Mirtazapin unilääkkeenä. Onko kokemuksia? Olen nyt yli kuukauden katsonut mitä syön
Tavoitteena tiputtaa painoa. Kaiken roskaruoan ja karkit olen jättänyt pois. Käytän mirtazapinia nukkumiseen pienellä annoksella. Onko mahdollista että jumittaa aineenvaihduntaa. Tiedän että saattaa lisätä makeanhimoa mutta minulle ei ole tätä tehnyt. Onko Kokemusta lääkkeestä?
Kommentit (110)
Mulla vaihdettiin Mirtzapin Ketipinoriin. En oikein usko, että se mulla noin pienellä annoksella lihottaisi. Enemmän se unettomuus lihottaa, koska jostainhan sitä energiaa on saatava.
Paras lääke, joka eniten auttaa unettomuuteen on Imovane. Kurjaa, että lääkärit panttaavat niitä. Olen käyttänyt sitä silloin tällöin vuosikausia samalla puolikkaalla annoksella, eli ei tarvitse nostaa annosta, eikä aiheuta riippuvuutta. Kun kärsii pahasta, kroonistuneesta unettomuudesta, se on paras apu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaihdettiin Mirtzapin Ketipinoriin. En oikein usko, että se mulla noin pienellä annoksella lihottaisi. Enemmän se unettomuus lihottaa, koska jostainhan sitä energiaa on saatava.
Paras lääke, joka eniten auttaa unettomuuteen on Imovane. Kurjaa, että lääkärit panttaavat niitä. Olen käyttänyt sitä silloin tällöin vuosikausia samalla puolikkaalla annoksella, eli ei tarvitse nostaa annosta, eikä aiheuta riippuvuutta. Kun kärsii pahasta, kroonistuneesta unettomuudesta, se on paras apu.
Kuinka kauan olet nyt syönyt tuota ketipinoria / onko ollut hyvä?
Mirtan haitat: nostaa silmänpainetta, hidastaa ruoansulatusta, aiheuttaa ympärivuorokautisen pöhnän.
Ei nukuta mutta koko ajan väsyttää. Kun lääkkeen lopettamisesta on viikko tajuaa näkevänsä maailman taas kirkkaasti ja järki juoksee.
Mirtaan tulee nopeasti toleranssi: silloin saa vain haitat.
Siksi lopetin Mirtan taas. Jos lääkettä tarvitsee, parempi on käyttää oikeaa unilääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Mirtan haitat: nostaa silmänpainetta, hidastaa ruoansulatusta, aiheuttaa ympärivuorokautisen pöhnän.
Ei nukuta mutta koko ajan väsyttää. Kun lääkkeen lopettamisesta on viikko tajuaa näkevänsä maailman taas kirkkaasti ja järki juoksee.
Siksi lopetin Mirtan taas. Jos lääkettä tarvitsee, parempi on käyttää oikeaa unilääkettä.
Tuliko vierotusoireita lopetuksesta, olitko käyttänyt kauan?
Mä käytin tuota masennukseen, kun mulla ei ollut yhtään ruokahalua. Kyllä tuo ruokahalua ainakin lisäsi reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus tuosta Mirtzasta: yö levoton, en nukkunut hyvin. Seuraava aamupäivä sumussa ja hirveä makeanhimo. Kahtena iltana kokeilin, sitten menin lääkäriin joka tätä määräsi; vaadin häntä ottamaan minun läsnä ollessa tuota pilleriä. Ei suostunut-miksiköhän? Harmi että heitin pillerit roskiin- olisin voinut antaa niitä nirsolle koiralleni. NO ei, ei sitä kamalaa pahoinvoinnin tunnetta koko aamupäivän.
Monenlaisia asioita tulee vastaanotolla eteen, mutta eipä ole kukaan potilas toistaiseksi tarjonnut lääkkeitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla toiminut melko hyvin jo vuosia. Paino pysynyt samana. Paljon parempi vaihtoehto kuin esim. ketiapiini/ketipinor, josta minulle tuli pysyviä haittoja.
Mitä muka? Millainen annos Ketipinoria? Unilääkkeeksi riittää 1/4 murunen 25 mg tabletista.
Lihottaa jäätävästi ja turvottaa!
Ketipinor on psykoosilääke eikä sitä pitäisi käyttää unettomuuden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla toiminut melko hyvin jo vuosia. Paino pysynyt samana. Paljon parempi vaihtoehto kuin esim. ketiapiini/ketipinor, josta minulle tuli pysyviä haittoja.
