Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä niin haluaisin elää edes viikon keskiajalla.

Vierailija
27.06.2015 |

Ne ajat, ku ei maailmassa vallinnut älypuhelimet, ydinsotien uhka, fitness-koko, ylipäätään tällaset pinnalliset ja materialistiset ajatukset. Ku ruoka saatiin tekemällä ja kasvattamalla, ei kaupan einesosastolta. Ku raha saatiin työnmäärän (ja sadon) mukaan, ei sossusta ja kotona makaamalla. Ku lihakset saatiin ruumiillista työtä tekemällä esim pelto-ja metsätöissä, ei kuntosaleilla. Ku painolla ja muodoilla ei ollut väliä, se laiha tissitön tikku ja fitness-ihanne ei ollut jokaisen teinitytön paine.

Pääsinpä avautumaan. Muita, jotka näin ajattelee?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaloreihin tulee niin sehän riippuu ajankohdasta.

Englantilainen talonpoika saattoi syödä päivässä ruokaa ja juomaa jopa 4000 kalorin edestä mikä auttoi tekemään niitä 12 tuntisia työpäiviä.

Vierailija
102/105 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mettään ja pyyhi viikko sammaleeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nyt jumissa jossain Sormusten Herra-fantasiassa...

Todellisuudessa järsisit lanttua  hampaantyngillä savupirtissä ,  kahlaisit pihalla eläinten ulosteissa ja synnyttäisit ilman lääkäriä tai kipulääkkeitä 15 lasta joista hyvällä lykyllä 2  saisit pitää ja synnytyksessä jos tulisi repeämiä, niin siinäpä sitten ulosteet valuisi kintuille yhdessä kuukautisveren kanssa. Hammasärkyä hoidettaisiin kiskomalla hammas irti ilman puudutteita ja jos jalka menisi poikki, niin metsästä vain sopiva keppi kainaloon ja menoksi. Ympärilläsi olisi pimeää pelkäävää, taikauskoista väkeä ja lopulta joutuisit roviolle kun naapurin pikku-Maija  näkisi sinut leijumassa keskiyöllä nakuna talosi ympärillä.

ja tämä kaikki yhdessä viikossa :D 

Vierailija
104/105 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ajattelen että meillä on ilmainen, osaava terveydenhuolto, naisena en tule kohdelluksi pelkkänä periyttäjien synnyttäjänä, minun ei tarvitse elää nunnana tai huorana, vaan voin lukea ammatin itselleni vapaasti omien mielenkiinnon kohteideni ja halujeni mukaan, voin ajatella vapaasti ja kouluttautua, syntyperäni ei määritä sosiaalista tai taloudellista asemaani, palkkani on sama kuin miehilläkin, väkivaltaa pidetään tuomittavana eikä miehelläni ole oikeutta pahoinpidellä minua tai lapsiani vapaasti, voin myös seurustella kenen kanssa haluan, eikä sukupuolielämää ennen avioliittoa pidetä pahana, kylän juoruämmät eivät voi väittää minun harjoittavsn noituutta eikä minua siksi voida esim poikkeavien mielipiteiden tai elämän vslintojen takia polttaa noitana roviolla, yhteiskunnan lainvartija ei voi myös kiduttaa minua eikä asemani ole mielivaltaisesti maanomistajan käsissä, en kuole nälkään enkä puutteeseen vaan yhteiskunta maksaa terveydenhoitoni ja minimi perustoimeentulemisen jos elämältäni putoaa pohja.

Juu, tässä oli vähän maistiaisia siitä keskiajan ihanuudesta :D Voipi olla, että sieltä kipitettäisiin kirkuen takaisin tänne nykyaikaan ja huomattaisiin että onhan nämä nykyajan ongelmat kuitenkin aika leppoisia.

Vierailija
105/105 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt viikon keskikaljalla.