitenkin oma kokemukseni: olen käyttänyt Mirtazapinia unettomuuteen ja otin pienellä annostuksella, koska pienempi annostus nukuttaa enemmän. Olen kuitenkin lopettanut lääkkeen, koska kyllä vaikka nukuin näennäisesti hyvin Ja kyllä, nukuin tuntimäärällisesti paljon enemmän, mutta älykellon mukaan unen laatu oli loppujen lopuksi paljon heikompaa, kun luonnolliset uneni, vaikka ne tuntimäärällisesti olivatkin lyhyemmät. Punnittuani asiaa totesin, että otan mieluummin ne luonnolliset unet, vaikka tuntimäärällisesti jäisi lyhyiksikin välillä, niin sentään niissä pääsee syvempään luonnolliseen unitilaan. Mirzalla nukuin kyllä 10-12 tuntiakin yössä, mutta uni oli ainakin kellon mukaan aina kevyttä ja uni jäi siten tasolle "heikko".
Suurempi syy lopettamiselle oli kuitenkin lääkkeen ottamisesta seuraava päivä. Herääminen oli vaikuaa ja seuraava päivä meni aivan tokkurassa, työelämässä joutui todella pinnistelemään, jotta jaksoi päivän. Lopulta helpompi oli olla niillä huonoilla luonnollisilla yönilla, kuin nukkunut Mirzan voimin ja aivan pökkelönä seuraavan päivän iltaan. Myös ruokahalu oli ihan järkyttävä: heti aamusta teki mieli isoa annosta pastaa, myöhemmin kaikkea mahdollista huonoa: pitsaa, sipsiä, suklaata, munkkia, pullaa, karkkia.... Jne. Ja normaalitilassa syön siis 5 kertaa päivässä, monipuolisesti ja terveellisesti. Mirzan kanssa ruokahalu kohdistuu nimenomaan kaikkeen energiatiheään. En yhtään ihmettele, että pitkäaikaisessa käytössä lääke lihottaa monia. Aivan jäätävä hevosen nälkä, eikä siihen auttanut minulla mikään muu kuin syöminen.
1/4 tabulla kroppaan tulee ihmeellinen jännitystila joka tosi inhottava. On kuin tekisi mieli alkaa sätkimään. Lopulta nukahdan, näen ikäviä unia ja aamuyön tunteina valvon. Itsellä ei ruokahalumuutoksia, mutta tuttu sanoi että ko. valmiste lihottaa (terv.hoidon ammattilainen). Lopetin mirtan käytön tuon jännitystilan takia.
Heti lääkkeen aloittamisen jälkeen tuli kyltymätön himo miestenväliseen seksiin. Jätin vaimoni ja kävin päivittäin eri miesten seksileluna. Tämä taipumus poistui vasta puoli vuotta lääkityksen lopettamisen jälkeen.
Perheenjäsenelle määrättiin Mirtaa ruokahaluttomuuteen.
Oon syöny 4v mirta 15 vakavaan unettomuuteen ja duloxetiini 400 vaikean masennuksen estolääkityksenä.
Painoa on toki kertynyt, pudottaminen hankalaa/hidasta.
Mutta plussat: nukun hyvin, olen päivisin pirteä oma itseni.
Aion jatkaa niin kauan kuin mahdollista näillä, pelkään enemmän kuin mitään masennuksen uusimista. Silloin olen täysin voimaton itsetuhoinen surkimus (eikä mitään syytä masennukselle ole)
Lääkäri sanoi että on todella erikoinen lääke... 1/4 15 mg:stä toimii unilääkkeenä mutta isommat annokset eivät, ovat mielialalääkettä. Saas nähdä...
Mun lekuri sano että ad. puolikas tabu auttaa ,muttei sitä isompi annos, unettomuuteen siis.
No ei auttanu, mikään annos.
Turha pilleri mun kohalla.