Mulla turvotti sen lisäksi että nosti ruokahalua. En liho helposti, eikä parin kilon painonnousu ollut mikään maailmanloppu, mutta lopetin silti lähinnä tästä syystä. Auttoi nukahtamiseen, mutta pitkän puoliintumisajan vuoksi pää oli aina jumissa pitkälle seuraavaan päivään. Otan nykyisin vain hätätapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tärkeä juttu: tarkkailkaa maksa-arvojanne Mirtazapinin kanssa. Ittellä meinasi käydä todella hassusti mitä tähän lääkkeeseen tulee.
Mä lihoin 10 kg ja sain sappikivet ja rasvamaksan.
Sitten lopetin tämän lääkkeen ja se oli elämäni paras päästös. Se sai minut todella ahmimaan karkkeja ja sipsejä.
Kun lopetin niin laihduin kahdessa viikossa 8 kg. Se oli todella nopea laihdutus ja rankka elimistölle, käytännössä kävin pissalla kerran tunnissa kun nesteet poistuivat elimistöstä. Mutta sitä tosiaan kesto vain vajaat pari viikkoa.
Itse jättäisin aloittamatta tämän lääkityksen.
Zopinox auttaa taatusti nukahtamaan. Viimeistään puolen tunnin kuluttua on taatusti kanttuvei. Mutta siihen kehittyy nopeasti toleranssi. Voi ottaa puolikkaan enintään 2 kertaa viikossa. Uni ei myös välttämättä jatku koko yötä, jos ei ota esim. melatoniinia lisäksi.
Hyvänä puolena: ei tee tokkuraa eikä lisää ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Imovane best. Olen käyttänyt 20 v. En tiedä mitä haittaa siitä on. Paitsi että olen menettänyt luonnollisen unen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tärkeä juttu: tarkkailkaa maksa-arvojanne Mirtazapinin kanssa. Ittellä meinasi käydä todella hassusti mitä tähän lääkkeeseen tulee.
Mä lihoin 10 kg ja sain sappikivet ja rasvamaksan.
Sitten lopetin tämän lääkkeen ja se oli elämäni paras päästös. Se sai minut todella ahmimaan karkkeja ja sipsejä.
Kun lopetin niin laihduin kahdessa viikossa 8 kg. Se oli todella nopea laihdutus ja rankka elimistölle, käytännössä kävin pissalla kerran tunnissa kun nesteet poistuivat elimistöstä. Mutta sitä tosiaan kesto vain vajaat pari viikkoa.
Itse jättäisin aloittamatta tämän lääkityksen.
:O
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt putkeen jo 6 vuotta. En edes tiedä, pystynkö nukahtamaan ilman sitä. Ei minua koko ajan väsytä, enkä mielestäni ole hidas. Ehkä vähän välinpitämätön, mutta se voi johtua jostain muustakin. Teen raskasta ajattelua vaativaa asiantuntijatyötä, joten järjen juoksemattomuus ei olisi vaihtoehto. Harrastan kuntosalia, joten energiaa ja jaksamista täytyy olla, että sitä voi harrastaa. Nyt olen polttanut rasvaa viime kuukaudet, joten en osta tuota elimistön toimimattomuuden pointtiakaan.
Haluaisin kyllä lopettaa tämän lääkkeen käytön, mutta jos yksikin yö menee pilalle se on liikaa. Teen kaikkeni, että pystyn nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Apua, käytiin Mirtaa pitkään ja olen menettänyt näön toisesta silmästä. Voiko se olla tämän lääkkeen vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, käytiin Mirtaa pitkään ja olen menettänyt näön toisesta silmästä. Voiko se olla tämän lääkkeen vaikutusta?
Mitä paskaa. Ei todellakaan menetä mitään näköä tuolla lääkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa. Ei todellakaan menetä mitään näköä tuolla
en myöskään ole nähnyt mitään juttuja näön menettämisestä mutta jotain häiriöitä silmien / silmänpaineiden kanssa kyllä
2-3,75 mg tosi hyvä "unettaja", pitkät unet mutta silmäluomien turvotus aamuisin karsea ja paheni vain niin ettei melkein nähnyt enää mitään kun ne lerputtivat puolitangossa aina iltaan saakka :D Harmitti että piti lopettaa, oli joko allergiaa tai sitten nesteen kertymistä