Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä aivan arkipäiväinen juttu sinua nolottaa/pelottaa?

Vierailija
27.06.2015 |

Voin aloittaa.. Mulla joku fobia vessaääniin! Olen itse sairaanhoitaja ja tiedän, että ne ovat aivan normaaleja juttuja. Silti en pystynyt kahden vuoden yhdessä asumisen aikana käymään kakalla kun toinen oli kotona. Jouduin kerran ripulissa lähtemään koiran kanssa ylimääräiselle lenkille ja kyykistymään metsään.
Onko kellään samoja pelkoja?

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 02:38"]Kerrostaloasuntoon meneminen. Käyn kyllä muuten kerrostaloissa, kun pakko on, mutta odotan kauhulla sitä, että lapsemme kummit kutsuvat kylään, kun muuttavat syksyllä kerrostaloon. En mene.
[/quote]

Mitä helvettiä.

Vierailija
42/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:21"]Mopon tankkaus pelottaa ihan kamalasti. Meinaan koska mulla kävi näin tässä kun olin viime kerralla tankkaamassa: menin siihen, laitoin mopolle jalan ja rupesin maksamaan, nii kuuluu kamala rysäys ja käännyn nii mopo kaatuneena maassa. Eiköhän just sillon takanaolevat autoilijat rupee tööttäämään ja avaamaan ikkunoita ja huutelemaan esim painu nyt jo vittuun siitä penikka.
Pyydän teitä hyvät ihmiset että koettakaa ymmärtää että kaikki eivät ole yhtä tottuneita tekemään tiettyjä asioita kuin te..
[/quote]

Voi kauheeta! :(
Mulle kävi tälleen (tavallaan) pyörän kanssa. Pyöräilin talviaamuna kouluun ja risteystä ylittäessäni kaaduin pyörälläni ja liusuin jäistä tietä pitkin risteyksen keskelle. Yritin siinä kompuroida ylös ja autot vaan tööttäsivät!!! Ymmärrän että voi aamulla olla kiire töihin, mutta jotain ymmärrystä olisin toivonut kun kaaduin siihen autoilijoiden nenien eteen... Takaisin pyörän selkään ja eihän siitä mitään tullut kun käteen kävi niin kipeetä. Pari kertaa yritin, mutta käteen kävi vihlovan kipeää kokoajan. Soitin kouluun ja kerroin meneväni ensiapuun. Ja kappas! Käsi murtunut ja kipsiin! :---) Nice!
ps. haistakaa iso p***a te Raahelaiset autokuskit jotka näitte tilanteen, mutta ymmärryksen sijaan tööttäilitte rsivoissanne!
t. 2011 joulukuussa kouluun pyöräillyt opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:01"]Käytännönasioiden hoito puhelimitse. Saatan jännittää soittoa esim kelaan koko päivän ja valmistautua siihen henkisesti :D en ymmärrä mikä siinäkin niin vaikeaa. Olen siis jo keski-iän kynnyksellä!
[/quote]
Höh niin helppoa, voi ottaa rohkaisuaa pullosta

Vierailija
44/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että mulle tulee pissahätä. Ramppaan pissalla varuilta.

Vierailija
45/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 02:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 02:38"]Kerrostaloasuntoon meneminen. Käyn kyllä muuten kerrostaloissa, kun pakko on, mutta odotan kauhulla sitä, että lapsemme kummit kutsuvat kylään, kun muuttavat syksyllä kerrostaloon. En mene. [/quote] Mitä helvettiä.

[/quote]

Meillä on suvussa korkean paikan kammoa. Yksi sukulaismies ei ole koskaan käynyt oman kaksikerroksisen talonsa toisessa kerroksessa. - Outoa miten tätä hämmästellään, kun paskominen on noin vaikeaa.

Vierailija
46/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 02:31"]Sukulaisten kanssa jutustelu ahdistaa ja hävettää. En osaa puhua heille änkyttämättä ja tuntuu että annan tajuttoman retardin kuvan itsestäni. Tervehdin ja kättelen sukulaisia kyllä...mutta jos pitää jutella niin en saa mitään järkevää suustani ulos... sanon mitä sattuu (vääriä sanavalintoja yms) ja jäädyn hetkeksi kun sanonkin jotain väärin ja jatkan hetken päästä änkyttäen ja yritän kertoa juttuni loppuun.
Sukulaisten normikysymyksiinkin vastaan ihan mitä sattuu ja kyllä hävettää... :(
Ahdistaa mennä juhliin ja muihin sukulaisten seuroihin koska olen kommunikoidessa heidän kanssaan täysi tomppeli.

