Sinä nainen, josta miehet eivät pidä: millainen olet?
Kysymys otsikossa.
Minä aloitan: Olen vähän ujo ja jännitän sosiaalisia tilanteita. Tästä minua on arvosteltu paljon. En ole mikään työpaikan ilopilleri ja ilmapiirin ylläpitäjä vaan hitaasti lämpiävä tarkkailija. Tutuilta olen kuullut olevani hauska ja hyvää seuraa, mutta antamani ensivaikutelman vuoksi miehet eivät kiinnostu minusta. He eivät edes pidä minusta. Kun joskus yritin seurustella, mies vertaili minua "räiskyviin" naispuolisiin tuttaviinsa. Kuulemma minun pitäisi olla vähän räväkämpi.
Lisäksi olen ulkonäöltäni rumanpuoleinen harmaahiiri.
Kommentit (207)
Olen ruma, lihava, köyhä, tyylitön ja ikävä ihminen. Nykyään lisäksi vanha. Olen ollut myös yh-äiti, eikä lapsi ollut terve. Siinäpä varmaan tärkeimmät syyt siihen, että olen saanut olla enimmäkseen rauhassa miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että naiset näkevät ujoutensa syyksi sille, että ovat i n c e l e i t ä. Moni mies haluaa mielummin ujon ja HILJAISEN naisen kuin ultrasosiaalisen kaakattajan.
Vähän mietittävää ketjun naisille, että missä se vika oikeasti on...
Juuri näin. Monet naiset eivät joko itsekään tiedä miksi he eivät ole haluttuja, tai sitten totuuden kirjoittaminen anonyymisti palstalle tuntuu liian pahalta. Koska todella monet eivät tässä ketjussa kirjoittaneet niitä oikeita syitä.
Minä kirjoitin aloituksessani oikeat syyt sille, miksi minusta ei kiinnostuta:
1. Hiljaisuus ja varautuneisuus, hermostuneisuus
2. Rumahko, hiirulaismainen habitus.
Onko sinulla kristallipallo, kun väität tietäsi ne "oikeat syyt"?
- ap
Teininä oli vientiä, pojat arvosti mua kaverina. Olin kuitenkin epäkypsä, ujo ja estynyt jos olin ihastunut johonkin. En osannut flirttailla, kiehnätä ja itsevarmuuteni oli nolla. En koskaan tapaillut poikaa josta olisin itse pitänyt, koska en uskaltanut kertoa/ näyttää tunteitani. Siihen aikaan tapailu olikin todella vain porukassa hengailua, enintään pussailua. Pidemmälle ei menty. Koska en koskaan ollut sellaisen kanssa johon olin ihastunut, lopetin kaikki suhteet alkuvaiheessa.
Aikuisena ongelma paheni, koska itsemuottamus/tunto oli yhä nolla. Olin todella kaunis, tajusin sen vasta yli 30v iässä. Miehet syttyivät minusta fyysisesti, mutta ei parisuhdemielessä.
Olen puhelias ja ekstrovertti, mutta en osaa flirttailla. En osaa hymyillä, näytän aina vakavalta, vaikka olen rento ja huumorintajuinen.
Kaikin puolin olen outo, annan ristiriitaisen vaikutelman. Jos olen aikuisena tavannut miehen, olen ollut liian kiltti ja miellyttämishaluinen. Miehiä on ärsyttänyt tämä.
En ole enää vuosiin etsinyt parisuhdetta, enkä liiku sellaisissa piireissä missä olisi vapaita miehiä. Olen ollut käytännössä koko elämäni ajan yksin, enkä tule enää näin vanhana kelpaamaan kenellekään.
Sosiaalisesti kömpelö. Joko olen tuppisuuna ja siitä valitetaan, tai sitten puhun ja muiden mielestä juttuni ovat tyhmiä. Siksi en viitsi kauheasti olla ihmisten seurassa, joten en tutustu usein uusiin miehiin.
