Mirtazapin unilääkkeenä. Onko kokemuksia? Olen nyt yli kuukauden katsonut mitä syön
Tavoitteena tiputtaa painoa. Kaiken roskaruoan ja karkit olen jättänyt pois. Käytän mirtazapinia nukkumiseen pienellä annoksella. Onko mahdollista että jumittaa aineenvaihduntaa. Tiedän että saattaa lisätä makeanhimoa mutta minulle ei ole tätä tehnyt. Onko Kokemusta lääkkeestä?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Lihoin 10kg parissa kuukaudessa vaikka käytin vain 15mg unettomuuteen. Olen edelleen uneton mutta nyt vaan en lääkitse sitä enää. Joskus jos monta yötä mennyt parin tunnin unilla, otan kerran viikossa imovanen.
En suosittele mirtaa kellekään, sotkee aineenvaihdunnan.
Olet käyttänyt moninkertaista annosta mitä unettomuuteen kyseistä ainetta käytetään. Olet käyttänyt mielialalääkeannosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mirtza vaikuttaa unilääkkeenä liian vahvasti. Aamulla herään herätyskelloon kyllä mutta jopa 8h unien jälkeen nojailen karmeihin kotona aivan pöhnässä vielä pari tuntia.
Oletko kokeillut puolikasta tablettia ja esim. pari viikkoa putkeen? Itselläni vain ihan alussa oli sekava olo aamulla, mutta ei enää sen jälkeen koskaan.
Annos unettomuuteen ON vain puoli tablettia. Isompana määränä vaikutus muuttuu paradoksaalisesti eikä enää toimi samoin. Pakkausselosteesta löytyy tämä.
No ei se 15mg kokonaisenakaan ole paljon tosin, vaikka puolikas onkin se unettomuuden suositeltu annos. Masennukseen sitä voidaan määrätä 30mg tai enemmänkin.
Joka tapauksessa, jos ottaa pari kertaa ja toteaa sekoavansa, niin ei ole vielä saanut oikeaa käsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoin 10kg parissa kuukaudessa vaikka käytin vain 15mg unettomuuteen. Olen edelleen uneton mutta nyt vaan en lääkitse sitä enää. Joskus jos monta yötä mennyt parin tunnin unilla, otan kerran viikossa imovanen.
En suosittele mirtaa kellekään, sotkee aineenvaihdunnan.Olet käyttänyt moninkertaista annosta mitä unettomuuteen kyseistä ainetta käytetään. Olet käyttänyt mielialalääkeannosta.
Älä sekoile. Myös 15mg voidaan määrätä unettomuuteen.
Osta Melatoniini - https://tonzes.com/sleepfi.htm Mulla melatoniini auttaa saamaan unen päästä kiinni nopeammin kuin normaalisti. Ennen saatoin pyöriä sängyssä tunnin-pari ennen kuin nukahdin, mutta nykyään siihen menee 15-20min.
Todella paha lääke. Tuloksena 15 kg parissa kuukaudessa ja diabetes. Lääkäri ei varoittanut sivuvaikutuksista.
Kokemus tuosta Mirtzasta: yö levoton, en nukkunut hyvin. Seuraava aamupäivä sumussa ja hirveä makeanhimo. Kahtena iltana kokeilin, sitten menin lääkäriin joka tätä määräsi; vaadin häntä ottamaan minun läsnä ollessa tuota pilleriä. Ei suostunut-miksiköhän? Harmi että heitin pillerit roskiin- olisin voinut antaa niitä nirsolle koiralleni. NO ei, ei sitä kamalaa pahoinvoinnin tunnetta koko aamupäivän.
Käytin Mirtazapinia (15 mg) pari vuotta unettomuuteen kymmenisen vuotta sitten. Se ei vaikuttanut mitenkään ruokahaluuni tai painooni. Mutta nukuin hyvin! Ja käytön lopettaminen ei aiheuttanut mitään ongelmia, kun lopetin vähentämällä annosta pikkuhiljaa.
Teki mm. ihan järkyttävän ummetuksen, helvetinmoisen nälän eikä edes auttanut nukkumaan. Päätä särki seuraavan päivän, lihasvärinöitä ja nykäyksiä. Mutta kaikista pahinta oli että pahensi levottomia jalkoja (myös kipuja) joista unettomuus johtuu :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei vaikuttanut mitenkään syömiseen tai painoon ja unettomuuteen käytin sitä.
Mun mirtazapinkokemus on +20 kg,
Hyviä unilääkkeitä ovat esim. Imovane ja Tenox. Ne ovat mietoja lääkkeitä, ne eivät yleensä aiheuta tokkuraisuutta seuraavana aamuna. Ne estävät myös suonenvetoa ja levottomia jalkoja. Ne eivät lihota eivätkä vaikuta aineenvaihduntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mirtza vaikuttaa unilääkkeenä liian vahvasti. Aamulla herään herätyskelloon kyllä mutta jopa 8h unien jälkeen nojailen karmeihin kotona aivan pöhnässä vielä pari tuntia.
Oletko kokeillut puolikasta tablettia ja esim. pari viikkoa putkeen? Itselläni vain ihan alussa oli sekava olo aamulla, mutta ei enää sen jälkeen koskaan.
Annos unettomuuteen ON vain puoli tablettia. Isompana määränä vaikutus muuttuu paradoksaalisesti eikä enää toimi samoin. Pakkausselosteesta löytyy tämä.
Käypä hoidossa (unettomuus) on yksi tabletti eli raja on liukuva. Kuten muissakin valmisteissa.
Ja tässä puhutaan maksimiannoksesta. Pienin on 1mg eli liukuma 1-15mg.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä unilääkkeitä ovat esim. Imovane ja Tenox. Ne ovat mietoja lääkkeitä, ne eivät yleensä aiheuta tokkuraisuutta seuraavana aamuna. Ne estävät myös suonenvetoa ja levottomia jalkoja. Ne eivät lihota eivätkä vaikuta aineenvaihduntaan.
Vaikuttavat kyllä. Eivät vain samalla tavalla kuin mirta.
Mä käytin sitä kuukauden ja olin päivisin aivan tokkurassa. En suosittele. Ja kuulemma se myös lihottaa pirusti
Riippuvuus syntyy siitä että tarvitsee unilääkettä.
Eli tarpeeseen.
Riippuvuus on sitä että tarvitsee unilääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Puolikkaan kun ottaa niin nukkuu kaksi päivää.Ei sovi mulle
Haitat häviää 1-2 viikon kuluessa säännöllisessä käytössä.
Saat aina "aloitusoireet" jos napsit lääkettä satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Teki mm. ihan järkyttävän ummetuksen, helvetinmoisen nälän eikä edes auttanut nukkumaan. Päätä särki seuraavan päivän, lihasvärinöitä ja nykäyksiä. Mutta kaikista pahinta oli että pahensi levottomia jalkoja (myös kipuja) joista unettomuus johtuu :D
Mulla sama eli en saanut unen päästä kiinni, kun sätkähtelin hereille aina kun olin vaipumassa uneen.
Nyt yritän kokeilla uudelleen Mirtazapinia. Otin puolikkaan 15 mg tabletista. Olen nukkunut huonosti kaksi viikkoa. Satunnaisesti olen ottanut Zopinoxia.