[/quote]

Luulin olevani ainoa! Muuten olen sujuvasanainen ja kerron mielelläni tarinoita, mutta jestas kun ne kaikki vastenmieliset tädit ja muut kyylät pamahtaa siihen....
[/quote]

Niinpä. Sama mulla. Juttu luistaa tosi hyvin töissä ja muuten. Olen tosi kova puhumaan yms ja vanhemmatkin mulle lapsuus- ja teiniajan monesti sanoivat ettenkö voisi olla hiljaa edes hetken, koska suu kävi kokoajan :D mutta sukulaisten seurassa en vaan jostain kumman syystä osaa puhua kunnolla ja se änkytys on vain ja ainoastaan niissä tilanteissa.
t.107

Vierailija
47/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi tämä vessassakäynti-pelko on muillakin. Mulla alkoi tämä joskus yläasteikäisenä ja siitä vaan pahentunut.
Ennen pystyin käymään vessassa ihan helposti jos joku perheenjäsen oli samassa asunnossa, enää en sitäkään. En edes silloin, kun käyn pissalla! Laitan aina sen hanan päälle. Rippikoulussa en käynyt viikkoon kakalla ja joskus on ollut pidempiäkin aikoja, esim. 2 viikkoa... Kyllä se on mahdollista, mutta voi luoja, se olo on kyllä kamala.
Nykyisen mieheni kanssa olen seurustellut 2 vuotta ja hänellä on onneksi sama ongelma. Emme asu yhdessä, mutta hän on minun luonani niin paljon, että sitä voisi kutsua jo melkein asumiseksi. Molemmat laittavat aina hanan päälle mennessään vessaan, oli kyse sitten virtsaamisesta tai ulostamisesta. Itse en kehtaa käydä kakalla silloin kun miesystäväni on samassa asunnossa. Se on ihan kamalaa pidätellä esim. koko viikonlopun yli. Yleensä se pidättely aiheuttaa minulle välillä vielä ilmavaivojakin ja yritän sitten pidätellä niitäkin. Välillä menen vessaan ja laitan hanan päälle ja yritän pieraista mahdollisimman hiljaa. Poikaystävänikään ei uskalla piereskellä seurassani ja tätä ihmettelen suuresti! Olen monesti sanonut, että kuinka outoa se on, ettei hän piereskele koskaan vaikka on mies. :D
Ihan järjetöntä, koska puhumme kyllä hänen kanssaan erittäin avoimesti kaikista vessa-asioista, kuukautisista, ilmavaivoista ja kaikesta mahdollisesta vähänkin "ällöttävästä", mutta täysin normaalista ja luonnollisesta asiasta. Ilmoitamme myös aina, että menemme vessaan ja mitä menemme sinne tekemään. :D JOS JOLLAIN ON NEUVOJA, että miten tästä kammosta pääsee eroon, niin KERTOKAA KIITOS!
Toinen ongelmani liittyy hampaita pestessä veden kurlaamiseen. En tajua, miksen voi tehdä sitä mieheni seurassa!

Vierailija
48/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:58"]Voin aloittaa.. Mulla joku fobia vessaääniin! Olen itse sairaanhoitaja ja tiedän, että ne ovat aivan normaaleja juttuja. Silti en pystynyt kahden vuoden yhdessä asumisen aikana käymään kakalla kun toinen oli kotona. Jouduin kerran ripulissa lähtemään koiran kanssa ylimääräiselle lenkille ja kyykistymään metsään.
Onko kellään samoja pelkoja?
[/quote]

Tavallaan ymmärrän sinua. Seurustelusuhteen alussa keksin aina jotain kotoa haettavaa, jos paskahätä yllätti poikaystäväni luona.

Siinä sitten kengitin autoa kotia kohti perse räjähtämispisteessä. :(

Hyvin nopeasti suhde normalisoitui. Pyysin miestä laittamaan musiikkia että saan käydä rauhassa vessassa.
[/quote]

Voi jesta jos minun mieheni ymmärtäisi tämän!

Vierailija
49/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:21"]Mopon tankkaus pelottaa ihan kamalasti. Meinaan koska mulla kävi näin tässä kun olin viime kerralla tankkaamassa: menin siihen, laitoin mopolle jalan ja rupesin maksamaan, nii kuuluu kamala rysäys ja käännyn nii mopo kaatuneena maassa. Eiköhän just sillon takanaolevat autoilijat rupee tööttäämään ja avaamaan ikkunoita ja huutelemaan esim painu nyt jo vittuun siitä penikka.
Pyydän teitä hyvät ihmiset että koettakaa ymmärtää että kaikki eivät ole yhtä tottuneita tekemään tiettyjä asioita kuin te..
[/quote]

Et varmasti ole eka etkä vika, joka kämmää tankkauksessa. Etkä edes kämmännyt, mopo kaatuu jos on kaatuakseen. Itse olen ajanut väärän kyljen bensapistoolille ja huomasin vasta maksettuani. Onneksi ehdin kääntää auton ennenkuin aika meni umpeen. Eikä ollut jonoa, mut viereinen tankkaaja sai musta välkyn kuvan...