Itse syönyt mirtazapinia yli 20v unettomuuteen ja ei ole enään tietenkään mitään haittoja, koska elimistö on tottunut kyseiseen lääkkeeseen ja otan vaan 7.5mg eli pienimmän määrän mitä pienimmästä tabusta saa ja nukun ihan hyvin edelleen ja nyt kun on älykellot sun muut tullut, niin huomaa, että unenlaatu on ihan hyvää, mutta jos jätän ottamatta, niin heräilen pitkin yötä, tai levotonta unta, tai en saa unenpäästä kiinni.
Muistan kun aloitin 15mg.sella, niin olin ihan tokkurassa aamuisin ja suuta kuivasi ymt yleiset masennuslääkkeen haitat, mutta pikkuhiljaa ne meni pois ja josainkohtaa pienensin annoksen tohon pienimpään, koska pienempi auttaa juuri uneen ja isommat annokset auttaa masennukseen, mutta kaikki on yksilöllistä ja joillekkin sopii ja joillekkin ei tietty.
Voi käyttää tilapäisesti, pitkässä käytössä aiheuttaa unihäiriöitä.
tabletti Mirta 15 mg:sta eilen ja joo, kyllä nukuin, mutta heräämisen jälkeen olo on ollut motra tuntia tokkurainen. Ärsyttää ihan kaikki ja samaan aikaan pohjaton väsymys ja kummallinen ikään kuin värähtely tuntuu koko kropassa. Tämä on vielä pahempaa kuin huonosti nukutun yön jälkeen.
1/4 tabletti 15 mg Mirtasta siis. Olo oli iltaan asti väsynyt ja vihainen ja olin todella ilkeä myös puolisolleni. Omat ajatukset olivat kamalia. Mirtan kokeilu unettomuuteen loppuu tähän - olen mieluummin todella väsynyt unettomuuden takia kuin kärsin Mirtan aiheuttamista oireista.
Ruuasta se lihominen johtuu.
Syöt liikaa!
Mitrsa on shittii. Lääkekannabi on rok.
Kannattaa lopettaa heti. Ensinnäkin lihottaa tosi paljon. Lisää ruokahalua ja kerää myös nestettä. Myös kasvoihin. Lisäksi leikkaa hyviä fiiliksiä niin ettei mikään tunnu miltään. Mutta kaikkein pahinta on vieroitusoireet, jos syöt sitä pidempään ja haluat sitten lopettaa. Voit googlata mirtazapin/remeron withdrawall hell niin tiedät. Kannattaa lopettaa heti tänään.
Remeron(Mirtazapin) ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/remeronfi.html tosi hyvä lääke. Auttaa useiden viikkojen käytön jälkeen hitaasti mutta varmasti. Et tunne olevasi lääketokkurassa ja olo kohentuu pikkuhiljaa. Suosittelen mutta ole pitkäpinnainen vaikutus ei heti ala.
Laihdutin Mirtazapin-kuurin aikana 10 kiloa
Vierailija kirjoitti:
Mitrsa on shittii. Lääkekannabi on rok.
Niinhän se on mutta lääkekannabista et saa vaikka se olisi kuinka vähähaittaista. Sillä voi päihtyä niin siksi sitä ei saa. Logiikka vähän ontuu kun diapameja tai opioideja voi saada vaikka nekin ovat päihdyttäviä. Sen täytyy olla se fyysinen riippuvuus mikä tekee niistä lääkärien logiikalla parempia kuin lääkekannabis joka ei aiheuta niin voimakasta riippuvuutta.
Olen käyttänyt puolitoista vuotta 15 mg:4 nukahtamiseen. Toimii täydellisesti mulla. Ei sivuvaikutuksia, ei lihomista. Ehkä jopa päin vastoin eli kun saan nukuttua hyvin, pysyy muukin elämä balanssissa, syön terveellisesti ja liikun. Tehokaan ei ole heikentynyt. Tällä mä meen varmaan mun loppuelämän.
Mirtsan vaihto doxepiniin, josko vähemmän sivuoireita