Joskus saan huomiota sellaisilta miehiltä, jotka alkavat heti ensi tapaamisella käyttäytyä töykeästi, tiuskia vihaisesti oletetuista vioistani yms. (siis esim. tulee juttelemaan vaikka junassa, alkaa heti vttuilla ja sitten vielä kuvittelee, että suostun treffeille hänen kanssaan ja annan puhelinnumeron). Ilmeisesti nämä miehet luulevat, että hiljainen, vaatimattoman näköinen rillipää = lapanen, ja heille kelpaa millainen nainen tahansa, kunhan on alistuva. Tällaisten miesten seuraa en kaipaa ja poistan itseni siitä välittömästi. Muunlaiset eivät kiinnostu minusta.
Ujo autisti, jolla on outo huumorintaju. Ujoudestani huolimatta en anna kenenkään hyppiä nenille. Verbaalisesti lahjakas, äo jotain 120-130 välillä. Mutta ruma naama on todennäköisesti se kaikkein tärkein, miksi olen ilmaa miehille. Omaisuutta on onneksi sen verran, että plastiikkakirurgialla voidaan korjata se, mitä ei ole geeneissä. Kun siihen saisi vaan rohkeutta kerättyä.. Jos en senkään jälkeen kelpaa, niin sitten lyön hanskat tiskiin.
Mitä tarkoittaa "eivät pidä"?
Minua miehet himoitsevat, mutta tulevat vihamielisiksi, kun en nosta heitä jalustalle.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesti kömpelö. Joko olen tuppisuuna ja siitä valitetaan, tai sitten puhun ja muiden mielestä juttuni ovat tyhmiä. Siksi en viitsi kauheasti olla ihmisten seurassa, joten en tutustu usein uusiin miehiin.
Joskus saan huomiota sellaisilta miehiltä, jotka alkavat heti ensi tapaamisella käyttäytyä töykeästi, tiuskia vihaisesti oletetuista vioistani yms. (siis esim. tulee juttelemaan vaikka junassa, alkaa heti vttuilla ja sitten vielä kuvittelee, että suostun treffeille hänen kanssaan ja annan puhelinnumeron). Ilmeisesti nämä miehet luulevat, että hiljainen, vaatimattoman näköinen rillipää = lapanen, ja heille kelpaa millainen nainen tahansa, kunhan on alistuva. Tällaisten miesten seuraa en kaipaa ja poistan itseni siitä välittömästi. Muunlaiset eivät kiinnostu minusta.
Minäkin olen sosiaalisesti kömpelö juuri samalla tavalla kuin sinä. Ja ne harvat minusta kiinnostuneet miehet ovat juuri harrastaneet tuota negaamista, ovat yrittäneet alistaa jo ihan alkumetreillä.
- ap
Sulkeutuneen oloinen/välttelevä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "eivät pidä"?
Minua miehet himoitsevat, mutta tulevat vihamielisiksi, kun en nosta heitä jalustalle.
Eivät vain pidä. Joko jättävät täysin huomiotta (esimerkiksi kaverien miespuoliset tutut vaivautuvat hädintuskin tervehtimään. En odota heiltä erityiskohtelua, mutta tervehtiminen kuuluu mielestäni normaaleihin käytöstapoihin) tai tiuskivat ja negaavat.
- ap
Miten naiset voivat olla sosiaalisesti kömpelöitä? Naiset edes harvemmin syrjäytyvät. Sosiaalisuus on naisille helpompaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen turvonnut pitkäaikaissairauden vaatiman jatkuvan kortisonin takia kasvoista ja vatsasta huomattavasti. En pidä enää itsekään itseäni kauniina niin eipä muutkaan voi pitää. En ole lihava mutta näytän kummalliselta ja sairaalta.
Joo, minua on miespuolinen otus ihan kiusannut kortisoniturvotuksesta. Tiesi sairaudesta, mutta ehkä sitten oli vieläkin mukavampi kiusata kun tiesi että sattuu kovasti. Ihmiset ovat niin - no - ihmisiä 🤷🏻♀️
Hiirenharmaa, silmälasipäinen, pitkä ja paksu. Isot roikkuvat rinnat, emännän mallinen vaikka olen parikymppinen.
Sosiaalisesti kömpelö, todennäköisesti hieman autistinen, niin sanotusti eri aaltopituudella useimpien kanssa. Puhun vahingossa päälle, huumorintajuni on kuivaa ja kasvot ilmeettömät. Olen näkymätön miehille joilla on muitakin mahdollisuuksia, ja sosiaalisesti kömpelöt miehet toivovat että minä kannattelisin ja paapoisin heitä.