Vierailija
50/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:03"]Minullakin on vessapelko. Pelkään vieraiden vessojen lukkoja. Kokeilen lukon sulkemista ja avaamista aina ennen oven sulkemista, mutta silti pelkään että jään sinne lukkojen taakse. En tiedä mistä tuo on peräisin, en ole koskaan jäänyt vessaan jumiin enkä tiedä ketään jolle niin olisi käynyt, mutta olen pelännyt sitä lapsesta asti.

Toinen arkinen jännitys liittyy laskujen maksamiseen. Se ei ole pelko eikä ongelma, mutta sen verran jännää että tarkistan kaiken moneen kertaan ennen hyväksymistä.
[/quote]

MINÄ JÄIN LAPSENA KAHDESTI VESSAAN LUKKOJEN TAAN.

Vierailija
51/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:05"]

Pelkään kaupassa käymistä ja erityisesti maksamista. Saan paniikkikohtauksen viimeistään kassalla

[/quote]

Kuin myös. Uskon, että se on paljon yleisempää, kuin luullaan. Kassoilla pitäisi olla jonkinlainen yksityisyys maksaessa, esim. jokin oma koppi tai sermi, tai edes selkä jonoon päin. Toivottavasti tulevissa itsepalvelukaupoissa on huomioitu paremmin se.

Vierailija
52/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:01"]Käytännönasioiden hoito puhelimitse. Saatan jännittää soittoa esim kelaan koko päivän ja valmistautua siihen henkisesti :D en ymmärrä mikä siinäkin niin vaikeaa. Olen siis jo keski-iän kynnyksellä! [/quote] Tää on vähän sama. Jos soitin Kelaan tai lääkäriin tai minne vaan niin jankkasin päässäni sanojani mitä sanon tai kirjoitin lapulle asiani, tässä meni helposti kymmeniä minuutteja kun istuin puhelin kourassa ja mietin millon uskallan painaa nappia. Viimeiset pari vuotta olen tehnyt niin että hylkäsin paperit ym ja en mietI etukäteen mitä sanon. Siitä vaan puhelu auki ja sitä mukaa mietin kun suuni käy. Tulee joskus jotain ajatuskatkoja ym mutta niin paljon stressittömämpää tehdä noin.

[/quote]

Minäkin pelkään ja hermoilen puhelinsoittoja ja kirjoittelen paperille asioita ja muuten olen vielä rohkea, tosi outo ristiriita.

[/quote]

Voisikohan muuten johtua siitä, että aika monet asiointipuhelut nauhoitetaan? Jos se on jotenkin alitajunnassa, vaikkei sitä varsinaisesti muistaisikaan/olisi varma.

Vierailija
53/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:18"]

Kakkosella käyminen jos puoliso tai isot lapset kotona. Vieraassa paikassa ei onnistu lainkaan. Puhelut! Siteiden ja tamponien osto, kuukautisista puhuminenkin. Urheilu julkisesti, siis esim juokseminen niin että joku näkee. Hammaslääkärissä käynti!

[/quote]

Mieshammaslääkärillä käynti! t. Yöhoitsu

Vierailija
54/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käydä uimahallissa, mutta en voi koska en halua näyttäytyä alasti. En vieraille, mutta en varsinkaan tutuille. Olisi kauheaa törmätä suihkutiloissa vaikka opettajiin tai pomoon.

Karkin ja muun roskaruoan ostaminen hävettää. Lähimpiä ystäviä lukuunottamatta kukaan tuttu ei saa nähdä. Monesti olen törmännyt johonkin tällaiseen tyyppiin kun olen ollut aikeissa ostaa herkkuja. Olen silloin vakoillut hyllyjen takana että milloin henkilö menee kassalle ja ei voi nähdä minua missään karkkihyllyllä. Saatan mennä kulissin vuoksi hevi-osastolle.

Minulla on ahmimishäiriö ja varsinkin makeaa menee todella suuria määriä. Valitsen aina kassan jossa on naismyyjä ja "neutraaleja asiakkaita" eli ei esimerkiksi mitään komeita nuoria miehiä. Sitten pälyilen ympärille niin kuin pikkulintu, ettei "vihollisia" eli tuttuja näy missään ja toivon ettei taakseni tulisi ketään muitakaan. Maksamisesta yritän suoriutua nopeasti ja pitää matalaa profiilia.

Tätä oudointa en ole kertonut ennen kenellekään, enkä tosiaakaan tiedä mistä se on tullut. En tykkää olla ihmisten ilmoilla paljain jaloin, enkä vapaaehtoisesti edes sukkasillani. (Paitsi ihmisten kotiin mennessä, kun se Suomessa kuuluu tapoihin ja silloin harvoin kun käyn uimarannalla, niin voin olla avojaloin.) En voi käyttää mitään sandaaleja. Jalat ovat ikään kuin intiimialuetta minulle.

Minä myös asun kerrostalossa ja en halua mielelläni kohdata naapureita.

Vierailija
55/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kahvi-/limsa-/tmv juoma-automaatit, joissa pitää laittaa muki alle ja painaa nappia, pelkään niitä. Ne ei ikinä toimi mulla, siis en osaa käyttää, mulla aina lirisee väärään paikkaan tai yli mukin tai en saa lirisemään ollenkaan :(
Pakettiautomaattiakaan en uskalla käyttää yksin, enkä kirjaston lainausautomaattia. Inhottaa kun nuo saamarin automaatit hyökkii vähitellen joka paikkaan ja tekee elämäni koko ajan vaikeammaksi :(

Vierailija
56/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:10"]Kasvojen pesu illalla, kun on pimeää ja olen yksin kotona, tulee tunne, että joku seisoo takana, creepy...
[/quote] Hahah! Täällä toinen samanlainen, paitsi että asun avoliitossa ja silti pelottaa! :D

Vierailija
57/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vessapelkoiset voivat varmaan allekirjoittaa sen, että kaikista kauheimpia ovat sellaiset vessat, joissa on vain kaksi koppia.

Vierailija
58/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 04:01"]

Haluaisin käydä uimahallissa, mutta en voi koska en halua näyttäytyä alasti. En vieraille, mutta en varsinkaan tutuille. Olisi kauheaa törmätä suihkutiloissa vaikka opettajiin tai pomoon. Karkin ja muun roskaruoan ostaminen hävettää. Lähimpiä ystäviä lukuunottamatta kukaan tuttu ei saa nähdä. Monesti olen törmännyt johonkin tällaiseen tyyppiin kun olen ollut aikeissa ostaa herkkuja. Olen silloin vakoillut hyllyjen takana että milloin henkilö menee kassalle ja ei voi nähdä minua missään karkkihyllyllä. Saatan mennä kulissin vuoksi hevi-osastolle. Minulla on ahmimishäiriö ja varsinkin makeaa menee todella suuria määriä. Valitsen aina kassan jossa on naismyyjä ja "neutraaleja asiakkaita" eli ei esimerkiksi mitään komeita nuoria miehiä. Sitten pälyilen ympärille niin kuin pikkulintu, ettei "vihollisia" eli tuttuja näy missään ja toivon ettei taakseni tulisi ketään muitakaan. Maksamisesta yritän suoriutua nopeasti ja pitää matalaa profiilia. Tätä oudointa en ole kertonut ennen kenellekään, enkä tosiaakaan tiedä mistä se on tullut. En tykkää olla ihmisten ilmoilla paljain jaloin, enkä vapaaehtoisesti edes sukkasillani. (Paitsi ihmisten kotiin mennessä, kun se Suomessa kuuluu tapoihin ja silloin harvoin kun käyn uimarannalla, niin voin olla avojaloin.) En voi käyttää mitään sandaaleja. Jalat ovat ikään kuin intiimialuetta minulle. Minä myös asun kerrostalossa ja en halua mielelläni kohdata naapureita.

[/quote]

Ihanaa, ehkä nämä kaikki pelot on yleisempiä, eikä vain yhden ihmisen juttuja.

Vierailija
59/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet jotka kuuluu vatsasta. Ahdistaa olla mm. hiljaisuudessa toisten ihmisten kanssa. Ihan normaali asia, mutta en vaan pääse yli siitä stressistä mitä se aiheuttaa. En edes pysty nukahtamaan ennen muita, koska pelkään muiden kuulevan jos vatsa pitää jonkunlaista ääntä.

Vierailija
60/147 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Take away ruuan ostaminen. En vaan pysty ekaks paattamaan mista, sitten mita ja viela hapean sen ostamista yli kaiken, joten laitan muehen asialle jos tekee mieli, harvoin tosin niinkaan, ehka kerran kahdessa kuukaudessa. Olen perati kerran ostanut itse aikuisena, tuolloin olin lomalta tulossa, jaakaappi tyhja ja kaupat kiinni jo seka kamala nalka joten oli pakko uskaltaa.