Harrastuksissanikaan en miehiä kohtaa, ja baarissa en käännä päätä vaikka pukeutuisin discopalloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen turvonnut pitkäaikaissairauden vaatiman jatkuvan kortisonin takia kasvoista ja vatsasta huomattavasti. En pidä enää itsekään itseäni kauniina niin eipä muutkaan voi pitää. En ole lihava mutta näytän kummalliselta ja sairaalta.
Joo, minua on miespuolinen otus ihan kiusannut kortisoniturvotuksesta. Tiesi sairaudesta, mutta ehkä sitten oli vieläkin mukavampi kiusata kun tiesi että sattuu kovasti. Ihmiset ovat niin - no - ihmisiä 🤷🏻♀️
Edit: kyseessä viisikymppinen, työssäkäyvä ihminen. Että ihan aikuisissa näitä kiusaajia liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen näkymätön miehille joilla on muitakin mahdollisuuksia.
Eli haluat miehiä jotka ovat yli sinun tason.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen, viileän etäinen, vähän takakireä.
En naura jutuille, jotka eivät mielestäni ole aidosti hauskoja. Jotkut pitävät ylpeänä hiljaisuuden takia. Saatan kyseenalaistaa, vaatia perusteluja ja vähän väitelläkin, jos olen eri mieltä tai jonkun jutut ovat mielestäni hölmöjä. En kuitenkaan haasta riitaa.
Olen tuollainen ja silti ainakin osa miehistä tykkää silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näkymätön miehille joilla on muitakin mahdollisuuksia.
Eli haluat miehiä jotka ovat yli sinun tason.
Viittasin lähinnä siihen, että olen miehille vihoviimeinen valinta.
Ja olisiko synti pitää itseään korkeatasoisimmista miehistä, kun miehetkin saavat itkeä biologisesta tarpeestaan naida nuoria naisia?
Kuten sanottu, minua ei haittaa sosiaalisesti kömpelö mies, mutta kontaktin luominen on vaikeaa. Miehet ovat mm. naureskelleet kavereilleen kun olen yrittänyt lähestyä esimerkiksi pyytämällä treffeille, ja tämä asia on kiirinyt korviini.
Miehet haluavat naisen tekevän aloitteen ainoastaan jos nainen on kuuma. Lopuille voidaan naureskella äijäseurassa.
Vierailija kirjoitti:
Itsenäinen,liikunnallinen enkä hypi miehen tahdon mukaan.
Kerron kokemuksesta että miehet haluaa naisen joka on kiltti hiirulainen ja antaa miehen juoksennella missä haluaa -lue myös muissa naisissa.Toteuttaa miehen haluja eikä vaadi mitään itse.
Niin ja naisella pitää olla suuret rinnat,meikata räikeästi joka päivä ja pukeutua hieman oudosti-siis minihameisiin ,korkokenkiin ym ym.
Joo, ihan kaikki miehet haluaa samaa...eiku. Heittäkää nyt nää helvetin yleistyksenne jorpakkoon. Omat kokemukset ja tulkinnat ei ole mitään universaaleja faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset voivat olla sosiaalisesti kömpelöitä? Naiset edes harvemmin syrjäytyvät. Sosiaalisuus on naisille helpompaa muutenkin.
Ei se sosiaalisuus helppoa ole, mutta sitä on pitänyt opetella. Olen sosiaalisesti jonkin verran taitavampi kuin ne kömpelöimmät miehet, mutta minua pidetään silti kömpelönä ja outona. Naisilta vaaditaan sosiaalisesti enemmän, kun taas mies saa olla vaikka minkälainen mölli.
Niin ja huom: Peruskohtelias olen ollut aina, mutta silti sosiaalisia taitojani on moitittu. Olen ilmeisesti liian varautunut.
- ap
Inhottavinta on että tämä jatkuu parisuhteessa. Silloinkin mies odottaa että pitää hymyillä ja olla iloinen koko ajan. Jos ei ole, mies suuttuu tai ahdistuu. Pitäisi joka kerta selittää, miksi ei hymyile. Mies sen sijaan on lähes aina naama nurinpäin.